Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(103)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(102)
Publikacje naukowe
(11)
E-booki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(99)
dostępne
(74)
wypożyczone
(7)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(27)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(54)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(99)
Autor
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(6)
Bogusz Anna
(4)
Pyra Mariusz
(4)
Raich Mario
(4)
Silûk Taccâna (1975- )
(4)
Świerczewska-Gąsiorowska Anna
(4)
Świerczewska-Pietras Katarzyna
(4)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(3)
Klimek Jan
(3)
Skowronek-Mielczarek Anna
(3)
Sokół Aneta (ekonomia)
(3)
Adamik Anna
(2)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936- )
(2)
Kamińska Alfreda
(2)
Levinson Jay Conrad
(2)
Mućko Przemysław
(2)
Strużycki Marian
(2)
Strzyżewska Marianna
(2)
Zastempowski Maciej (1974- )
(2)
Albiński Piotr (1969- )
(1)
Angowski Marek
(1)
Bartkowiak Grażyna Barbara (1951- )
(1)
Bednarz Joanna
(1)
Belavusaŭ Alâksandr Leanìdavìč (1962- )
(1)
Blajer Maciej
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Brojakowska-Trząska Magdalena
(1)
Burżacka-Majcher Monika
(1)
Buła Piotr
(1)
Bławat Franciszek (1945- )
(1)
Cendrowska Barbara
(1)
Czaja Izabela
(1)
Czarecki Jacek
(1)
Czarnota Adam (organizacja i zarządzanie)
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Czemiel-Grzybowska Wioletta (1978- )
(1)
Darecki Marcin
(1)
Dominiak Piotr (1948- )
(1)
Drews Agnieszka
(1)
Dąbrowska Izabela
(1)
Evans Vaughan (1951- )
(1)
Filipiak Beata (1967- )
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Gabryszak Renata
(1)
Gaschi-Uciecha Agnieszka
(1)
Godin Seth
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Gostomski Eugeniusz (1951- )
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Grajewska Monika (ekonomia)
(1)
Grzegorzewska-Mischka Ewa
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (organizacja i zarządzanie)
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Hąbek Patrycja
(1)
Janc Alfred (1951- )
(1)
Jancz Anna
(1)
Janiuk Ireneusz
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Jaworski Jacek (zarządzanie)
(1)
Jerzyk Ewa
(1)
Kabut Mateusz
(1)
Kalinowski Sławomir Leszek (1964-2021)
(1)
Karpacz Jarosław
(1)
Kaźmierczak Magdalena
(1)
Kiziukiewicz Teresa (1947- )
(1)
Knosala Ryszard (1949- )
(1)
Konarzewska-Żuczek Anna
(1)
Kopczuk Anatoliusz
(1)
Korol Janusz
(1)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(1)
Krawczyk Marzena
(1)
Krzyżanowska Krystyna
(1)
Kuś Agnieszka (1990- )
(1)
Kłobukowski Paweł
(1)
Lemkowska Malwina
(1)
Leszczyński Grzegorz
(1)
Lundén Björn (1944- )
(1)
Machla Aldona
(1)
Masiukiewicz Piotr (1951- )
(1)
Matejun Marek
(1)
Matwiejczuk Wiesław
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Mendel Zbigniew (1962- )
(1)
Michalski Grzegorz (1972- )
(1)
Mickiewicz Bartosz
(1)
Mierzejewski Donat Jerzy (1959- )
(1)
Mikołajczak Paweł (ekonomia)
(1)
Mikołajczyk Bożena (1944- )
(1)
Misiąg Franciszek
(1)
Morris Michael
(1)
Mruk Henryk
(1)
Niemczyk Roman (ekonomista)
(1)
Nowak Mariusz
(1)
Nowak-Mizgalska Hanna
(1)
Orechwa-Maliszewska Elżbieta (1952- )
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Patten Dave
(1)
Pawlak Jakub
(1)
Pawlicki Rafał (nauki ekonomiczne)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(56)
2000 - 2009
(42)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(105)
Białoruś
(4)
Język
polski
(98)
rosyjski
(5)
angielski
(2)
Odbiorca
Przedsiębiorcy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(88)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(14)
INNOWACJE
(5)
Innowacje
(5)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(4)
MARKETING
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO PRYWATNE
(3)
UNIA EUROPEJSKA
(3)
ZARZĄDZANIE
(3)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(3)
Biznesplan
(2)
EKOROZWÓJ
(2)
FACTORING
(2)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(2)
Finanse przedsiębiorstwa
(2)
Finansowanie
(2)
KADRY
(2)
LUBLIN (woj. lubelskie ; okręg)
(2)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(2)
POLSKA
(2)
POMOC PUBLICZNA
(2)
Prawo gospodarcze
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
ROLNICTWO
(2)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
TURYSTYKA
(2)
WIEŚ
(2)
WSPÓŁPRACA TRANSGRANICZNA
(2)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(2)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(2)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
BANKI
(1)
CERTYFIKACJA ZGODNOŚCI
(1)
DECYZJE
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
EKONOMETRIA
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INTERNET
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
KONKURENCJA
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
KREDYT
(1)
KRYZYS GOSPODARCZY
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
OTOCZENIE FIRMY
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
PORADNIKI
(1)
PRAWO GOSPODARCZE
(1)
PROGRAMY UE
(1)
PRZEDSIĘBIORCY
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE I ŚREDNIE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
Podatek
(1)
Polityka fiskalna
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Przemysł rolno-spożywczy
(1)
PŁYNNOŚĆ FINANSOWA
(1)
ROZWÓJ REGIONALNY
(1)
RYNEK
(1)
RYNEK KAPITAŁOWY
(1)
Rachunkowość
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
SEKTOR PUBLICZNY
(1)
SIŁA ROBOCZA
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Start-up
(1)
UNIA GOSPODARCZA i WALUTOWA
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
VENTURE CAPITAL
(1)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
WSPÓLNA POLITYKA ROLNA UE
(1)
Wzrost gospodarczy
(1)
ZATRUDNIENIE
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Temat: czas
2001-0
(16)
2001-
(10)
1989-
(4)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Białoruś
(2)
Europa Wschodnia
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
POMORSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
PORADNIKI
(7)
Monografia
(6)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
Raport z badań
(4)
Podręcznik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
DANE STATYSTYCZNE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Poradnik
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(11)
Zarządzanie i marketing
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
małe i średnie przedsiębiorstwa
(68)
przedsiębiorstwo
(12)
konkurencyjność
(11)
marketing
(11)
działalność gospodarcza
(10)
zarządzanie
(10)
przedsiębiorczość
(9)
gospodarka
(7)
innowacyjność
(7)
biznesplan
(6)
faktoring
(5)
finanse przedsiębiorstw
(5)
finansowanie
(5)
innowacyjność przedsiębiorstw
(5)
reklama
(5)
Białoruś
(4)
finanse
(4)
firma
(4)
internacjonalizacja
(4)
klaster
(4)
wynik finansowy
(4)
zarządzanie wiedzą
(4)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(4)
Internet
(3)
Polska
(3)
innowacje
(3)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(3)
leasing
(3)
outsourcing
(3)
podatek
(3)
prawo
(3)
rozwój zrównoważony
(3)
strategia
(3)
województwo lubelskie
(3)
zarządzanie jakością
(3)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(3)
zarządzanie strategiczne
(3)
środki trwałe
(3)
Unia Europejska
(2)
analiza ekonomiczna
(2)
analiza finansowa
(2)
controlling
(2)
forfaiting
(2)
franchising
(2)
inwestycje
(2)
kapitał intelektualny
(2)
kapitał ludzki
(2)
komunikacja marketingowa
(2)
kontrola
(2)
koszty
(2)
kredyt
(2)
kryzys gospodarczy
(2)
księga rachunkowa
(2)
logistyka
(2)
marketing bezpośredni
(2)
małe przedsiębiorstwa
(2)
obszary wiejskie
(2)
offshoring
(2)
planowanie
(2)
planowanie finansowe
(2)
podatek dochodowy
(2)
pomoc publiczna
(2)
prognozowanie
(2)
promocja
(2)
płynność finansowa
(2)
rachunkowość
(2)
region przygraniczny
(2)
rozwój
(2)
rozwój obszarów transgranicznych
(2)
rozwój regionalny
(2)
samorząd terytorialny
(2)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
sprawozdawczość finansowa
(2)
sprzedaż
(2)
spółka cywilna
(2)
spółka prawa handlowego
(2)
strona WWW
(2)
turystyka
(2)
ubezpieczenie społeczne
(2)
współpraca transgraniczna
(2)
wynagrodzenie
(2)
zarządzanie marketingowe
(2)
zatrudnienie
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
ISO 9000
(1)
Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej
(1)
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
(1)
Regionalny Program Operacyjny
(1)
Strategia Lizbońska
(1)
Systim
(1)
VAT
(1)
Wspólna Polityka Rolna
(1)
agencja ratingowa
(1)
agroturystyka
(1)
aktywność zawodowa
(1)
amortyzacja
(1)
analiza strategiczna
(1)
analiza wskaźnikowa
(1)
badania marketingowe
(1)
banki
(1)
105 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jak założyć własną firmę / Michael Morris. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2005. - 293 s. : tab. ; 21 cm.
(Onepress)
W tej książce znajdziesz odpowiedzi na najważniejsze pytania przedsiębiorcy, a także praktyczne wskazówki dotyczące: tworzenia biznesplanu; negocjacji handlowych; zatrudniania, wynagradzania i szkolenia pracowników; pozyskiwania kapitału i zarządzania finansami; podatków, w tym VAT-u; marketingu i reklamy; korzystania z usług doradców i konsultantów; ubezpieczeń. Jeżeli Twoim celem jest założenie i rozwijanie własnej działalności, docenisz zawarte tu użyteczne informacje i sprawdzone metody działania, które pomogły przetrwać i rozwijać się wielu firmom na całym świecie. Skorzystaj z tej wiedzy, a unikniesz najbardziej niebezpiecznych pułapek i poprowadzisz Twoją firmę drogą wzrostu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4451.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [315]-327.
W opracowaniu dokonano analizy przedsiębiorczości jako głównej determinanty sukcesu, rozumianej nie tylko jako prowadzenie działalności gospodarczej, lecz także jako umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów. Aby zapewnić przejrzystość i logikę powiązań zagadnień tematycznych, w publikacji zastosowano podział na dwie części obejmujące problemy poświęcone przedsiębiorczości i zarządzaniu małych i średnich przedsiębiorstw. Celem publikacji jest holistyczne i interdyscyplinarne ukazanie szerokiego spektrum tematów poświęconych przedsiębiorczości, zarządzaniu, ekonomii, finansom, prawu i studiom międzynarodowym w kontekście ponad dwudziestoletnich doświadczeń polskich przedsiębiorstw. Książka ta stanowi wynik badań naukowych i doświadczeń dydaktycznych autorów oraz uczestnictwa w procesach przedsiębiorczości i zarządzania, konsultacji i wywiadów z polskimi przedsiębiorcami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.14466.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15391.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przybliża wiele ważnych aspektów funkcjonowania MSP przy zachowaniu odpowiednich proporcji między zagadnieniami teoretycznymi i praktycznymi. Jej walorem jest położenie akcentu na takie istotne w działalności MSP zagadnienia, jak m.in. podejmowanie decyzji i ich optymalizacja, zastosowanie zdolności menedżerskich w systemie funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz wykorzystanie informacji i wiedzy w procesie podejmowania decyzji menedżerskich. Książkę tę można polecić jako lekturę obowiązkową zarówno studentom uczelni i wydziałów ekonomicznych, jak i praktykom gospodarczym, w tym szczególnie menedżerom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7796.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6989.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7795.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 283-284, wykaz aktów prawnych s. 284.
W książce autorzy skoncentrowali się na małych jednostkach gospodarczych, które podlegają obowiązkom ewidencyjnym, wynikającym z przepisów podatkowych i/lub prawa bilansowego. Niektóre z nich mają możliwość wyboru odpowiadającej im formy ewidencji. Po przedstawieniu zasad ewidencji niezbędnych do ustalenia ryczałtu ewidencjonowanego i prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów, autorzy omówili ogólne zasady ujęcia w księgach rachunkowych zdarzeń gospodarczych, składników aktywów i pasywów oraz kosztów, przychodów i wyniku finansowego. Zaprezentowali także sprawozdanie finansowe i jego wykorzystanie w praktyce oraz zastosowanie nowego Międzynarodowego Standardu Sprawozdawczości Finansowej dla Małych i Średnich Jednostek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12264 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12263.VIII.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13386.VIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 143-146.
Książka jest adresowana do osób zarządzających małymi i średnimi przedsiębiorstwami, poszukujących możliwości doskonalenia systemów zarządzania, jak też do osób zajmujących się small businessem naukowo. Zaprezentowano w niej takie ujęcia poszczególnych funkcji zarządzania, które mają charakter reinterpretacji znanych koncepcji (np. analizy SWOT), bądź mają charakter autorski (np. poglądy na temat natury motywacji). Dla każdej z omawianych funkcji zarządzania zaproponowano wspomagające ich realizację narzędzia informatyczne. W warstwie teoretycznej i narzędziowej położono akcent na rozwiązania praktyczne, służące podnoszeniu efektywności działania. „...Książka podejmuje klasyczną problematykę dla dyscypliny nauk o zarządzaniu związaną z opisem i objaśnieniem funkcji składających się łącznie na proces zarządzania. Równocześnie Autorzy, już w tytule, wyraźnie zapowiadają, że ich rozważania nie mają uniwersalnych aspiracji, lecz będą odnosić się wyłącznie do sektora przedsiębiorstw reprezentujących małą i średnią klasę wielkości. Poprzez takie określenie problematyki Autorzy uzyskują swego rodzaju efekt synergii: po pierwsze - rewitalizują i uaktualniają doniosły w pracy kierowniczej problem procesu zarządzania, po drugie - wypełniają widoczną na rynku wydawniczym lukę dotyczącą braku bieżących opracowań na podjęty temat i wreszcie, po trzecie - adresują swoje przemyślenia do kierownictw tej grupy przedsiębiorstw, w których w świetle licznych badań występuje największy deficyt wiedzy menedżerskiej..." Z recenzji prof. UJ dr. hab. Piotra Jedynaka „...Autorzy w opracowaniu wychodzą poza omówienie klasycznego, najczęściej omawianego w literaturze przedmiotu racjonalnego podejścia do podejmowania decyzji i podejmują próbę zarysowania własnej koncepcji procesu zarządzania, która jest (...) w większym stopniu dopasowania do specyfiki SME. (...) Przeprowadzona w niektórych częściach monografii dyskusja posiada niewątpliwie teoriotwórczy charakter i może stanowić podstawę do prowadzenia pogłębionych badań naukowych..." Z recenzji prof. dr. hab. Szymona Cyferta, prof. zw. UEP
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14904.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15713.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 305-317.
Książka zawiera kompendium wiedzy o istocie, specyfice zarządzania i uwarunkowaniach rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw oraz wiedzy aplikacyjnej niezbędnej w kształtowaniu zachowań strategicznych przedsiębiorstwa. Jej autorzy przyjęli, że przedsiębiorczość i umiejętność tworzenia nowych bytów gospodarczych to atrybuty, które można zdobywać i doskonalić. Założyli dalej, że mała firma nie jest miniaturą wielkiego przedsiębiorstwa, zatem nie da się przejąć wprost na jej potrzeby tych samych metod, technik i koncepcji zarządzania, które sprawdziły sie w dużym przedsiębiorstwie. Uznano również, że podstawowe znaczenie dla rozwoju małych firm, a nawet dla ich przeżycia, ma przyjęcie w procesie decyzyjnym optyki strategicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12286 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.12285.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13411.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 231-241
Książka pokazuje główne bariery rozwojowe polskich przedsiębiorstw - brak możliwości finansowania rozwoju, brak dostępu do szkoleń i wiedzy na temat nowoczesnego zarządzania, nadmierny fiskalizm państwa. Z badań przeprowadzonych przez autora wynika, że słaba kondycja i niska konkurencyjność polskich małych i średnich przedsiębiorstw wynika też z małej świadomości przedsiębiorców, niechęci do uczenia się, do współpracy z innymi przedsiębiorstwami, do ponoszenia ryzyka. Recenzowana książka może dostarczyć ciekawych przemyśleń polskim menedżerom, którzy chętnie narzekają na fiskalizm państwa i drogie kredyty, ale nie szukają przyczyn niepowodzeń biznesowych we własnych postawach i działaniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10292.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sektor MSP we współczesnej gospodarce / Piotr Dominiak. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005. - 265, [1] s. : mapy, rys., wykr. ; 25 cm.
Autor, powołując się zarówno na teorie ekonomiczne, jak i na realia gospodarcze krajów wysoko rozwiniętych, próbuje znaleźć odpowiedzi na przedstawione niżej pytania: Czy znaczenie sektora MSP w wysoko rozwiniętych krajach nadal rośnie? W czym przejawia się jego wpływ na wzrost gospodarczy? Czy powszechne przekonanie, że MSP tworzą więcej nowych miejsc pracy niż duże firmy, to mit czy rzeczywistość? Co to jest "pułapka rozkładu przedsiębiorstw"? Od czego zależy wielkość populacji firm w gospodarkach poszczególnych krajów? Czym zajmuje się demografia przedsiębiorstw? Co kryje się pod takimi zjawiskami, jak narodziny i zgon firmy? Czy śmierć przedsiębiorstwa to zdarzenie negatywne? Jest to pierwsza w Polsce publikacja naukowa poświęcona ekonomii sektora MSP.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7325 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8272.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
W książce omówiono wiele nowych metod i systemów wspomagających zarządzanie różnymi sferami działalności przedsiębiorstwa. Opracowane rozwiązania metodyczne i informatyczne obejmują cztery grupy zagadnień: wspomaganie decyzji logistycznych przedsiębiorstwa w zarządzaniu łańcuchem dostaw; metody i systemy komputerowe wspomagające planowanie produkcji; zarządzanie jakością w usługach przemysłowych i przedsiębiorstwach produkcyjnych; operacyjne prognozowanie popytu na rynkach docelowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8808 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10282.IX.11 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znaczne możliwości wsparcia finansowego otrzymały małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP). Można postawić tezę o szczególnym preferowaniu w programach unijnych tych właśnie podmiotów. Sektorowi MŚP poświęcona jest ta praca.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5388 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6692.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6691.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Small Business)
Tyt. oryg.: Guerrilla marketing for the home-based business
Poradnik dla tych, którzy zdecydowali się na działanie na własny rachunek. Przedstawia opracowane i sprawdzone przez najlepszych drobnych przedsiębiorców techniki umożliwiające stworzenie grona lojalnych klientów, wypromowanie domowej firmy i osiągnięcie stabilnej pozycji. Opisuje metody szukania miejsca na rynku, zdobywania zleceń, reklamowania usług oraz tworzenia i utrzymywania relacji z klientami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8961.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10524.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Small Business)
Indeks.
Książka będzie Twoim doradcą podczas partyzanckich ataków na rynek. Dzięki niej dowiesz się, w jaki sposób zaistnieć na rynku, stać się znaną osobą i czerpać z tego korzyści. Nauczysz się budować swoją reputację i gromadzić wokół siebie potencjalnych klientów. Stworzysz siatki wywiadowcze, które doniosą Ci o zainteresowaniu Twoimi usługami, znajdą kolejnych kontrahentów i poinformują o Tobie odpowiednie osoby. Wypromujesz swoją firmę, ponosząc minimalne koszty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7789.IX.16 [Magazyn 1], P.6986 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7790.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 208-209. Indeks.
Marketing dla małych i średnich przedsiębiorstw to praktyczny poradnik o tym, jak skutecznie przeprowadzać marketing w firmie i odnosić na tym polu sukcesy. Znajdziesz w nim wiele rad i wskazówek na temat tego, jak za pomocą przemyślanego marketingu zwiększyć sprzedaż i przekonać do siebie klientów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11528.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12756.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skuteczny marketing w małej firmie / Dave Patten. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2005. - 327 s. : rys. ; 21 cm.
(Onepress)
Ta książka jest napisana dla małych przedsiębiorców. Duże firmy z reguły mają dyrektorów i specjalistów od marketingu. Jednak prowadzący małe biznesy muszą opierać się na własnej wiedzy i doświadczeniu. Muszą zdobywać informacje o rynku i umieć je spożytkować własnymi siłami. Zawarte tu użyteczne przykłady i wskazówki pomogą Ci lepiej wykorzystywać szanse rynkowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8959 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8960.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4458.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnich latach zaistniało wiele istotnych procesów rozwoju i przełomów w nauce, technologii, ekonomii, przedsiębiorczości, zarządzaniu i na międzynarodowej scenie politycznej. Ich znaczenie jest tak duże, iż zaczęliśmy mówić o "nowej nauce", "nowej technologii", "nowej ekonomii", "nowej przedsiębiorczości", "nowym zarządzaniu" a nawet o "nowym świecie". Niestety bardziej zasadnicze aspekty międzyludzkich relacji, zarządzanie konfliktami czy też jakość życia zostały ulepszone w znacznie mniejszym stopniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1113 [Magazyn 1], P.1111 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1112.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Managing in the Knowledge-Based Economy / Mario Raich. - Zurich/London : Right to Copy, 2000. - 329, [1] s. : rys. ; 24 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1109 [Magazyn 1], P.1110 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
To już trzecia książka, którą oddajemy do rąk naszych czytelników - ludzi różnych zawodów, osób w różnym wieku, lecz związanych jednym: potrzeba aktywnego działania, impulsem kreowania swego życia zgodnie z wymogami współczesnego świata, współczesnej cywilizacji. W "Sztuce przedsiębiorczości" i w "Sztuce rozwoju osobistego" staramy się pokazać podstawowe techniki "bycia przedsiębiorcą", który przez cały czas musi rozwijać umiejętności, dbać nie tylko o swoją własną firmę, lecz takżę o dobro ogółu, którego jest powiernikiem o umacnianie etosu przedsiębiorcy, człowieka prawego, odważnego, twórczego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.415 [Magazyn 2], B.416 [Magazyn 2], B.418 [Magazyn 2] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.417.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Mario Raicha i Jana Klimka ma w dużym stopniu wymiar symboliczny. Napisali ją wspólnie Szwajcar i Polak. Ich praca miała swoje korzenie w doświadczeniach przedsiębiorczości szwajcarskiej, ale doświadczenia te zostały już poddane niezwykle interesującej i twórczej konfrontacji z realiami polskimi. Warsztaty przygotowane przez doświadczonych przedsiębiorców szwajcarskich dla ich młodszych kolegów, adeptów sztuki przedsiębiorczości, trafiły do Polski i stały się tutaj sposobem zdobywania wiedzy przez przedsiębiorców polskich. W rezultacie nie brak już w Polsce małych i średnich firm, które dla swego stylu działania wprowadziły szwajcarskie wzory.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.226.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja ma na celu pokazanie użytecznych narzędzi zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem w wymagających i trudnych uwarunkowaniach rynkowych, z jakimi mamy współcześnie do czynienia. Wskazuje, iż oprócz uwarunkowań ekonomicznych, istotne w procesach zarządzania działalnością biznesową jest także uwzględnianie oczekiwań zewnętrznych i wewnętrznych interesariuszy. A to oznacza konieczność wzięcia pod uwagę w procesach zarządzania przedsiębiorstwem określonych ograniczeń i możliwości środowiskowych oraz społecznych i etycznych. Książka nawiązuje do tych warunków, pokazując, jak zastosować określone narzędzia zarządzania strategicznego i operacyjnego, zarządzania zasobami i procesami w kontekście wymagań zrównoważonego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15130 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16140.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16139.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja)
Treść książki pozwala zapoznać odbiorcę z podstawowymi problemami ekonomiki przedsiębiorstw prowadzących działalność na małą i średnią skalę, które w okresie zmian systemowych stworzyły dynamicznie rozwijający się sektor polskiej gospodarki. Szczególny akcent położono na praktyczną stronę rozwiązywania zagadnień ekonomiczno-organizacyjnych tych przedsiębiorstw, stąd też przedmiotem analizy są takie zagadnienia jak: ekonomika procesów wytwórczo-usługowych, gospodarowanie środkami trwałymi, ekonomika majątku obrotowego, gospodarowanie zasobami ludzkimi, koszty własne i wynik finansowy przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3275 [Magazyn 2], 3274 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2076.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej