Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(28)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(28)
E-booki
(2)
Proza
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(25)
dostępne
(15)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(13)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(26)
Autor
Kielin Jacek
(2)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Chilton Howard
(1)
Chocholska Paulina
(1)
Ciećkiewicz Klaudia
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Hendrych Kornelia
(1)
Janicka Iwona (psycholog)
(1)
Kohut Dorota
(1)
Kominarec Igor (1949- )
(1)
Korona Katarzyna
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Lulek Barbara
(1)
Maxwell Ruth (1933- )
(1)
Mendel Maria (1960- )
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Myśliwiec Andrzej
(1)
Nelsen Jane
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Osipczuk Małgorzata
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Reczek-Zymróz Łucja
(1)
Sasin Piotr (pedagogika)
(1)
Siara Olga
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Szopiński Józef
(1)
Słowik Małgorzata
(1)
Tomalski Przemysław
(1)
Wicha Marcin (1972- )
(1)
Wilmes David J
(1)
Węgrodzka Jadwiga
(1)
Zalewska Sabina
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
Żebrowski Jan (1935- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(30)
Odbiorca
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
RODZICE
(12)
Rodzice
(6)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(5)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(5)
DZIECKO
(4)
RODZINA
(4)
Dzieci
(3)
ALKOHOLIZM DZIECI i MŁODZIEŻY
(2)
CHORZY w RODZINIE
(2)
Dziecko
(2)
NARKOMANIA
(2)
NARKOMANIA DZIECI i MŁODZIEŻY
(2)
PORADNIKI
(2)
Rozwód
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(2)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(2)
ALKOHOLIZM
(1)
Bajkoterapia
(1)
Czytanie
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE FIZYCZNIE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Fizykoterapia
(1)
HOMOSEKSUALIZM
(1)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(1)
INTERNET
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
JĘZYKI
(1)
KOBIETA
(1)
KOMPUTERY
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korekcja mowy
(1)
Literatura
(1)
MAŁŻEŃSTWO
(1)
METODA SHERBORNE
(1)
Matematyka
(1)
Matki i synowie
(1)
Małżeństwo
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NIEMOWLĘ
(1)
NOWORODEK
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Otyłość dzieci i młodzieży
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
PRACA SPOŁECZNA
(1)
PRAWA DZIECKA
(1)
PRAWA i OBOWIĄZKI RODZICÓW
(1)
PRAWO RODZINNE
(1)
Pisanie
(1)
Poród
(1)
Profilaktyka otyłości
(1)
Przedmioty użytku codziennego
(1)
Psychodietetyka
(1)
Psychologia
(1)
RODZICE HOMOSEKSUALNI
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Samodzielność
(1)
TERAPIA RODZINNA
(1)
Trauma
(1)
UCZNIOWIE
(1)
UCZUCIA
(1)
UZALEŻNIENIE OD KOMPUTERA
(1)
Uczenie się przez odkrywanie
(1)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Wicha, Marcin (1972- )
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
ZACHOWANIE
(1)
ZWIĄZKI HOMOSEKSUALNE
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zwyczaje żywieniowe
(1)
Śmierć rodzica
(1)
Żałoba
(1)
Temat: czas
2001-0
(4)
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
MAŁOPOLSKIE, województwo
(1)
OPOLSKIE, województwo (od 1999)
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
PORADNIKI dla RODZICÓW
(5)
Antologia
(1)
Esej
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Historia
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(8)
rodzice
(7)
rodzina
(6)
dziecko niepełnosprawne
(3)
psychologia
(3)
rozwód
(3)
wychowanie
(3)
komunikacja interpersonalna
(2)
małżeństwo
(2)
metoda Montessori
(2)
rodzicielstwo
(2)
więź rodzinna
(2)
wychowanie w rodzinie
(2)
adopcja
(1)
aktywność zawodowa
(1)
bajkoterapia
(1)
beletrystyka
(1)
depresja poporodowa
(1)
diagnoza psychopedagogiczna
(1)
dysleksja
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
edukacja dzieci
(1)
edukacja matematyczna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
fizjoterapia
(1)
homoseksualizm
(1)
integracja sensoryczna
(1)
język obcy
(1)
karmienie piersią
(1)
kinezyterapia
(1)
kobiety
(1)
konflikt małżeński
(1)
liczenie
(1)
literatura
(1)
logopedia
(1)
macierzyństwo
(1)
masaż
(1)
migracje zarobkowe
(1)
międzynarodowe postępowanie cywilne
(1)
mobbing
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
młodzież
(1)
narkomania
(1)
nauczanie
(1)
nauczanie początkowe
(1)
nauczyciele
(1)
niemowlę
(1)
niepełnosprawni
(1)
niepełnosprawność fizyczna
(1)
noworodek
(1)
ojcostwo
(1)
okres prenatalny
(1)
opieka nad dzieckiem
(1)
orientacja seksualna
(1)
otyłość
(1)
pedagogika społeczna
(1)
prawa i obowiązki rodziców
(1)
prawo rodzinne
(1)
problemy wychowawcze
(1)
program eukacyjno-terapeutyczny
(1)
przepuklina oponowo-rdzeniowa
(1)
rehabilitacja
(1)
rodzice dziecka niepełnosprawnego
(1)
rodzina adopcyjna
(1)
rodzina niepełna
(1)
rozszczep kręgosłupa
(1)
rozwój osobowości
(1)
samotni rodzice
(1)
stymulacja dotykowa
(1)
syndrom pustego gniazda
(1)
sytuacja trudna
(1)
szczepienia ochronne
(1)
szkolnictwo
(1)
szkoła
(1)
szkoła specjalna
(1)
terapeuta
(1)
terapia rodzinna
(1)
terapia zajęciowa
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
uprowadzenie dziecka
(1)
usprawnianie ruchowe
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
współpraca szkoły z rodzicami
(1)
wychowanie do wartości
(1)
władza rodzicielska
(1)
zdrowotność
(1)
środowisko
(1)
środowisko wychowawcze
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Więź rodziców a kreatywność dzieci / Józef Szopiński. - Warszawa : CeDeWu, 2016. - 213 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Bibliografia strony 197-206.
Książka stanowi kompendium wiedzy z dziedziny kreatywności. Prezentuje wyniki badań empirycznych, które dowodzą, że dobre relacje w rodzinie macierzystej wspierają kształtowanie się cech osobowości, umożliwiających kreatywne funkcjonowanie, a złe relacje w rodzinie budują bariery, które w dorosłym życiu przyjmują bardzo różnorodne formy nie tylko w życiu rodzinnym, ale i zawodowym. Książka ma optymistyczny wymiar, pokazuje możliwości zmiany i kształtowania swojego życia, wbrew programom, czy sposobom zachowania się wyniesionym z domu rodzinnego. Rodzina generacyjna przekazuje nam bowiem tylko jeden sposób zachowania, użyteczny w okresie naszego dzieciństwa lub młodości, ale który w życiu dorosłym okazuje się niekiedy nieadekwatny. Rodzina pełni ważną rolę w kształtowaniu naszych sposobów życia, ale ich nie determinuje. My możemy je świadomie kształtować według naszych obecnych pragnień. Niniejsza książka pokazuje takie właśnie możliwości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17190.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17189.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 352-379.
Książka porusza problematykę małżeństwa i rodzicielstwa po usamodzielnieniu się dzieci. Przedmiotem badań jest Syndrom Pustego Gniazda. Słownik gerontologii społecznej definiuje stadium pustego gniazda jako okres życia rodziców, kiedy pozostali sami po opuszczeniu domu rodzinnego przez dorosłe dzieci. Dla potrzeb pracy utworzono definicję, przyjmując, iż Syndrom Pustego Gniazda jest to zespół cech lub układów zachowań najczęściej uwarunkowanych kulturowo, obserwowany głównie u małżonków, gdy ich dzieci usamodzielniają się i opuszczają dom rodzinny. Nowa tożsamość małżonków tworząca się w syndromie prowadzi do dekonstrukcji i rekonstrukcji tożsamości małżeńskiej i rodzicielskiej i określenia na nowo ról małżonka i rodzica Istotą i tematem tej pracy są relacje i interakcje małżeńskie i rodzicielskie w szczególnej fazie życia małżeńskiego, jaką jest faza wtórna. Badanymi elementami tej interakcji są: miłość, przyjaźń, szacunek, czułość, przywiązanie małżeńskie, rozwiązywanie konfliktów. W badaniach posłużono się metodami ilościowymi i jakościowymi. Zastosowano ankietę, wywiad, obserwację uczestniczącą i studium przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15128.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza publikacja wydaje się zapełniać wyraźną lukę w zakresie szeroko rozumianej pedagogiki społecznej. Oto bowiem problematyka podejmowana przez jedenastu autorów pracy w głównej mierze odnosi się do kwestii procesu wychowania środowiskowego widzianego przez pryzmat współpracy głównych sił społecznych środowiska, nakierowanej na realizację celów oraz zadań edukacyjno-wychowawczych. Publikacja z powodzeniem służyć może bardzo szerokiemu gronu ludzi, którzy pragną zrozumieć istotę funkcjonowania demokratycznego społeczeństwa, mają chęć oraz wolę włączyć się w jego budowę, widzą potrzebę oraz sens samodoskonalenia oraz samorealizacji poprzez działanie na rzecz przeobrażania własnego środowiska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4554.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera także teksty bajek i opowieści terapeutycznych.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka skierowana jest zwłaszcza do rodziców, nauczycieli z przedszkola i szkoły podstawowej. Czytelnik otrzymuje kompendium wiedzy na temat rozwodu w aspekcie dzieci zaangażowanych w niego. Uzyskuje informacje o skutkach rozwodu dla dzieci, wskazówki dotyczące udzielania wsparcia dzieciom i wiedzę prawną dotyczącą rozwodów w Polsce. Następnie może skorzystać z bajek skierowanych do dzieci rozwodzących się rodziców. Bajki dotykają wielu problemów związanych z rozwodem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18432.VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18431.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach [273]-313. Indeks.
Książka przybliża specyfikę sytuacji rozwodowej rozumianej jako procesu przebiegającego w trzech fazach: okresu nasilonego konfliktu małżeńskiego poprzedzającego decyzję o rozstaniu, okresu formalnego rozwodu oraz okresu porozwodowego cechującego się licznymi zmianami i wymagającego adaptacji do nich. W każdym z tych okresów ukazano problemy i trudności z perspektywy dorosłych i dzieci z uwzględnieniem modeli wyjaśniających ich funkcjonowanie oraz efektywność procesów adaptacyjnych. Autorki opisały problemy istotne z perspektywy osób zajmujących się zarówno diagnozą, jak i pomaganiem rodzinom w sytuacji okołorozwodowej, w tym uwaga poświęcona została trudnościom wynikającym ze współczesnych przemian rodziny (rozwód w rodzinie przebywającej na migracji i powrót części rodziny do kraju; rekonstrukcja systemu rodzinnego przed formalnym orzeczeniem rozwodu itp.).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17460.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
est to czytelnie przedstawione narzędzie badawcze stosowane do oceny wpływu zajęć prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego (MRR) Weroniki Sherborne na uczestników, zwłaszcza w zakresie rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego i ruchowego. W książce zamieszczono dwie skale. Skala Obserwacji Zachowania Dzieci (SOZ-D) służy do oceny skuteczności zajęć prowadzonych MRR oraz ich wpływu na rozwój dziecka. Ułatwia prowadzenie i rejestrację obserwacji wybranych aspektów zachowania. Skala Obserwacji Zachowania Rodziców (SOZ-R) służy natomiast do oceny dorosłego w roli partnera dziecka podczas zajęć. Ponadto umożliwia ocenę wpływu uczestnictwa badanego w zajęciach na jego funkcjonowanie i rozwój osobisty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4550.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8376 [Magazyn 1], 9753 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Wielu specjalistów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi umysłowo uważa, że w prowadzeniu skutecznej terapii dzieci kluczową rolę odgrywają ich rodzice. Tymczasem autor książki zauważa, że współpraca ta w zasadzie rzadko kończy się sukcesem. Jacek Kielin uważa, że współpraca z rodzicami jako podstawa relacji pomiędzy specjalistą pracującym z dzieckiem a jego rodzicem się nie sprawdza i często może nawet szkodzić wszystkim zaangażowanym w to osobom. Rodzice nie będą nigdy dla terapeutów równorzędnymi partnerami w procesie terapii ich dzieci, gdyż mimo wielkich chęci, gorącego serca i miłości, jaką darzą swoją pociechę, nie mają przecież zawodowego przygotowania, specjalistycznej wiedzy i nie posiadają predyspozycji potrzebnych do pracy terapeutycznej. Z dziećmi nie współpracujemy, ale im pomagamy. Rodzicom także, jak mi się wydaje powinniśmy pomagać, bo oni proszą o pomoc, a nie o współpracę - pisze Jacek Kielin. Jego książka ma ułatwić psychoterapeutom to zadanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3206.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1928.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 124-143.
W publikacji wskazano na aspekty zdrowotne u rodziców dzieci z niepełnosprawnością ruchową wynikające z konieczności podejmowania dodatkowego wysiłku fizycznego związanego z opieką i pielęgnacją. Przeprowadzone badania wskazują na potrzebę wdrożenia systematycznych programów profilaktycznych i leczniczych skierowanych do rodziców dzieci z niepełnosprawnością motoryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16328.XVIII.12.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Disserationes WUW ISSN 0509-7177 ; 468)
Bibliogr. s. 135-146. Indeks.
Praca zawiera obszerny przegląd literatury dotyczącej związków homoseksualnych w perspektywie psychologicznej, a zwłaszcza w aspekcie więzi emocjonalnych istniejących w tych związkach oraz rodzinach. Wyjątkowa w naszym kraju publikacja, będąca cennym źródłem informacji nie tylko dla pracowników naukowych i studentów, ale także wszystkich osób i instytucji zainteresowanych tą problematyką jako kwestią społeczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10753.VI.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 4)
Nazwy aut. na s. [277-278].
Bibliogr. przy rozdz.
"Szeroko pojmowane wychowanie jest procesem przekazywania wartosci róż- nej natury - moralnych, kulturowych, cywilizacyjnych, estetycznych, narodowych. Wyzwaniem współczesnej szkoły jest również przeciwstawianie się rozprzestrzenia-niu wśród młodzieży i dzieci tzw. antywartosci, prowadzącemu do demoralizacji, marginalizacji i wykluczenia społecznego. Skuteczna realizacja trudnych celów wychowawczych wymaga zacieśnienia wzajemnej współpracy w gronie pedagogicznym, między wychowawcami i rodzicami uczniów. Na jej jakośś składają się przede wszystkim warunki wzajemnej komunikacji, zaufanie, partnerstwo w podejmowaniu różnorodnych rozwiązań dydaktyczno-wycho-wawczych." (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13844.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-328.
Książka przedstawia wybrane aspekty funkcjonowania dwóch podstawowych środowisk wychowawczych - rodziny i szkoły w zmieniającej się przestrzeni edukacyjnej. Wskazuje na wyzwania, z którymi przychodzi się zmierzyć zarówno rodzicom, jak i nauczycielom. Rozdział pierwszy został poświęcony wspólnocie rodzinnej oraz wyzwaniom i zagrożeniom społecznym stojącymi przed nią. W rozdziale drugim podjęto problematykę związaną ze zmianami, które nastąpiły w edukacji po 1999 r. W rozdziale trzecim dokonano oceny i tendencji we współdziałaniu szkoły ze środowiskiem lokalnym i rodziną w zakresie kształcenia, wychowania, opieki i profilaktyki. Ostatni rozdział przedstawia rozwiązania pedagogiki Marii Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15092.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W niniejszej książce analizie poddano różne systemy rodzinne i ich wpływ na życie rodziców i dzieci. W części pierwszej przedstawione zostały zagadnienia dotyczące zmian więzi wewnątrzrodzinnej. Część druga dotyczy alternatywnych form życia rodzinnego. Opisane zostały tu rodziny o nowej strukturze, tworzone przez partnerów kohabitujących, rodziny adopcyjne, zrekonstruowane i niepełne. Ostatnia, trzecia część, dotyczy innych przyczyn zakłoceń systemu rodzinnego, jak choćby obecności w rodzinie osoby przewlekle chorej. Szeroki zakres prezentowanych zagadnień jest niezwykle istotny, ponieważ dotyka problemów związanych z życiem rodzinnym. Niektóre z nich zostały tylko zasygnalizowane, inne omówione bardziej wnikliwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12021.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13164.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 439.)
Bibliogr. s. 245-251.
Tematyka pracy koncentruje się wokół aspektów funkcjonowania rodziców dzieci uzależnionych od narkotyków. Stanowi próbę ukazania trudności, cierpienia i bezradności rodziców, a także możliwości udzielenia im wsparcia i pomocy w radzeniu sobie w tej kryzysowej sytuacji. Praca adresowana jest do pedagogów, psychologów, terapeutów, pracowników socjalnych, studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10972.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11945.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
W prezentowanej książce przedstawiono podstawowe informacje związane z diagnozą i badaniami otyłości dziecięcej, ze szczególnym skupieniem się na aspektach związanych z funkcjonowaniem psychologicznym. Zaprezentowano także badania własne w tym zakresie, które uwzględniają diadyczną perspektywę (dziecko – rodzic) postrzegania problemu otyłości dziecięcej. Ostatni rozdział poświęcony został wybranym strategiom prewencyjnym i interwencyjnym u dzieci i młodzieży z nadmierną masą ciała w Polsce i na świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21014.XVIII.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21013.XVIII.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do rodziców / Maria Montessori ; przekład Olga Siara ; przedmowa i redakcja naukowa polskiego wydania Sylwia Camarda. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XX, [2], 67, [1] strona : fotografie, portret ; 21 cm.
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć - i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego. Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne - do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób. Z tekstu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22307.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22306.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta odpowiada na wszystkie pytania, które pojawiają się po narodzinach maleństwa: co jest u niemowlęcia zachowaniem normalnym, a co nie, oraz jak poradzić sobie z tą ogromną zmianą w życiu. Autor udziela rozsądnych rad, które pomogą uniknąć niepokoju i pozwolą z radością przeżywać każdy moment życia dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1032.XVIII.1.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka RPD)
Bibliogr. s. 144-150.
Autorka patrząc z perspektywy prawnej i społecznej, odnosi się do najistotniejszej kwestii w relacjach pomiędzy rodzicami i dziećmi, a mianowicie władzy rodzicielskiej i kontaktów rodziców z dziećmi. W publikacji kompleksowo zostały omówione zagadnienia zarówno materialne jak i proceduralne, krajowego i międzynarodowego prawa rodzinnego. Kornelia Hendrych porównuje rozwiązania obowiązujące w ramach polskiego porządku prawnego z zobowiązaniami międzynarodowymi, ukazując stopień harmonizacji norm krajowych z normami zawartymi w umowach i innych instrumentach międzynarodowych. Zwraca uwagę na mankamenty tych rozwiązań, jednocześnie kierując do ustawodawcy sugestie dotyczące pożądanych zmian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16806.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 243-256. Indeks.
"Dysleksja a nauczanie języków obcych" (...) jest najlepszą książką poświęconą problematyce dysleksji, skierowaną do szerszego grona odbiorców, na tle innych pozycji ukazujących się na polskim rynku w ostatnich latach. (...) Prezentuje ona wysoki poziom merytoryczny i formalny, posiada też walory literackie - jest świetnie napisana i czyta się ją z przyjemnością i zainteresowaniem. Stanowi użyteczne dla szerokiego grona kompendium wiedzy i wskazówek praktycznych dotyczących nauczania (ale nie tylko) w dysleksji." (prof. dr hab. Grażyna Krasowicz-Kupis)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13087.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej