Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Dostępność
dostępne
(16)
tylko na miejscu
(12)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(9)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(8)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(12)
Autor
Bauman Zygmunt (1925- )
(2)
Aldridge Alan (1947- )
(1)
Bard Alexander (1961- )
(1)
Bendyk Edwin (1965- )
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Bywalec Czesław (1945- )
(1)
Chmielewska Barbara
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Gay Paul du
(1)
Goszczyński Wojciech (1983- )
(1)
Górnik-Durose Małgorzata (1960- )
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Makowski Grzegorz
(1)
Mróz Bogdan
(1)
Obirek Stanisław (1956- )
(1)
Söderqvist Jan (1961- )
(1)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(1)
Zawadzka Anna Maria
(1)
Żakowski Maciej
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Kiribati
(1)
Język
polski
(13)
Temat
SPOŻYCIE
(12)
KONSUMENCI (ekon.)
(6)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(3)
BUDŻETY RODZINNE
(1)
CENTRA HANDLOWE
(1)
DZIECKO
(1)
ELITA SPOŁECZNA
(1)
GALERIA MOKOTÓW (Warszawa)
(1)
GOSPODARSTWO DOMOWE
(1)
INTERNET
(1)
KULTURA
(1)
NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE
(1)
ODŻYWIANIE
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
POSTAWY
(1)
PRACA
(1)
ROLNICTWO
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SPOŁECZEŃSTWO KONSUMPCYJNE
(1)
Spożycie
(1)
UBÓSTWO
(1)
WIELKA BRYTANIA
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
konsumpcja
(5)
konsument
(4)
konsumpcjonizm
(3)
społeczeństwo konsumpcyjne
(3)
gospodarstwo domowe
(2)
centra handlowe
(1)
consumption
(1)
culture
(1)
czas wolny
(1)
economic aspects
(1)
etyka pracy
(1)
globalizacja
(1)
jakość życia
(1)
kultura konsumpcyjna
(1)
materializm
(1)
ochrona konsumenta
(1)
production
(1)
produkcja rolna
(1)
racjonalność konsumpcji
(1)
rolnictwo
(1)
social aspects
(1)
socjologia wsi
(1)
zachowania konsumenckie
(1)
żywność
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Key Concepts)
Bibliogr. s. 189-200. Indeks.
Książka jest jasnym i zwięzłym wprowadzeniem do problematyki konsumpcji i najważniejszych debat nad naturą i konsekwencjami społeczeństwa konsumpcyjnego. "Konsumpcja" analizuje związek między rozwojem konsumeryzmu a przemianami świata pracy, włączając w to nową potrzebę "pracy emocjonalnej". Pokazuje także ograniczenia organizacji konsumenckich i ochrony samego konsumenta w kulturze promocji, zdominowanej przez globalne marki i przesyconej reklamami, korporacyjnym sponsoringiem i product placement.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13491 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13490.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13489.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomia)
Bibliogr. s. 287-290. Indeks.
Przedmiotem rozważań w tej książce są problemy związane z istotą, typologią, determinantami, prawidłowościami oraz efektami rozwoju konsumpcji i to zarówno w wymiarze jednostki ludzkiej, jak i w skali całego społeczeństwa. Jakkolwiek dominuje podejście ekonomiczne, to jednak na każdym niemal kroku wskazuje się również na pozaeokonomiczne, czyli społeczne, kulturowe oraz etyczne aspekty konsumpcji. Książkę tak skonstruowano, by w miarę harmonijnie połączyć elementarne zagadnienia konsumpcji z takich dziedzin, jak teoria konsumpcji czy ekonomika konsumpcji, z roważaniami o konsumpcji szerszej natury - teoretycznej i praktycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12335 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12334.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13493.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 260-272.
Książka prezentuje, na przykładzie kilku krajów europejskich, w tym Polski, próby budowania nowych, alternatywnych sieci łączących rolnictwo z konsumentami, sprzyjających tworzeniu systemu zrównoważonej produkcji i konsumpcji żywności. Praca została w dużym stopniu poświęcona kształtowaniu ruchów społecznych związanych z wytwarzaniem i dostarczaniem żywności. Autor opisuje doświadczenia państw europejskich w tym zakresie, m.in. Austrii, Francji i Wielkiej Brytanii oraz nieliczne przypadki alternatywnych działań w Polsce. Poza częścią analityczno-opisową, w publikacji znajduje się wiele interesujących rozważań o kondyscji współczesnej socjologii wsi i rolnictwa oraz o nowych nurtach teoretycznych w niej występujących. (z Przedmowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14912.XVII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Culture Media and Identities)
This innovative text offers a novel understanding of relations between the economic and the cultural. The book shows how cultural products are produced, marketed and sold in an increasingly global economy. Chapters examine the emergence of truly global cultural products and the strategies of global cultural players such as Sony. Throughout, the book illustrates that contemporary cultural goods and services are inextricably bound up with economic processes of production, circulation and exchange.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11267.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ros.
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza publikacja prezentuje różne oblicza i uwarunkowania konsumpcjonizmu, począwszy od przybliżenia marzeń i aspiracji konsumpcyjnych mieszkańców polskich wsi popegeerowskich, a skończywszy na opisie mentalności, stylu życia i konsumpcji amerykańskiego pokolenia baby boomu. Różnorodność perspektyw i punktów widzenia, uwzględniająca również doświadczenia międzynarodowe (USA, Łotwa i Ukraina), pozwala naszkicować szerszy kontekst upowszechniania się wzorców ekspansywnego konsumpcjonizmu. Książka oparta jest na wynikach badań empirycznych prowadzonych w różnych ośrodkach akademickich w Polsce i za granicą. Publikacja jest adresowana do studentów, pracowników wyższych uczelni, instytutów badawczych, agencji reklamowych i firm zajmujących się badaniami marketingowymi oraz wszystkich osób, które chcą lepiej zrozumieć rolę, jaką odgrywa konsumpcja we współczesnych społeczeństwach, a także poznać mechanizmy zachowań konsumenckich w globalizującej się gospodarce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8737 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10211.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cultura / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
W tej książce Zygmunt Bauman, oryginalny analityk współczesnych wzorów i strategii życiowych, bada wpływ postaw konsumpcyjnych na wzory zachowań w różnych, na pozór niezwiązanych z sobą, aspektach życia społecznego takich jak współczesna praktyka polityczna i demokratyczna, podziały i uwarstwienie społeczne, wspólnoty i związki partnerskie, budowa tożsamości, wytwarzanie i użytkowanie czy wreszcie preferowanie okreslonych wartości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10952 [Magazyn 1], 9786.IX.16.6 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8406.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9785.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyberkultura, Internet, Społeczeństwo)
Tyt. oryg.: Nätokraterna - boken om det elektoniska klassamhället.
Indeks.
Książka jest głosem w publicznej debacie poświęconej wpływowi zmian w dziedzinie technologii informacyjnych na przemiany społeczne. Autorzy próbują odpowiedzieć m.in. na pytania: Co stanie się z państwem, polityką, demokracją? Co się stanie z tworzeniem tożsamości i wzorami konsumpcji? Jak będą funkcjonować nowe elektroniczne sieci? Jak władza i społeczny status będą dystrybuowane w nowo powstających hierarchiach? Zdaniem autorów: "Netokratyczna elita szybko krystalizuje się wśród obeznanej z internetem polskiej młodzieży. Młodzi Polacy są dzisiaj zdeterminowani, by maksymalnie wykorzystać członkostwo Polski w Unii Europejskiej. To właśnie oni najlepiej wykorzystają powstającą infrastrukturę IT. Równocześnie coraz liczniejszy staje się polski konsumatriat, nowa podklasa pogrążonych w letargu leniwców. Naszym celem jest wyjaśnienie istoty zachodzących zmian, wytłumaczenie, co według nas się stanie i dlaczego, zapewnienie podstawowych instrumentów, dzięki którym będzie można sobie poradzić z nowym społecznym paradygmatem".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8604 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8603.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10030.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Obyczaje, Prawo i Polityka, Życie Codzienne)
Bibliogr. s. 167-[172].
Książka Grzegorza Makowskiego została oparta na badaniach przeprowadzonych w Galerii Mokotów - największym dotychczas centrum handlowym w Europie Środkowowschodniej. Zawiera nie tylko interesujący opis funkcjonowania centrum handlowego, ale również analizę społecznego znaczenia ośrodków rozrywkowo-handlowych oraz wpływu, jaki wywierają na rozwój kultury popularnej. Drobiazgowa analiza socjologiczna jest poparta mnóstwem przykładów obecności ośrodków handlowych w życiu społecznym i kulturalnym, w filmie, teatrze, a nawet poezji i religii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8745 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8744.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10218.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Work, Consumerism and the New Poor".
