Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(134)
Forma i typ
Książki
(133)
Publikacje naukowe
(32)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje fachowe
(5)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(123)
dostępne
(103)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(40)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(74)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(125)
Autor
Kantowicz Ewa
(5)
O'Driscoll James
(5)
Urban Bronisław (1942-2014)
(5)
Cichosz Mariusz (1960- )
(4)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(4)
Opora Robert
(4)
Pilch Tadeusz (1939- )
(4)
Stanik Jan Maria (1943- )
(4)
Danilewicz Wioletta Teresa
(3)
Kawula Stanisław (1939- )
(3)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(3)
Badora Sylwia
(2)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Guziuk-Tkacz Marta
(2)
Izdebska Jadwiga
(2)
Konopczyński Marek
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Kurkowski Cezary
(2)
Lepalczyk Irena (1916-2003)
(2)
Nowak Marian (1955- )
(2)
Piekarski Jacek
(2)
Piekut-Brodzka Danuta M. (1949- )
(2)
Przecławska Anna
(2)
Sosnowski Tomasz
(2)
Theiss Wiesław (1946- )
(2)
Aleksander Tadeusz (1938- )
(1)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Arnold Jane
(1)
Bartczak Jowita
(1)
Bałandynowicz Andrzej (1952- )
(1)
Bednarek Józef
(1)
Benirowska Sylwia
(1)
Białobrzeska Katarzyna
(1)
Białobrzeska Katarzyna (pedagog)
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Borsich Szymon
(1)
Breska Radosław
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Błasiak Anna
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Czerny Janusz
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Devos Nathan J
(1)
Dignen Bob
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Dyrda Mirosław Jan (1945- )
(1)
Dörnyei Zoltán
(1)
Emmerson Paul
(1)
Finch Geoffrey
(1)
Foryś Grzegorz (1974- )
(1)
Frydrysiak-Brzozowska Adrianna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gajewska Grażyna (pedagog)
(1)
Galas Barbara
(1)
Ganczar Maciej
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Gorlach Krzysztof (1954- )
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grześko-Nyczka Marta
(1)
Głowacka Mariola
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Hughes John
(1)
Ibbotson Trevor
(1)
Janecka Wioletta
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jezierska Joanna (pedagog)
(1)
Jusko Peter (1971- )
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kanarek-Lizik Dorota (1967- )
(1)
Kelm Albin
(1)
Kinzler Julia
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Komar Witold
(1)
Konopczyński Marek (1956- )
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kozaczuk Franciszek
(1)
Kożyczkowska Adela
(1)
Krajewska Beata
(1)
Krześińska-Żach B
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kulesza Marta (1979- )
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Kwaśniewski Jerzy (1942- )
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Lalak Danuta
(1)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Luto-Lach Krystyna
(1)
Magier Piotr
(1)
Maliszewski Wojciech Jan
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(57)
2000 - 2009
(54)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(41)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(116)
Kiribati
(5)
Anglia
(3)
Nowy Jork (stan) (USA)
(3)
Wielka Brytania
(3)
Język
polski
(119)
angielski
(11)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
Nauczyciele
(2)
Psycholodzy
(2)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dziennikarze
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(37)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(25)
OPIEKA SPOŁECZNA
(12)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(12)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(11)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(11)
DZIECKO
(10)
Pedagogika społeczna
(7)
RODZINA
(7)
Język angielski
(6)
Komunikacja społeczna
(6)
MŁODZIEŻ
(6)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(6)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(5)
Nauczanie języków obcych
(5)
Aktywizacja społeczna
(4)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(4)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Rodzina
(4)
WYCHOWANIE
(4)
Opieka społeczna
(3)
PEDAGOGIKA
(3)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(3)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(2)
DZIECKO TRUDNE
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziennikarstwo
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodzież
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauki społeczne
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Nierówności edukacyjne
(2)
ODPORNOŚĆ PSYCHICZNA
(2)
PEDAGODZY
(2)
PEDAGODZY SPECJALNI
(2)
POZNANIE
(2)
PRZESTĘPCZOŚĆ
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Piecza zastępcza
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Praca socjalna
(2)
Problemy społeczne
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(2)
SZKOLNICTWO
(2)
Socjalizacja
(2)
WYCHOWANIE MORALNE
(2)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(2)
Więźniowie
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
ASPIRACJE
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Animacja kultury
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Business English
(1)
Choroby psychiczne
(1)
DOMY DZIECKA
(1)
DOMY DZIECKA RODZINNE
(1)
Demokracja
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyskryminacja ze względu na wiek
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
EMIGRACJA
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Etyka
(1)
Film
(1)
Filozofia
(1)
Gerontologia
(1)
Globalizacja
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Temat: czas
2001-
(18)
1901-2000
(6)
1989-2000
(6)
1989-
(5)
2001-0
(4)
1945-1989
(2)
2001
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Wielka Brytania
(6)
POLSKA
(2)
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
ROSJA
(1)
RPA
(1)
SŁOWACJA
(1)
Gatunek
Podręcznik
(15)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(12)
Praca zbiorowa
(11)
Monografia
(10)
Opracowanie
(8)
Raport z badań
(6)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
PORADNIKI
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Korespondencja handlowa
(1)
MONOGRAFIA
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
Poradnik
(1)
Szkic
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(54)
Socjologia i społeczeństwo
(24)
Media i komunikacja społeczna
(17)
Językoznawstwo
(13)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Kultura i sztuka
(6)
Geografia i nauki o Ziemi
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Kultura fizyczna i sport
(5)
Psychologia
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Słowo kluczowe
resocjalizacja
(18)
rodzina
(15)
pedagogika społeczna
(14)
wychowanie
(12)
młodzież
(10)
praca socjalna
(10)
edukacja
(9)
media
(8)
niedostosowanie społeczne
(8)
dzieci
(7)
nieletni przestępcy
(7)
Great Britain
(6)
agresja
(6)
education
(6)
monarchy
(6)
przestępczość nieletnich
(6)
English
(5)
arts
(5)
elections
(5)
government
(5)
handbook
(5)
holidays
(5)
household
(5)
kurator sądowy
(5)
law
(5)
opieka społeczna
(5)
parliament
(5)
politics
(5)
religion
(5)
social conditions
(5)
social life
(5)
sport
(5)
transport
(5)
welfare
(5)
opieka instytucjonalna
(4)
opieka nad dzieckiem
(4)
pedagogika
(4)
pedagogika opiekuńcza
(4)
resocjalizacja nieletnich
(4)
sieroctwo
(4)
study and teaching
(4)
szkoła
(4)
więźniowie
(4)
wsparcie społeczne
(4)
wykluczenie
(4)
wykluczenie społeczne
(4)
English language
(3)
communication
(3)
dom dziecka
(3)
edukacja medialna
(3)
kształcenie
(3)
nauki społeczne
(3)
nieprzystosowanie społeczne
(3)
pedagogika resocjalizacyjna
(3)
pedagogika specjalna
(3)
pomoc postpenitencjarna
(3)
probacja
(3)
profilaktyka
(3)
przestępczość
(3)
readaptacja społeczna
(3)
rodzina zastępcza
(3)
uzależnienie
(3)
wielokulturowość
(3)
zaburzenia odżywiania
(3)
zagrożenia społeczne
(3)
zakład poprawczy
(3)
życie społeczne
(3)
aktywizacja
(2)
autoagresja
(2)
człowiek
(2)
dyskryminacja
(2)
dziecko przewlekle chore
(2)
filozofia
(2)
foreign language
(2)
głusi
(2)
journalism
(2)
kapitał społeczny
(2)
kara
(2)
language learning
(2)
ludzie starzy
(2)
marginalizacja społeczna
(2)
mediacja
(2)
metodologia
(2)
narkotyki
(2)
nauczyciele
(2)
newspaper
(2)
niedosłyszący
(2)
niedowidzący
(2)
niepełnosprawność umysłowa
(2)
nierówności społeczne
(2)
niewidomi
(2)
odporność psychiczna
(2)
ojcostwo
(2)
pedagog
(2)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(2)
pracownicy socjalni
(2)
prostytucja nieletnich
(2)
przedszkole
(2)
przemoc
(2)
przemoc w rodzinie
(2)
134 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Tytuł z ekranu tytułowego.
Książka elektroniczna do udostępniania na czytniku.
Bibliografia wybranych prac Ewy Marynowicz-Hetki na stronach 311-317 i bibliografia, netografia na stronach 283-310. Indeksy.
Monografia, będąc syntezą wieloletnich prac badawczych autorki, stanowi nowe otwarcie w pojmowaniu aktywności w polu praktyki analizowanej ze społeczno­pedagogicznej perspektywy. Prezentuje namysł nad pedagogiką społeczną, jej aktualnym postrzeganiem w odniesieniu do jej tradycji i pierwszych sformułowań oraz do współczesnego dyskursu prowadzonego w naukach humanistycznych i społecznych. Książka przynosi zarys metateorii dotyczącej tożsamości dyscypliny, jej roli, związków z innymi dziedzinami nauk, otoczeniem kulturowo-społecznym oraz praktyką działań pedagogów społecznych. Praktyka jest jednak ujmowana także w kategoriach ogólnych. Autorkę interesuje, jak działanie wpływa na myślenie o działaniu, z czego działanie wynika i czemu służy. Wykorzystuje przy tym teorię analizy aktywności i tworzenia instytucji symbolicznej Jeana-Marie Barbiera, operując bliską mu perspektywą rozumienia aktywności jako głównej kategorii społeczno-pedagogicznego spojrzenia na pole praktyki. Ustrukturowany i podzielany przez uczestników pola praktyki zestaw pojęć i konceptów tworzy transwersalny paradygmat pedagogiki społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. E.163.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: pedagogika społeczna
Praca poświęcona jest pamięci profesora Ryszarda Wroczyńskiego i pedagogice społecznej, której on byl współtwór¬cą, przedstawicielem i wielkim propagatorem. Powyższe zagadnienia zajmują część pierwszą i drugą książki. Jej zakończenie stanowią materiały i głosy w dyskusji. Pedagogika społeczna musi dostrzec nowe wyzwania, które jawią się przed tą nauką. Na powyższe zagadnienia próbuje dać odpowiedź część druga i trzecia publi¬kacji, Porusza więc problem przestrzeni życiowej człowieka, umiejscowionej między perspek¬tywą mikro a makro. Mówi o roli komputera w wychowaniu, telewizji i przestrzeni historycz¬nej, o kryzysie tradycyjnych zasad i o relatywiźmie moralnym. Omawiany jest świat wartości w dobie przeobrażeń społecznych i filozofii postmodernistycznej, przedstawiony jest świat róż¬nych kultur pojmowanych jako oferty wychowawcze. Mówi się o siłach społecznych w wymia¬rze szans i mitów, wreszcie o perspektywach pedagogiki społecznej jako nauki wobec wyzwań cywilizacyjnych nowego stulecia. Omawiana publikacja napisana jest językiem zrozumiałym, jest starannie wydana i za¬sługująca na uważną lekturę. Pozycja zapewne przyczyni się do upowszechnienia znajomości idei pedagogiki społecznej i problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 312.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
W rozwiniętych krajach Zachodu obserwuje się od lat odchodzenie od idei integracji i zastępowanie jej konstruktem inkluzji społecznej. Jest to koncepcja o wiele szersza od integracji, która dalece wykracza poza tradycyjnie pojmowane obszary pracy pedagoga. Pedagogika inkluzyjna nie pozostaje jedynie w sferze teoretycznych rozważań, lecz postuluje wprowadzenie konkretnych rozwiązań w oświacie. Do najważniejszych z nich należą spersonalizowanie procesu nauczania i wychowania oraz praca na zasobach ucznia, czyli skupienie się na talentach uczennic i uczniów, oraz rozwijanie tychże predyspozycji. Polscy pedagodzy, nauczyciele i inni specjaliści mieli jednak ograniczony dostęp do tych nowinek, ponieważ na polskim rynku wydawniczym brakowało książki kompleksowo opisującej tę nową koncepcję pedagogiczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17192.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17191.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 403-418.
Książka stanowi pracę zbiorową profesorów i młodszych pracowników nauki podejmujących na gruncie pedagogiki kwestie problemów społecznych, ich uwarunkowań i sposobów ich rozwiązywania. Zaprezentowane teksty ujęte zostały w czterech częściach. Część pierwsza ma charakter monograficzno-badawczy i stanowi prezentację nowych koncepcji pedagogicznego ujmowania problemów społecznych oraz roli pedagogiki w ich rozwiązywaniu. W części drugiej ujęto kwestie dotyczące uwarunkowań zagrożeń rozwoju i zachowań dewiacyjnych dzieci i młodzieży. Część trzecią poświęcono problemom pomocy i opieki w rodzinach i instytucjach. W części czwartej zamieszczono opracowania uwzględniające problemy resocjalizacji i profilaktyki w instytucjach wychowawczych i penitencjarnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10964 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5613.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7093.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 147-156.
Oddana do rąk czytelników książka jest próbą wszechstronnego zinterpretowania, a także zakorzenienia terminu zasoby rodzinne w polskiej pedagogice, zwłaszcza w pedagogice społecznej. Termin zasoby rodzinne wiąże się z humanistycznym spojrzeniem na drugiego człowieka, podkreśleniem jego potencjałów, predyspozycji, sprawczości. Zasoby rodzinne w praktyce psychopedagogicznej należy traktować jako zmianę perspektywy postrzegania z perspektywy patogenetycznej skoncentrowanej wokół czynników stresogennych na perspektywę zmiany, sprawczości – całościowość postrzegania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22567.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22566.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami, są dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Wyzwania, jakie stawia przed nami dynamicznie zmieniający się świat, sprawiają, że rola pedagoga społecznego musi ulegać nieustannej aktualizacji. Uznając znaczenie jego pracy w środowisku, wypływające ze źródeł pedagogiki społecznej, powinniśmy czuć się zobowiązani do aktywnego projektowania roli pedagoga we współkreowaniu środowiska lokalnego w nowych warunkach zagrażających człowiekowi i jego otoczeniu. Dlatego motywem przewodnim podjętym w prezentowanej pracy stały się działania pedagoga jako animatora w przestrzeni życia społecznego - jego rola w inicjowaniu i animowaniu aktywności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17242.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17241.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zagrożone Człowieczeństwo ; t. 3)
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Niniejszy tom poświęcony został m.in. zagadnieniom związanym z analizą zagrożeń w kontekście środowiska wychowawczego, jakim jest rodzina. Zaprezentowano różne stanowiska dotyczące przemian struktury współczesnej rodziny, jak też pełnienia przez nią przypisanych jej funkcji. Artykuły wyraźnie ukazują powiększanie się obszarów ryzyka dotyczących funkcjonowania rodziny w dynamicznie zmieniających się warunkach globalizującego się świata. W tomie znalazły się również teksty traktujące o braku poczucia bezpieczeństwa, w szerokim tego słowa znaczeniu, dotyczące okresu dzieciństwa i dorastania, a w szczególności kryzysu autorytetów, wartości, buntu młodych ludzi w odniesieniu do ładu społecznego oraz budowaniu przez nich wizji świata opartej na wzorcach kultury masowej. Syntetycznie przedstawiono tu również istotne z punktu widzenia pedagogiki społecznej sposoby czy też próby identyfikacji tych zagrożeń i poszukiwania różnych środków zaradczych pozwalających na wsparcie dzieci i młodzieży w różnych obszarach ich życia. Zebrane w tym tomie artykuły przybliżą czytelnikowi spektrum różnorodnych przemian zachodzących w otaczającej nas rzeczywistości społecznej i być może staną się inspiracją do poszukiwania lepszych, bardziej skutecznych metod, form pracy w obszarze zagrożonego człowieczeństwa. Założeniem autorów publikacji nie było kompleksowe określenie genezy, struktury czy typologizacji zagrożeń współczesnego człowieka, gdyż mają oni świadomość, że zjawisko to jest bardzo szerokim, interdyscyplinarnym zagadnieniem. Hasło "zagrożone człowieczeństwo" miało wywołać dyskurs podjęty z perspektywy nauk społecznych i humanistycznych, a w szczególności z perspektywy pedagogiki społecznej, co udało się, zdaniem autorów, osiągnąć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16708.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 317-334.
Książka ukazuje podstawowe zagadnienia teoretyczno-metodologiczne odnoszące się do pojmowania społecznych warunków i możliwości charakteryzowania wychowania w pedagogice społecznej jako dyscyplinie wiedzy i dziedzinie refleksji. Publikacja zawiera studia i rozprawy pogrupowane w siedmiu rozdziałach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9938.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to obszerny podręcznik akademicki poświęcony wszystkim zagadnieniom składającym się na pojęcie pedagogiki społecznej. Poszczególne rozdziały opracowane zostały przez specjalistów z różnych dziedzin - profesorów kilku polskich uczelni. Pierwsze wydanie tej książki ukazało się w 1993 r. w niewielkim nakładzie. Teraz oddajemy do rąk czytelników wydanie znacznie rozszerzone, a przede wszystkim poprawione i uzupełnione.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 888 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.2210.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.665.IV.3 [Czytelnia B], P.2209.IV.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2564 [Magazyn 1], P.2562 [Magazyn 1], P.2563 [Magazyn 1] (3 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest propozycją penetracji obszarów i kręgów, które muszą być w coraz większym stopniu obszarem zainteresowań pedagogiki społecznej. Więcej w tej książce pytań i wątpliwości niż odpowiedzi. Jest ona sygnałem tych problemów, których rozwiązania powinna dziś szukać pedagogika społeczna. Publikacja analizuje sytuację współczesnego człowieka w zmieniającym się świecie, ze szczególnym uwzględnieniem warunków charakterystycznych dla polskiej transformacji ustrojowej i osiągnięć nauki społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.664.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zagrożone Człowieczeństwo ; t. 2)
Bibliografia przy rozdziałach.
Przedstawiany tom jest wielobarwnym dyskursem o różnorodnych sytuacjach i zjawiskach spostrzeganych jako zagrożenia człowieczeństwa oraz ujmowanych z różnych perspektyw indywidualnych i zbiorowych. To z pewnością duch czasów obecnych i dość upowszechniające się poczucie zagrożenia, wynikające z wielu cech ponowoczesności, z rozmycia wielu ram i standardów oraz z płynności codziennego życia, które tak naprawdę sprzeczne są z warunkami kształtowania się poczucia bezpieczeństwa w wymiarach indywidualnym i zbiorowym, pokierowały Autorami prezentującymi w tym opracowaniu swoje refleksje skierowane na obszar owych wielorodzajowych i wieloznaczeniowych zagrożeń. Wybór takiego profilu tematycznego prezentowanej monografii wydaje się więc świetnie współgrać z ogólnym klimatem współczesności i funkcjonowania psychospołecznego dzisiejszego człowieka. W tym też znaczeniu można publikację spostrzegać jako pracę potrzebną i podejmującą w postaci naukowego dyskursu aktualne i ważne aspekty ludzkiego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22467.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Ścisłe więzi łączące obie dyscypliny, od dawna zauważane, długo nie mogły doczekać się jasnego i pełnego opisu na polskim gruncie. Impulsem bezpośrednim do powstania tej publikacji stały się zmiany systemowe w kształceniu w dziedzinie pracy socjalnej. Jej twórcy wykorzystali prace wybitnych przedstawicieli obu dziedzin z niemieckiego kręgu kulturowego – dając przegląd stanowisk oraz uporządkowali je i usystematyzowali, opatrując komentarzem uwzględniającym polskie realia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3017 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3018.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zagrożone Człowieczeństwo ; t. 6)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Recenzowana monografia wieloautorska stanowi zbiór interesujących poznawczo i merytorycznie pogłębionych zagadnień [...]. Autorzy wszystkich tekstów nawiązują w podejmowanej w swoich artykułach problematyce do twórczości naukowej Profesora Stanisława Kawuli [...]. Książka z pewnością zainteresuje pedagogiczne środowiska akademickie w Polsce oraz praktyków-pedagogów, pracowników socjalnych czy też osoby działające przy organizowaniu i projektowaniu działań pomocowych oraz aktywizujących środowiska lokalne. Z recenzji prof. dr hab. Ewy Syrek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22441.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 220-239 i przy rozdz.
Niniejsza ksiązka jest próbą problemowego ujęcia niektórych węzłowych zagadnień pedagogiki społecznej. Autor miał zamiar ukazać genetyczne aspekty pewnych problemów pedagogicznych, wskazać na ich nowe konteksty w początkach XXI wieku, wskazać przykłady różnych rozwiązań metodologicznych na gruncie pedagogiki społecznej, np. w odniesieniu do rodziny czy grup rówieśniczych. Jest to zbiór opracowań autorskich z przełomu społeczno-ekonomicznego Polski, który dokonywał się w różnych fazach transformacji ustrojowej. Poszczególne studia i szkice stanowić mogą w miarę pełny obraz podstawowych kwestii i zagadnień, które mieszczą się w obszarze współczesnej pedagogiki społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12307.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13445.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Prezentowana monografia stanowi próbę refleksyjnego ujęcia zagadnień związanych z wychowaniem, profilaktyką oraz terapią, wchodzących w zakres badawczy nauk pedagogicznych, a w szczególności pedagogiki społecznej, pedagogiki zdrowia, a także pedagogiki resocjalizacyjnej. Publikacja jest podzielona ze względu na poruszaną tematykę na trzy części. Pierwsza część jest poświęcona wybranym zagadnieniom wychowania, opieki i rozwoju. Część druga prezentowanej publikacji jest poświęcona problemom współczesnej szkoły w aspekcie zagrożeń i wyzwań, ze szczególnym uwzględnieniem jej roli w propagowaniu zachowań prozdrowotnych. Autorzy tekstów zebranych w trzeciej części publikacji skupili się na tematyce oddziaływań resocjalizacyjnych. Jej przesłaniem wiodącym jest wyeksponowanie kwestii związanych z profilaktyką i resocjalizacją w środowisku otwartym oraz zakładowym, ujętych w sposób teoretyczny, metodologiczny oraz praktyczny. Wielowątkowa refleksja odnosi się do różnych zjawisk z obszaru patologii i niedostosowania społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12319.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13466.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 389-406.
Pedagogika społeczna i pedagogika pracy wobec przemian cywilizacyjnych to monografia, obok której nie da się przejść obojętnie. Jej Autor przemawia do Czytelnika z ogromną erudycją, silną logiką. Wkłada też w to całą żarliwość swego serca. Nieważne, z jakiego powodu sięgniemy po tę książkę-z ciekawości czy z chęci poznania jej zawartości-ważne, że bez wątpienia jest to pozycja niezwykle wartościowa, godna polecenia, która poszerza tradycyjne pojmowanie edukacji i nauk o niej. Charakteryzuje się dużym zasobem innowacyjnych i oryginalnych treści. W rękach mądrego nauczyciela akademickiego może znakomicie pełnić role ciekawego i inspirującego podręcznika dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego. Obok trafnego doboru treści uznanie budzi także sposób jej zaprezentowania-klarowny, kompetentny, ciekawy, doprawdy znakomity z dydaktycznego punktu widzenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14853.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15652.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 101-[103].
W książce przedstawiono problamtykę zagrożeń i patolo- gii społeczno-wychowawczych przełomu XX i XXI wieku w szerokiej perspektywie badawczej. Praca zawiera zarówno analizy socjologiczne, jak i prawne, moralne i etyczne, kulturowe i pedagogiczne. Służą one szerszej refleksji nad zjawiskami patologicznymi współczesnego świata.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3025 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3026.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1875.I.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Prezentowana publikacja dotyczy relacji między pedagogiką społeczną i pracą socjalną. W części pierwszej przedstawiono wzajemne powiązania obu tych dziedzin oraz poglądy pedagogów społecznych. Część druga prezentuje szczegółowe rozważania dotyczące wychowawczej funkcji pracy socjalnej. Rozdział ostatni traktuje o pomocy w przezwyciężaniu cierpienia i dążeniu do rozwoju duchowego jako głównych aspektach kształtujących etykę pracy socjalnej. Każdy z podrozdziałów kończy się krótkim podsumowaniem i zagadnieniami do dyskusji pomagającymi w przyswojeniu i wdrożeniu prezentowanej wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1565 [Magazyn 1], P.1564 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2974.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej