Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Autor
Cęcelek Grażyna
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Nauczyciele akademiccy
(1)
Temat
PEDEUTOLOGIA
(2)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedeutologia
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Słowo kluczowe
pedeutologia
(2)
kompetencje
(1)
kształcenie
(1)
nauczyciel
(1)
nauczyciele
(1)
osobowość
(1)
pedagogika
(1)
szkoła
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce.)
Bibliogr. s. 333-365. Indeksy.
Monografia dotyczy profesji nauczycielskiej i czynników ją warunkujących. Podejmowana w niej problematyka jest obecnie niezwykle istotna, ponieważ nauczyciel pełni strategiczną rolę w funkcjonowaniu i efektywności systemu edukacji. W trakcie zmian społecznych rola ta jest redefiniowana, zaś on sam staje ciągle wobec nowych wyzwań i zadań. Książka umożliwia Czytelnikowi zaznajomienie się z rozwojem pedeutologii jako ważnej subdyscypliny pedagogicznej, która w ostatnich latach dynamicznie się rozwija. Autorka w swych rozważaniach uwzględnia polską myśl pedeutologiczną, kierunki ewolucji pytań badawczych, związki pedeutologii z innymi subdyscyplinami pedagogiki, a także z innymi dyscyplinami naukowymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14469.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15393.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 247-253. Indeksy.
Podręcznik dla studentów wszystkich wydziałów pedagogicznych oraz nauczycieli akademickich przygotowujących studentów do zawodu nauczycielskiego, zgodny ze standardami kształcenia na kierunkach pedagogicznych. Uwzględnia kulturowo-społeczny kontekst pracy nauczyciela, przemiany funkcji zawodowych (intelektualizacja, informatyzacja), potrzeby edukacyjne młodzieży i jej współczesny wizerunek kulturowo-osobowy. Umożliwia nie tylko przyswojenie odpowiedniej teorii, ale także kształtowanie potrzeby i umiejętności dokonywania obserwacji własnej pracy, refleksji nad nią, samodzielnego tworzenia nowej wiedzy i nowych sprawności na podstawie już zdobytych kwalifikacji, kształtowania umiejętności definiowania i rozwiązywania sytuacji edukacyjnych. Autorka sięgnęła do takiego sposobu zaprezentowania pedeutologii, który (...) wyzwala samodzielne konstruowanie koncepcji nauczyciela, jego kształcenia i pracy. Jest to udany przykład zaproszenia czytelników do podmiotowego uczestniczenia w projekcie konstruowania wiedzy o nauczycielu, a jednocześnie dowód na to, że podręcznik akademicki, jakkolwiek wpisany w system, nie musi być czynnikiem kolonizowania umysłów i źródłem <>. (...) treści podręcznika mogą stać się podstawą rozważnych decyzji w sprawach polityki oświatowej na poszczególnych szczeblach administracji:: od gminy do ministerstwa. Lektura tej książki wskazuje, że próby uczynienia z nauczyciela funkcjonariusza państwowego (ze wszystkimi tego konsekwencjami) nie znajdują podstaw w żadnej koncepcji tego zawodu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7018.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7837.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wokół podstawowych zagadnień pedeutologii / Grażyna Cęcelek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 259, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 236-259.
Autorka dokonała analizy problematyki obejmującej dwa podstawowe obszary: proces kształtowania się myśli pedeutologicznej na przestrzeni dziejów oraz proces ewolucji roli nauczyciela – w celu ukształtowania u czytelników refleksyjnego nastawienia do wiedzy o pedeutologii jako znaczącej subdyscyplinie pedagogiki oraz o specyfice zmieniającej się w szybkim tempie rzeczywistości społeczno-edukacyjnej stanowiącej przestrzeń pracy współczesnego nauczyciela. Przedstawione przemyślenia, wątpliwości i kwestie dyskusyjne nastawione są na zachęcenie czytelnika do rozważań nad zawodem nauczyciela we współczesnym świecie oraz nad specyfiką procesu edukacji i wychowania młodego pokolenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18702.V.5 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22760.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22759.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej