Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(18)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(16)
dostępne
(11)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(9)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(16)
Autor
Chmielewski Adam (1959- )
(2)
Krahelska Halina (1920-1992)
(2)
Popper Karl R. (1902-1994)
(2)
Axer Jerzy (1946- )
(1)
Bauman Zygmunt (1925- )
(1)
Bendyk Edwin (1965- )
(1)
Harari Yuval Noah (1976- )
(1)
Jabłoński Arkadiusz (1963- )
(1)
Kiepas Andrzej (1950- )
(1)
Klimska Agnieszka
(1)
Konarzewski Marek (1961- )
(1)
Kosieradzka-Federczyk Agata
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kowalczyk Stanisław (1932- )
(1)
Krzykawski Michał
(1)
Kunz Tomasz (1969- )
(1)
Michalski Jarosław (1964- ; ksiądz)
(1)
Ortega Y Gasset Jose (1883-1955)
(1)
Partycki Sławomir (1951- )
(1)
Pietrzak Edyta
(1)
Romanek Michał (1969- )
(1)
Romanowicz Wiesław (1962- )
(1)
Sadowski Ryszard (1965- )
(1)
Stiegler Bernard (1952- )
(1)
Sułkowska Mariola
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Wojnar Irena (1924- )
(1)
Wolińska Monika
(1)
Wolińska Monika (pedagogika)
(1)
Wołek Magdalena
(1)
Zaorski-Sikora Łukasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Temat
SPOŁECZEŃSTWO
(5)
POLITYKA
(4)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(3)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(2)
Etyka
(2)
FILOZOFIA
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KULTURA
(2)
NAUKI SPOŁECZNE
(2)
SPOŁECZEŃSTWO OTWARTE
(2)
Antropologia społeczna
(1)
Badania naukowe
(1)
Cywilizacja
(1)
ETYKA CHRZEŚCIJAŃSKA
(1)
EUROPA
(1)
Ekologia
(1)
Ekumenizm
(1)
FILOZOFIA CHRZEŚCIJAŃSKA
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia kultury
(1)
Filozofia nauki
(1)
Filozofia społeczna
(1)
Globalizacja
(1)
HISTORIOZOFIA
(1)
HUMANIZM (postawa)
(1)
INTERNET
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
KRYZYS
(1)
Kapitalizm
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Kryzys kultury
(1)
Kształcenie
(1)
Liberalizm
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Maturzyści
(1)
Miłość
(1)
Nauczyciele
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
PERSONALIZM
(1)
POPPER, KARL R.
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Poststrukturalizm
(1)
Przemysły wysokiej techniki
(1)
Religijność
(1)
SZKICE LITERACKIE HISZPAŃSKIE
(1)
Sens życia
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Uniwersytety
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE OBYWATELSKIE
(1)
WYCHOWANIE dla POKOJU
(1)
Wiedza
(1)
Więźniowie
(1)
Wolność
(1)
Wychowanie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Podlasie
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Esej
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Edukacja i pedagogika
(3)
Archeologia
(1)
Biologia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Religia i duchowość
(1)
Słowo kluczowe
filozofia
(5)
polityka
(4)
człowiek
(2)
moralność
(2)
społeczeństwo
(2)
źródła
(2)
Hegel Georg Wilhelm Friedrich
(1)
Internet
(1)
badania
(1)
beletrystyka
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
ekologia
(1)
ekumenizm
(1)
epistemologia
(1)
filozofia edukacji
(1)
filozofia nauki
(1)
filozofia społeczna
(1)
inkontrofantomatyka
(1)
interdyscyplinarność
(1)
komunikacja społeczna
(1)
konsumpcja
(1)
konsumpcjonizm
(1)
kościół
(1)
krytycyzm
(1)
krytyka
(1)
literatura faktu
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
marksizm
(1)
metodologia
(1)
miłość
(1)
młodzież
(1)
nacjonalizm
(1)
nauczyciele
(1)
nowe media
(1)
ponowoczesność
(1)
poststrukturalizm
(1)
readaptacja społeczna
(1)
religia
(1)
resocjalizacja penitencjarna
(1)
rzeczywistość wirtualna
(1)
sens życia
(1)
sieć
(1)
socjologia
(1)
socjologia edukacji
(1)
socjologia filozoficzna
(1)
społeczeństwo informacyjne
(1)
społeczeństwo obywatelskie
(1)
społeczeństwo wiedzy
(1)
sprawiedliwość
(1)
teoria wiedzy
(1)
warunki życia
(1)
wiedza
(1)
więźniowie
(1)
wojna ekonomiczna
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie obywatelskie
(1)
wykluczenie
(1)
zasoby naturalne
(1)
środowisko naturalne
(1)
życie publiczne
(1)
życie społeczne
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Antymatrix : człowiek w labiryncie sieci / Edwin Bendyk. - Warszawa : Wydawnictwo W.A.B., 2004. - 340, [4] s. : rys. ; 20 cm.
Bibliogr. s. 319-331. Indeksy.
Nie tak dawno słowo "sieć" brzmiało groźnie, pachniało matnią. Edwin Bendyk polski dziennikarz, publicysta, zajmujący się problematyką cywilizacyjną i wpływem techniki na życie społeczne oswaja czytelnika z tym pojęciem. Jego przesłanie brzmi: jesteśmy w zaplątanym świecie i ten zaplątany świat jest w nas. W nas jest też wolność i zniewolenie. Matrix i antymatrix to my sami. Autor przedstawia człowieka „usieciowionego”, zyskującego w Internecie nowe tożsamości i nowe przestrzenie działania, pracy i nauki, samorealizacji, kontaktów i więzi, ale także uwiązanego siecią: zdeterminowanego, uzależnionego, manipulowanego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8756 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8364.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9737.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336 ; nr 2668)
Autorzy poszcze¬gólnych tekstów poruszają się tutaj w rozmaitych sferach wirtualności:— w obszarze komunikowania jako istotnym elemencie współczesnej kul-tury nie tylko w wymia¬rze narodowym, lecz także europejskim, z uwzględnieniem pojawia¬jących się tu dylematów etycznych; w przestrzeni, w której zostaje sproblematyzowana kwestia tożsamo¬ści człowieka; w dziedzinie sztuki, ale i w obszarach zbliżonych i po¬krewnych, jak np. w nauce, dokładniej w naukach przyrodniczych, a także w edukacji, w sferze biotechnologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8834.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10338.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja łączy personalizm społeczny klasycznej filozofii chrześcijańskiej z elementami wiodących nurtów filozofii współczesnej: fenomenologią, egzystencjalizmem, aksjologią i filozofią dialogu. Praca składa się z trzech części, które opisują: panoramę najważniejszych teorii życia społecznego, ludzką osobę jako podstawę życia społecznego, ontologię bytu społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7073.VI.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7923.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Gazety Wyborczej. Wielcy Filozofowie ; 21)
Tyt. oryg.: "The open society and its enemies. Vol. 1, The spell of Plato".
Opublikowana przed sześćdziesięcioma laty dwutomowa książka Społeczeństwo otwarte i jego wrogowie zawiera wykład filozofii politycznej jej Autora. Tom I jest krytyczną analizą poglądów politycznych Platona - jego wizji "idealnego", autorytarnego i totalitarnego państwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10864.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Gazety Wyborczej. Wielcy Filozofowie ; 22)
Tyt. oryg.: "The open society and its enemies. Vol. 2, The high tide of prophecy: Hegel, Marx, and the aftermath".
Opublikowana przed sześćdziesięcioma laty dwutomowa książka Społeczeństwo otwarte i jego wrogowie zawiera wykład filozofii politycznej jej Autora. Tom II zawiera krytykę historycyzmu Hegla i Marksa oraz irracjonalizmu i intelektualnej arogancji wszelkich proroctw historycznych, opartych na domniemanych niewzruszonych prawach historii. Koncepcjom tym Autor przeciwstawia ideę społeczeństwa otwartego, gwarantującego wolność jednostki, w szczególności wolność myśli, która umożliwia m.in. "inżynierię społeczną", tj. stopniowe poprawianie struktur i instytucji życia społecznego, zapobiega natomiast niebezpieczeństwom, jakie niesie wszelka forma niekontrolowanej władzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10865.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 277-296.
Współcześnie nauka postaw obywatelskich utożsamiana jest głównie z zaangażowaniem w działalność społeczną oraz kształtowaniem społecznej tożsamości. Jako konieczne jawi się dzisiaj budowanie określonego etosu - zbioru normatywnych i poznawczych cech oraz dyspozycji jednostek przy jednoczesnym podkreśleniu aktywnego aspektu bycia obywatelem. Autorzy podjęli się próby wykazania, że mimo zmieniającej się rzeczywistości zasadnicze wartości stanowiące o funkcjonowaniu społecznym człowieka są trwałe. Zagadnienie to ma szczególne znaczenie, kiedy analizie poddawane jest życie obywatelskie. Cele wychowania obywatelskiego koncentrują się na wyposażaniu ucznia w wiadomości, wyrabianiu umiejętności i kształtowaniu postaw, natomiast sfera wartości jest w nich bagatelizowana. W konsekwencji tak przygotowany „młody obywatel” posiada wiedzę dotyczącą formalno - prawnych aspektów życia w społeczeństwie demokratycznym, natomiast nie czuje potrzeby zaangażowania w nie. Jednakże nawet rozległa wiedza zdobyta w procesie kształcenia szkolnego nie przekłada się wprost na wysoki stopień aktywności obywatelskiej uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12875.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spectrum)
Tyt. oryg.: Rebelión de las masas.
„Bunt mas” to książka ceniona przez psychologów i socjologów na całym świecie. Stanowi swoistą biblię na temat zachowań różnych ludzkich zbiorowości, a w szczególności ukazuje wizję autora na temat buntu, który ma oddzielić naszą epokę od całej wcześniejszej historii. Pozycja ta, której twórcą jest wybitny hiszpański filozof i pisarz, José Ortega y Gasset, nieustannie pozostaje jednym z najbardziej wpływowych dzieł XX wieku. „Masy możemy zdefiniować jako zjawisko psychologiczne, nie musi to być koniecznie tłum złożony z indywidualnych jednostek.” „Masy to ludzie przeciętni. W ten sposób to, co było jedynie ilością, tłumem, nabiera znaczenia jakościowego; staje się wspólną społeczną nijakością. Masy to zbiór ludzi nie wyróżniających się niczym od innych, będących jedynie powtórzeniem typu biologicznego”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3704.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 203-210. Indeksy.
Niniejsza książka jest próbą teoretycznego podjęcia zagadnienia wykluczania i przedstawienia z perspektywy filozoficznej czterech problemów, jakie zarysowują się czy wręcz narzucają w trakcie lektury Wykluczania autorstwa Zbigniewa Kwiecińskiego. Kończąc wprowadzenie do książki raportu z badań longitudinalnych dotyczących wykluczania uczniów z dostępu kultury symbolicznej toruński socjolog edukacji napisał: Pozostaje ona [ta książka przyp. P. K.] raportem z badań empirycznych, w którym świadomie nie podejmuję szeregu cisnących się pytań teoretycznych, ideologicznych i praktycznych o źródła nierówności społecznych pośredniczonych poprzez szkolnictwo, o ocenę ich funkcjonalności czy niesprawiedliwości, o możliwości powszechnego wyrównywania szans dostępu do kultury symbolicznej z udziałem edukacjidostępnej przez całe życie *1.Następnie, w ostatnim zdaniu wprowadzenia, autor zwrócił się z wyraźnym apelem do czytelników: Niechże ten raport pozostanie źródłem dla dyskusji i stawiania pytań bardziej, niż gotową na nie odpowiedzią *2 .W niniejszej książce zatytułowanej Wykluczanie jako problem filozofii edukacji autor podejmuje dyskusję na ten temat i stawia kilka istotnych z filozoficznego punktu widzenia pytań. Wykluczanie należy do najbardziej eksploatowanych heurystycznie pojęć współczesnej socjologii, pedagogiki i politologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19868.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19867.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 174.)
Bibliografia, netografia na stronach 179-182.
„Miłość a życie społeczne" - czy ma coś wspólnego z realiami współczesnego świata? W powszechnym przekonaniu związek pomiędzy miłością a życiem społecznym nie jest oczywisty. Aczkolwiek miłość w swojej wielkości jest zdolna, mimo ograniczeń realiów życia, przebudować wszelką ludzką rzeczy­wistość w wymiarze osobowym, rodzinnym, w re­lacjach międzyludzkich, pomiędzy grupami społecz­nymi czy narodami. Intuicyjnie wyczuwamy bogac­two możliwości tkwiących w miłości. Podejmując problem związków pomiędzy miłością a życiem społecznym, chciałem zwrócić uwagę na ich zna­czenie. Szczególnie w dobie powszechnej inflacji słowa „miłość", przy jednoczesnej skali narastania problemów społecznych, chociażby generowanych w cyberprzestrzeni. Współczesny człowiek zauro­czony dążeniem do użyteczności, zysku, władzy, które - jak się wydaje - ustalają standardy życia społecznego, nigdy nie porzucił duchowych marzeń o miłości poszukiwanej w transcendencji, a ukazy­wanej w religii i kulturze. Generowana z transcen­dencji miłość i wynikające z niej wsparcie duchowe ma wpływ na praktycznie doświadczany świat i to, co jest prezentowane w tej pracy, na życie społeczne (fragment książki).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17731.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Bibliogr. s. 603-665. Indeks
W rozdziale pierwszym niniejszej pracy, w świetle czy też w "reflektorze" propozycji badań krytycyzmu wiedzy, poddane zostaną wstępnej analizie dokonania austriackiego myśliciela. W rozdziale drugim podjęto kwestię tradycji myślenia krytycznego, która z jednej strony nadała specyficzny kształt regułom kulturowym Zachodu, z drugiej zaś stanowi dla Poppera ramy odniesienia problemowego, które określają specyfikę jego podejścia krytycznego. W rozdziale trzecim dokonano zestawienia tez teorii społecznej Poppera z problemami właściwymi socjologii. W rozdziale czwartym pracy przedstawione zostaną zręby metodologii badań krytycyzmu wiedzy. Rozdział piąty, ostatni, podejmuje zagadnienie badań krytycyzmu wiedzy a budowania społeczeństwa wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7065 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7910.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks
Autor na nowo próbuje opisać współczesny świat przy pomocy zaproponowanej wcześniej kategorii „płynnej nowoczesności”. Pisze o życiu w płynnym nowoczesnym świecie, po którym poruszamy się jak po ruchomych piaskach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7137.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8001.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Jeśli wierzyć Stieglerowi, a po lekturze tej książki nie sposób postąpić inaczej, cyfryzacja prowadzi do radykalnego przewrotu w polu wytwarzania, przekazywania i odbioru wiedzy, a jej nieredukowalnie farmakologiczny charakter stanowi główną stawkę polityczną naszych czasów. Wstrząsy. Głupota i wiedza w XXI wieku to pierwsza przetłumaczona na język polski książka francuskiego filozofa, która jest doniosłą próbą filozoficznej krytyki ekonomii politycznej w warunkach świata zaawansowanych technologii i w obliczu panowania bezmyślności na skalę planetarną. To swoista „mapa drogowa”, która precyzyjnie kreśli scenariusz pokojowej walki z głupotą prowadzonej za pomocą narzędzi cyfrowych oraz przy wykorzystaniu na nowo odczytanej francuskiej i niemieckiej filozofii. Wiodącą rolę w tej walce odgrywa uniwersytet, który musi jednakowoż na nowo się określić względem techne, a także tego, co do uniwersytetu nie przynależy. Ów uniwersytet nie jest, jak u Derridy, uniwersytetem bezwarunkowym, lecz uniwersytetem uwarunkowanym, co oznacza, że musi on nie tylko rozpoznać głupotę jako coś, co mu nieustannie zagraża z zewnątrz, lecz przede wszystkim uznać swoją własną głupotę jako warunek wszelkiej wiedzy. „Jeżeli filozofia zawsze przychodzi za późno, to mimo tego nigdy nie jest za późno” – czytamy we Wstrząsach. Doprawdy trudno wyobrazić sobie lepszy moment na uważną lekturę tej książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17927.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Publikacja jest zbiorem referatów po konferencji z cyklu Ekologia Humanistyczna, współorganizowanej przez Centrum Ekologii i Ekofilozofii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie i Krajową Szkołę Administracji Publicznej, pod tytułem „Antropologiczne i przyrodnicze aspekty konsumpcji nadmiaru i umiaru”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21927.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Yuval Noah Harari, słynny izraelski historyk i wizjoner, w swej najnowszej książce skupia się nie na przeszłości ani na możliwej przyszłości gatunku ludzkiego, lecz na problemach, w obliczu których stoimy obecnie. „21 lekcji na XXI wiek” to zaproszenie czytelnika do wzięcia udziału w debacie na temat naszych czasów. Harari z właściwą sobie lekkością, w krótkich rozdziałach, omawia i analizuje zjawiska, które dziś definiują cywilizację homo sapiens i wpływają na jej losy. Donald Trump, Brexit, fake newsy, biotechnologia, sztuczna inteligencja, rozszerzona rzeczywistość, dewastacja środowiska naturalnego, kryzys uchodźczy, terroryzm, schyłek liberalizmu. Co te zjawiska naszej codzienności mówią o człowieku i współczesnym świecie? Harari, jak zwykle, stawia prowokacyjne pytania, ale i udziela błyskotliwych odpowiedzi, dzięki którym nasz coraz bardziej rozpędzony XXI wiek wydaje się choć trochę pojmowalny przez ludzki rozum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18323.XXVIII.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Etos edukacji w XXI wieku / red. Irena Wojnar. - Warszawa : "Elipsa", 2000. - 347 s. ; 21 cm.
Bibliogr. przy pracach.
Oto książka, której treść nie jest towarem! Nie sprzedaje się uczciwości i nie wróży "sukcesu" misja pedagogiczna, który czyni siebie zbytecznym prowadząc wychowanka do pełnej niezależności. W pewnych środowiskach wychowawca, dla którego naprawdę ważną nagrodą są postępy ucznia, wydaje się Don Kichotem. Pochwała tej książki nie obiecuje doraźnych korzyści czytelnikowi; jest sprzeczna z ideą "marketingu". Dzisiaj pośród "destrukcji normatywności" skierowanie refleksji ku sprawom niemal nieuchwytnym, sprawom, które rozgrywają się między "ja" i "ty", między nauczycielem i lokalną społecznością, między wychowawcą i wychowankiem, może wydać się oderwana od życia. A jednak w dłuższej perspektywie życia narodu właśnie sprawy etosu zawodowego i moralnego profilu, sprawiedliwości społecznej i zaangażowania po stronie dobra wspólnego decydują o naszym losie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2109.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 279-307.
Celem pracy było zagłębienie się w świecie osób osadzonych i w rzeczywistości penitencjarnej, by uchwycić te momenty, w których historia życia ukazuje się jako obecność, a nie zbiór faktów czy luźno powiązanych wątków, w których ujawniają się lekcje (i błędy) z przeszłości i znajdują swoje odbicie w obecnym i perspektywicznym myśleniu, działaniu, podejmowaniu relacji międzyludzkich. Na kanwie tej rzeczywistości starano się ukazać wpływ poczucia sensu życia jako czynnika odpowiedzialnego za stan mechanizmów adaptujących do ponownego włączenia się w nurt życia społecznego [ze wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21936.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 256-267.
Celem publikacji jest nie tylko wpisanie się w prowadzony dyskurs dotyczący przemian religijności i postaw współczesnej młodzieży, lecz przede wszystkim poszerzenie eksploracji badawczej o region dotychczas słabo zbadany i opisany. Takim regionem jest obszar Południowego Podlasia, który stanowi podstawowy składnik pogranicza środkowo-wschodniej Polski. Całość publikacji składa się z ogólnego wprowadzenia w problematykę socjologii religii, sześciu rozdziałów, zakończenia, bibliografii oraz kwestionariusza ankiety.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17271 [Magazyn 1], P.17269 [Magazyn 1], P.17270 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17474.II.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17473.II.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach.
Praca zbiorowa badaczy reprezentujących różne dyscypliny, specjalizacje i dziedziny nauki, a także różne generacje, której celem jest ukazanie interdyscyplinarności jako nieodzownego elementu działalności badawczej. Naukowcy dzielą się doświadczeniami i przemyśleniami dotyczącymi – pośrednio lub bezpośrednio – wad i zalet praktyk interdyscyplinarnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22525.XVII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22524.XVII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej