Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(35)
Forma i typ
Książki
(35)
Dostępność
tylko na miejscu
(35)
dostępne
(27)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(10)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(18)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(35)
Autor
Mućko Przemysław
(2)
Pierścionek Zdzisław
(2)
Sokół Aneta (ekonomia)
(2)
Strzyżewska Marianna
(2)
Łączak Andrzej
(2)
Adamik Anna
(1)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Afonin Anatolij (1938- )
(1)
Badzińska Ewa
(1)
Borys Tadeusz (1945- )
(1)
Buko Jacek
(1)
Burnat-Mikosz Magdalena
(1)
Chomczyński Piotr (socjologia)
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Gwizda Michał
(1)
Haffer Rafał
(1)
Hryniewicz Janusz T. (1948- )
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jurek-Stępień Stefania
(1)
Kosewska-Kwaśny Magdalena
(1)
Masiukiewicz Piotr (1951- )
(1)
Matejun Marek
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Pawlicki Rafał (nauki ekonomiczne)
(1)
Pichlak Magdalena
(1)
Poskrobko Bazyli
(1)
Rószkiewicz Małgorzata
(1)
Staszewska Jolanta
(1)
Sudolska Agata
(1)
Szołno-Koguc Jolanta (1964- )
(1)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(1)
Witkowski Czesław
(1)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(1)
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
(1)
Zastempowski Maciej (1974- )
(1)
Zawistowska Hanna
(1)
Łobejko Stanisław
(1)
Śliwa Jan (1928- )
(1)
Śliwińska Krystyna
(1)
Śliwiński Rafał
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(15)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(16)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(14)
INNOWACJE
(6)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(4)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(4)
TURYSTYKA
(4)
ZARZĄDZANIE
(3)
EKOROZWÓJ
(2)
KLASTRY (ekon.)
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO PRYWATNE
(2)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(2)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(2)
AGROTURYSTYKA
(1)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
EDUKACJA EKONOMICZNA
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
HOTELARSTWO
(1)
JEDNOLITY RYNEK UE
(1)
KADRY
(1)
KONKURENCJA
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KRYZYS GOSPODARCZY
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
MARKETING
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
OBSŁUGA KLIENTA
(1)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(1)
OŚWIATA
(1)
PRAWO GOSPODARCZE
(1)
PROGRAMY POMOCOWE UE
(1)
PROGRAMY UE
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ MIĘDZYNARODOWA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO WIELONARODOWE
(1)
PRZEMYSŁ ODZIEŻOWY
(1)
PRZEŚLADOWANIE w MIEJSCU PRACY
(1)
USŁUGI
(1)
WIEŚ
(1)
WSPÓŁDZIAŁANIE
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(1)
Temat: czas
2001-0
(20)
Temat: miejsce
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
PORADNIKI
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(11)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(10)
konkurencyjność
(7)
innowacyjność przedsiębiorstw
(5)
finanse
(4)
działalność gospodarcza
(3)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(3)
marketing
(3)
zarządzanie
(3)
Polska
(2)
Unia Europejska
(2)
fundusze strukturalne
(2)
internacjonalizacja
(2)
klaster
(2)
podatek
(2)
prawo
(2)
przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
rozwój zrównoważony
(2)
rynek turystyczny
(2)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
spółka cywilna
(2)
spółka prawa handlowego
(2)
technologia
(2)
turystyka
(2)
współpraca
(2)
zatrudnienie
(2)
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
(1)
Regionalny Program Operacyjny
(1)
agroturystyka
(1)
badania marketingowe
(1)
biuro podróży
(1)
biznesplan
(1)
controlling
(1)
doskonałość biznesowa
(1)
działalność badawczo-rozwojowa
(1)
działalność pozarolnicza na wsi
(1)
edukacja ekonomiczna
(1)
efektywność
(1)
efektywność ekonomiczna
(1)
ekorozwój
(1)
finansowanie
(1)
fundusze UE
(1)
fundusze europejskie
(1)
fundusze pomocowe
(1)
funkcja turystyczna
(1)
hotel systemowy
(1)
hotelarstwo
(1)
hotelarstwo systemowe
(1)
innowacje
(1)
innowacyjność
(1)
inwestycje
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kapitał ludzki
(1)
kapitał rynkowy
(1)
kierowanie
(1)
klient
(1)
komunikacja marketingowa
(1)
konsument
(1)
konsumpcjonizm
(1)
korporacja transnarodowa
(1)
kryzys gospodarczy
(1)
kultura innowacyjna
(1)
kultura organizacyjna
(1)
logistyka
(1)
lojalność konsumentów
(1)
marka
(1)
motywacja
(1)
młodzież
(1)
obszary wiejskie
(1)
obsługa klienta
(1)
ochrona środowiska
(1)
offshoring
(1)
organizacja
(1)
organizacja ucząca się
(1)
otoczenie przedsiębiorstwa
(1)
outsourcing
(1)
partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
pilot wycieczek
(1)
polityka regionalna UE
(1)
pomoc publiczna
(1)
popyt turystyczny
(1)
produkt regionalny
(1)
produkt turystyczny
(1)
programy pomocowe
(1)
promocja
(1)
przedsiębiorczość
(1)
przedsiębiorczość międzynarodowa
(1)
przewaga konkurencyjna
(1)
przewodnik turystyczny
(1)
racjonalność gospodarowania
(1)
relacje międzyorganizacyjne
(1)
rozwój
(1)
rynek odzieżowy
(1)
samoocena
(1)
samorząd terytorialny
(1)
satysfakcja klienta
(1)
spółdzielnia europejska
(1)
spółka akcyjna
(1)
spółka jawna
(1)
spółka komandytowa
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Monografia omawiająca zależności między stylami kierowania, zachowaniem pracowników, efektywnością przedsiębiorstw i stosunkami własności. Janusz T. Hryniewicz, badając stosunki pracy w polskich organizacjach, eksponuje kulturowe uwarunkowania zachowań pracowniczych, których źródeł szuka w historii Polski i Europy, a także w zjawiskach współczesnych. Na podstawie badań empirycznych opisuje modele motywacyjne, bada też psychiczny koszt pracy, który wiąże się z innowacyjnością pracowniczą i postawami irracjonalnymi. Autor zajmuje się wzajemną zależnością między stylami kierowania, zachowaniem pracowników, efektywnością przedsiębiorstw i stosunkami własności. Zwraca także uwagę na przeszkody osobowościowe utrudniające współdziałanie i blokujące dostosowanie polskich organizacji do gospodarki opartej na wiedzy. Szuka odpowiedzi na pytanie, jak należy postępować, by wybrać optymalny styl kierowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5579.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach)
Zagadnienie właściwego miejsca marketingu w praktyce gospodarczej, a w szczególności docenianie rangi marketingu w kształtowaniu procesów biznesowych przedsiębiorstw, stanowi jeden z ważniejszych współczesnych problemów poznawczych i praktycznych. Niniejsza praca stała się próba pokazania znaczenia marketingu w działalności społeczno-gospodarczej przedsiębiorstw i organizacji na współczesnych rynkach w warunkach konkurencji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6982 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7783.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7782.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 96-98.
Na polskim rynku hotelarskim występuje szereg zjawisk ekonomicznych wymagających badań naukowych, ocen i prognoz. Autor opracowania koncentruje się przede wszystkim na tendencjach w światowym hotelarstwie, polskim rynku hotelarskim na tle hotelarstwa europejskiego, metodach działania hoteli systemowych oraz działaniach hoteli polskich w zakresie umacniania pozycji na rynku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5369.XX.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6634.XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-269.
Rozwój gospodarczy Polski w coraz większym stopniu stymulują przedsiębiorstwa wkraczające i skutecznie konkurujące na rynku Unii Europejskiej. Istnieje wiele czynników zdobywania przewagi konkurencyjnej umożliwiających stabilny rozwój przedsiębiorstwa w warunkach intensywnej konkurencji. Dlatego też bardzo ważnym zagadnieniem staje się poznanie, w jaki sposób wyłaniająca się nowa klasa polskich przedsiębiorstw skutecznie konkurujących na rynkach europejskich tworzy i rozwija źródła swojej przewagi konkurencyjnej. Wiedza na temat procesów i mechanizmów tworzenia i rozwoju konkurencyjnych zasobów i umiejętności stanowiących źródło przewagi konkurencyjnej może pomóc w procesie dalszego zwiększania konkurencyjności polskich przedsiębiorstw. Jej posiadanie staje się obecnie warunkiem koniecznym do prawidłowego stosowania nowoczesnych metod i narzędzi umożliwiających tworzenie i rozwijanie konkurencyjnych zasobów i umiejętności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11110.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12084.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawa Habilitacyjna / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Bibliogr. s. 413-436.
"Praca poświęcona jest bardzo ważnemu i aktualnemu problemowi relacji proinnowacyjnych między przedsiębiorstwami. Problematyka ta mieści się w dynamicznie rozwijającym się nurcie rozważań teoretycznych i badań empirycznych dotyczących wszelkich form współpracy między przedsiębiorstwami, również takimi, które są w stosunku do siebie konkurentami. [...] W pracy podjęto próbę połączenia dwóch ważnych nurtów rozważań obecnych w naukach o zarządzaniu, jednego dotyczącego współpracy między przedsiębiorstwami i drugiego dotyczącego innowacji, co stanowi niewątpliwy jej walor, albowiem dotychczas były one najczęściej przedmiotem oddzielnych badań i analiz. Odwołując się do bogatego dorobku nauk o zarządzaniu odnośnie do różnych form współpracy między przedsiębiorstwami podjęto w pracy próbę szczegółowej analizy istoty oraz uwarunkowań relacji proinnowacyjnych. Ze względu na walory poznawcze monografia wnosi istotny wkład do rozwoju nauk o zarządzaniu. Stanowić będzie na pewno interesującą lekturę dla naukowców, jak i praktykujących menedżerów. (z recenzji dr. hab. B. Godziszewskiego, prof. UMK)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11980.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13136.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cel ogólny pracy to ustalenie związku między poziomem tolerancji niepewności kultury organizacyjnej w polskich przedsiębiorstwach turystycznych współpracujących z przedsiębiorstwami niemieckimi a oceną jakości usług w opinii klientów oraz zweryfikowanie czy istnieje związek między poziomem tolerancji niepewności kultury organizacyjnej w polskich przedsiębiorstwach turystycznych współpracujących z przedsiębiorstwami niemieckimi a oceną jakości usług w opinii klientów. Praca ma charakter teoretyczno - empiryczny. Część teoretyczną tworzy rozdział pierwszy i drugi. Empiryczną zaś dwa kolejne. W rozdziale pierwszym autor pracy stara się przedstawić specyfikę usług turystycznych, przedstawia produkt turystyczny oraz omawia kwestie związane ze sposobem pomiaru jakości usług. Autor podkreśla role menadżera oraz personelu usługowego w procesie świadczenia usług turystycznych. W drugim rozdziale przedstawiono kulturę organizacyjną, jej przejawy oraz doniosłą rolę jaką spełnia w organizacji. Autor wprowadza również w problematykę dotyczącą wysokiej i niskiej tolerancji niepewności w organizacji, oraz jej konsekwencje dla sposobu działania danej firmy. W rozdziale zamieszczono również przegląd modeli analizy kulturowej. W części badawczej przedstawione zostają starania jakie poczynił autor celem dokonania empirycznej weryfikacji hipotez sformułowanych na bazie opracowanych ustaleń. W dalszej kolejności zostanie zamieszczona ich analiza oraz wnioski, które pozwolą również na wskazanie dalszych kierunków poszukiwań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5246 [Magazyn 1], P.5765 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7211.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6456.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 86)
W serii gł.: ISSN 1640-6818 ; nr 701.
Tematyka rynku turystycznego, a szczególnie popytu turystycznego, jest przedmiotem opracowań naukowych pięciotomowego wydania "Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego" serii Ekonomiczne Problemy Usług przygotowanych przez przedstawicieli najważniejszych ośrodków naukowych w Polsce zajmujących się zagadnieniami turystyki, zwłaszcza w obszarze nauk ekonomicznych. Tom V "Podaż turystyczna jako determinanta kształtowania popytu turystycznego" obejmuje zagadnienia produktu turystycznego, produktu turystyki wiejskiej oraz funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13448.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Przedsiębiorcy)
Bibliogr. s. 193-195.
Poradnik pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakresie prawa dotyczącego Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu pracy. W poradniku odnaleźć można także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wyjaśnia najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń zarówno z urzędem skarbowym, jak i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12406.IX.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13567.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 156-163.
W książce autorka prezentuje koncepcje teoretyczne dotyczące budowania potencjału konkurencyjności przedsiębiorstw, tworzenia źródeł przewag konkurencyjnych oraz osiągania pożądanej pozycji konkurencyjnej na rynku zbytu. Na podstawie wyników badań empirycznych przedstawia oczekiwania i preferencje młodzieży odnośnie do stosowanych instrumentów konkurowania w kategorii produktów odzieżowych. Autorka podjęła próbę skonstruowania modelu kształtowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstw odzieżowych w segmencie młodych konsumentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11518 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11517.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12750.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 275-289.
Tematyka opracowania obejmuje ważne i aktualne problemy gospodarki polskiej i europejskiej. Podstawowym celem pracy jest próba teoretycznej i empirycznej refleksji nad skomplikowaną problematyką innowacji i innowacyjności organizacji wobec wyzwań strategii inteligentnego i zrównoważonego rozwoju. Przedstawia problematykę determinant innowacyjności w sektorach usługowym i przemysłowym w przekrojach ogólnopolskim oraz regionalnym na tle wyzwań przyszłości. Dobór wymienionej problematyki merytorycznej podyktowany został potrzebą ciągłego identyfikowania i charakteryzowania prawidłowości występujących w zakresie działalności innowacyjnej w tych sektorach również na tle niektórych państw Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12140 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12139.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13261.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Celem publikacji jest przedstawienie aktualnych wyzwań rozwojowych, jakie stoją przed małymi i średnimi przedsiębiorstwami wobec wzrostu ich innowacyjności, nowych technologii i kryzysu gospodarczego. Składa się z 20 opracowań, w ramach których omówiono następujące problemy: działalność innowacyjną sektora MSP w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej, determinanty rozwoju przedsiębiorczości innowacyjnej, specyfikę zarządzania małą firmą innowacyjną, zarządzanie sieciowe a innowacyjność organizacji, wpływ technologii na innowacyjność sektora MSP, wpływ kryzysu gospodarczego na funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw, kształtowanie kompetencji przedsiębiorców i kapitał intelektualny sektora MSP w dobie kryzysu. Poruszane w ramach niniejszej monografii zagadnienia teoretyczne są bogato ilustrowane wynikami badań i przykładami praktycznymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12153.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe / Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego. Wydział Ekonomiczno-Rolniczy. Katedra Polityki Agrarnej i Marketingu ; nr 39)
Książka jest niejako kontynuacją problematyki przedstawionej w publikacji "Zrównoważony rozwój wsi i rolnictwa". Zostały w niej wyróżnione dwie części odnoszące się do przedsiębiorstw i organizacji publicznych i ich roli w zrównoważonym rozwoju wsi. Pierwsza część książki została poświęcona przedsiębiorstwom i przedsiębiorczości na obszarach wiejskich. Rola małych i średnich przedsiębiorstw i różnych form działalności pozarolniczej na wsi stanowi ważny nurt procesów rozwojowych we wszystkich krajach europejskich. W części drugiej skupiono się na analizie roli w rozwoju wsi organizacji publicznych, zwłaszcza szkół, banków i innych instytucji finansowych oraz spółdzielczości. Zwrócono uwagę na problematykęjakości zarządzania organizacjami publicznymi oraz na zagadnienia partnerstwa publiczno-prywatnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5152.XVII.7 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13617.XVII.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6982.XVII.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 234-248.
Współpraca między przedsiębiorstwami - zarówno krajowymi, jak i z różnych krajów - stała się potężną dźwignią ich rozwoju i internacjonalizacji. Tymczasem w polskim sektorze MSP jest raczej zjawiskiem rzadkim. Nie jest postrzegana przez przedsiębiorstwa jako narzędzie pomocne w ich rozwoju na rynkach zagranicznych ani na rynku polskim. Dominującą relacją między firmami jest konkurencja, łącznie z nieuczciwą. Powstaje zatem pytanie o przyczyny takiego stanu rzeczy. Dlaczego niski jest poziom współpracy i niska skłonność do jej podejmowania, odmiennie niż w wielkich, ale także w wielu małych i średnich firmach zagranicznych? Książka zawiera próbę odpowiedzi na to i inne pytania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11895.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13080.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawa Habilitacyjna / Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Bibliogr. s. 291-308.
Problematyka budowy potencjału innowacyjnego przedsiębiorstwa mieści się w ramach szerokiego obszaru zagadnień związanych z innowacyjnością współczesnej kapitalistycznej gospodarki, która z kolei mimo swej długiej historii wciąż znajduje się w centrum zainteresowania wielu ośrodków naukowo-badawczych na świecie. Jest to wynik ogólnoświatowych trendów wskazujących na innowacje, jako na jedno z podstawowych źródeł napędzających postęp oraz rozwój gospodarek i społeczeństw XXI wieku. Coraz częściej spotkać można się z poglądami mówiącymi, iż o poziomie konkurencyjności gospodarki danego państwa, a w konsekwencji poziomie życia jego ludności, decyduje zdolność gospodarki do kreowania i skutecznego komercjalizowania innowacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11246.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12334.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 281-301.
Książka stanowi wartościowe studium teoretyczno-empiryczne określonych zależności ekonomicznych dotyczące uwarunkowań innowacyjności organizacji funkcjonujących w specyficznych warunkach regionu przemysłowego, jakim jest województwo śląskie. Autorka podejmuje tematykę, która odnosi się do uwarunkowań innowacji w skali mikro i mezo. Podjęty temat uważam za ważny, aktualny i wobec niewystarczających osiągnięć w zakresie budowy teorii czy wiedzy praktycznej, wymaga on różnokierunkowych badań. Każda terytorialne zorientowana sieć, aby móc się rozwijać dynamicznie, potrzebuje potencjału innowacyjnego, a tym samym nowych produktów, usług, technologii i systemów organizacyjnych. Nie maleje zainteresowanie badawcze problematyką innowacyjności. Ma to swoje uzasadnienie w głębokim, niemal zasadniczym znaczeniu innowacyjności w rozwoju i osiągnięciu przewagi strategicznej organizacji, a znajduje swoje odzwierciedlenie w opracowaniach naukowych powstających w wyniku badań prowadzonych w wielu krajach wysoko rozwiniętych. Prace takie muszą być kontynuowane ustawicznie, bowiem nieustannie zmieniają się uwarunkowania procesów innowacyjnych, co prowadzi do powstawania nowych okoliczności ich inicjacji. Niniejsza książka wpisuje się w listę tych opracowań, które mogą być bardzo pomocne w ocenie wspomnianych uwarunkowań. (Z recenzji prof. zw. dr. hab. Władysława Janasza)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12116.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13244.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 295-311. Indeks.
Książka poświęcona jest problematyce kształtowania konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw oraz możliwościom uzyskania przez nie przewagi konkurencyjnej na rynku, zwłaszcza tkwiących w różnych formach ich współpracy z otoczeniem rynkowym, w tym również międzynarodowym. Autorzy przedstawiają w niej zarówno analizy zagadnień teoretycznych, jak i wartościowe wyniki przeprowadzonych ostatnio badań empirycznych, ułatwiających zrozumienie procesów budowy konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej. Praca podzielona jest na cztery części poświęcone: teoretycznym podstawom kształtowania konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej, strategiom i uwarunkowaniom budowy przewagi konkurencyjnej, roli współdziałania z otoczeniem rynkowym w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej, internacjonalizacji kształowania konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12149.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie to, składające się z dwóch integralnych i dopełniających się części, dowodzi, że problem wartości dla klienta można przedstawić w różnych zakresach tematycznych, które się wzajemnie przenikają. Przedstawione wyniki badań mogą być pożyteczne dla szerokiego grona czytelników, zarówno dla praktyków gospodarczych, jak i dla osób chcących roszerzyć wiedzę na temat zachowań przedsiębiorców, szczególnie w czasach kryzysu. Jest to materiał, który może służyć także studentom w czasie pisania prac dyplomowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12523.IX.16.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta została napisana na podstawie badań najlepszych polskich przedsiębiorstw konkurencyjnych na rynkach Unii Europejskiej. W wyniku badań stwierdzono, że największa grupa naszych przedsiębiorstw utrzymuje się na rynkach UE dzięki przewadze kosztowej (głównie w sektorach o średnio zaawansowanej technologii), a nastepnie dzięki specjalnym relacjom z odbiorcami, przewadze czasowej, renomie oraz jakości. Zasadniczym nurtem rozważań w niniejszej książce jest ocena źródeł przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw na rynkach UE.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5396 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6705.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 294-304.
Rozwój globalizacji postawił przed przedsiębiorstwami szczególne wyzwania. Osiągnięcie międzynarodowej konkurencyjności stało się konieczne nie tylko dla firm chcących internacjonalizować swą działalność, ale także dla tych, które pragną osiągać sukcesy na rynkach rodzimych, na których są obecne wysokokonkurencyjne produkty przedsiębiorstw zagranicznych. W książce podjęto próbę odpowiedzi na odwieczne pytanie, które zadają sobie przedsiębiorstwa - co należy zrobić, żeby się dynamicznie rozwijać w skali rynku krajowego i międzynarodowego, oraz na jakie czynniki konkurencyjności trzeba zwrócić szczególną uwagę. Intensywność konkurencji w dobie globalizacji sprawia bowiem, że nie wystarczy już tylko dobre zarządzanie i określenie, które czynniki konkurencyjności są istotne, lecz konieczne się staje określenie ich pożądanych cech oraz konfiguracji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12072.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11017.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11993.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka przedstawia podstawowe założenia, kierunki i instrumenty wspomagania oraz źródła finansowania rozwoju współczesnych małych i średnich przedsiębiorstw. Praca składa się z czterech części, które dotyczą: determinantów rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej, założeń i wytycznych dla programów wspierania firm sektora MSP, wykorzystania instrumentów wspomagania rozwoju w praktyce gospodarczej małych i średnich przedsiębiorstw, zewnętrznych źródeł finansowania rozwoju firm sektora MSP.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12159.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej