Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Czytelnie
(2)
Autor
Mazurkiewicz Grzegorz
(2)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
DYREKTORZY SZKÓŁ
(2)
PRZYWÓDZTWO
(2)
SZKOLNICTWO
(1)
Słowo kluczowe
oświata
(2)
przywództwo
(2)
szkolnictwo
(2)
edukacja
(1)
zarządzanie
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 291-303. Indeks.
Przywództwo w edukacji to nie prowadzenie grupy według znanych punktów orientacyjnych z mapą w ręku, to raczej podróż z wieloma objazdami, zawracaniem, pytaniem o drogę, i tylko, lub aż tylko na to trzeba być przygotowanym - na ciągłe zmiany kierunku, tempa i środka lokomocji. Podjęcie refleksji nad zarządzaniem sferą edukacji, przy założeniu integracji wiedzy z wielu obszarów, uważam za trafne i uzasadnione. Zmieniająca się rola szkoły, procesy demokratyzacji społeczeństwa oraz pewne negatywne zjawiska obserwowane w oświacie zachęcają do podjęcia refleksji na temat specyfiki zarządzania szkołą oraz wymagań wobec dyrektorów szkół, z perspektywy dorobku nauk o zarządzaniu i socjologii oświaty. Temat przywództwa edukacyjnego, któremu poświęcona jest niniejsza publikacja, należy do zaniedbanych w sensie teoretycznym obszarów badawczych, wpisujących się w nauki humanistyczne, a w szczególności w takie dyscypliny, jak nauki o zarządzaniu i pedagogika. Dobrze więc się stało, że Autor postanowił ten stan rzeczy zmienić, proponując nowy model przywództwa w zarządzaniu edukacyjnym (...). Nie da się przeprowadzić skutecznej reformy systemu edukacji bez uwzględnienia roli, jaką odgrywa przywództwo w edukacji, bez nowego podejścia do kierowania szkołą, skoncentrowanego na wydobywaniu potencjału przywódczego wśród nauczycieli, (...) i bez aktywnego podejścia do rzeczywistości, polegającego na jej odpowiednim kształtowaniu. Grzegorz Mazurkiewicz właśnie te czynniki uczynił przedmiotem swych rozważań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16282.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr., wykaz aktów prawnych przy rozdz.
Publikacja przedstawia przyczyny, dla których należy się zajmować przywództwem, oraz odniesienia się do istniejących definicji przywództwa. Autorka podkreśla rolę konstruktywizmu poznawczego w procesie definiowania i ustalenia znaczenia przywództwa, a następnie zastanawia się nad kontekstem rozwoju przywództwa edukacyjnego. Dyskusję o rozumieniu edukacji, uwypuklają ważne elementy procesu uczenia się. Omawiam także przywództwo edukacyjne, nakreślając jego specyficzne cele, cechy, funkcje i zadania. Na zakończenie, pokazuje potencjalne trudności w budowaniu kultury organizacyjnej nastawionej na uczenie się, ale wierząc, że przywództwa można się nauczyć, przedstawia propozycję sposobu kształcenia przywódców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16283.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej