Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
dostępne
(8)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(9)
Autor
Pierścionek Zdzisław
(2)
Adamik Anna
(1)
Badzińska Ewa
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jurek-Stępień Stefania
(1)
Szołno-Koguc Jolanta (1964- )
(1)
Łobejko Stanisław
(1)
Łączak Andrzej
(1)
Śliwińska Krystyna
(1)
Śliwiński Rafał
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(6)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(3)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(1)
JEDNOLITY RYNEK UE
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
KONKURENCJA
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
MARKETING
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
PROGRAMY UE
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ MIĘDZYNARODOWA
(1)
PRZEMYSŁ ODZIEŻOWY
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Temat: czas
2001-0
(4)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
konkurencyjność
(5)
przedsiębiorstwo
(4)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(3)
internacjonalizacja
(2)
marketing
(2)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(2)
Polska
(1)
Unia Europejska
(1)
finanse
(1)
fundusze pomocowe
(1)
fundusze strukturalne
(1)
kapitał rynkowy
(1)
klaster
(1)
komunikacja marketingowa
(1)
konsument
(1)
logistyka
(1)
marka
(1)
młodzież
(1)
offshoring
(1)
otoczenie przedsiębiorstwa
(1)
outsourcing
(1)
pomoc publiczna
(1)
przedsiębiorczość międzynarodowa
(1)
przewaga konkurencyjna
(1)
racjonalność gospodarowania
(1)
rynek odzieżowy
(1)
samorząd terytorialny
(1)
strategia
(1)
województwo lubelskie
(1)
zarządzanie relacjami
(1)
zarządzanie strategiczne
(1)
zarządzanie łańcuchem dostaw
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach)
Zagadnienie właściwego miejsca marketingu w praktyce gospodarczej, a w szczególności docenianie rangi marketingu w kształtowaniu procesów biznesowych przedsiębiorstw, stanowi jeden z ważniejszych współczesnych problemów poznawczych i praktycznych. Niniejsza praca stała się próba pokazania znaczenia marketingu w działalności społeczno-gospodarczej przedsiębiorstw i organizacji na współczesnych rynkach w warunkach konkurencji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6982 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7783.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7782.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-269.
Rozwój gospodarczy Polski w coraz większym stopniu stymulują przedsiębiorstwa wkraczające i skutecznie konkurujące na rynku Unii Europejskiej. Istnieje wiele czynników zdobywania przewagi konkurencyjnej umożliwiających stabilny rozwój przedsiębiorstwa w warunkach intensywnej konkurencji. Dlatego też bardzo ważnym zagadnieniem staje się poznanie, w jaki sposób wyłaniająca się nowa klasa polskich przedsiębiorstw skutecznie konkurujących na rynkach europejskich tworzy i rozwija źródła swojej przewagi konkurencyjnej. Wiedza na temat procesów i mechanizmów tworzenia i rozwoju konkurencyjnych zasobów i umiejętności stanowiących źródło przewagi konkurencyjnej może pomóc w procesie dalszego zwiększania konkurencyjności polskich przedsiębiorstw. Jej posiadanie staje się obecnie warunkiem koniecznym do prawidłowego stosowania nowoczesnych metod i narzędzi umożliwiających tworzenie i rozwijanie konkurencyjnych zasobów i umiejętności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11110.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12084.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta została napisana na podstawie badań najlepszych polskich przedsiębiorstw konkurencyjnych na rynkach Unii Europejskiej. W wyniku badań stwierdzono, że największa grupa naszych przedsiębiorstw utrzymuje się na rynkach UE dzięki przewadze kosztowej (głównie w sektorach o średnio zaawansowanej technologii), a nastepnie dzięki specjalnym relacjom z odbiorcami, przewadze czasowej, renomie oraz jakości. Zasadniczym nurtem rozważań w niniejszej książce jest ocena źródeł przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw na rynkach UE.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5396 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6705.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 294-304.
Rozwój globalizacji postawił przed przedsiębiorstwami szczególne wyzwania. Osiągnięcie międzynarodowej konkurencyjności stało się konieczne nie tylko dla firm chcących internacjonalizować swą działalność, ale także dla tych, które pragną osiągać sukcesy na rynkach rodzimych, na których są obecne wysokokonkurencyjne produkty przedsiębiorstw zagranicznych. W książce podjęto próbę odpowiedzi na odwieczne pytanie, które zadają sobie przedsiębiorstwa - co należy zrobić, żeby się dynamicznie rozwijać w skali rynku krajowego i międzynarodowego, oraz na jakie czynniki konkurencyjności trzeba zwrócić szczególną uwagę. Intensywność konkurencji w dobie globalizacji sprawia bowiem, że nie wystarczy już tylko dobre zarządzanie i określenie, które czynniki konkurencyjności są istotne, lecz konieczne się staje określenie ich pożądanych cech oraz konfiguracji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12072.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11017.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11993.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 156-163.
W książce autorka prezentuje koncepcje teoretyczne dotyczące budowania potencjału konkurencyjności przedsiębiorstw, tworzenia źródeł przewag konkurencyjnych oraz osiągania pożądanej pozycji konkurencyjnej na rynku zbytu. Na podstawie wyników badań empirycznych przedstawia oczekiwania i preferencje młodzieży odnośnie do stosowanych instrumentów konkurowania w kategorii produktów odzieżowych. Autorka podjęła próbę skonstruowania modelu kształtowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw odzieżowych w segmencie młodych konsumentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11518 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11517.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12750.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 295-311. Indeks.
Książka poświęcona jest problematyce kształtowania konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw oraz możliwościom uzyskania przez nie przewagi konkurencyjnej na rynku, zwłaszcza tkwiących w różnych formach ich współpracy z otoczeniem rynkowym, w tym również międzynarodowym. Autorzy przedstawiają w niej zarówno analizy zagadnień teoretycznych, jak i wartościowe wyniki przeprowadzonych ostatnio badań empirycznych, ułatwiających zrozumienie procesów budowy konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej. Praca podzielona jest na cztery części poświęcone: teoretycznym podstawom kształtowania konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej, strategiom i uwarunkowaniom budowy przewagi konkurencyjnej, roli współdziałania z otoczeniem rynkowym w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej, internacjonalizacji kształowania konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12149.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 197-217.
Konstrukcja i treść niniejszej monograai zostały podporządkowane odpowiedzi na pytanie a czy i jak klastry mogą oddziaływać na konkurencyjność oraz internacjonalizację arm biorących w nich udział. Autorzy odwołali się do literatury przedmiotu i przeprowadzili badania wśród polskich przedsiębiorstw z trzech klastrów. Procesy tworzenia klastrów w gospodarkach potransformacyjnych, w tym także w gospodarce polskiej, jeszcze przez wiele lat będą stanowiły zajmujący i zasługujący na uwagę problem badawczy. W praktyce gospodarczej obserwuje się swoistą modę na zainteresowanie tymi inicjatywami. zachęcająco przedstawiają się pozytywne efekty uzyskane dzięki klastrom w licznych rozwiniętych gospodarkach rynkowych. Sądzić należy, że także w gospodarce polskiej jest miejsce na to, aby to dość wyraanowane rozwiązanie regulacyjne wnosiło w dłuższej perspektywie wkład w budowanie międzynarodowej konkurencyjności branż polskiej gospodarki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10581.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowo-Badawcze Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie)
Monografia obejmuje sześć zwartych opracowań autorskich przygotowanych przez zespół specjalistów reprezentujących zarówno finanse, rachunkowość, marketing, jak i zarządzanie. Stanowi rezultat prac badawczych prowadzonych w ramach Zakładu Ekonomiki Przedsiębiorstw oraz Rozwoju Regionalnego w Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji. Kierowana jest do szerokiego grona odbiorców tak teoretyków, jak i praktyków, którym nieobce są dylematy racjonalizacji wydatkowania środków wspólnotowych, nie tylko w aspekcie skuteczności, ale przede wszystkim efektywności realizacji projektów finansowanych przy wsparciu z budżetu Unii Europejskiej. Autorzy żywią nadzieje, iż niniejsza publikacja stanie się źródłem inspiracji do podejmowania kolejnych wysiłków badawczych w tym obszarze. Posłuży również jako materiał dydaktyczny dla studentów i słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu problematyki pozyskiwania i wykorzystania funduszy unijnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10779.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca niniejsza złożona z pięciu części analizuje wybrane aspekty konkurencyjności przedsiębiorstw na jednolitym rynku europejskim. Analizie poddano warunki rozwoju przedsiębiorstw lubuskich, regionu położonego przy granicy ze "starą piętnastką". Zwrócono uwagę na istotę i znaczenie bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Wielką rolę w rywalizacji o rynek odgrywa sektor naukowo-badawczy, który swymi badaniami powinien z jednej strony odpowiadać na zapotrzebowanie rynku a z drugiej wyznaczać nowe standardy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8230.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej