Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(314)
Forma i typ
Książki
(309)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Publikacje naukowe
(17)
Publikacje fachowe
(11)
E-booki
(5)
Dostępność
dostępne
(299)
tylko na miejscu
(286)
wypożyczone
(21)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(150)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(170)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(287)
Autor
Pocztowski Aleksy (1956- )
(7)
Sierpińska Maria (1950- )
(7)
Kostera Monika (1963- )
(5)
Gierszewska Grażyna
(4)
Grzywacz Jacek
(4)
Ludwiczyński Antoni
(4)
Nowak Edward (1951- )
(4)
Pawlak Zbigniew
(4)
Penc Józef (1939- )
(4)
Sudoł Stanisław
(4)
Blaik Piotr
(3)
Durlik Ireneusz (1931- )
(3)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(3)
Gabrusewicz Wiktor (1943- )
(3)
Gołębiowski Grzegorz (1969- )
(3)
Jachna Tomasz (1950 - )
(3)
Kotowska Beata
(3)
Król Henryk
(3)
Marek Stanisław
(3)
Pomykalska Bożyna
(3)
Pomykalski Przemysław
(3)
Rapacz Andrzej (1951- )
(3)
Romanowska Maria (1947- )
(3)
Sarjusz-Wolski Zdzisław (1936- )
(3)
Sawicki Jarosław
(3)
Skowronek Czesław
(3)
Uziębło Aldona (ekonomia)
(3)
Bańka Waldemar
(2)
Bednarczyk Małgorzata
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Bieniok Henryk
(2)
Brigham Eugene F. (1930- )
(2)
Ciesielski Marek
(2)
Czechowski Lucjan
(2)
Czubakowska Ksenia (1946- )
(2)
Dec Paweł (ekonomia)
(2)
Duliniec Aleksandra
(2)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(2)
Houston Joel F
(2)
Iwin-Garzyńska Jolanta
(2)
Janowska Zdzisława (1940- )
(2)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(2)
Jerzemowska Magdalena (1952- )
(2)
Kamiński Tomasz (transport)
(2)
Kokoszczyński Ryszard
(2)
Kowalak Robert
(2)
Kowalczewski Wiesław
(2)
Malara Zbigniew (1951- )
(2)
Marcinkiewicz Cezary
(2)
Masiukiewicz Piotr (1951- )
(2)
Matwiejczuk Wiesław
(2)
McCrary Stuart A
(2)
Michalski Grzegorz (ekonomista)
(2)
Mruk Henryk
(2)
Oleksiuk Adam
(2)
Panfil Marek
(2)
Piecuch Teresa
(2)
Pierścionek Zdzisław
(2)
Pietrzak Tomasz
(2)
Pluta Wiesław
(2)
Rutkowski Andrzej
(2)
Sangajło Ryszard
(2)
Sitko Jacek
(2)
Stolarek Antoni
(2)
Stronka Dariusz
(2)
Tokarski Andrzej
(2)
Tokarski Maciej
(2)
Tłaczała Agnieszka
(2)
Walendzik Małgorzata
(2)
Welsyng Cezary
(2)
Wyszkowska-Kaniewska Olga
(2)
Wędzki Dariusz
(2)
Adamczyk Adam
(1)
Adamik Anna
(1)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Ajdacki Michał
(1)
Alejziak Bożena
(1)
Aleszczyk Józef
(1)
Andrews Tim G. (1968- )
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Aue Wiesława
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Bałtowski Maciej (1953- )
(1)
Bednarski Lech (1929-2006)
(1)
Bednarz Joanna
(1)
Bera Anna
(1)
Berdychowski Jerzy
(1)
Bernacki Andrzej (1930- )
(1)
Biczysko Władysław
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Bień Witold (1927- )
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Bilińska-Reformat Katarzyna
(1)
Biliński Witold
(1)
Blackwell Edward
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bojańczyk Mirosław
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Boratyńska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(107)
2000 - 2009
(182)
1990 - 1999
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
Kraj wydania
Polska
(313)
Anglia
(1)
Język
polski
(307)
angielski
(6)
sandawe
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(18)
Analitycy ekonomiczni
(2)
Ekonomiści
(2)
Księgowi
(2)
Maklerzy giełdowi
(2)
Menedżerowie
(2)
Pracownicy banków
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Dyrektorzy finansowi
(1)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(1)
Specjaliści ds. controllingu
(1)
Urzędnicy
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(228)
ZARZĄDZANIE
(55)
KADRY
(31)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(21)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(20)
Przedsiębiorstwo
(15)
Finanse przedsiębiorstwa
(13)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(13)
RACHUNKOWOŚĆ
(13)
PODRĘCZNIKI
(9)
TURYSTYKA
(9)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(8)
INNOWACJE
(7)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(7)
Analiza finansowa
(5)
MARKETING
(5)
OTOCZENIE FIRMY
(5)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(5)
BANKI
(4)
Decyzje
(4)
Działalność gospodarcza
(4)
ANALIZA STRATEGICZNA
(3)
Finanse
(3)
GLOBALIZACJA
(3)
Inwestycje
(3)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(3)
MARKETING STRATEGICZNY
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWE
(3)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(3)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(3)
Sprawozdawczość finansowa
(3)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(3)
Zarządzanie
(3)
Zarządzanie finansami
(3)
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
(2)
CONTROLLING
(2)
Controlling
(2)
DECYZJE
(2)
Egzaminy zawodowe
(2)
FINANSE
(2)
FUZJA PRZEDSIĘBIORSTW
(2)
INFORMACJA
(2)
INTERNET
(2)
JĘZYK ROSYJSKI
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
KORESPONDENCJA HANDLOWA
(2)
Otoczenie firmy
(2)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(2)
PODATEK
(2)
PRACA
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
(2)
PRZEJĘCIE PRZEDSIĘBIORSTWA
(2)
Przedsiębiorstwo spedycyjne
(2)
PŁYNNOŚĆ FINANSOWA
(2)
RACHUNEK EKONOMICZNY
(2)
Rachunkowość zarządcza
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(2)
Transport drogowy
(2)
Transport towarowy
(2)
USŁUGI
(2)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(2)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
ANALIZA WARTOŚCI
(1)
ARKUSZE KALKULACYJNE
(1)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
BENCHMARKING
(1)
BIUROWOŚĆ
(1)
BUDŻET
(1)
BUDŻETY RODZINNE
(1)
Banki
(1)
Biura podróży
(1)
EKONOMETRIA
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
Ekonomia współpracy
(1)
FACTORING
(1)
FINANSE MIĘDZYNARODOWE
(1)
FINANSE PUBLICZNE
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Finanse przedsiębiorstw
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
GEOGRAFIA GOSPODARCZA
(1)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(1)
Globalizacja
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
HANDEL ZAGRANICZNY
(1)
HOTELARSTWO
(1)
INTERNACJONALIZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
(1)
Innowacje
(1)
Inwestowanie społecznie odpowiedzialne
(1)
KALKULACJA KOSZTÓW
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KORESPONDENCJA URZĘDOWA
(1)
KREDYT INWESTYCYJNY
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
Kadry
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
2001-0
(4)
1989-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(83)
Podręcznik
(76)
PODRĘCZNIKI
(32)
KORESPONDENCJA HANDLOWA
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(22)
Zarządzanie i marketing
(15)
Transport i logistyka
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(142)
zarządzanie
(36)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(30)
finanse
(27)
analiza finansowa
(23)
zarządzanie strategiczne
(23)
sprawozdanie finansowe
(22)
finanse przedsiębiorstw
(21)
biznesplan
(14)
strategia
(14)
kapitał obrotowy
(13)
organizacja
(13)
konkurencyjność
(12)
marketing
(12)
leasing
(11)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(11)
motywacja
(11)
motywowanie pracowników
(11)
wartość przedsiębiorstwa
(11)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(11)
analiza ekonomiczna
(10)
planowanie finansowe
(10)
przedsiębiorczość
(10)
płynność finansowa
(10)
wycena
(10)
zarządzanie wiedzą
(10)
faktoring
(9)
kapitał
(9)
otoczenie przedsiębiorstwa
(9)
przywództwo
(9)
wynagrodzenie
(9)
zarządzanie jakością
(9)
środki trwałe
(9)
finansowanie
(8)
kredyt
(8)
rentowność
(8)
analiza SWOT
(7)
analiza strategiczna
(7)
controlling
(7)
działalność gospodarcza
(7)
globalizacja
(7)
kapitał ludzki
(7)
kultura organizacyjna
(7)
logistyka
(7)
podatek
(7)
rachunkowość
(7)
restrukturyzacja
(7)
zarządzanie ryzykiem
(7)
Lean Management
(6)
innowacje
(6)
innowacyjność przedsiębiorstw
(6)
kapitał intelektualny
(6)
ocena pracowników
(6)
pieniądz
(6)
planowanie
(6)
produkcja
(6)
prognozowanie
(6)
przedsiębiorstwo turystyczne
(6)
rynek finansowy
(6)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(6)
stopa procentowa
(6)
zarządzanie finansami
(6)
etyka biznesu
(5)
fuzja
(5)
inwestycje
(5)
koszty
(5)
menedżer
(5)
ocenianie
(5)
przepływy pieniężne
(5)
reengineering
(5)
sprawozdawczość finansowa
(5)
strategia finansowa
(5)
wynik finansowy
(5)
zarządzanie zapasami
(5)
aktywa obrotowe
(4)
analiza wskaźnikowa
(4)
banki
(4)
cash pooling
(4)
cykl życia przedsiębiorstwa
(4)
inwestycje finansowe
(4)
kadry
(4)
kapitał własny
(4)
kultura organizacji
(4)
kurs walutowy
(4)
marka
(4)
misja firmy
(4)
motywowanie
(4)
obligacje
(4)
przedsiębiorca
(4)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(4)
przedsiębiorstwo produkcyjne
(4)
przychód
(4)
public relations
(4)
rachunek zysków i strat
(4)
rekrutacja pracowników
(4)
rozwój zrównoważony
(4)
ryzyko finansowe
(4)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(4)
struktura organizacyjna
(4)
szkolenie pracowników
(4)
314 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W prezentowanej publikacji podjęto próbę wskazania kluczowych czynników rozwoju przedsiębiorczości w realiach gospodarki opartej na wiedzy. Obszary badawcze zaprezentowane w poszczególnych częściach opracowania są związane z próbą określenia determinantów rozwoju, jak również narzędzi sprzyjających osiąganiu przewagi konkurencyjnej. Problematyka związana z przedsiębiorczością bywa utożsamiana przede wszystkim z sektorem małych i średnich przedsiębiorstw. Jednak dotyczy ona wszystkich podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, bez względu na ich charakter własności, rodzaj prowadzonej działalności czy wielkość. Przedsiębiorczość to także atrybut jednstek, zatrudnionych w różnych organizacjach gospodarujących, sprzyjający akceleracji rozwoju gospodarczego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4977.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5601.IX.2 [Czytelnia C], 5602.IX.2 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Niewątpliwą zaletą niniejszej książki jest przejrzysta formuła prezentacji kolejnych metod służących analizie przedsiębiorstwa. Po omówieniu założeń metodologicznych autor wskazuje na praktyczny przykład zastosowania każdego z omówionych modeli w oparciu o rzeczywiste dane pochodzących ze sprawozdań finansowych (bilans oraz rachunek zysków i strat). W książce zostały ponadto omówione wybrane wskaźniki analizy finansowej, wraz ze wskazaniem ich optymalnego poziomu dla przedsiębiorstw niezagrożonych upadłością, a także przeciętnej wartości występującej w firmach postawionych w stan upadłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5179.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6381.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka podejmuje problematykę obejmującą opracowanie koncepcji zarządzania przedsiębiorstwami i organizacjami sektora publicznego. Zgodnie z kierunkiem rozwoju procesów globalnych w gospodarce światowej i modelowaniem przedsięwzięć związanych z wprowadzeniem do Unii Europejskiej przedsiębiorstwa te stoją wobec konieczności osiągnięcia konkurencyjności na rynkach światowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4405 [Magazyn 1], 4863 [Magazyn 2], 6227 [Magazyn 2] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4862.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce zaprezentowano nowoczesne ujęcie ekonomiki i przedsiębiorstwa turystycznego oraz problematykę zarządzania operacyjnego i strategicznego tym przedsiębiorstwem. Przedstawiono rolę przedsiębiorstwa na rynku turystycznym, zróżnicowanie przedsiębiorstw turystycznych, a także oczekiwania dalsze i konkurencyjne tego typu przedsiębiorstw. Wiele miejsca w książce poświęcono na omówienie instrumentów bezpośredniego i pośredniego oddziaływania na zachowania przedsiębiorców, a także organizacji finansów. Publikacja przeznaczona jest dla studentów i przedsiębiorców z branży turystycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6109 [Magazyn 1], P.6107 [Magazyn 1], P.5926 [Magazyn 1], P.6105 [Magazyn 1], P.5927 [Magazyn 1], P.4910 [Magazyn 1], P.6108 [Magazyn 1], P.4912 [Magazyn 1], P.6104 [Magazyn 1], P.5928 [Magazyn 1], P.4911 [Magazyn 1], P.6106 [Magazyn 1], P.6103 [Magazyn 1] (13 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5479.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5478.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem publikacji jest uświadomienie czytelnika jakim wymaganiom osobnicyzm trzeba sprostać i jak kierować ludźmi zorganizowanymi w zespół. Książka przedstawia ogólną problematykę socjopsychologiczną przedsiebiorstwa z dostosowaniem jej do specyfiki przedsiębiorstwa turystycznego. Opracowanie podejmuje także wybrane problemy rynku turystycznego w aspekcie kształtujących tenże rynek potrzeb konsumenckich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3800.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmieniające się warunki otoczenia, niepewność działania, rosnące wymagania klientów, zaostrzająca się konkurencja wymuszają na przedsiębiorstwach podejmowanie działań zwiększających efektywność funkcjonowania i doskonalenie procesów zarządzania. Menedżerowie i właściciele firmy wymagają stałego dostępu do informacji na temat jej sytuacji wewnętrznej i zewnętrznej, informacji użytecznej, eliminującej niepewność, ułatwiającej podejmowanie decyzji. Jednym z ważniejszych narzędzi w tym zakresie jest analiza działalności i rozwoju przedsiębiorstwa, opierająca się na analizie ekonomiczno-finansowej, a więc na jej różnego typu technikach i narzędziach. W "Analizie działalności i rozwoju przedsiębiorstwa" skoncentrowano zatem uwagę na ocenie zasobów firmy (trwałych, obrotowych, kapitałowych, ludzkich), efektywności jej działania (m.in. na analizie procesów sprzedaży, kosztów, wyników finansowych, rentowności, płynności finansowej) oraz na analizie procesów podejmowania decyzji rozwojowych, m.in. na ocenie projektów inwestycyjnych, wycenie wartości rynkowej firmy, planowaniu podstawowych wielkości finansowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5484.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6880.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. Zarządzanie.)
Bibliogr. s. 284-288 i przy rozdz.
Fuzje i przejęcia to znakomita metoda strategicznego rozwoju przedsiębiorstwa, szczególnie w czasie kryzysu gospodarczego. Proces ten jest jednak bardzo trudny do przeprowadzenia, ponieważ wymaga obszernej wiedzy z zakresu zarządzania strategicznego, zarządzania zasobami ludzkimi i finansowymi oraz zarządzania operacyjnego. Przeprowadzenie skutecznej fuzji lub przejęcia wymaga zatem wielu różnych kompetencji. Prezentowana publikacja odpowiada na pytanie, jak skutecznie przeprowadzić proces fuzji lub przejęcia. Znakomity zespół autorski, złożony z wykładowców SGH i praktyków, przybliża czytelnikowi takie zagadnienia, jak: due diligence, zarządzanie pracownikami w trakcie zmiany, budowanie wartości firmy czy ocenę efektywności przedsięwzięcia. Książka zawiera wiele praktycznych przykładów skutecznych fuzji i przejęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13640.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14658.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Koncepcja książki pomyślana została tak, aby dostarczyć Czytelnikowi raczej materiał do własnych przemyśleń. niż jako zbiór reguł i definicji. Wynika to z przyjętego założenia, że najcenniejszą umiejetnością jest umiejętność krytycznego i analitycznego myślenia, a nie sprawność przyswajania określonych definicji. Założeniu takiemu podporządkowano treść książki, której struktura odpowiada czterem blokom tematycznym: zagadnienia wstępne, przedsiębiorstwo a otoczenie, funkcjonowanie przedsiębiorstwa oraz ocena przedsiębiorstwa. Ocena celów przyjętej koncepcji, a przede wszystkim przydatność merytoryczna książki należy niewątpliwie do Czytelników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2991 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4039.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawidłowa ocena kondycji finansowej przedsiębiorstwa jest niezbędna nie tylko dla bieżącego zarządzania, ale i planowania. Pozwala również uchronić firmę przed negatywnymi skutkami spadku koniunktury w gospodarce, jak i wykorzystać pozytywne trendy w niej zachodzące. Autor odpowiada na pytanie: jak znaleźć właściwy sposób oceny kondycji finansowej przedsiębiorstwa za pomocą znanych powszechnie wskaźników finansowych oraz na podstawie miernika, który mógłby w sposób syntetyczny przedstawić obraz kondycji finansowej przedsiębiorstwa? Praktycznie omawia zastosowanie różnorodnych mierników finansowych m.in: wskaźników płynności, wskaźników rentowności, wskaźników zadłużenia, wskaźników aktywności i obrotowości, wskaźników efektywności rynkowej, a także mierników syntetycznych i ryzyka finansowego. Niezwykle cenne są w książce bogate przykłady.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2718.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [265]-268. Indeks.
Upowszechnienie się Internetu radykalnie zmienia oblicze współczesnego biznesu, a umiejętność wykorzystania możliwości, jakie stwarza to narzędzie, staje się dla wielu firm niezbędne do przetrwania na rynku. Autor książki przedstawia rolę technologii internetowej w budowaniu przewagi konkurencyjnej. W sposób kompleksowy omawia zastosowanie Internetu w poszczególnych obszarach działalności firm - zarówno tych, które funkcjonują wyłącznie w przestrzeni wirtualnej, jak i organizacji tradycyjnych, które chcą korzystać z sieci przy realizacji określonej funkcji. Książka całościowo ujmuje problematykę wykorzystania Internetu w działalności gospodarczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6347.IX.12 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Podręcznik prezentuje złożoność i wielokryterialność problematyki ekonomiczno-finansowych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstw. Autorzy podejmują istotne problemy współczesnego procesu zarządzania przedsiębiorstwem i identyfikują główne płaszczyzny realizowania działalności gospodarczej. Poszczególne rozdziały prezentują: istotę i rodzaje strategii przedsiębiorstw, planowanie strategiczne, znaczenie ryzyka i ubezpieczenia w działalności przedsiębiorstw, problemy logistyczne, działalność inwestycyjną przedsiębiorstw, gospodarowanie kapitałem obrotowym, politykę zatrudnienia, regulację prawną czasu pracy, koszty pracy, rodzaje finansowania i otoczenie fiskalne działalności przedsiębiorstw, sprawozdawczość i analizę finansową przedsiębiorstwa, metody wyceny wartości przedsiębiorstwa, konkurencyjność przedsiębiorstw i bezpieczeństwo i higienę pracy w przedsiębiorstwach produkujących żywność. Autorz podjęli próbę identyfikacji działalności gospodarczej w kontekście mikro, uwzględniając również szereg uwarunkowań makroekonomicznych. Determinanty wewnętrzne zostały poddane wnikliwej analizie, gdyż w sposób bezpośredni oddziaływują na rachunek ekonomiczny i poziom rentowności przedsiębiorstw. Niewątpliwym atutem podręcznika jest przystępny sposób prezentacji prowadzonych rozważań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12396.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręcznik : materiały dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna im. Karola Adameckiego w Katowicach)
Bibliogr. s. 101-108.
Podręcznik dydaktyczny „Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Część 1. Pojęcia, definicje, modele” jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych oraz menedżerów i przedsiębiorców chcących pogłębić analizę swojego przedsiębiorstwa. Aby w pełni przyswoić treść podręcznika, Czytelnik powinien mieć wiedzę na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa co najmniej na poziomie tytułu licencjata nauk ekonomicznych. Niniejszy podręcznik stanowi kompendium wiedzy o funkcjonowaniu przedsiębiorstwa w warunkach konkurencji. Zawiera przegląd definicji i uwarunkowań konkurencyjności przedsiębiorstwa; prezentację składników konkurencyjności przedsiębiorstwa; wybrane modele konkurencyjności przedsiębiorstwa spotykane w literaturze przedmiotu; zintegrowany model konkurencyjności przedsiębiorstwa podsumowujący treść wcześniejszych rozdziałów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11532.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9922.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11531.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 223-247.
Książka prezentuje metody efektywnego wbudowywania koncepcji trwałego rozwoju w strategię przedsiębiorstwa prowadzące do kreacji dodatkowej wartości dla akcjonariuszy. Autor wskazuje również na wieloaspektowość i złozoność wzajemnych relacji między wdrożeniem koncepcji zrównoważonego przedsiębiorstwa a możliwymi do osiągnięcia przewagami konkurencyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14180.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dedykowana jest osobom, które szukają możliwości i sposobów podniesienia konkurencyjności firmy przez efektywne zarządzanie kompetencjami, odpowiedzialnym za kompetencje, które w organizacji już są, a które trzeba pielęgnować i umiejętnie rozwijać, także osobom, które poprzez kreowanie nowych kompetencji i ich zastosowań, wpływają na dalszy jakościowy rozwój organizacji. Publikację zamyka załącznik przedstawiający kompletną księgę kompetencji, którą Autor stosuje do tworzenia profili kompetencyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8107.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biznesplan od podstaw / Edward Blackwell. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2005. - 194 s. : tab. ; 21 cm.
(Onepress Exclusive)
Słowo kluczowe: biznesplan firma
W książce "Biznes od podstaw" Czytelnik znajdzie omówienie wszystkich etapów tworzenia dobrego biznesplanu: określanie szczegółowej i realnej koncepcji przedsięwzięcia; planowanie przepływów pieniężnych i zapotrzebowania na kapitał; pozyskiwanie kapitału; wprowadzanie biznesplanu w życie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4447.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 321. Indeks.
Podręcznik omawia w zrozumiały sposób kluczowe zagadnienia dotyczące finansów przedsiębiorstwa. To co wyróżnia tę książkę, to przedstawienie finansów przedsiębiorstwa tak jak one w rzeczywistości funkcjonują w aktualnym, dynamicznie zmieniającym się otoczeniu przedsiębiorstw. Nie są tu prezentowane teorie czy też oczekiwania w stosunku do przedsiębiorstw nie mające praktycznego zastsowania. W podręczniku dominuje spojrzenie na przedsiębiorstwo przez pryzmat inwestora, który inwestuje swoje środki i ponosi ryzyko z tym związane. Finanse przedsiębiorstwa, co pokazuje ta książka są dość proste. Warto zrozumieć cel działalności przedsiębiorstwa i sposoby jego realizacji, a wtedy cała reszta zagadnień układa się w logiczną całość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13165 [Magazyn 1], P.13166 [Magazyn 1], P.13164.VIII.4.4 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12694.VIII.4.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13742.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Finanse i firma" to podręcznik z zakresu finansów firmy, który w przystępny sposób łączy teorię z praktyką. Zakres tematyczny podręcznika obejmuje: Wprowadzenie Ocenę inwestycji Politykę finansową Źródła finansowania Fuzje jest to podręcznik dla studentów kierunków ekonomicznych, kadry menedżerskiej przedsiębiorstw oraz praktyków gospodarczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2427 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2428.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biznes Plan / Ewa Filar, Jerzy Skrzypek. - Wyd. 3 rozsz. - Warszawa : Wydawnictwo Poltext, 2004. - 213, [1] s. : rys., tab. ; 23 cm.
Do książki dołączona jest dyskietka o sygn. D.66.
Autorzy wiele uwagi poświęcili najważniejszej i najtrudniejszej części biznes planu - planowi finansowemu, którego prawidłowe opracowanie decyduje o rzetelności dostarczanych informacji, mających podstawowy wpływ na skuteczność zarządzania firmą. Omówili również konstrukcję szczególnego rodzaju biznes planu - planu restrukturyzacji firmy. Książka adresowana jest zwłaszcza do tych osób, które będą samodzielnie przygotowywać plany działania firmy, programy naprawcze czy programy restrukturyzacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3762.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest pomoc w napisaniu biznesplanu. Autor szczegółowo, krok po kroku opisuje cały proces jego przygotowania, tak by każdy mógł sporządzić swój biznesplan bez większego trudu i w krótkim czasie. Przedstawia elementy, które muszą znaleźć się w każdym biznesplanie - od określenia celów i opisania strategii rynkowej po stworzenie planu wdrożenia i przygotowanie prezentacji, która przyciągnie uwagę inwestorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4941.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Zakres tematyczny rozpatrywanych w podręczniku zagadnień obejmuje wszystkie ważniejsze problemy dotyczące metod gospodarowania oraz mechanizmów funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw rynkowych z uwzględnieniem aktualnej wiedzy i szeregu rozwiązań normatywnych, które zostały wprowadzone do przedsiębiorstw po 1990 roku. Dzięki temu podręcznik stanowi syntezę wiedzy specjalistycznej; w pewnej mierze jest ona też podsumowaniem wyników badań własnych autorów [...]. Przedmiot, treść i zakres [...] opracowania powodują, że podręcznik może stanowić odpowiednią pomoc w opanowaniu wiedzy o przedsiębiorstwie dla studentów nie tylko studiów ekonomicznych, ale także uniwersyteckich i politechnicznych. Dodać jednocześnie należy, że może on również być przydatny i wykorzystany przez kadrę kierowniczą przedsiębiorstw".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2550 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3795.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej