Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(14)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(14)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(14)
dostępne
(5)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(14)
Autor
Klinik Anna
(3)
Bartczak Jowita
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(1)
Całek Grzegorz
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Galas Barbara
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Jacennik Barbara
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Ostrouch-Kamińska Joanna (1974- )
(1)
Ploch Leszek
(1)
Prysak Dorota
(1)
Przybylski Błażej
(1)
Przygoda Anna
(1)
Racław Mariola
(1)
Rostowska Teresa (1947- )
(1)
Rostowski Jan
(1)
Schaffer H. Rudolph (1926- )
(1)
Sikora Katarzyna
(1)
Szczupał Bernardeta
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Tillman Klaus-Jürgen
(1)
Wiśniewska-Paź Barbara (1970- )
(1)
Łukawska Maria
(1)
Żuchowska-Skiba Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Temat
SOCJALIZACJA
(12)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(4)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(3)
DZIECKO
(2)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(2)
Socjalizacja
(2)
CHORZY w RODZINIE
(1)
DZIADKOWIE i WNUKI
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
LUDZIE STARZY w RODZINIE
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
Nierówności edukacyjne
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PLACÓWKI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
RELACJE MIĘDZYPOKOLENIOWE
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
SPOŻYCIE
(1)
Socjologia edukacji
(1)
UCZNIOWIE
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
RPA
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
rodzina
(4)
socjalizacja
(4)
edukacja
(3)
niepełnosprawni
(3)
niepełnosprawni intelektualnie
(3)
rehabilitacja społeczna
(3)
dzieci
(2)
ADHD
(1)
adaptacja społeczna
(1)
agresja
(1)
aktywność fizyczna
(1)
alkoholizm
(1)
antykoncepcja
(1)
bezpieczeństwo drogowe
(1)
dom pomocy społecznej
(1)
dyslalia
(1)
dziadkowie
(1)
integracja społeczna
(1)
jakość życia
(1)
kampania społeczna
(1)
kapitał społeczny
(1)
kariera
(1)
kompetencje komunikacyjne
(1)
kultura bezpieczeństwa
(1)
młodzież
(1)
narkomania
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
osiągnięcia edukacyjne
(1)
palenie tytoniu
(1)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(1)
placówka specjalna
(1)
praca
(1)
promocja zdrowia
(1)
reklama
(1)
relacje międzypokoleniowe
(1)
rodzice
(1)
socjologia edukacji
(1)
starość
(1)
szkoła specjalna
(1)
terapia
(1)
terapia pedagogiczna
(1)
terapia zajęciowa
(1)
tożsamość
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
wnuki
(1)
wychowanie
(1)
włączanie społeczne
(1)
zachowania zdrowotne
(1)
zdrowie
(1)
żywienie
(1)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 181-193.
Zachowania zdrowotne są obecnie w centrum zainteresowania wielu dyscyplin nauk społecznych. Obserwowany w wielu krajach wzrost epidemiologicznych skutków chorób cywilizacyjnych zwrócił uwagę przedstawicieli nauk społecznych i praktyków na styl życia i zachowania zdrowotne, będące czynnikami ryzyka tych chorób. Również działania profilaktyczne i prewencyjne w obszarze zachowań zdrowotnych ľ strategie wpływu na zachowania pro- i antyzdrowotne ľ budzą rosnące zainteresowanie badaczy i praktyków. Niniejsza monografia wychodzi naprzeciw temu zapotrzebowaniu.(...) Celem pracy nie jest stworzenie nowego podejścia teoretycznego, a raczej usystematyzowanie wiedzy o zachowaniach zdrowotnych i strategiach wpływu w obszarze tych zachowań. (...) Podstawowym celem tej pracy jest ukazanie złożonych zależności pomiędzy środowiskiem a zachowaniami zdrowotnymi, systematyzacja tej wiedzy w odniesieniu do różnorodnych zachowań zdrowotnych oraz przedstawienie możliwych strategii kształtowania zachowań za pośrednictwem środowiska. (fragment Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12964 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9904.XVIII.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11495.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przedstawia zagadnienia socjalizacji dzieci i młodzieży ujęte interdyscyplinarnie z punktu widzenia różnych teorii, przede wszystkim psychologicznych, pedagogicznych i socjologicznych (psychoanaliza, teoria uczenia się, teoria poznawcza, strukturalizm poznawczy, interakcjonizm). Jest znakomitym wprowadzeniem do wiedzy o zależnościach między społeczeństwem, instytucjami i procesem zdobywania przez jednostkę podmiotowości. Precyzyjny język, żelazna logika wywodu, ciekawa narracja, liczne odniesienia do konkretnych, praktycznych problemów pedagogicznych, przejrzystość wykładu, dbałość o gruntowne wyjaśnienie fachowych terminów, interesująca struktura całości - wszystko to sprawia, że książka jest niezbędną pomocą dydaktyczną dla studentów pedagogiki, psychologii i socjologii m.in. w ramach przedmiotów: socjologia wychowania, teoria wychowania, współczesne problemy psychologii, psychologia rozwoju człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5627.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7109.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Social development.
Bibliogr. s. 451-492. Indeksy.
Rozwój społeczny. Dzieciństwo i młodość to najlepsza ze wszystkich dotychczasowych książek Schaffera - napisana w niezwykle interesujący sposób, prezentująca aktualny stan badań i dowodząca erudycji autora. Schaffer doskonale uchwycił zmiany, jakie w ostatnich latach nastąpiły w dziedzinie badań nad rozwojem społecznym oraz nowe zainteresowania badaczy. Uczynił to w taki sposób, że czytelnik nie tylko bez trudu zrozumie tekst, ale również czerpie intelektualną przyjemność z jego czytania. Dzięki tek książce Schaffer utwierdził nas w przekonaniu, że jest jednym z najznamienitszych znawców dziedziny rozwoju społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.4955.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5558.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.12)
Tom ten poświęcono w głównej mierze różnorodnym formom oddziaływania podmiotów środowiska społecznego, w tym głównie rodziny, na rzecz usamodzielniania, upodmiotowiania osób niepełnosprawnych. W stosowanych zabiegach terapeutycznych ukierunkowanych na treści modelu społecznego coraz częściej korzysta się z wiedzy i przesłanek nauk humanistycznych, w których to jednostka, w naszym przypadku niepełnosprawna, postrzega świat subiektywnie, uczestnicząc w nim na zasadzie własnej aktywności, podejmowania różnorodnych zadań, poszukiwania swojego miejsca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10658.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Film i Media Audiowizualne)
Dziecko w świecie mediów i konsumpcji to książka analizująca sytuację współczesnego dziecka, jego pozycję społeczno-kulturową, sposoby funkcjonowania oraz kreowania i przedstawiania jego obrazu w mediach. Wszystkie te zjawiska są opisane w kontekście toczących się aktualnie procesów kulturowych charakterystycznych dla społeczeństwa konsumpcyjnego i zmediatyzowanego, takich jak: infantylizacja kulturowa, adolescencja dzieci, komercjalizacja dzieciństwa. Wpływają one na sposób socjalizowania dzieci, ofertę medialną, sposoby kreowania nie tylko obrazu dziecka i dzieciństwa, lecz także macierzyństwa czy rodziny. Oferta dzisiejszej kultury konsumpcyjno-medialnej stwarza wiele korzyści, ale rodzi też pewne zagrożenia, takie jak choćby anoreksja czy niebezpieczeństwa wynikające z dostępu do źródeł internetowych. Zarówno jednym, jak i drugim zjawiskom wnikliwie przyglądają się autorzy książki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6587 [Magazyn 1], P.6585 [Magazyn 1], P.6586 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.4640.VI.11 [Wypożyczalnia B], P.6584.VI.11 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5011.VI.11 [Czytelnia B], 7472.VI.11 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Zamierzeniem prezentowanego tomu jest wielowątkowe i wieloaspektowe przedstawienie tematyki związanej z codziennym funkcjonowaniem osób z niepełnosprawnością. Dla łatwiejszego posługiwania się prezentowaną książką artykuły zostały usystematyzowane w pięciu podrozdziałach. Wskazane dwa obszary przewodnie: edukacja i socjalizacja oscylują wokół szczegółowych zagadnień: aktywność w życiu osób niepełnosprawnych, choroba a niepełnosprawność, wybrane uwarunkowania socjalizacji osób niepełnosprawnych (obszary społeczne), rodzina w życiu osoby niepełnosprawnej, osoba niepełnosprawna w życiu codziennym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13342.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 313-325.
Głównym celem niniejszej publikacji jest przedstawienie i opisanie propozycji, wskazówek wychowania włączającego podopiecznych o obniżonej sprawności umysłowej w warunkach systemowego kształcenia i zorganizowanej opieki w placówce specjalnej. Przybliżono zjawiska, procesy, prawidłowości i wskazania strategii włączającej w aspekcie zaspokajania indywidualnych potrzeb rozwojowych podopiecznych, jak też trudnej i skompliowanej pracy pedagogiczno-integracyjnej. Tym samym prezentowane opracowanie może więc być dowodem na nieograniczone możliwości placówki w strategii włączania społecznego podopiecznych na wspólnej płaszczyźnie z działaniami środowiska i w środowisku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12787.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 237-248.
Rodzina jest grupą społeczną, która z jednej strony tworzy wewnętrzne warunki dla wspólnego życia, rozwoju, socjalizacji i edukacji jej członków, z drugiej zaś przygotowuje młode pokolenie do współdziałania w zewnątrzrodzinnych grupach społecznych, funkcjonujących w środowisku lokalnym i szerszym - społeczeństwie. Młodzi i seniorzy w rodzinie mają (paradoksalnie) ze sobą wiele wspólnego. Zarówno jedni, jak i drudzy funkcjonują w niezwykle niesprzyjających warunkach społecznych i ekonomicznych, co powoduje, że czują się w pewnym sensie niezrozumiani. Młodzi mają poczucie, że dorosłość, w którą wchodzą, nie jest idealna, że do niej nie pasują. Starsi, często samotni, nie nadążają za nieustannie rozwijającym się światem. Zarówno czas młodości, jak i starości to momenty kryzysów. Młodzi walczą o tożsamość, a starsi, zawieszeni pomiędzy produktywnością a stagnacją, pracują na koncentrację troski poza sobą - na rodzinach, przyszłych pokoleniach, społeczeństwie. Analizy dokonane w niniejszej pracy stanowią formę diagnozy, określenia roli, znaczenia najstarszego pokolenia w procesie nabywania kompetencji kulturowych przez najmłodszych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15938.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.10)
Bibliogr. przy pracach
Pomoc w integrowaniu osób niepełnosprawnych ze społeczeństwem to nowa strategia rehabilitacji, to szansa na samorealizację i rozwój własnej osobowości. Pomoc w uspołecznianiu jednostek niepełnosprawnych oznacza uaktywnienie czynników socjalizacyjnych, dobrze zorganizowany system podmiotów życia zbio-rowego, postawy społeczne bliskiego i dalszego otoczenia, stymulowanie i wzmac-nianie rozwoju osobowego osoby niepełnosprawnej poprzez danie jej szansy na samorealizację społeczną. Wymienione zagadnienia stały się inspiracją dla autorów artykułów zamieszczonych w niniejszym tomie. Różnorodność prezentowanej tematyki, teoretyczne wsparcie merytoryczne oraz doświadczenia pracy zawodowej pozwoliły na kompe-tentne opracowanie podjętych tu problemów z zakresu socjalizacji osób niepełnosprawnych. Wartość niniejszej publikacji podnosi fakt, że w jej opracowaniu uczestniczyli zarówno teoretycy prezentujący problemy od strony naukowych teorii, jak i praktycy ukazujący funkcjonowanie tych teorii w rzeczywistości społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9335.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Bibliogr. przy pracach.
Troska o wychowanie młodego pokolenia to jedno z najważniejszych zadań każdego rozwijającego się społeczeństwa. W ostatnim dziesięcioleciu problem ten stał się w Polsce szczególnie aktualny z uwagi na pojawienie się wielu czynników zakłócających proces wychowania. Zjawisko to jest między innymi rezultatem dynamicznych przemian, jakie miały miejsce w tym czasie w Polsce. Przemiany te, mimo zakładanego podniesienia poziomu życia ludzi, spowodowały pojawienie się wielu negatywnych zjawisk, wyraźnie zaburzających proces wychowania i socjalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7570.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8568.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.13)
Bibliogr. po art.
Trzynasty tom serii zawiera treści opracowane z myślą o prezentacji stanowisk, koncepcji, modeli stanowiących teoretyczne podstawy organizacji i reorganizacji procesów edukacji specjalnej oraz niwelowania szeroko pojętych barier socjalizacyjnych. Pierwsza część tomu obejmuje treści związane z edukacją w kontekście omawianych procesów kształcenia i wychowania. Potwierdzenia tej tezy można szukać w analizie rozpatrywanych w związku z edukacją pojęć, na przykład indywidualizacji, treningu umiejętności społecznych czy wspomagania rozwoju. Z kolei w drugiej części książki - objętej tytułem nawiązującym do problematyki socjalizacji - znajdujemy sporo odniesień do procesów wychowania i kształcenia. W opinii autorów są one podstawą adaptacji społecznej, nabywania podstawowych kompetencji życiowych, kreowania dróg do samodzielności, ustalania celów życiowych, wzmacniania aktywności czy rozwiązywania aktualnych problemów społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13055.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliografia na stronach 80-83.
Praca poświęcona jest zagadnieniom profilaktyki i rewalidacji dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Wspomaganie rozwoju dzieci sprzyja budowaniu pozytywnego nastawienia do otaczającego świata i ludzi. Potrzeba takiego podejścia jest szczególnie wyraźna, gdy dziecko ma agresywne skłonności, nie radzi sobie z problemami życia codziennego, nie potrafi samodzielnie przezwyciężać trudności powszechnie napotykanych. Poprzez swoją niemoc staje się odrzucane i wzrasta w nim uczucie dezaprobaty i odtrącenia rówieśniczego, a często nawet pogardy ze strony nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18523.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja stanowi zbiór wykładów akademickich czołowych polskich przedstawicieli socjologii edukacji. Autorzy dokonują oglądu i analizy najistotniejszych problemów dotyczących edukacji takich jak: - proces nabywania kompetencji społecznych w rodzinie, grupach rówieśniczych i zmieniającym się społeczeństwie, - rola edukacji w pomnażaniu kapitału społecznego, - konstruowanie tożsamości jednostek i grup społecznych, - istnienie nierówności społecznych w szkolnictwie, - możliwość kształtowania równych szans edukacyjnych Polaków. Publikacja ukazuje wielowymiarowe społeczne uwarunkowania edukacji, teorie umożliwiające analizę funkcjonowania szkół i innych placówek oświatowych jako instytucji społecznych, a także rolę edukacji w procesach rozwoju społeczeństwa, gospodarki i kultury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22493.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22492.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przesłaniem tej książki jest między innymi wskazanie na potrzebę podmiotowego traktowania młodzieży niepełnosprawnej, która świadomie uczestniczy w tworzeniu własnych planów życiowych, uodparnia się na zagrożenia związane z niepełnosprawnością, potrafi im zapobiegać i samorealizować się w tych sytuacjach, które nie stanowią zagrożeń. W poszukiwaniu najlepszych rozwiązań, jak i w doborze skutecznych metod i środków nauczania istotną rolę odgrywa własne doświadczenie nauczyciela i pedagoga oraz jego twórcze zaangażowanie. Prezentowana w opracowaniu tematyka mieści się w preferowanym aktualnie nurcie rozważań dotyczących psychospołecznego funkcjonowania młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5138.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
W książce ukazano niepełnosprawność jako zagadnienie o charakterze interdyscyplinarnym, pozostające w polu zainteresowań przedstawicieli wielu dyscyplin naukowych. Znalazły się w niej rozdziały poświęcone: rozwiązaniom systemowym i politykom w obszarze niepełnosprawności, roli i znaczeniu instytucji w systemie wsparcia osób niepełnosprawnych, społeczeństwu i społecznościom wobec niepełnosprawności i osób niepełnosprawnych, interakcyjnemu wymiarowi niepełnosprawności, a także niepełnosprawności jako doświadczeniu osobistemu. Publikacja, poza jej wymiarem naukowym, ma również istotny walor społeczny poprzez jej praktyczny i aplikacyjny charakter. Proponowana książka jest zatem skierowana zarówno do przedstawicieli środowiska akademickiego, przede wszystkim socjologów i pedagogów zainteresowanych problematyką niepełnosprawności, jak i praktyków zaangażowanych w udzielanie pomocy i wsparcia tej grupie klientów pomocy społecznej, a także tych wszystkich, którzy w życiu codziennym stykają się z ludźmi z niepełnosprawnościami, ich bliskimi oraz członkami rodzin.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej