Form of Work
Książki
(10)
E-booki
(4)
IBUK Libra
(4)
Status
only on-site
(10)
available
(5)
unavailable
(2)
Branch
Magazyny
(3)
Wypożyczalnie
(4)
Czytelnie
(10)
Author
Hyla Marek
(2)
Kruczek Zygmunt
(2)
Stankiewicz Aleksandra
(2)
Boudreau John W
(1)
Bramley Peter (1934- )
(1)
Cascio Wayne F. (1946- )
(1)
Głowala Agnieszka
(1)
Januszkiewicz Katarzyna
(1)
Jarecki Wojciech
(1)
Klin Lidia
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kuchciak Iwa
(1)
Mayo Andrew
(1)
Muszczynko Ewa
(1)
Pawlak Mirosław
(1)
Przywojska Justyna
(1)
Sochacka Iwona
(1)
Tomaszewska Liliana
(1)
Warwas Izabela
(1)
Wiktorowicz Justyna
(1)
Wiśniewska Ewa (pedagog)
(1)
Year
2020 - 2022
(1)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(4)
Country
Poland
(14)
Language
Polish
(13)
German
(1)
Subject
SZKOLENIE ZAWODOWE
(6)
KADRY
(3)
INTERNET
(2)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(2)
MULTIMEDIA
(2)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(2)
PILOCI WYCIECZEK
(2)
PRZEWODNICY TURYSTYCZNI
(2)
CONTROLLING
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
OCENY PRACOWNIKÓW
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
ZAWÓD
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
ŚWIĘTOKRZYSKIE, województwo
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI
(3)
14 results Filter
Book
In basket
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR). Szkolenia)
Tyt. oryg.: Evaluating training effectiveness, 1996.
Bibliogr. s. 203-209. Indeks.
Książka zawiera wskazówki, jak zapewniać efektywność szkoleń i jak ją oceniać, a więc jak mierzyć i uzasadniać wartość szkoleń. Wychodząc od podstawowych informacji dotyczących modeli szkoleń i etapów procesu uczenia się, autor szczególowo omawia: cele, znaczenie i podejście do oceniania efektywności szkoleń, metody i narzędzia oceny zmian zachodzących w wyniku szkolenia, metody oceny kursów, sposoby przygotowywania i wykorzystywania skutecznych narzędzi pomiaru efektywności szkoleń.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12166.IX.4.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy częściach.
Monografia jest próbą zwrócenia uwagi na istotne zagadnienia działalności nauczyciela w polskiej szkole zmierzające do realizacji wymiaru europejskiego współczesnej edukacji. W związku z tym refleksja dotyczy tu między innymi dyspozycji psychicznych nauczyciela, podmiotowości w procesie edukacji, przygotowania do nauczania określonych przedmiotów, pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, kształcenia zawodowego, dostępu do informacji, działań profilaktycznych czy edukacji ustawicznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13850.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(HR)
Indeks.
W dzisiejszych czasach specjaliści HR często muszą udowadniać, że ich działania mają wpływ na efektywność firmy. Autorzy książki, opierając się na własnej metodologii, proponują skuteczne techniki pozwalające precyzyjnie określić, jakie rezultaty finansowe mają decyzje z zakresu ZZL oraz wybory samych pracowników. Lektura książki pozwala: wykorzystywać teorię decyzji tak, aby inwestować we właściwe obszary ZZL; przedstawiać w postaci liczbowej ukryte koszty absencji i rotacji personelu; obliczać efektywność metod selekcji oraz wartość wydajności pracy; sprawdzać, czy i w jaki sposób zaangażowanie i postawy pracowników mają wpływ na wyniki biznesowe; mierzyć wpływ programów szkoleniowych na zysk przedsiębiorstwa; obliczać efektywność zarządzania talentami. Dzięki wykorzystaniu miar i metod omówionych przez autorów specjaliści HR będą mogli zaproponować zmiany, przekonująco uzasadnić je osobom decyzyjnym, a dzięki temu realnie poprawić jakość pracy i wyniki finansowe firmy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14661.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 244-261.
W niniejszej pracy przyjęto założenie, iż rozwój zawodowy pracownika jako proces złożony, zdeterminowany jest przez siły działające zarówno po stronie organizacji jak i jednostki, które konstytuują jego przebieg w ciągu całego życia człowieka. Celem teoretycznym prezentowanej książki jest identyfikacja i analiza owych czynników oraz próba ich charakterystyki jako stymulatorów i inhibitorów procesu rozwoju, natomiast praktycznym - wskazanie i rekomendację kompleksowego ujmowania rozwoju zawodowego, z koniecznością uwzględnienia satysfakcji z pracy oraz wartości preferowanych przez pracownika. Książka składa się z trzech części. W pierwszej podano szczegółowej analizie zagadnienie rozwoju w ujęciu teoretycznym. Część druga ma charakter zdecydowanie praktyczny, trzecia zaś stanowi konstatację prezentowanych treści, wskazując na zależności i powiązania w rozwoju jednostki, pracownika i organizacji. Książka prócz rozważań merytorycznych, zawiera również szereg wskazówek dla praktyków zarządzania, które mogą stać się inspiracją do kształtowania pożądanego środowiska organizacyjnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9391.IX.4.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR). Szkolenia)
Bibliogr. Indeks.
W książce opisano, jak opracować plan rozwoju kapitału intelektualnego, nie ograniczający sie tylko do określenia potrzeb szkoleniowych, ale zajmujący ważne miejsce w strategii firmy. Teoretycy zarządzania zasobami ludzkimi znajdą w niej nie tylko interesujące ujęcia podstawowych pojęć - takich jak kapitał intelektualny, zarządzanie wiedzą, uczenie się, edukacja, szkolenia i rozwój - ale przede wszystkim szczegółowy opis planowania i realizacji zadań przez dział rozwoju zasobów ludzkich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6332.IX.4.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie o Tematyce Turystycznej ; 12)
Podtyt. z okł.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Monografia jest zbiorem materiałów zaprezentowanych na VII Forum Pilotażu i Przewodnictwa, które odbyło się w Toruniu w 2011 r. Zebrane w publikacji artykuły wskazują drogę profesjonalizacji usług przewodnickich i pilockich oraz specjalizowania się w obsłudze różnych segmentów rynku turystycznego. Zamieszczono również materiały prezentujące sytuację prawną przewodników i pilotów w Polsce i Austrii oraz zasady tworzenia Europejskich i Krajowych Ram Kwalifikacji dla tych zawodów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11867 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11866.XX.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13042.XX.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie o tematyce turystycznej / Proksenia ; 4)
Monografia zawiera artykuły tematycznie koncentrujące się wokół przewodniej tematyki V Forum Pilotażu i Przewodnictwa w Łodzi – grudzień 2009 r. Część I zawiera wystąpienia na temat etyki i kodeksów etycznych, od Globalnego Kodeksu Etycznego po próbę formułowania zasad etyki dla zawodu przewodnika i pilota. Część II poświęcona jest sprawom szkolenia przewodników i pilotów. Zamieszczono również ważniejsze głosy w dyskusji na temat specyfiki pracy rezydentów, animatorów, przewodników oraz referaty prezentujące atrakcje i produkty turystyczne Łodzi, województwa łódzkiego i świętokrzyskiego. W aneksie zebrano przykłady różnych form kodeksów etycznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8941.XX.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10508.XX.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
CD
In basket
Przewodnik po e-learningu / Marek Hyla. - Wyd. 2. - Kraków : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2007. - 375 s. : il. ; 24 cm + CD.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR). Szkolenia)
Indeks.
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Mechanizmy e-learningowe są już w Polsce powszechnie stosowane zarówno w edukacji, jak i w świecie biznesu. Mimo to e-learning wciąż w wielu środowiskach pozostaje nieujarzmiony, a trudności związane z efektywnym wykorzystaniem skutecznie ograniczają jego potencjał biznesowy. W książce kompleksowo omówiono mechanizmy e-learningu i procesy jego wdrażania, a także dobre i złe praktyki, sukcesy i porażki w zastosowaniach nowych technologii wspierających rozwój kompetencji. Szczególną uwagę autor poświęca: zastosowaniom e-learningu w procesach szkoleniowych, oprogramowaniu, czyli systemom e-learningu, projektowaniu treści szkoleniowych, rodzajom, strukturze i formie e-szkoleń, usługom wsparcia procesów rozwojowych, trudnościom związanym z inwestowaniem w e-learning. Przedstawione zagadnienia są uzupełnione przeglądem funkcjonowania rynku e-learningu na świecie i omówieniem przewidywanych kierunków jego rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6547.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Przewodnik po e-learningu / Marek Hyla. - Wyd. 3 uaktual. - Kraków : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2009. - 351 s. : il. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR). Szkolenia)
Indeks.
W książce kompleksowo omówiono mechanizmy e-learningu i procesy jego wdrażania, a także dobre i złe praktyki, sukcesy i porażki w zastosowaniach nowych technologii wspierających rozwój kompetencji. Szczególną uwagę autor poświęca: zastosowaniom e-learningu w procesach szkoleniowych, oprogramowaniu, czyli systemom e-learningu, projektowaniu treści szkoleniowych, rodzajom, strukturze i formie e-szkoleń, usługom wsparcia procesów rozwojowych, trudnościom związanym z inwestowaniem w e-learning. Przedstawione zagadnienia są uzupełnione przeglądem funkcjonowania rynku e-learningu na świecie i omówieniem przewidywanych kierunków jego rozwoju. Publikacja jest doskonałym przewodnikiem dla pracowników firm odpowiedzialnych za wdrożenie e-learningu lub jego skuteczne stosowanie - menedżerów z działu kadr, szkoleń, sprzedaży, obsługi klienta, a także specjalistów zaangażowanych w procesy e-learningowe.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9000 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9166.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10571.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 221-229.
Monografia zawiera opis podstawowych elementów zarządzania zasobami ludzkimi. Praca ma charakter teoretyczny, a jej strukturę tworzy osiem rozdziałów. Rozdział pierwszy zawiera zagadnienia wprowadzające do omawianej problematyki: rozwój historyczny koncepcji, rodzaje i uwarunkowania zzl. W rozdziale drugim skoncentrowano się na problematyce strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi. Rozdział trzeci opisuje zagadnienia dotyczące kształtowania kapitału ludzkiego i intelektualnego organizacji. Kolejne rozdziały przedstawiają problematykę planowania i pozyskiwania pracowników, motywacji, systemu ocen pracowniczych, doskonalenia i rozwoju kadr oraz controllingu personalnego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
All copies are currently on loan: sygn. P.13587 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.13586.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14603.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
In basket
Bank wdrożeń STAY stanowi opracowanie komplementarne względem Banku ćwiczeń STAY. Oba opracowania mają przede wszystkim aplikacyjny charakter i są kierowane do pracodawców, instytucji szkoleniowych, instytucji otoczenia biznesu i innych podmiotów zainteresowanych problematyką utrzymania aktywności zawodowej osób 50+. Celem Banku wdrożeń STAY jest dostarczenie konkretnych studiów przypadków, które mogą być wykorzystywane w organizacjach. Bank wdrożeń zawiera dwanaście najważniejszych i najczęściej wstępujących problemów z obszaru utrzymania aktywności zawodowej osób w wieku 50+, zidentyfikowanych podczas prowadzenia doradztwa w przedsiębiorstwach opisanych zgodnie z metodologią: PROBLEM – AKCJA – REZULTAT. Takie ujęcie sprawia, że publikacja ta łączy wymiar edukacyjny i praktyczny. Zawarty w niej opis MODELU STAY oraz przestawione przykłady zastosowania poszczególnych narzędzi tworzących model w przedsiębiorstwach należących do sektora MŚP mogą służyć jako wsparcie do samodzielnego wdrożenia narzędzi w przedsiębiorstwie. Publikacja opracowana w projekcie pt. STAY. Wsparcie aktywności zawodowej osób 50+ w przedsiębiorstwie. Zdrowy i zmotywowany pracownik – zadowolony pracodawca (STAY. SupporTing ActivitY for people 50+ in the company. Healthy and motivated employee – satisfied employer) realizowanym w ramach Osi Priorytetowej IV. Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, Działania 4.3 Współpraca ponadnarodowa Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. '
This item is available online. Expand information to see details.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
In basket
Publikacja opracowana w projekcie pt. STAY. Wsparcie aktywności zawodowej osób 50+ w przedsiębiorstwie. Zdrowy i zmotywowany pracownik – zadowolony pracodawca (STAY. SupporTing ActivitY for people 50+ in the company. Healthy and motivated employee – satisfied employer) realizowanym w ramach Osi Priorytetowej IV. Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, Działania 4.3 Współpraca ponadnarodowa Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Projekt ma na celu wypracowanie i wdrożenie nowatorskich rozwiązań, służących utrzymaniu aktywności zawodowej osób po 50. roku życia zatrudnionych w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach zlokalizowanych na terenie Polski. '
This item is available online. Expand information to see details.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
In basket
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
This item is available online. Expand information to see details.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
In basket
Podstawę metodologiczną prezentowanych analiz stanowi podejście funkcjonalne, które w swej istocie polega na badaniu systemów wytwórczych czy systemów zarządzania z punktu widzenia spełnianych przez nie funkcji. W podejściu tym nadrzędne znaczenie mają zasady i normy użytkowe oraz miary sprawnego działania systemu. W większości zamieszczonych prac odnosi się je w szczególności do funkcji spełnianych w procesie zarządzania aktywami organizacji (J. Ząbek), nowych form organizacji pracy biurowej (A. Taczalska), do czynności składających się na specyficzny rodzaj usług przeładunkowych, jakim jest przeładunek kontenerów (A. Lewiński, R. Sterniński), jak również do modelu systemu finansów oświatowych w Polsce (I. Kowalska). W pozostałych opracowaniach dominują aspekty ergonomiczne. Przedstawiono interesującą refleksję nad funkcjonalnością współczesnej architektury, wskazując przy tym na nieprawidłowości obiektów użyteczności publicznej w oświacie, kulturze czy handlu (K. Krause-Brykalska), dokonano także oceny funkcjonalności aspektu estetycznego w odniesieniu do budownictwa biurowego (M. Złowodzki). Jasne jest przy tym, że podejście funkcjonalne można zastosować do obiektów statycznych, ale też do obiektów dynamicznych, a więc do procesów, procedur, metod i technik, przyjętych sposobów postępowania, działań. W nurcie tym mieszczą się opracowania zawierające wyniki badań nad monitorowaniem transportu drogowego towarów niebezpiecznych (S. Bęczkowska, I. Grabarek), funkcjonalnością warunków pracy personelu pielęgniarskiego w stacjonarnych zakładach opieki długoterminowej (E. Kułagowska, M. Kosińska, I. Karolak), oceną funkcjonalności użytkowania rękawic ochronnych i jej wpływu na sposób wykonywania pracy przy rozbiorze mięsa (T. Tokarski, E. Irzmańska), jak również oceną funkcjonalności warunków pracy w przemyśle motoryzacyjnym (K. Wegner, A. Błaszczyk, M. Zygmańska, M.B. Ogurkowska). Na szczególną uwagę zasługują badania nad oceną funkcjonalności edukacji z zakresu bezpiecznych warunków pracy w kształtowaniu dobrostanu pracowniczego (J.S. Marcinkowski). Rezultaty tych badań pokazują, jak nieprzestrzeganie zasad ergonomii zwiększa ryzyko wypadków i chorób zawodowych, przyczynia się do zmniejszenia dobrostanu pracowniczego, a w ostatecznym rachunku prowadzi do marnotrawienia siły roboczej. W konkluzji wspomnianych prac wskazano kierunki i sposoby niwelowania badanych dysfunkcji.(...)
This item is available online. Expand information to see details.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again