Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(42)
Forma i typ
Książki
(42)
Dostępność
dostępne
(52)
tylko na miejscu
(42)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(23)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(31)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(42)
Autor
Bieniok Henryk
(2)
Kowalczewski Wiesław
(2)
Matwiejczuk Wiesław
(2)
Pierścionek Zdzisław
(2)
Aniszewska Grażyna
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Białasiewicz Maria
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Brandenburg Henryk
(1)
Błaszczyk Wanda
(1)
Chick Anne
(1)
Ciesielski Marek (1949- )
(1)
Ciszewska Mariola
(1)
Coulton Gary
(1)
Czapka Mirosław
(1)
Duczkowska-Piasecka Małgorzata
(1)
Fisher Alan
(1)
Flak Olaf
(1)
Galata Stanisław
(1)
Glinka Beata
(1)
Godziszewski Bohdan (1945- )
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Grzybowska Barbara
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Głód Grzegorz
(1)
Haffer Mirosław
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(1)
Jurek-Stępień Stefania
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kowrygo Barbara (1946- )
(1)
Larkin Judy
(1)
Lichniak Irena
(1)
Malara Zbigniew (1951- )
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Marek Stanisław
(1)
Mellor Noha
(1)
Mellor Robert B
(1)
Mendel Tadeusz (1933- )
(1)
Michalski Eugeniusz (1939- )
(1)
Pasternak Kazimierz
(1)
Piecuch Teresa
(1)
Rajzer Mirosław
(1)
Regester Michael
(1)
Rogowski Andrzej
(1)
Romanowska Maria (1947- )
(1)
Rzęchowski Jerzy
(1)
Sawicki Jarosław
(1)
Stankiewicz Marek Jacek
(1)
Sudoł Stanisław
(1)
Szatkowski Kazimierz
(1)
Szymoniuk Barbara
(1)
Walas-Trębacz Jolanta
(1)
Witczak Hubert
(1)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(1)
Zelek Aneta
(1)
Ziarko Janusz
(1)
Ścibiorek Zbigniew
(1)
Świątkowska Monika
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(21)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(41)
sandawe
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(39)
ZARZĄDZANIE
(20)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(8)
ANALIZA STRATEGICZNA
(3)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(3)
INNOWACJE
(2)
KADRY
(2)
OTOCZENIE FIRMY
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(2)
TURYSTYKA
(2)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(2)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
INFORMACJA
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
ORGANIZACJA
(1)
PROMOCJA HANDLOWA
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Transfer technologii
(1)
UMOWA
(1)
Zarządzanie innowacjami
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(23)
Podręcznik
(2)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(23)
zarządzanie
(12)
zarządzanie strategiczne
(10)
organizacja
(6)
otoczenie przedsiębiorstwa
(6)
konkurencyjność
(5)
przedsiębiorczość
(5)
przywództwo
(5)
strategia
(5)
kultura organizacyjna
(4)
misja firmy
(4)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(4)
analiza SWOT
(3)
globalizacja
(3)
innowacyjność przedsiębiorstw
(3)
kapitał ludzki
(3)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(3)
motywacja
(3)
planowanie
(3)
przedsiębiorczość społeczna
(3)
wizja firmy
(3)
zarządzanie jakością
(3)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(3)
zatrudnienie
(3)
Lean Management
(2)
analiza strategiczna
(2)
e-biznes
(2)
etyka biznesu
(2)
finanse
(2)
fuzja
(2)
innowacje
(2)
kontrola
(2)
marka
(2)
marketing
(2)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(2)
motywowanie
(2)
motywowanie pracowników
(2)
ocena pracowników
(2)
outsourcing
(2)
public relations
(2)
reengineering
(2)
reklama
(2)
restrukturyzacja
(2)
sieci przedsiębiorstw
(2)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(2)
struktura organizacyjna
(2)
zarządzanie kryzysowe
(2)
zarządzanie personelem
(2)
zarządzanie produkcją
(2)
zarządzanie ryzykiem
(2)
zarządzanie zmianą
(2)
aktywa obrotowe
(1)
alians strategiczny
(1)
analiza finansowa
(1)
analiza portfelowa
(1)
badania ilościowe
(1)
badania jakościowe
(1)
benchmarking
(1)
bhp
(1)
biznes międzynarodowy
(1)
biznesplan
(1)
cena
(1)
controlling
(1)
corporate governance
(1)
cykl życia przedsiębiorstwa
(1)
czas pracy
(1)
dobra sieciowe
(1)
dobór pracowników
(1)
dywersyfikacja
(1)
działalność badawczo-rozwojowa
(1)
działalność operacyjna
(1)
firma rodzinna
(1)
gender
(1)
gospodarka
(1)
gospodarka światowa
(1)
informacja
(1)
informacja rynkowa
(1)
inwestycje
(1)
kadra
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kapitał obrotowy
(1)
klasa kreatywna
(1)
klaster
(1)
klient
(1)
kompetencje kierownicze
(1)
kompetencje pracownicze
(1)
kompetencje przedsiębiorcze
(1)
komunikacja
(1)
komunikacja marketingowa
(1)
korporacja międzynarodowa
(1)
korporacja transnarodowa
(1)
koszty pracy
(1)
kreatywność
(1)
kryzys
(1)
kryzys finansowy
(1)
kultura organizacji
(1)
logistyka gospodarcza
(1)
marketing bezpośredni
(1)
marketing międzynarodowy
(1)
42 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Podręcznik prezentuje złożoność i wielokryterialność problematyki ekonomiczno-finansowych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstw. Autorzy podejmują istotne problemy współczesnego procesu zarządzania przedsiębiorstwem i identyfikują główne płaszczyzny realizowania działalności gospodarczej. Poszczególne rozdziały prezentują: istotę i rodzaje strategii przedsiębiorstw, planowanie strategiczne, znaczenie ryzyka i ubezpieczenia w działalności przedsiębiorstw, problemy logistyczne, działalność inwestycyjną przedsiębiorstw, gospodarowanie kapitałem obrotowym, politykę zatrudnienia, regulację prawną czasu pracy, koszty pracy, rodzaje finansowania i otoczenie fiskalne działalności przedsiębiorstw, sprawozdawczość i analizę finansową przedsiębiorstwa, metody wyceny wartości przedsiębiorstwa, konkurencyjność przedsiębiorstw i bezpieczeństwo i higienę pracy w przedsiębiorstwach produkujących żywność. Autorz podjęli próbę identyfikacji działalności gospodarczej w kontekście mikro, uwzględniając również szereg uwarunkowań makroekonomicznych. Determinanty wewnętrzne zostały poddane wnikliwej analizie, gdyż w sposób bezpośredni oddziaływują na rachunek ekonomiczny i poziom rentowności przedsiębiorstw. Niewątpliwym atutem podręcznika jest przystępny sposób prezentacji prowadzonych rozważań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12396.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręcznik : materiały dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna im. Karola Adameckiego w Katowicach)
Bibliogr. s. 101-108.
Podręcznik dydaktyczny „Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Część 1. Pojęcia, definicje, modele” jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych oraz menedżerów i przedsiębiorców chcących pogłębić analizę swojego przedsiębiorstwa. Aby w pełni przyswoić treść podręcznika, Czytelnik powinien mieć wiedzę na temat funkcjonowania przedsiębiorstwa co najmniej na poziomie tytułu licencjata nauk ekonomicznych. Niniejszy podręcznik stanowi kompendium wiedzy o funkcjonowaniu przedsiębiorstwa w warunkach konkurencji. Zawiera przegląd definicji i uwarunkowań konkurencyjności przedsiębiorstwa; prezentację składników konkurencyjności przedsiębiorstwa; wybrane modele konkurencyjności przedsiębiorstwa spotykane w literaturze przedmiotu; zintegrowany model konkurencyjności przedsiębiorstwa podsumowujący treść wcześniejszych rozdziałów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11532.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9922.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11531.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce przedstawiono zależności między strategią firmy, jako sposobem budowania trwałej przewagi konkurencyjnej, a kulturą organizacyjną, która silnie wpływa na możliwość realizacji tej strategii. Autorzy kolejno omówili: istotę strategii i kultury organizacyjnej; miejsce kultury organizacyjnej w zarządzaniu strategicznym; narzędzia kształtowania i wspierania kultury organizacyjnej (m.in. polityka personalna, przywództwo, budowanie zespołów, motywowanie, public relations); zarządzanie firmą w szybko zmieniającym się otoczeniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4913.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5480.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany podręcznik zawiera najbardziej elementarną wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem niezbędną każdemu ekonomiście, niezależnie od ukończonego kierunku studiów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1351.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany podręcznik zawiera najbardziej elementarną wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem niezbędną każdemu ekonomiście, niezależnie od ukończonego kierunku studiów. Powinni z niego także korzystać nieekonomiści zajmujący wszelkie stanowiska kierownicze. Został napisany prostym i komunikatywnym językiem ułatwiającym percepcję tekstu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1352.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W książce przedstawiono przegląd i analizę najważniejszych problemów zarządzania współczesnymi organizacjami biznesowymi i administr acyjnymi. Omówiono problemy konkurencyjności i elastyczności w procesie zarządzania, instrumenty wspomagające zarządzanie, klastry j ako nową formę organizacji przedsiębiorstw, zarządzanie zasobami ludzkimi, w tym zarządzanie zmianami personalnymi i kapitałem ludzk im oraz zasady, instrumenty i korzyści zarządzania ekologicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7403.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8383.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik dotyczy podstaw organizacji i zarządzania produkcją w przedsiębiorstwie, jest to swoiste kompendium wiedzy na ten temat. Zakres przedmiotowy opracowania podzielony jest na pięć rozdziałów, poprzedzonych wstępem, całość kończy wykaz wykorzystanej literatury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8645 [Magazyn 1], P.8644 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8643.IX.9 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10094.IX.9 [Czytelnia C], 10095.IX.9 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Termin "system zarządzania przedsiębiorstwem" występuje w powszechnym użyciu. Trudno go jednak znaleźć, choćby w słowniku, kiedy szukamy lepszego zrozumienia zarządzania istniejącym już biznesem. W części pierwszej książka pokazuje, że stan i wartość poznawczej wiedzy naukowej nie jest zadowalający, zarówno jeśli chodzi o podstawy systemu zarządzania (geneza i istota przedsiębiorstwa oraz zarządzania), jak i sam system zarządzania przedsiębiorstwem. W drugiej części przedstawia koncepcję zniesienia tej luki poznawczej. Jej przedmiotem jest w pierwszej kolejności wyjaśnienie genezy i istoty zarządzania oraz przedsiębiorstwa w kategoriach skuteczności, nadwyżki ekonomicznej i samozasilania się. Następnie określa kształtowanie natury, budowę i mechanizm funkcjonowania oraz strukturę i rolę systemu zarządzania przedsiębiorstwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6936.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7728.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsza publikacja poświęcona została konstrukcji zwanej modelem biznesu - w kontekście zarządzania przedsiębiorstwem. Została więc pomyślana, tak aby dać Czytelnikowi możliwie szeroki obraz modelu biznesu - jako konstrukcji organizacyjno-zarządczej. Ten model biznesu zaprezentowany został jako: sam rodzaj właśnie wymienionej konstrukcji, tj. jego istota, prezentacja wynikająca z dorobku w literaturze poświęconej zarządzaniu; możliwość zarządzania przedsiębiorstwem w coraz bardziej złożonych warunkach; nowy sposób poszukiwania przewagi konkurencyjnej w obszarach dotąd nie zajętych na rynku; mechanizm tworzenia wartości dla klienta, który sam z siebie - jako podmiot decydujący o zakupach - jest złożonym elementem modelu biznesu, podlega zmianom i ma wpływ na decyzje przedsiębiorstwa; zmieniająca się pod wpływem różnych czynników zwarta koncepcja zarządzania; rozwiązanie zarządczo-decyzyjne, które ma wymiar nie tylko operacyjny, ale głównie strategiczny i jako takie - wpisuje się w nowe wyzwania pod adresem tego zarządzania; konstrukcja, która nabrała nowego charakteru pod wpływem przemian w gospodarce - przemian o charakterze technicznym (rozwój IT i sieciowej gospodarki), ekonomicznym (globalizacja); koncepcja zarządzania, której unowocześnienie następuje w wyniku innowacji i wykorzystywania szans rodzących się w gwałtownych zmianach otoczenia. Autorzy chcieliby zwrócić uwagę, że niniejsza publikacja powinna być przyczynkiem do dalszych dyskusji nad modelem biznesu - jego przydatnością w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem, kierunkami zmian w modelu biznesu, przemianami w samej jego konstrukcji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12244.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13368.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Podręcznik stanowi zaawansowany kurs na temat współczesnych teorii organizacji i zarządzania. Zawiera informacje dotyczące wybranych istotnych kierunków i tendencji, które są powszechnie znane w Europie i Stanach Zjednoczonych, a z którymi polski czytelnik do tej pory miał ograniczony kontakt. Główne obszary tematyczne podręcznika stanowią: współczesny kontakt organizowania (organizacja w relacjach z otoczeniem), różnorodność świata organizacji, społeczne i techniczne elementy organizacji, współczesne trendy w zarządzaniu, badania współczesnych organizacji. Wszystkie zawarte w podręczniku rozdziały mają jednolity układ. Otwierają je opisy przypadków, które stanowią ilustracje przedstawionych teorii. Każdy rozdział zawiera także listę definicji podstawowych pojęć i kończy się pytaniami, które mogą być wykorzystane w dyskusji na zajęciach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12249 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12248.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13371.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 462-487. Indeks.
Podręcznik obejmuje wiedzę o teoretycznych podstawach funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz o zarządzaniu nim. Autorzy omówili: istotę przedsiębiorstwa oraz rolę przedsiębiorcy i przedsiębiorczości, znaczenie przedsiębiorstwa w gospodarce, otoczenie i konkurencyjność przedsiębiorstwa, cele i misję przedsiębiorstw oraz ich typy, ryzyko w działalności przedsiębiorstwa, zasoby, strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa i jego kadrę menedżerską, strategiczne i operacyjne zarządzanie przedsiębiorstwem, kulturę i etykę w działalności przedsiębiorstwa, zarządzanie w sytuacjach kryzysowych. Podręcznik jest przeznaczony dla: studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, przedsiębiorców i menedżerów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11975.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11008.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11976.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. 9.
Bibliogr. s. 397-410. Indeks.
Nasilenie się konkurencji na rynku powoduje, że coraz większego znaczenia nabiera umiejętność odpowiedzialnego zarządzania. Aby tak zarządzać, menedżer musi posiadać wiedzę o współczesnych systemach wytwarzania oraz orientować się dobrze w związanych z tym zagadnieniach technicznych i socjopsychologicznych. Autorzy omawiają problematykę zarządzania operacyjnego, wychodząc z założenia, że każdy system wytwórczy ma charakter społeczno-techniczny, a o sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa decydują przede wszystkim zatrudnieni w nim ludzie. Dlatego też w książce przedstawiono nie tylko techniczny aspekt zarządzania operacyjnego, ale także zwrócono uwage na kwestie kadrowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13756.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ćwiczeniach.
Przewodnik zawiera ćwiczenia przedstawiające wybrane zagadnienia z organizacji i procesu zarządzania w przedsiębiorstwie. Zaproponowano zblizony układ poszczególnych ćwiczeń: prezentacja merytorycznych podstaw danego tematu, zadania do wykonania, pytania sprawdzające, literatura źródłowa i dodatkowa literatura do studiowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12518 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12517.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13644.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 409-432. Indeks.
W książce zawarto wiedzę o przedsiębiorstwie jako organizacji gospodarczej. Przedstawiono w niej wiele pojęć, klasyfikacji i elementów teorii, stanowiących podstawę nauki o przedsiębiorstwie. Autorzy zwrócili uwagę na: teoretyczne podstawy funkjconowania organizacji, formy przedsiębiorstw i ich otoczenie, otoczenie międzynarodowe przedsiębiorstwa, zasoby i ch znaczenie w działalności przedsiębiorstwa, gospodarowanie zasobami materialnymi i niematerialnymi, zarządzanie kapitałem ludzkim, procesy innowacyjne w przedsiębiorstwie, współczesne problemy zarządzania, kryzys w gospodarce i przedsiębiorstwie, kreowanie wartości przedsiębiorstwa, trendy w rozwoju przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12743.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 359-364. Indeks.
Nowoczesny podręcznik akademicki, w którym autor w jasny i przystępny sposób wyjaśnia zawiłe kwestie związane z zarządzaniem przedsiębiorstwem, sięgając po przykłady zaczerpnięte z polskiej gospodarki, co pozwala czytelnikowi na lepsze zrozumienie praktycznego wykorzystania przedstawionych zagadnień. Dużą zaletą książki jest jej struktura, w której zostały wyodrębnione pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne i studia przypadków, umożliwiające łatwe powtórzenie materiału. Podręcznik jest podzielony na 14 rozdziałów-wykładów, w których autor omawia m.in.: teorie zarządzania, społeczny kontekst działania przedsiębiorstwa, środowisko przedsiębiorstwa, proces podejmowania decyzji, planowanie, organizowanie, zarządzanie kadrami, zachowania organizacyjne, przewodzenie, przedsiębiorczość, kontrolowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13337 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13336.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14342.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 168-172.
W książce podjęto próbę poszukiwania odpowiedzi na pytania: jakim problemom trzeba będzie sprostać w bliższej i dalszej przyszłości, aby wykorzystać i wzbogacić to, co zastaliśmy? Czego możemy sie spodziewać w najbliższej przyszłości, jeśli idzie o zasoby (energetyczne, ilość i jakość kadr), których rozmiary i dostęp do nich stanowić będzie o warunkach funkcjonowania wszystkich systemów, od związków międzynarodowych, poprzez państwa i funkcjonujące w ich ramach organizacje, do poszczególnych jednostek włącznie? Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków ekonomicznych oraz menedżerów, głównie małych i średnich firm, zainteresowanych skutecznością ich funkcjonowania i rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8343 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8388.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy położyli szczególny nacisk na analizę zachowań rynkowych odbiorców, powiązań między dostawcami a odbiorcami oraz aspektów strategicznych decyzji marketingowych, na charakterystykę specyficznych transakcji zawieranych na rynkach instytucjonalnych, a także na prezentację instrumentów i technik marketingowych (np. nowych technik związanych z rozwojem technologii informacyjnych). Przedstawili również specyfikę działań marketingowych na każdym z głównych segmentów rynku instytucjonalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6993.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7803.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W książce przedstawiono przegląd i analizę najważniejszych problemów zarządzania współczesnymi organizacjami biznesowymi i administracyjnymi. Omówiono kierunki i tendencje rozwoju nauk o zarządzaniu, instrumenty wspomagające zarządzanie i podejmowanie decyzji, zarządzanie zasobami ludzkimi ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji menedżerskich i etyki w biznesie, zarządzanie jakością oraz działalność inwestycyjną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7404.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8384.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr.
Monografia skupia się na zagadnieniach związanych z szeroko pojętą partycypacją jako oddziaływaniem różnych grup interesów (stakeholders): pracowników, udziałowców i innych. Problematyka zarządzania ujęta jest zarówno z teoretycznego, jak i praktycznego punktu widzenia. Celem pracy jest uświadomienie obecnym i przyszłym menedżerom zakresu, roli i znaczenia zarządzania partycypacyjnego współczesnymi organizacjami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7881 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8976.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W skrypcie przedstawiono kilka metod i technik zarządzania, których charakterystyka może być treścią wykładu lub pomocą dla przedsiębiorstwa ulepszającego swą działalność przez ich zastosowanie. Charakteryzując treść opracowania, chcielibyśmy zwrócić uwagę na wzajemne powiązania merytoryczne i metodyczne poszczególnych metod, technik i ich modyfikacji, których jest już wiele, a także na ich równoległe stosowanie w różnych obszarach tych samych przedsiębiorstw. Istnieje też powinowactwo określonych metod i technik oraz stylów i struktur zarządzania, które sprzyjają, bądź nie sprzyjają, wprowadzaniu właśnie tych, a nie innych narzędzi zarządzania w przedsiębiorstwach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1390 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2717.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej