Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(8)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(12)
Autor
Bergier Józef (1952- )
(2)
Barłóg Krystyna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Golinowska Stanisława
(1)
Gąciarz Barbara
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Klinik Anna
(1)
Kubiak Hanna (pedagogika)
(1)
Ochojska Danuta
(1)
Ploch Leszek
(1)
Prysak Dorota
(1)
Spisacka Stanisława
(1)
Szczupał Bernardeta
(1)
Żuraw Hanna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(11)
angielski
(1)
Temat
NIEPEŁNOSPRAWNI
(9)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(6)
SOCJALIZACJA
(4)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(2)
REHABILITACJA (med.)
(2)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(2)
ASPIRACJE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(1)
PLACÓWKI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawni
(8)
niepełnosprawni intelektualnie
(4)
rehabilitacja społeczna
(4)
adaptacja społeczna
(3)
edukacja
(3)
integracja społeczna
(3)
jakość życia
(3)
rehabilitacja
(3)
adaptacja zawodowa
(2)
niepełnosprawność
(2)
socjalizacja
(2)
sport
(2)
aktywność zawodowa
(1)
aspiracje
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
homoseksualiści
(1)
ludzie starzy
(1)
małżeństwo
(1)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(1)
placówka specjalna
(1)
praca
(1)
przyjaźń
(1)
rehabilitacja zawodowa
(1)
rodzicielstwo
(1)
rodzina
(1)
rozwój społeczny
(1)
studenci
(1)
szkolnictwo wyższe
(1)
szkoła specjalna
(1)
terapia pedagogiczna
(1)
terapia zajęciowa
(1)
wsparcie społeczne
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wybór zawodu
(1)
włączanie społeczne
(1)
związek partnerski
(1)
śmierć
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja powstała w układzie tematycznym i problemowym. Stanowi uzupełnienie dotychczasowych opracowań nad problematyką osób niepełnosprawnych z ukierunkowaniem na rolę sportu powszechnego w integracji z niepełnosprawnymi. Składa się z czterech głównych rozdziałów: Aktualne problemy osób niepełnosprawnych w Polsce, Sport powszechny czynnikiem integracji osób niepełnosprawnych, Aktywność ruchowa w rehabilitacji osób niepełnosprawnych, Problemy osób niepełnosprawnych w różnych krajach europejskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3602 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2367.XIX.6 [Wypożyczalnia B], P.2368.XIX.6 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2366.XIX.6 [Czytelnia B], P.2365.XIX.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 313-325.
Głównym celem niniejszej publikacji jest przedstawienie i opisanie propozycji, wskazówek wychowania włączającego podopiecznych o obniżonej sprawności umysłowej w warunkach systemowego kształcenia i zorganizowanej opieki w placówce specjalnej. Przybliżono zjawiska, procesy, prawidłowości i wskazania strategii włączającej w aspekcie zaspokajania indywidualnych potrzeb rozwojowych podopiecznych, jak też trudnej i skompliowanej pracy pedagogiczno-integracyjnej. Tym samym prezentowane opracowanie może więc być dowodem na nieograniczone możliwości placówki w strategii włączania społecznego podopiecznych na wspólnej płaszczyźnie z działaniami środowiska i w środowisku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12787.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka niniejsza nie jest w pełni tego słowa podręcznikiem opisującym podstawy rehabilitacji. Jest sumą ustrukturyzowanej wiedzy na temat tendencji w procesie usprawniania osób z różnymi typami i stopniami niepełnosprawności. Jest zbiorem studiów nad kwestiami założeń aksjologiczno-teleologicznych procesu usprawniania. Przedłożone opracowanie jest formą spotkania przeszłości z teraźniejszością i przyszłością. Pokazuje raczej procesualność przeobrażeń niż ich radykalność. Analizy założeń rehabilitacji sięgają do jej podstaw konstruowanych w latach 60. XX wieku, ale uwzględniają wyzwania XXI wieku i omawiają modele niepełnosprawności istniejące w dobie ponowoczesnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15651.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Zamierzeniem prezentowanego tomu jest wielowątkowe i wieloaspektowe przedstawienie tematyki związanej z codziennym funkcjonowaniem osób z niepełnosprawnością. Dla łatwiejszego posługiwania się prezentowaną książką artykuły zostały usystematyzowane w pięciu podrozdziałach. Wskazane dwa obszary przewodnie: edukacja i socjalizacja oscylują wokół szczegółowych zagadnień: aktywność w życiu osób niepełnosprawnych, choroba a niepełnosprawność, wybrane uwarunkowania socjalizacji osób niepełnosprawnych (obszary społeczne), rodzina w życiu osoby niepełnosprawnej, osoba niepełnosprawna w życiu codziennym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13342.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 2)
Nazwy aut. na s. [305].
Bibliogr. przy rozdz.
Zaprezentowane w niniejszej monografii teoretyczne uzasadnienia i doniesienia z badań i analiz ujmują różnorodne aspekty oddziaływań wobec osób wymagajacych opieki i wsparcia. Podejmują zagadnienia edukacji, rehabilitacji i wsparcia, zmierzające do poszerzenia wiedzy społecznej na temat zdrowia fizycznego i psychicznego na różnych etapach życia jednostki, także w okresie starzenia się i starości. Uwzględnia się tu również problemy mniejszosci, w tym osób niepełnosprawnych fizycznie i intelektualnie, osób o innej orientacji seksualnej. Autorzy poszukują dróg do integracji z tymi osobami, normalizacji warunków ich życia i edukacji, jak i sposobów eliminowania stereotypów, marginalizacji czy społecznego wykluczenia osób z niepełnosprawnoscią. Podejmuje się również problematykę różnego rodzaju oddziaływań wspierających, terapeutycznych, rehabilitacyjnych oraz uwzględnia wagę indywidualnych predyspozycji do udzielania pomocy i wsparcia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13843.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka pokazuje człowieka niepełnosprawnego jako pełnosprawnego członka społeczeństwa. W części pierwszej znajdują się informacje dotyczące specyfiki kontaktów z innymi ludźmi w danym okresie rozwojowym, tego, jak niepełnosprawność może zakłócać społeczne kontakty oraz w jaki sposób można wspierać człowieka w trudnej sztuce bycia z innymi. W części drugiej autorki dotykają egzystencjalnych problemów człowieka. Piszą o przyjaźni, szczęściu, miłości, cierpieniu, lęku przed śmiercią i potrzebie wsparcia udzielanego przez bliskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11695 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11694.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12886.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10309 [Magazyn 1], P.10310 [Magazyn 1], P.10308 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11833.XVIII.12.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11832.XVIII.12.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.13)
Bibliogr. po art.
Trzynasty tom serii zawiera treści opracowane z myślą o prezentacji stanowisk, koncepcji, modeli stanowiących teoretyczne podstawy organizacji i reorganizacji procesów edukacji specjalnej oraz niwelowania szeroko pojętych barier socjalizacyjnych. Pierwsza część tomu obejmuje treści związane z edukacją w kontekście omawianych procesów kształcenia i wychowania. Potwierdzenia tej tezy można szukać w analizie rozpatrywanych w związku z edukacją pojęć, na przykład indywidualizacji, treningu umiejętności społecznych czy wspomagania rozwoju. Z kolei w drugiej części książki - objętej tytułem nawiązującym do problematyki socjalizacji - znajdujemy sporo odniesień do procesów wychowania i kształcenia. W opinii autorów są one podstawą adaptacji społecznej, nabywania podstawowych kompetencji życiowych, kreowania dróg do samodzielności, ustalania celów życiowych, wzmacniania aktywności czy rozwiązywania aktualnych problemów społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13055.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Raport IPiSS ISSN 1230-2872 ; z. 25)
Celem publikacji było przynajmniej częściowe wypełnienie luki poznawczej. Zadania badawcze skoncentrowane zostały na identyfikacji instytucji, rozpoznaniu ich aktywności oraz dokonaniu próby oceny efektywności ich działania w obszarze pobudzania i wspierania aktywności osób niepełnosprawnych. Chodzi o aktywność, która zapobiega wykluczeniu społecznemu i sprzyja szerokiej integracji osób niepełnosprawnych ze społeczeństwem. Przyjęto, że podstawowym rodzajem takiej aktywności jest praca. Praca szeroko pojęta, nie tylko wysoce produktywna na konku-rencyjnym rynku pracy, ale każda praca społecznie użyteczna, która jednocześnie jest dla osób niepełnosprawnych rodzajem terapii, daje poczucie samorealizacji i dostarcza satysfakcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8206.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11372 [Magazyn 1], P.11373 [Magazyn 1], P.11374 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12564.XVIII.12.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12563.XVIII.12.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Nie ma prostych recept na poprawę szans życiowych osób niepełnosprawnych. Edukacja bez wątpienia powoduje, że szanse na integrację społeczną niepełnosprawnych niepomiernie rosną. Nie każdy rodzaj edukacji jest jednak efektywnie przekuwany w kapitał osobisty ludzi. Zespół socjologów z Wydziału Humanistycznego Akademii Górniczo - Hutniczej w Krakowie zainicjował badania porównawcze nad warunkami i przebiegiem studiowania w uczelni wyższej przez osoby niepełnosprawne. Część ich dorobku skonfrontowanego z doświadczeniami innych uczelni wyższych w Polsce zawiera niniejsza książka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10917.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przesłaniem tej książki jest między innymi wskazanie na potrzebę podmiotowego traktowania młodzieży niepełnosprawnej, która świadomie uczestniczy w tworzeniu własnych planów życiowych, uodparnia się na zagrożenia związane z niepełnosprawnością, potrafi im zapobiegać i samorealizować się w tych sytuacjach, które nie stanowią zagrożeń. W poszukiwaniu najlepszych rozwiązań, jak i w doborze skutecznych metod i środków nauczania istotną rolę odgrywa własne doświadczenie nauczyciela i pedagoga oraz jego twórcze zaangażowanie. Prezentowana w opracowaniu tematyka mieści się w preferowanym aktualnie nurcie rozważań dotyczących psychospołecznego funkcjonowania młodzieży niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5138.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej