Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(5)
Autor
Aczel Amir D. (1950- )
(1)
Antczak Barbara (ekonomia)
(1)
Czerwiński Zbigniew
(1)
Ganczarek-Gamrot Alicja
(1)
Latusek Wojciech
(1)
Nowak Edward (1951- )
(1)
Raczkiewicz Dorota
(1)
Rószkiewicz Małgorzata
(1)
Trzpiot Grażyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
STATYSTYKA GOSPODARCZA
(4)
Ekonomia
(1)
MARKETING
(1)
Metody statystyczne
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
RYZYKO FINANSOWE
(1)
STATYSTYKA MATEMATYCZNA
(1)
Socjologia
(1)
Statystyka gospodarcza
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Podręcznik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
analiza statystyczna
(2)
statystyka
(2)
analiza portfelowa
(1)
analiza wariancji
(1)
badania statystyczne
(1)
ekonomia
(1)
hipoteza statystyczna
(1)
marka
(1)
marketing
(1)
metody statystyczne
(1)
model GARCH
(1)
prawdopodobieństwo
(1)
przedsiębiorstwo
(1)
regresja liniowa
(1)
ryzyko finansowe
(1)
ryzyko rynkowe
(1)
segmentacja rynku
(1)
sprzedaż
(1)
statystyka gospodarcza
(1)
statystyka opisowa
(1)
zmienna losowa
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. - Indeks.
Prowadzenie pogłębionych analiz działalności współczesnego przedsiębiorstwa wymaga posługiwania się efektywnymi metodami statystycznymi. Metody te, na ogół relatywnie proste, intuicyjnie zrozumiałe, a przy tym łatwe w stosowaniu oraz powszechnie akceptowane, umożliwiają nie tylko syntetyczny opis i analizę zjawisk i procesów ekonomicznych zaobserwowanych w przeszłości, lecz także stanowią dobrą podstawę do konstrukcji prognoz gospodarczych, a w konsekwencji podejmowania w przedsiębiorstwach decyzji strategicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15643.XIV.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 210-217.
Autorzy książki koncentrują swoją uwagę na wielowymiarowym opisie, pomiarze oraz analizie czynników ryzyka, wskazując na użyteczność nowoczesnych wielowymiarowych metod statystycznych. Omówili zastosowanie wybranych wielowymiarowych metod statystycznych do oceny ryzyka inwestycyjnego i wspomagania decyzji w warunkach ryzyka na rynkach kapitałowym, inwestycji długoterminowych oraz energii. W czterech rozdziałach autorzy zaprezentowali m.in.: nowe zastosowania analizy głównych składowych, wybrane metody odpornej statystyki w analizie portfelowej, rozkłady stabilne oraz elementy teorii wartości ekstremalnych. W powiązaniu z kolejnymi metodami dodatkowo zostały opisane miary ryzyka. Książkę kończy rozdział analizujący modele z rodziny GARCH.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14866.XIV.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15668.XIV.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł podręcznika w pełni oddaje zawartą treść, tzn. kompleksowe ujęcie zagadnień statystycznych, wyrażające się w zaprezentowaniu wszystkich metod gromadzenia, analizy i interpretacji danych niezbędnych do podejmowania decyzji o charakterze finansowym, strategicznym, marketingowym, kadrowym itp. Ogromną zaletą jest niezwykle przystępny sposób tłumaczenia trudnych zagadnień. Autor w wielu przypadkach rezygnuje z zapisu sformalizowanego na rzecz odwołań do wyobraźni plastycznej i intuicji. Niewątpliwym walorem książki jest także połączenie zagadnień teoretycznych i przykładów praktycznych ze statystycznym programem komputerowym MINITAB. Zamieszczenie dużej liczby przykładów zastosowań statystyki w przedsiębiorstwie pozwoli wykorzystać książkę do lepszego poznania narzędzi statystycznych, które moga być użyteczne przy podejmowaniu decyzji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1316.XIV.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Academia Oeconomica.)
Bibliogr. Indeks.
Książka stanowi odniesienie do najważniejszych decyzji marketingowych przedsiębiorstw, dotyczących segmentacji rynku, pozycjonowania marki oraz wyboru właściwego zestawu narzędzi marketingu mix i skonstruowania realistycznej prognozy sprzedaży. Przewidziana jako podręcznik, jest jednak adresowana nie tylko do studentów uczelni ekonomicznych, ale również do pracowników prowadzących analizy marketingowe w przedsiębiorstwach lub agencjach badań marketingowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11932.XIV.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 151-152.
Współcześnie obserwacja i analiza zjawisk społeczno-ekonomicznych ma duże znaczenie dla zwiększania poziomu sprawności i skuteczności działań podejmowanych zarowno przez jednostki ludzkie, jak i ich różnego typu ugrupowania, szczególnie w formie przedsiębiorstw lub innych typów organizacji gospodarujących. Publikacja wyróznia się na tle innych opracowań głównie za sprawą prostoty przekazu złozonych treści i dużym nachyleniem w strone praktycznej aplikacji róznych metod statystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19892.XIV.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej