Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(10)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Status
only on-site
(10)
available
(5)
unavailable
(2)
Branch
Magazyny
(3)
Wypo┼╝yczalnie
(4)
Czytelnie
(10)
Author
Hyla Marek
(2)
Kruczek Zygmunt
(2)
Stankiewicz Aleksandra
(2)
Boudreau John W
(1)
Bramley Peter (1934- )
(1)
Cascio Wayne F. (1946- )
(1)
Głowala Agnieszka
(1)
Januszkiewicz Katarzyna
(1)
Jarecki Wojciech
(1)
Klin Lidia
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kuchciak Iwa
(1)
Mayo Andrew
(1)
Muszczynko Ewa
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Przywojska Justyna
(1)
Sochacka Iwona
(1)
Tomaszewska Liliana
(1)
Warwas Izabela
(1)
Wiktorowicz Justyna
(1)
Wi┼Ťniewska Ewa (pedagog)
(1)
Year
2020 - 2022
(1)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(4)
Country
Poland
(14)
Language
Polish
(13)
German
(1)
Subject
SZKOLENIE ZAWODOWE
(6)
KADRY
(3)
INTERNET
(2)
KAPITA┼ü INTELEKTUALNY PRZEDSI─śBIORSTWA
(2)
MULTIMEDIA
(2)
NAUCZANIE na ODLEG┼üO┼Ü─ć
(2)
PILOCI WYCIECZEK
(2)
PRZEWODNICY TURYSTYCZNI
(2)
CONTROLLING
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
OCENY PRACOWNIKÓW
(1)
PRZEDSI─śBIORSTWO
(1)
PRZYDATNO┼Ü─ć ZAWODOWA
(1)
ZARZ─äDZANIE STRATEGICZNE
(1)
ZAWÓD
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
┼ÜWI─śTOKRZYSKIE, wojew├│dztwo
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI
(3)
14 results Filter
Book
In basket
(Zarz─ůdzanie Zasobami Ludzkimi (HR). Szkolenia)
Tyt. oryg.: Evaluating training effectiveness, 1996.
Bibliogr. s. 203-209. Indeks.
Ksi─ů┼╝ka zawiera wskaz├│wki, jak zapewnia─ç efektywno┼Ť─ç szkole┼ä i jak j─ů ocenia─ç, a wi─Öc jak mierzy─ç i uzasadnia─ç warto┼Ť─ç szkole┼ä. Wychodz─ůc od podstawowych informacji dotycz─ůcych modeli szkole┼ä i etap├│w procesu uczenia si─Ö, autor szczeg├│lowo omawia: cele, znaczenie i podej┼Ťcie do oceniania efektywno┼Ťci szkole┼ä, metody i narz─Ödzia oceny zmian zachodz─ůcych w wyniku szkolenia, metody oceny kurs├│w, sposoby przygotowywania i wykorzystywania skutecznych narz─Ödzi pomiaru efektywno┼Ťci szkole┼ä.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12166.IX.4.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy cz─Ö┼Ťciach.
Monografia jest pr├│b─ů zwr├│cenia uwagi na istotne zagadnienia dzia┼éalno┼Ťci nauczyciela w polskiej szkole zmierzaj─ůce do realizacji wymiaru europejskiego wsp├│┼éczesnej edukacji. W zwi─ůzku z tym refleksja dotyczy tu mi─Ödzy innymi dyspozycji psychicznych nauczyciela, podmiotowo┼Ťci w procesie edukacji, przygotowania do nauczania okre┼Ťlonych przedmiot├│w, pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, kszta┼écenia zawodowego, dost─Öpu do informacji, dzia┼éa┼ä profilaktycznych czy edukacji ustawicznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13850.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(HR)
Indeks.
W dzisiejszych czasach specjali┼Ťci HR cz─Östo musz─ů udowadnia─ç, ┼╝e ich dzia┼éania maj─ů wp┼éyw na efektywno┼Ť─ç firmy. Autorzy ksi─ů┼╝ki, opieraj─ůc si─Ö na w┼éasnej metodologii, proponuj─ů skuteczne techniki pozwalaj─ůce precyzyjnie okre┼Ťli─ç, jakie rezultaty finansowe maj─ů decyzje z zakresu ZZL oraz wybory samych pracownik├│w. Lektura ksi─ů┼╝ki pozwala: wykorzystywa─ç teori─Ö decyzji tak, aby inwestowa─ç we w┼éa┼Ťciwe obszary ZZL; przedstawia─ç w postaci liczbowej ukryte koszty absencji i rotacji personelu; oblicza─ç efektywno┼Ť─ç metod selekcji oraz warto┼Ť─ç wydajno┼Ťci pracy; sprawdza─ç, czy i w jaki spos├│b zaanga┼╝owanie i postawy pracownik├│w maj─ů wp┼éyw na wyniki biznesowe; mierzy─ç wp┼éyw program├│w szkoleniowych na zysk przedsi─Öbiorstwa; oblicza─ç efektywno┼Ť─ç zarz─ůdzania talentami. Dzi─Öki wykorzystaniu miar i metod om├│wionych przez autor├│w specjali┼Ťci HR b─Öd─ů mogli zaproponowa─ç zmiany, przekonuj─ůco uzasadni─ç je osobom decyzyjnym, a dzi─Öki temu realnie poprawi─ç jako┼Ť─ç pracy i wyniki finansowe firmy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14661.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 244-261.
W niniejszej pracy przyj─Öto za┼éo┼╝enie, i┼╝ rozw├│j zawodowy pracownika jako proces z┼éo┼╝ony, zdeterminowany jest przez si┼éy dzia┼éaj─ůce zar├│wno po stronie organizacji jak i jednostki, kt├│re konstytuuj─ů jego przebieg w ci─ůgu ca┼éego ┼╝ycia cz┼éowieka. Celem teoretycznym prezentowanej ksi─ů┼╝ki jest identyfikacja i analiza owych czynnik├│w oraz pr├│ba ich charakterystyki jako stymulator├│w i inhibitor├│w procesu rozwoju, natomiast praktycznym - wskazanie i rekomendacj─Ö kompleksowego ujmowania rozwoju zawodowego, z konieczno┼Ťci─ů uwzgl─Ödnienia satysfakcji z pracy oraz warto┼Ťci preferowanych przez pracownika. Ksi─ů┼╝ka sk┼éada si─Ö z trzech cz─Ö┼Ťci. W pierwszej podano szczeg├│┼éowej analizie zagadnienie rozwoju w uj─Öciu teoretycznym. Cz─Ö┼Ť─ç druga ma charakter zdecydowanie praktyczny, trzecia za┼Ť stanowi konstatacj─Ö prezentowanych tre┼Ťci, wskazuj─ůc na zale┼╝no┼Ťci i powi─ůzania w rozwoju jednostki, pracownika i organizacji. Ksi─ů┼╝ka pr├│cz rozwa┼╝a┼ä merytorycznych, zawiera r├│wnie┼╝ szereg wskaz├│wek dla praktyk├│w zarz─ůdzania, kt├│re mog─ů sta─ç si─Ö inspiracj─ů do kszta┼étowania po┼╝─ůdanego ┼Ťrodowiska organizacyjnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9391.IX.4.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarz─ůdzanie Zasobami Ludzkimi (HR). Szkolenia)
Bibliogr. Indeks.
W ksi─ů┼╝ce opisano, jak opracowa─ç plan rozwoju kapita┼éu intelektualnego, nie ograniczaj─ůcy sie tylko do okre┼Ťlenia potrzeb szkoleniowych, ale zajmuj─ůcy wa┼╝ne miejsce w strategii firmy. Teoretycy zarz─ůdzania zasobami ludzkimi znajd─ů w niej nie tylko interesuj─ůce uj─Öcia podstawowych poj─Ö─ç - takich jak kapita┼é intelektualny, zarz─ůdzanie wiedz─ů, uczenie si─Ö, edukacja, szkolenia i rozw├│j - ale przede wszystkim szczeg├│┼éowy opis planowania i realizacji zada┼ä przez dzia┼é rozwoju zasob├│w ludzkich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6332.IX.4.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie o Tematyce Turystycznej ; 12)
Podtyt. z okł.
Bibliogr. przy niekt├│rych ref.
Monografia jest zbiorem materia┼é├│w zaprezentowanych na VII Forum Pilota┼╝u i Przewodnictwa, kt├│re odby┼éo si─Ö w Toruniu w 2011 r. Zebrane w publikacji artyku┼éy wskazuj─ů drog─Ö profesjonalizacji us┼éug przewodnickich i pilockich oraz specjalizowania si─Ö w obs┼éudze r├│┼╝nych segment├│w rynku turystycznego. Zamieszczono r├│wnie┼╝ materia┼éy prezentuj─ůce sytuacj─Ö prawn─ů przewodnik├│w i pilot├│w w Polsce i Austrii oraz zasady tworzenia Europejskich i Krajowych Ram Kwalifikacji dla tych zawod├│w.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11867 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11866.XX.7 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13042.XX.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie o tematyce turystycznej / Proksenia ; 4)
Monografia zawiera artyku┼éy tematycznie koncentruj─ůce si─Ö wok├│┼é przewodniej tematyki V Forum Pilota┼╝u i Przewodnictwa w ┼üodzi ÔÇô grudzie┼ä 2009 r. Cz─Ö┼Ť─ç I zawiera wyst─ůpienia na temat etyki i kodeks├│w etycznych, od Globalnego Kodeksu Etycznego po pr├│b─Ö formu┼éowania zasad etyki dla zawodu przewodnika i pilota. Cz─Ö┼Ť─ç II po┼Ťwi─Öcona jest sprawom szkolenia przewodnik├│w i pilot├│w. Zamieszczono r├│wnie┼╝ wa┼╝niejsze g┼éosy w dyskusji na temat specyfiki pracy rezydent├│w, animator├│w, przewodnik├│w oraz referaty prezentuj─ůce atrakcje i produkty turystyczne ┼üodzi, wojew├│dztwa ┼é├│dzkiego i ┼Ťwi─Ötokrzyskiego. W aneksie zebrano przyk┼éady r├│┼╝nych form kodeks├│w etycznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8941.XX.7 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10508.XX.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
CD
In basket
Przewodnik po e-learningu / Marek Hyla. - Wyd. 2. - Krak├│w : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2007. - 375 s. : il. ; 24 cm + CD.
(Zarz─ůdzanie Zasobami Ludzkimi (HR). Szkolenia)
Indeks.
Do ksi─ů┼╝ki do┼é─ůczona jest p┼éyta CD o tej samej sygnaturze.
Mechanizmy e-learningowe s─ů ju┼╝ w Polsce powszechnie stosowane zar├│wno w edukacji, jak i w ┼Ťwiecie biznesu. Mimo to e-learning wci─ů┼╝ w wielu ┼Ťrodowiskach pozostaje nieujarzmiony, a trudno┼Ťci zwi─ůzane z efektywnym wykorzystaniem skutecznie ograniczaj─ů jego potencja┼é biznesowy. W ksi─ů┼╝ce kompleksowo om├│wiono mechanizmy e-learningu i procesy jego wdra┼╝ania, a tak┼╝e dobre i z┼ée praktyki, sukcesy i pora┼╝ki w zastosowaniach nowych technologii wspieraj─ůcych rozw├│j kompetencji. Szczeg├│ln─ů uwag─Ö autor po┼Ťwi─Öca: zastosowaniom e-learningu w procesach szkoleniowych, oprogramowaniu, czyli systemom e-learningu, projektowaniu tre┼Ťci szkoleniowych, rodzajom, strukturze i formie e-szkole┼ä, us┼éugom wsparcia proces├│w rozwojowych, trudno┼Ťciom zwi─ůzanym z inwestowaniem w e-learning. Przedstawione zagadnienia s─ů uzupe┼énione przegl─ůdem funkcjonowania rynku e-learningu na ┼Ťwiecie i om├│wieniem przewidywanych kierunk├│w jego rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6547.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Przewodnik po e-learningu / Marek Hyla. - Wyd. 3 uaktual. - Krak├│w : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2009. - 351 s. : il. ; 24 cm.
(Zarz─ůdzanie Zasobami Ludzkimi (HR). Szkolenia)
Indeks.
W ksi─ů┼╝ce kompleksowo om├│wiono mechanizmy e-learningu i procesy jego wdra┼╝ania, a tak┼╝e dobre i z┼ée praktyki, sukcesy i pora┼╝ki w zastosowaniach nowych technologii wspieraj─ůcych rozw├│j kompetencji. Szczeg├│ln─ů uwag─Ö autor po┼Ťwi─Öca: zastosowaniom e-learningu w procesach szkoleniowych, oprogramowaniu, czyli systemom e-learningu, projektowaniu tre┼Ťci szkoleniowych, rodzajom, strukturze i formie e-szkole┼ä, us┼éugom wsparcia proces├│w rozwojowych, trudno┼Ťciom zwi─ůzanym z inwestowaniem w e-learning. Przedstawione zagadnienia s─ů uzupe┼énione przegl─ůdem funkcjonowania rynku e-learningu na ┼Ťwiecie i om├│wieniem przewidywanych kierunk├│w jego rozwoju. Publikacja jest doskona┼éym przewodnikiem dla pracownik├│w firm odpowiedzialnych za wdro┼╝enie e-learningu lub jego skuteczne stosowanie - mened┼╝er├│w z dzia┼éu kadr, szkole┼ä, sprzeda┼╝y, obs┼éugi klienta, a tak┼╝e specjalist├│w zaanga┼╝owanych w procesy e-learningowe.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9000 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9166.V.7 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10571.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 221-229.
Monografia zawiera opis podstawowych element├│w zarz─ůdzania zasobami ludzkimi. Praca ma charakter teoretyczny, a jej struktur─Ö tworzy osiem rozdzia┼é├│w. Rozdzia┼é pierwszy zawiera zagadnienia wprowadzaj─ůce do omawianej problematyki: rozw├│j historyczny koncepcji, rodzaje i uwarunkowania zzl. W rozdziale drugim skoncentrowano si─Ö na problematyce strategicznego zarz─ůdzania zasobami ludzkimi. Rozdzia┼é trzeci opisuje zagadnienia dotycz─ůce kszta┼étowania kapita┼éu ludzkiego i intelektualnego organizacji. Kolejne rozdzia┼éy przedstawiaj─ů problematyk─Ö planowania i pozyskiwania pracownik├│w, motywacji, systemu ocen pracowniczych, doskonalenia i rozwoju kadr oraz controllingu personalnego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
All copies are currently on loan: sygn. P.13587 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.13586.IX.4 [Wypo┼╝yczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14603.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
In basket
Bank wdro┼╝e┼ä STAY stanowi opracowanie komplementarne wzgl─Ödem Banku ─çwicze┼ä STAY. Oba opracowania maj─ů przede wszystkim aplikacyjny charakter i s─ů kierowane do pracodawc├│w, instytucji szkoleniowych, instytucji otoczenia biznesu i innych podmiot├│w zainteresowanych problematyk─ů utrzymania aktywno┼Ťci zawodowej os├│b 50+. Celem Banku wdro┼╝e┼ä STAY jest dostarczenie konkretnych studi├│w przypadk├│w, kt├│re mog─ů by─ç wykorzystywane w organizacjach. Bank wdro┼╝e┼ä zawiera dwana┼Ťcie najwa┼╝niejszych i najcz─Ö┼Ťciej wst─Öpuj─ůcych problem├│w z obszaru utrzymania aktywno┼Ťci zawodowej os├│b w wieku 50+, zidentyfikowanych podczas prowadzenia doradztwa w przedsi─Öbiorstwach opisanych zgodnie z metodologi─ů: PROBLEM ÔÇô AKCJA ÔÇô REZULTAT. Takie uj─Öcie sprawia, ┼╝e publikacja ta ┼é─ůczy wymiar edukacyjny i praktyczny. Zawarty w niej opis MODELU STAY oraz przestawione przyk┼éady zastosowania poszczeg├│lnych narz─Ödzi tworz─ůcych model w przedsi─Öbiorstwach nale┼╝─ůcych do sektora M┼ÜP mog─ů s┼éu┼╝y─ç jako wsparcie do samodzielnego wdro┼╝enia narz─Ödzi w przedsi─Öbiorstwie. Publikacja opracowana w projekcie pt. STAY. Wsparcie aktywno┼Ťci zawodowej os├│b 50+ w przedsi─Öbiorstwie. Zdrowy i zmotywowany pracownik ÔÇô zadowolony pracodawca (STAY. SupporTing ActivitY for people 50+ in the company. Healthy and motivated employee ÔÇô satisfied employer) realizowanym w ramach Osi Priorytetowej IV. Innowacje spo┼éeczne i wsp├│┼épraca ponadnarodowa, Dzia┼éania 4.3 Wsp├│┼épraca ponadnarodowa Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozw├│j. '
This item is available online. Expand information to see details.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
E-book
In basket
Publikacja opracowana w projekcie pt. STAY. Wsparcie aktywno┼Ťci zawodowej os├│b 50+ w przedsi─Öbiorstwie. Zdrowy i zmotywowany pracownik ÔÇô zadowolony pracodawca (STAY. SupporTing ActivitY for people 50+ in the company. Healthy and motivated employee ÔÇô satisfied employer) realizowanym w ramach Osi Priorytetowej IV. Innowacje spo┼éeczne i wsp├│┼épraca ponadnarodowa, Dzia┼éania 4.3 Wsp├│┼épraca ponadnarodowa Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozw├│j. Projekt ma na celu wypracowanie i wdro┼╝enie nowatorskich rozwi─ůza┼ä, s┼éu┼╝─ůcych utrzymaniu aktywno┼Ťci zawodowej os├│b po 50. roku ┼╝ycia zatrudnionych w mikro, ma┼éych i ┼Ťrednich przedsi─Öbiorstwach zlokalizowanych na terenie Polski. '
This item is available online. Expand information to see details.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
E-book
In basket
Celem i misj─ů czasopisma Koni┼äskie Studia J─Özykowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osi─ůgni─Ö─ç oraz wyzwa┼ä stoj─ůcych przed naukowcami zajmuj─ůcymi si─Ö j─Özykami w uj─Öciu stosowanym. Adresatem czasopisma s─ů zar├│wno do┼Ťwiadczeni, jak i pocz─ůtkuj─ůcy badacze j─Özyk├│w, j─Özykoznawcy stosowani, dydaktycy, t┼éumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, kt├│rzy traktuj─ů j─Özyk jako podstawowy przedmiot swoich bada┼ä. Motywem przewodnim i osi─ů spajaj─ůc─ů prac─Ö redakcji jest refleksja nad j─Özykiem. W tej szerokiej formule mie┼Ťci si─Ö zar├│wno podej┼Ťcie ┼Ťci┼Ťle j─Özykoznawcze, jak r├│wnie┼╝ pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadziej─Ö, ┼╝e tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wype┼éni─ç znacz─ůc─ů luk─Ö na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmuj─ůc jednoznacznie j─Özykoznawczy punkt odniesienia, zak┼éadamy jednocze┼Ťnie, ┼╝e szeroki wachlarz odniesie┼ä do bada┼ä j─Özykowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane u┼╝ycie j─Özyka w mediach, jest niezb─Ödny dla ca┼éo┼Ťciowego podej┼Ťcia do bada┼ä j─Özykowych.
This item is available online. Expand information to see details.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
E-book
In basket
Podstaw─Ö metodologiczn─ů prezentowanych analiz stanowi podej┼Ťcie funkcjonalne, kt├│re w swej istocie polega na badaniu system├│w wytw├│rczych czy system├│w zarz─ůdzania z punktu widzenia spe┼énianych przez nie funkcji. W podej┼Ťciu tym nadrz─Ödne znaczenie maj─ů zasady i normy u┼╝ytkowe oraz miary sprawnego dzia┼éania systemu. W wi─Ökszo┼Ťci zamieszczonych prac odnosi si─Ö je w szczeg├│lno┼Ťci do funkcji spe┼énianych w procesie zarz─ůdzania aktywami organizacji (J. Z─ůbek), nowych form organizacji pracy biurowej (A. Taczalska), do czynno┼Ťci sk┼éadaj─ůcych si─Ö na specyficzny rodzaj us┼éug prze┼éadunkowych, jakim jest prze┼éadunek kontener├│w (A. Lewi┼äski, R. Sterni┼äski), jak r├│wnie┼╝ do modelu systemu finans├│w o┼Ťwiatowych w Polsce (I. Kowalska). W pozosta┼éych opracowaniach dominuj─ů aspekty ergonomiczne. Przedstawiono interesuj─ůc─ů refleksj─Ö nad funkcjonalno┼Ťci─ů wsp├│┼éczesnej architektury, wskazuj─ůc przy tym na nieprawid┼éowo┼Ťci obiekt├│w u┼╝yteczno┼Ťci publicznej w o┼Ťwiacie, kulturze czy handlu (K. Krause-Brykalska), dokonano tak┼╝e oceny funkcjonalno┼Ťci aspektu estetycznego w odniesieniu do budownictwa biurowego (M. Z┼éowodzki). Jasne jest przy tym, ┼╝e podej┼Ťcie funkcjonalne mo┼╝na zastosowa─ç do obiekt├│w statycznych, ale te┼╝ do obiekt├│w dynamicznych, a wi─Öc do proces├│w, procedur, metod i technik, przyj─Ötych sposob├│w post─Öpowania, dzia┼éa┼ä. W nurcie tym mieszcz─ů si─Ö opracowania zawieraj─ůce wyniki bada┼ä nad monitorowaniem transportu drogowego towar├│w niebezpiecznych (S. B─Öczkowska, I. Grabarek), funkcjonalno┼Ťci─ů warunk├│w pracy personelu piel─Ögniarskiego w stacjonarnych zak┼éadach opieki d┼éugoterminowej (E. Ku┼éagowska, M. Kosi┼äska, I. Karolak), ocen─ů funkcjonalno┼Ťci u┼╝ytkowania r─Ökawic ochronnych i jej wp┼éywu na spos├│b wykonywania pracy przy rozbiorze mi─Ösa (T. Tokarski, E. Irzma┼äska), jak r├│wnie┼╝ ocen─ů funkcjonalno┼Ťci warunk├│w pracy w przemy┼Ťle motoryzacyjnym (K. Wegner, A. B┼éaszczyk, M. Zygma┼äska, M.B. Ogurkowska). Na szczeg├│ln─ů uwag─Ö zas┼éuguj─ů badania nad ocen─ů funkcjonalno┼Ťci edukacji z zakresu bezpiecznych warunk├│w pracy w kszta┼étowaniu dobrostanu pracowniczego (J.S. Marcinkowski). Rezultaty tych bada┼ä pokazuj─ů, jak nieprzestrzeganie zasad ergonomii zwi─Öksza ryzyko wypadk├│w i chor├│b zawodowych, przyczynia si─Ö do zmniejszenia dobrostanu pracowniczego, a w ostatecznym rachunku prowadzi do marnotrawienia si┼éy roboczej. W konkluzji wspomnianych prac wskazano kierunki i sposoby niwelowania badanych dysfunkcji.(...)
This item is available online. Expand information to see details.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again