Współcześnie w niepamięć odchodzi pojęcie trwałości, zarówno w odniesieniu do przedmiotów, jak i do stosunków międzyludzkich. Jak zauważyła Hannah Arendt, świat człowieka w dużej mierze zawdzięcza swą realność i trwałość temu, że otaczające go przedmioty są bardziej trwałe od czynności, w wyniku których powstały (przykładem na to może być szczególne znaczenie domu rodzinnego jako miejsca powrotu i jedności rodziny). W świecie nowoczesnych sprzętów, które pełnią jedynie rolę chwilowych gadżetów, ta prawidłowość jest jednak zagrożona. Niezwykle łatwo dzisiaj człowiekowi „wymienić” swe otoczenie, jego poszczególne elementy i większe fragmenty. Coraz bardziej unika on też powiązań z otaczającymi go rzeczami, domagając się produktów zaprojektowanych wyłącznie pod kątem jakiegoś określonego celu. Podobnie dzieje się w świecie relacji i stosunków międzyludzkich. Nie zmuszając się do zobowiązań i nadmiernej odpowiedzialności, unika się spoufalania, budowania trwałych i wiernych stosunków. Ludzie stają się coraz bardziej wymienialni – tak jak przedmioty – i jednocześnie unikają odpowiedzialności za kogoś/coś, uciekając w samotność, brak relacji i zobowiązań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7050.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7884.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Film i Media Audiowizualne)
Dziecko w świecie mediów i konsumpcji to książka analizująca sytuację współczesnego dziecka, jego pozycję społeczno-kulturową, sposoby funkcjonowania oraz kreowania i przedstawiania jego obrazu w mediach. Wszystkie te zjawiska są opisane w kontekście toczących się aktualnie procesów kulturowych charakterystycznych dla społeczeństwa konsumpcyjnego i zmediatyzowanego, takich jak: infantylizacja kulturowa, adolescencja dzieci, komercjalizacja dzieciństwa. Wpływają one na sposób socjalizowania dzieci, ofertę medialną, sposoby kreowania nie tylko obrazu dziecka i dzieciństwa, lecz także macierzyństwa czy rodziny. Oferta dzisiejszej kultury konsumpcyjno-medialnej stwarza wiele korzyści, ale rodzi też pewne zagrożenia, takie jak choćby anoreksja czy niebezpieczeństwa wynikające z dostępu do źródeł internetowych. Zarówno jednym, jak i drugim zjawiskom wnikliwie przyglądają się autorzy książki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6587 [Magazyn 1], P.6585 [Magazyn 1], P.6586 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.4640.VI.11 [Wypożyczalnia B], P.6584.VI.11 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5011.VI.11 [Czytelnia B], 7472.VI.11 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z interdyscyplinarnej dyskusji "Psychologia, konsumpcja, jakość życia", wrzesień 2009, Gdańsk.
Bibliogr. przy ref.
Żyjemy w kulturze konsumpcji. Konsumpcja towarzyszy prawie wszystkim aspektom naszego codziennego funkcjonowania. Fakt ten ma istotne konsekwencje psychologiczne, jeśli chodzi o tożsamość jednostkową, poczucie własnej wartości, poczucie szczęścia i dobrostanu psychicznego. Jednak konsumpcja to zjawisko, którego nie można zrozumieć na gruncie jednej dyscypliny naukowej. Dlatego niniejsza książka zawiera refleksje teoretyczne i prezentuje wyniki badań zarówno psychologów, jak i ekonomistów i socjologów, systematyzujące wiedzę na temat różnych aspektów tego zjawiska w kontekście jakości życia człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12068.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 207-212.
Konsumpcja, zachowania konsumentów na rynku i ich racjonalność stają się coraz ważniejszymi zagadnieniami współczesnej ekonomii. W książce Autorzy prezentują wyniki badań procesów konsumpcji polskich gospodarstw domowych oraz racjonalności wydatków i konsumpcji w świetle przyjętych kryteriów. Przedstawiają również ocenę racjonalności zachowań konsumentów na rynku oraz wpływ na te zachowania procesu integracji Polski z Unią Europejską. W kontekście racjonalności zostały także rozpatrzone: gospodarowanie dochodami pieniężnymi przez gospodarstwa domowe, oddziaływania interpersonalne, znaczenie wizerunku/reputacji przedsiębiorstwa w procesach podejmowania decyzji przez konsumentów oraz zachowania dzieci i młodzieży jako konsumentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12337 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12336.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13497.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Ekonomiki Rornictwa i Gospodarki Żywnościowej ISSN 0239-7102)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.441 [Magazyn 2] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej