Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(15)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(15)
E-booki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(14)
dostępne
(9)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(14)
Autor
Caputa Wiesława
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Herman Andrzej
(1)
Janus Agnieszka
(1)
Jóźwicki Rafał
(1)
Kobus-Ostrowska Dorota
(1)
Kossecki Paweł (1976- )
(1)
Lipiec Jacek
(1)
Maćkowiak Ewa
(1)
Nita Bartłomiej
(1)
Nyk Mariusz
(1)
Orechwa-Maliszewska Elżbieta (1952- )
(1)
Panfil Marek
(1)
Paszkowski Jerzy
(1)
Patena Wiktor
(1)
Pomykalska Bożyna
(1)
Pomykalski Przemysław
(1)
Przychodzeń Wojciech Kamil
(1)
Skoczylas Wanda
(1)
Szablewski Andrzej
(1)
Szczepankowski Piotr
(1)
Szwajca Danuta
(1)
Urbanek Grzegorz
(1)
Zarzecki Dariusz
(1)
Zygmunt Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(8)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(16)
angielski
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(14)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(4)
ZARZĄDZANIE
(3)
ANALIZA WARTOŚCI
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
POLSKA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO INTERNETOWE
(1)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(1)
RYNEK FINANSOWY
(1)
WARTOŚĆ DODANA
(1)
WYCENA PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
Podręcznik
(3)
PODRĘCZNIKI
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(12)
wartość przedsiębiorstwa
(9)
wycena
(6)
zarządzanie wiedzą
(3)
kapitał ludzki
(2)
business
(1)
company valuation
(1)
finanse
(1)
globalizacja
(1)
gospodarka oparta na wiedzy
(1)
kapitał intelektualny
(1)
koncepcja równowagi
(1)
koncepcja trwałego rozwoju
(1)
kultura organizacyjna
(1)
luka kompetencyjna
(1)
marka
(1)
nierówności społeczne
(1)
niestabilność finansowa
(1)
portal aukcyjny
(1)
portal społecznościowy
(1)
przedsiębiorstwo internetowe
(1)
przewaga konkurencyjna
(1)
rozwój zrównoważony
(1)
rynek finansowy
(1)
wartość dodana
(1)
wizerunek
(1)
zanieczyszczenie środowiska
(1)
zarządzanie wartością
(1)
zasoby niematerialne
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Company valuation / Jacek Lipiec. - Warszawa : Warsaw School of Economics, 2015. - 122 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr., netogr. s. 120-122.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16888.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe PWSFTviT. Rynek Mediów)
Bibliogr. s. 224-[239].
Przedmiotem rozważań autora są przedsiębiorstwa internetowe, definiowane jako przedsiębiorstwa działające w Internecie, których większość dochodów pochodzi z transakcji dokonywanych za pośrednictwem Internetu, bądź też przedsiębiorstwa, których model działania jest oparty na wykorzystaniu technologii internetowych. Szczególną uwagę poświęcono portalom społecznościowym i aukcyjnym. Szeroko zaprezentowana została problematyka wyceny przedsiębiorstw internetowych, z uwzględnieniem specyfiki związanej z dużym wpływem na wycenę wartości kapitału intelektualnego, aktywów niematerialnych i relacji z klientem. Celem niniejszej publikacji jest w szczególności odpowiedź na pytanie, jak wyceniać spółki związane z Internetem w warunkach szybkiego rozwoju branży i wysokiego ryzyka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11206.IX.12 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12277.IX.12 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 223-247.
Książka prezentuje metody efektywnego wbudowywania koncepcji trwałego rozwoju w strategię przedsiębiorstwa prowadzące do kreacji dodatkowej wartości dla akcjonariuszy. Autor wskazuje również na wieloaspektowość i złozoność wzajemnych relacji między wdrożeniem koncepcji zrównoważonego przedsiębiorstwa a możliwymi do osiągnięcia przewagami konkurencyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14180.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tematyka zawarta w książce została podzielona na cztery główne części. Część pierwsza wskazuje na najważniejsze uwarunkowania, w jakich współcześnie przedsiębiorstwom przyszło działać. W części drugiej wskazuje się na podstawowe finansowe źródła wartości przedsiębiorstwa. Źrodła organizacyjne wzrostu wartości przedsiębiorstwa stanowią treść części trzeciej książki. Zarządzanie aktywami jest skuteczne wówczas, kiedy możemy je mierzyć. Sposobom pomiaru wybranych źródeł wartości przedsiębiorstwa jest poświęcona część czwarta książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10302.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-241.
We współczesnej gospodarce rynkowej trwa stałe poszukiwanie nowych, uwzględniających rosnącą konkurencję, metod zarządzania przedsiębiorstwem ukierunkowanych na maksymalizację jego wartości, a uściślając - maksymalizację kapitału własnego. Osiąganiu tak sformułowanego celu służy rozwój nurtu zarządzania określanego jako zarządzanie wartością przedsiębiorstwa. Prezentowana książka stanowi próbę ujęcia w sposób zwarty podstawowych problemów z tego obszaru, a celem Autora jest przybliżenie najważniejszych koncepcji wykorzystywanych w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8807.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10280.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 641-665 i przy rozdz. Indeks.
Celem książki jest prezentacja teorii, modeli i metod wyceny w powiązaniu z praktyką wyceny spółek kapitałowych. Przedstawiono różne ujęcia i rodzaje kategorii wartości - od historyczno-filozoficznych po ekonomiczne. Zaprezentowano wszechstronnie wszystkie stosowane współcześnie metody wyceny od wyceny przedsiębiorstwa na podstawie bilansu według MSR/MSSF, po wycenę przedsiębiorstwa na rynkach kapitałowych, z uwzględnieniem analizy fundamentalnej i kalkulacji kosztu kapitału, wycenę oczekiwań inwestorów, ryzyka przedsiębiorstwa, metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych, zdyskontowanych dywidend, wycenę metodą APV, metodą zdyskontowanych zysków ekonomicznych, metodą porównawczą i za pomocą opcji rzeczywistych. Uwzględniono także specyfikę wyceny różnego rodzaju biznesów, jak również nowych obszarów działalności przedsiębiorstwa. Wszystkie obszary wyceny przedsiębiorstwa zostały przedstawione w połączeniu z konkretnymi przykładami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13484 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11609.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12820.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(FFF / Wydawnictwo Naukowe PWN. Przedsiębiorstwo)
Bibliogr. s. 378-383. Indeks.
Głównym celem podręcznika jest przedstawienie, rozwinięcie i usystematyzowanie teoretyczno-metodologicznej koncepcji wyceny i kreowania wartości przedsiębiorstwa oraz określenie na tym gruncie ram ich praktycznej aplikacji w systemie strategicznego zarządzania podmiotem gospodarczym, szczególnie - długoterminowego zarządzania finansami. Aktualne tendencje w rozwoju i ewolucji działalności inwestycyjnej oraz finansowej przedsiębiorstw stwarzają obiektywne zapotrzebowanie na analizę i interpretację procesu wyceny czy oceny strategii maksymalizacji wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10417.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Skrypt / Politechnika Opolska, ISSN 1427-9932 ; nr 296)
Bibliogr. s. 227-230.
Głównym celem skryptu jest przedstawienie podstawowych metod pozwalających na przeprowadzenie wyceny współczesnego przedsiębiorstwa. Szczególną uwagę zwrócono na taką prezentację poszczególnych metod, aby w praktyce wybór konkretnej metody był dostosowany do warunków funkcjonowania wycenianego przedsiębiorstwa, skali i zakresu jego działania. w pierwszych trzech rozdziałach opisano teoretyczne aspekty dotyczące szacowania wartości przedsiębiorstwa. Kolejne rozdziały poświęcone zostały szczególowej charakterystyce poszczegolnych metod wyceny. Książka zawiera liczne przykłady z rozwiązaniami i zadania do samodzielnego rozwiązania oraz słownik pojęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14860.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 195-200.
Współczesne przedsiębiorstwa nastawione są przede wszystkim na maksymalizację swojej wartości, a co za tym idzie - także dochodu dla właścicieli. Ważne jest więc stosowanie jednoznacznego wskaźnika, który umożliwiałby obiektywną ocenę kondycji finansowej firmy, a jednocześnie byłby podstawą podejmowania decyzji nastawionych na maksymalizację tego właśnie wskaźnika. Rolę taką może spełniać EVA - ekonomiczna wartość dodana (zwana też skorygowanym zyskiem ekonomicznym). Autorka kompleksowo przedstawiła koncepcję ekonomicznej wartości dodanej, pokazując możliwości i sposoby jej wdrożenia w polskich warunkach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9089 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8794.VIII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10267.VIII.2 [Czytelnia C], 10711.VIII.2 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
We współczesnej gospodarce podstawowym celem działalności organizacji, uwzględniającym zarówno korzyści właścicieli, jak również innych interesariuszy, jest maksymalizacja jej wartości w długim okresie Decyduje to o randze zarządzania wartością, jako procesu kluczowego dla przetrwania i rozwoju organizacji. Zarządzanie wartością organizacji zyskuje nowy wymiar w dobie globalizacji poprzez przenikanie różnorodnych rozwiązań m. in. w międzynarodowych przedsiębiorstwach o odmiennych kulturach organizacyjnych, działających w różnych krajach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9260.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomia i Zarządzanie / Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne)
Bibliogr. s. 227-231.
Maksymalizacja wartości jest coraz częściej wymieniana jako główny cel działalności przedsiębiorstwa. Trzeba jednak umieć ją zmierzyć i poznać czynniki na nią wpływające. W książce przedstawiono : - istotę zarządzania wartością przedsiębiorstwa, - źródła informacji na potrzeby tego zarządzania, - mierniki wartości przedsiębiorstwa, - tworzenie modeli do badania determinant wartości przedsiębiorstwa, - ocenę przydatności modeli, - niefinansowe czynniki tworzenia wartości przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8804.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10277.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze. Płyta zawiera model DCF - uproszczoną wersję modelu używaną przez autora w praktyce gospodarczej.
Publikacja przedstawia konkretny model wyceny przedsiębiorstwa DFC, pozwalającego na połączenie w całość wszystkich etapów procesu wyceny, począwszy od wyboru metody, na weryfikacji skończywszy. Rozdział pierwszy przedstawia koncepcję wartości przedsiębiorstwa, cele dokonywania wyceny i stosowane definicje. Rozdział drugi omawia standardy wyceny istniejące na świecie i w Polsce. W rozdziale trzecim znajduje się przegląd metod wyceny i ich klasyfikacje. Problemom wyboru metody przez wyceniających poświęcony został rozdział czwarty. Kolejne stanowią prezentacje poszczególnych metod: podejścia dochodowego, majątkowego, porównawczego oraz opartego na stosowaniu opcji realnych. Określeniu ostatecznej wartości z przedziału wyznaczonego poprzez stosowanie kilku metod poświęcono rozdział ósmy. Książkę tę wyróżnia, oprócz prezentacji spójnego modelu wyceny opartego na technikach iteracyjnych, praktyczne podejście do wyceny. Może ona służyć jako przewodnik objaśniający krok po kroku, jak dokonać wyceny przedsiębiorstwa. Niemal w każdym rozdziale znajduje się studium przypadku lub przykład ilustrujący opisaną metodę. Do książki dołączono model DCF na CD - uproszczoną wersję modelu używanego przez autora w praktyce gospodarczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12496.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1427 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [191]-196.
Książka w sposób kompleksowy prezentuje zagadnienia związane z istotą, tworzeniem oraz pomiarem zasobów niematerialnych i kompetencji, a także ich wykorzystaniem do tworzenia wartości przedsiębiorstwa. Autor książki udziela w niej odpowiedzi na następujące zasadnicze pytania: jakie czynniki leżą u podstaw pozycji konkurencyjnej firmy, w jaki sposób zidentyfikować kluczowe zasoby i kompetencje firmy, w jaki sposób dokonywać pomiaru zasobów niematerialnych i opartych na nich kluczowych kompetencji, jaka jest rola kluczowych zasobów i kompetencji w tworzeniu wartości? W odróżnieniu od innych pozycji dostępnych na rynku, a odnoszących się do podobnej tematyki, autor łączy wątki z obszarów finansów, zarządzania strategicznego, marketingu i zarządzania wiedzą, oferując unikatowe, szerokie spojrzenia na prezentowane w książce zagadnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12757.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bezpośrednim następstwem zmian zachodzących w otoczeniu współczesnego przedsiębiorstwa, w tym w szczególności procesów globalizacyjnych jest: zmiana struktury potencjału konkurencyjności przedsiębiorstwa na korzyść zasobów niematerialnych, wzrost ryzyka prowadzonej działalności, jak również międzynarodowa migracja kapitału w celu poszukiwania nowych źródeł wartości. Dla zarządzania finansowego oznacza to konieczność: rozszerzenia horyzontów poznawczych, wychodzenia poza tradycyjne ujęcia, tworzenie nowych paradygmatów, a co za tym idzie poszukiwania nowych metod, instrumentów i narzędzi zarządzania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7711.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8717.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Celem monografii jest stworzenie kompendium wiedzy o charakterze teoretyczno-empiryczno-aplikacyjnym, obejmujące podstawy teorii finansów, ze szczególnym uwzględnieniem problemów finansowania współczesnych przedsiębiorstw, metodologię pomiaru ich dokonań (analiza ex post) i zamierzeń rozwojowych (analiza ex ante). Unikatowy charakter monografii odzwierciedla kompozycja jej zawartości, która uwidacznia się zarówno w strukturze, jak i prezentowanych treściach. Wszystko to poparte licznymi przykładami empirycznymi. Monografia składa się z sześciu rozdziałów. Pierwszy rozdział zawiera teoretyczne zagadnienia odnoszące się do definicji najważniejszych pojęć związanych z finansami przedsiębiorstw. Dwa kolejne rozdziały przedstawiają najczęściej wykorzystywane przez współczesnych przedsiębiorców źródła finansowania. Z kolei czwarty rozdział został poświęcony wstępnej analizie i ocenie gospodarki finansowej przedsiębiorstwa oraz wzbogacony o studium empiryczne. W rozdziale piątym autorzy przedstawiają stosowane w praktyce gospodarczej metody, które umożliwiają oszacowanie wartości przedsiębiorstwa wraz ze studium przypadku. W rozdziale szóstym autorzy wyjaśniają fundamentalne zagadnienia związane z pojęciem „efektywności” i omawiają kluczowe metody oceny projektów inwestycyjnych, posiłkując się przy tym licznymi przykładami liczbowymi. Dlatego też, uwzględnienie w jednej pozycji literaturowej najważniejszych problemów teorii, analizy i oceny, a także empirii finansów przedsiębiorstw, za szczególnym uwzględnieniem aspektu ich finansowania, to największy jej walor.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Nowe wydanie cieszącego się od lat niesłabnącym zainteresowaniem kompleksowego podręcznika z dziedziny analizy finansowej przedsiębiorstwa. Autorzy uwzględnili w nim najnowsze osiągnięcia badawcze w tym zakresie oraz stosowane w praktyce standardy, modele i metody pracy. Książka zawiera odniesienia do: • zarządzania wartością, • międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej i ustawy o rachunkowości, • finansowania projektów inwestycyjnych ze środków UE oraz finansowania start-upów. Omówione narzędzia analizy finansowej umożliwiają wielopłaszczyznowe podejście do problemów pojawiających się w praktyce. Przedstawione rozważania są ukierunkowane na przedsiębiorstwa różnej wielkości oraz znajdujące się na różnych etapach rozwoju. Książka została napisana z myślą o studentach wyższych szkół ekonomicznych, uniwersytetów, politechnik i akademii rolniczych jako podręcznik do przedmiotów takich jak: Analiza ekonomiczna, Analiza finansowa, Analiza przedsiębiorstw, Finanse przedsiębiorstw, Analiza sprawozdań finansowych. Jest to również cenne źródło wiedzy dla studentów studiów podyplomowych na kierunkach Analiza finansowa, Kondycja finansowa przedsiębiorstwa, Analityk finansowy. Będzie także wsparciem w codziennych obowiązkach dla praktyków, przedsiębiorców i menedżerów finansowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej