Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(12)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
tylko na miejscu
(11)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(9)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(11)
Autor
Kęsy Marcin
(4)
Stępniewski Jan
(2)
Bukłaha Emil
(1)
Karkowski Tomasz
(1)
Karniej Piotr
(1)
Kwiatkowska Monika (radca prawny)
(1)
Marcinkowska Elżbieta
(1)
Miszczyńska Katarzyna
(1)
Nęcki Zbigniew (1947- )
(1)
Urbaniak Monika (medycyna)
(1)
Witczak Izabela
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Dyrektorzy zakładów opieki zdrowotnej
(2)
Kierownicy zakładów opieki zdrowotnej
(2)
Adwokaci
(1)
Menedżerowie
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Radcy prawni
(1)
Temat
SZPITALE
(8)
Szpitale
(3)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(2)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(2)
Służba zdrowia
(2)
Zarządzanie służbą zdrowia
(2)
Bezpieczeństwo zdrowotne
(1)
Błędy medyczne
(1)
COVID-19
(1)
Dług
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Finansowanie
(1)
INNOWACJE
(1)
MAŁOPOLSKIE, województwo
(1)
MENEDŻEROWIE
(1)
OUTSOURCING
(1)
Outsourcing
(1)
PRYWATYZACJA
(1)
SZPITALE- organizacja
(1)
Szpitale kliniczne
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Raport z badań
(2)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
szpital
(9)
zarządzanie
(8)
służba zdrowia
(4)
zakład opieki zdrowotnej
(3)
jakość opieki
(2)
kompetencje menedżerskie
(2)
komunikacja interpersonalna
(2)
outsourcing
(2)
personel medyczny
(2)
restrukturyzacja
(2)
system opieki zdrowotnej
(2)
szpital publiczny
(2)
zarządzanie jakością
(2)
akredytacja
(1)
budżet
(1)
budżetowanie
(1)
efektywność
(1)
ekonomika
(1)
finanse
(1)
finansowanie
(1)
innowacje
(1)
komunikacja
(1)
kontraktowanie
(1)
koszty leczenia
(1)
medycyna pracy
(1)
menedżer
(1)
motywowanie pracowników
(1)
niepełnosprawni
(1)
normy
(1)
ochrona zdrowia
(1)
odpady medyczne
(1)
organizacja
(1)
podstawowa opieka zdrowotna
(1)
prawa pacjenta
(1)
równouprawnienie
(1)
stosunki interpersonalne
(1)
struktura organizacyjna
(1)
system ochrony zdrowia
(1)
szpital kliniczny
(1)
turystyka medyczna
(1)
usługi medyczne
(1)
wizerunek
(1)
zarządzanie personelem
(1)
zarządzanie ryzykiem
(1)
zarządzanie szpitalem
(1)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(1)
zdarzenie niepożądane
(1)
Łódź
(1)
świadczenia zdrowotne
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Celem tej książki jest zainicjowanie dyskusji na temat innowacji organizacyjnych w szpitalach. W książce zaprezentowano rozwiązania sprawdzone w warunkach szpitali francuskich, a także wybrane dokonania szpitali polskich. Dotyczą one funkcjonowania oddziałów chirurgii endoskopowej i chirurgii jednego dnia, jako stale rozwijających się dziedzin medycyny, na które jest duże zapotrzebowanie rynkowe. Ponieważ w warunkach transformacji systemowej polskich szpitali dochodzi do przekształceń własnościowych, także i ten obszar znalazł swoje miejsce w książce. Problematyka zarządzania procesowego i zintegrowanego systemu informacji medycznej, wspomagającego funkcjonowanie szpitala, została zaprezentowana na podstawie doświadczeń szpitali francuskich. Autorzy prezentują również możliwości unowocześnienia rachunku kosztów, w tym rozwiązania francuskie, które z pożytkiem mogłyby być wykorzystane w szpitalach polskich. W książce zostały omówione także problemy jakości w opiece medycznej. Zaprezentowano nowatorskie metody zarządzania jakością, przytaczając liczne przykłady rozwiązań praktycznych ze szpitali polskich, francuskich i niemieckich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12410.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. XI-XIII.
Wstęp także ang., fr., ros.
Bibliogr. przy rozdz.
Podręcznik jest adresowany nie tylko do studentów wrocławskich studiów polsko-francuskich z zakresu zarządzania jednostkami służby zdrowia, ale również do studentów ekonomicznych kierunków studiów prowadzonych na różnych typach uczelni publicznych i prywatnych, którzy mogą podnieść poziom swojego ogólnego wykształcenia. Jest kierowany do około 1000-osobowej grupy kierowników jednostek służby zdrowia oraz wszystkich pracowników tej grupy zawodowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10112 [Magazyn 1], P.10113 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11701.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 247-253.
Książka stanowi nietuzinkowy przewodnik po meandrach ekonomiki współczesnego szpitala w gospodarce rynkowej. Wzmagająca się konkurencja na rynku usług ochrony zdrowia zmusza menedżerów szpitali do myślenia w kategoriach nowoczesnego zarządzania, zapewnienia przetrwania i rozwoju w warunkach wysokiej niepewności i ryzyka działania. Dotyczy to nie tylko menedżerów niepublicznych przedsiębiorstw medycznych. Także zarządzający publicznymi szpitalami coraz częściej zmuszani są do myślenia o swoich placówkach jako o przedsiębiorstwach medycznych, zmagających się z trudnościami finansowymi, z zapewnieniem ciągłości świadczeń szpitalnych, godzeniem celów społecznych i ekonomicznych. Pozycja ta jest przeznaczona przede wszystkim dla innowacyjnego menedżera szpitala w Polsce, zwłaszcza niepublicznego. Jednak z nowoczesnej wiedzy o ekonomice szpitala mogą i powinni czerpać również zarządzający placówkami publicznymi. Książka ta spełnia oczekiwania wielu innowatorów w przedsiębiorstwach medycznych, może być z powodzeniem wykorzystania przez praktyków oraz w dydaktyce przedmiotu ekonomika przedsiębiorstwa medycznego. Publikacja łączy teorię z praktyką polską, wykorzystuje dorobek teoretyczny tak z dziedzin zarządzania jak i mikroekonomii, pokazuje bogaty materiał faktograficzny ilustrujący sądy. Ukazuje także ogromny nacisk i wszechstronną analizę wpływu systemu kontraktowania świadczeń zdrowotnych w Polsce (i na świecie) na działania i strategie szpitali.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9966 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11617.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11616.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-244.
Książka ma pokazać rzeczywistą sytuację w szpitalach, prezentując funkcjonowanie pracowników medycznych na stanowiskach kierowniczych i ich zapotrzebowanie na wiedzę menedżerską oraz zaproponować nowy kształt kompetencji menedżerskich kierowników medycznych. W strukturze książki mozna wyróznić trzy części. Pierwsze dwa rozdziały zawieraja przegląd literatury przedmiotu i stanowią częśc teoretyczną. Po nich następuje część empiryczna obejmująca pięć kolejnych rozdziałów, w których autor analizuje zapotrzebowanie personelu medycznego na wiedzę menedżerską. Ostatni rozdział stanowi podsumowanie rozważań teoretyczno-empirycznych oraz zawiera propozycje innowacyjne w metodach szkoleniowych personelu medycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13162.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14280.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 281-306, wykaz aktów prawnych s. 307-317.
Przedmiotem publikacji jest charakterystyka procesu dostosowania szpitali, będących kluczowym elementem reformy systemu ochrony zdrowia, do nowych realiów gospodarczych poprzez podejmowanie działań restrukturyzacyjnych, usystematyzowanie wiedzy z zakresu etapów restrukturyzacji charakterystycznych dla sektora opieki zdrowotnej. Opracowanie zawiera opis rozwiazań systemowych dotyczących restrukturyzacji zakładów opieki zdrowotnej oraz analizę programów restrukturyzacyjnych. Książka może stanowić pomoc dla studnetów na kierunkach zdrowie publiczne oraz zarządzanie i marketing.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10034.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11660.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 221-226.
Książka podejmuje tematykę zarządzania w służbie zdrowia, w szczególności zaś postaw personelu medycznego wobec zarządzania szpitalem. Książka składa się z dwóch części. W pierwszej autorzy opisują problematykę organizacji służby zdrowia i zarządzania oraz podnoszenia kwalifikacji menedżerskich. Druga część zawiera wyniki badań ankietowych przeprowadzonych na ponad tysiącu pracowników reprezentujących kilka zawodów medycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13161.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14279.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 169-174.
"Celem książki jest identyfikacja faktycznych relacji oraz poziomu komunikacji międzyludzkiej i między grupami zawodowymi w szpitalach oraz prezentacja sposobów i mozliwości udoskonalenia tych procesów z korzyścią dla pracownika i organizacji. Publikacja zawiera siedem rozdziałów, z czego dwa mają charakter teoretyczny, natomiast kolejnych pięć jest ukierunkowanych na analizę badawczą. Przedstawiają one rzeczywiste otoczenie, w którym przebiegają kontakty pracownicze oraz stan i jakość komunikowania się na poziomie indywidualnym i grupowym". (fragment Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12913.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14048.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Wolters Kluwer Polska ISSN 1897-4392)
Bibliogr. s. 169-180, wykaz aktów prawnych s. 181-182.
Książk dotyczny nowej ustawy o działalności leczniczej oraz aktualnych informacji i danych dotyczących funkcjonowania szpitali w Polsce. Przedstawia pogłębioną analizę istoty outsourcingu, jego przebiegu oraz efektów wdrażania. Rozważania te zostały uzupełnione o praktyczne przykłady zastosowania outsourcingu, zarówno w przedsiębiorstwach, jak i w organizacjach niekomercyjnych. W publikacji wykorzystano wyniki badań nad outsourcingiem przeprowadzonych w publicznych szpitalach Małopolski. Na ich podstawie autorka przeanalizowała pozytywne i negatywne skutki implementacji outsourcingu w badanych placówkach medycznych, przeprowadziła również weryfikacje empiryczną autorskiego modelu oceny efektywności outsourcingu w zarządzaniu publicznym szpitalem specjalistycznym. Książka jest skierowana przede wszystkim do menedżerów służby zdrowia, ale może także być pomocna kierownikom organizacji publicznych innych niż placówki medyczne oraz studentom i słuchaczom studiów podyplomowych kierunków zarządzania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10060.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11672.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Outsourcing w opiece zdrowotnej / Emil Bukłaha. - Warszawa : CeDeWu, 2018. - 270 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 253-258.
Tematem wiodącym książki jest analiza wykorzystania outsourcingu jako narzędzia racjonalizacji działań w zakładach opieki zdrowotnej na przykładzie polskich szpitali publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem procesów restrukturyzacyjnych dziejących się w opiece zdrowotnej. W publikacji: • dokonano porównania polskiego systemu opieki zdrowotnej z wybranymi modelami stosowanymi na świecie; • usystematyzowano i uporządkowano wiedzę z zakresu stosowania outsourcingu w polskim szpitalnictwie; • przeprowadzono analizę i krytyczną ocenę skali stosowania outsourcingu w szpitalach; • określono przydatność outsourcingu w funkcjonowaniu polskich szpitali publicznych. Ważną częścią książki jest prezentacja wyników badań w zakresie stosowania outsourcingu w polskich szpitalach publicznych w latach 2004-2013.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19963.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19962.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
(Ekonomia / [Uniwersytet Łódzki])
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 191-210.
Co wpływa na zadłużenie szpitali? Jakie czynniki determinują jakość i poziom świadczonych w nich usług? Autorka w swej książce odpowiada na te i inne pytania dotyczące łódzkich szpitali oraz ich efektywności. Stosując podejście wielokryterialne oraz ujmując zarówno sferę finansową, jak i niefinansową, tworzy ranking szpitali. Wyniki badań zaprezentowane w publikacji będą szczególnie przydatne dla członków zarządów szpitali, organów założycielskich, a także praktyków zajmujących się efektywnością zarządzania tego rodzaju podmiotami leczniczymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.11.XVIII.13 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka pt. Zarządzanie szpitalem klinicznym stanowi zbiór tekstów przygotowanych przez pracowników Katedry Prawa Medycznego, Organizacji i Zarządzania w Opiece Zdrowotnej Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu. Warto podkreślić, że autorami są nie tylko teoretycy, ale również lekarze praktycy, prawnicy specjalizujący się w prawie medycznym, jak również osoby zarządzające szpitalami klinicznymi. Część z nich od wielu lat współpracuje ze szpitalami klinicznymi, co powoduje, że prezentowana w opracowaniu problematyka jest im bliska. Rozważania poparte są doświadczeniem zawodowym autorów, z których większość współpracowała z jednostkami jakimi są szpitale kliniczne, jak również opierają się na ich przygotowaniu teoretycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18128 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19967.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19961.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zdarzenia niepożądane w lecznictwie szpitalnym i podstawowej opiece zdrowotnej / Monika Kwiatkowska. - Stan prawny na 20 maja 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 134, [2] strony : ilustracja ; 21 cm.
(Dobre Praktyki w Ochronie Zdrowia)
Bibliografia, orzecznictwo na stronach 131-134.
Właściwa analiza zdarzeń niepożądanych, które spowodowały lub mogły spowodować poważne skutki dla pacjenta to najlepsza gwarancja ciągłej poprawy bezpieczeństwa świadczenia usług medycznych. W książce omówiono m.in.: przykłady i kategoryzację zdarzeń niepożądanych, które mogą zaistnieć w szpitalu i innych podmiotach podstawowej opieki zdrowotnej, najczęstsze przyczyny ich występowania oraz podział na poszczególne kategorie, narzędzia mogące służyć zmniejszeniu ich liczby, a nawet eliminacji pewnych kategorii tych zdarzeń (np. standardy akredytacyjne, normy ISO, TQM), modelowy system zgłaszania zdarzeń niepożądanych, poszczególne jego etapy, analiza wniosków na przyszłość, definicję i zakres pojęć, z którymi zdarzenia niepożądane są mylone. Autorka odnosi się także do aktualnej sytuacji służby zdrowia i problemów związanych z pandemią SARS-CoV-2 w obszarze występowania zdarzeń niepożądanych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19924.XVIII.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19923.XVIII.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej