Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Publikacje naukowe
(3)
Książki
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(2)
Autor
Dubiel-Zielińska Paulina
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Pawłowicz Magda
(1)
Pawłowicz-Sosnowska Ewa
(1)
Walęcka-Matyja Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(2)
angielski
(1)
Temat
System wartości
(3)
Edukacja ekologiczna
(1)
Etyka
(1)
Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II (Biała Podlaska)
(1)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa (Gorzów Wielkopolski)
(1)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa (Racibórz)
(1)
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Amosa Komeńskiego (Leszno)
(1)
Postawy proekologiczne
(1)
Rodzina
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Teoria wychowania
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Świadomość ekologiczna
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Polska
(1)
Racibórz (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
Poland
(1)
badania
(1)
ecological education
(1)
environmental education
(1)
koncepcje etyczne
(1)
konsekwencjalizm
(1)
personalizm
(1)
rodzina
(1)
students
(1)
wartości
(1)
wychowanie
(1)
3 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia, netografia na stronach 185-200.
Monografia naukowa z zakresu psychologii rodziny. Zaprezentowano w niej zagadnienia dotyczące problematyki wartości rodzinnych. Obejmuje weryfikację empiryczną zróżnicowanych wymiarów wartości rodzinnych oraz ich psychologicznych korelatów. Rodzina zajmuje centralne miejsce w każdym społeczeństwie. Nie jest istotne, czy ma charakter formalny zinstytucjonalizowany czy nie. Zaproponowana w publikacji uniwersalne i ponadkulturowe ujęcie rodziny wpisuje się w obserwowane obecnie przemiany życia rodzinnego. Rodzina stanowi wartość dla wszystkich. Jej specyficzne walory sprawiają, że jest celem życiowym, dążeniem, pragnieniem. Być w rodzinie i mieć rodzinę to naturalna i najważniejsza potrzeba każdego człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.128.V.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 220-236.
Obszarem zainteresowań niniejszej publikacji są teorie wychowania i drogi ich powstawania. Celem jest uzyskanie możliwości i zasad budowania teorii wychowania na bazie koncepcji etycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19849.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 215-240.
Pro-ecological education related to the process of shaping human attitude towards the environment that surrounds him, is particularly associated with making the pupil aware of the fact that he is part of his own environment, and at the same time man constitues a cognitive and exploratory entity in his environment, which in turn can be: natural environment in which the man is trying to explore it, discover its natural resources as well as its threats; socio-economic and socio-political environment, which has been associated with the so-called "city" (polis) since ancient times; an esthetic and ethical environment connected with moral aspects and defined values. In the present publication, we focus on the latter definition of environment, paying attention to its axiological aspects. Pro-ecological education can be perceived as a specific direction of education that has also developed its own methodology, and today has become a field of human education based on shaping his attitudes and behaviour. Additionaly, this trend encompasses education by providing a human being with knowledge about ecosystems, biosystems and sociosystems, considered not only from axiological and methodological, but mainly from existential perspectives. On the basis of the collected literature of the subject, which today is perceived as the field of education, it is essential to devote our attention to in the theoretical part of the publication so that we could undertake the analysis of specific data on the basis of the achieved results of our own empirical research. This type of education - like any other- needs to be also associated with values - especially pro-ecological ones that pedagogical axiology deals with.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18071 [Magazyn 1], P.18072 [Magazyn 1], P.18073 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19817.XVII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19816.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej