Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(99)
Forma i typ
Książki
(97)
Publikacje naukowe
(55)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(5)
E-booki
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(91)
dostępne
(56)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(19)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(42)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(96)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(7)
Szuścik Urszula
(7)
Baraniak Barbara (1944- )
(3)
Błażejewski Wojciech
(3)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(3)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(3)
Barłóg Krystyna
(2)
Białas Marcin (pedagog)
(2)
Blatchford Peter
(2)
Bogaj Andrzej
(2)
Chodkiewicz Halina
(2)
Czekierda Piotr (1976- )
(2)
Fidelus Anna
(2)
Fingas Bartosz
(2)
Kantowicz Ewa
(2)
Karney Janina E
(2)
Kocór Maria
(2)
Kutnick Peter
(2)
Kwiatkowski Stefan M. (1948- )
(2)
Lukasek Aleksandra Kinga
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Rejman Krzysztof
(2)
Setkowicz Malwina
(2)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(2)
Stępień Ewa (kultura fizyczna)
(2)
Szala Marcin
(2)
Wiatrowski Zygmunt
(2)
Wolicki Marian (1941-2017)
(2)
Zenderowski Radosław (1974- )
(2)
Ambrozik Wiesław (1947- )
(1)
Baines Ed 1969-
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Bartczak Jowita
(1)
Bartkowicz Zdzisław (1947- )
(1)
Benirowska Sylwia
(1)
Berdondini Lucia
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Białobrzeska Katarzyna (pedagog)
(1)
Boć Jan (1939-2017)
(1)
Breska Radosław
(1)
Błaut Robert
(1)
Chojnacki Włodzimierz (socjologia wojska)
(1)
Chowne Anne
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cieśleńska Beata
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Cynarski Wojciech Jan (1965- )
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
DaSilva Iddings Ana Christina
(1)
Danilewicz Wioletta Teresa
(1)
Dignen Bob
(1)
Domański Maciej (filolog)
(1)
Domański Piotr (pedagog)
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dutkiewicz Waldemar (1939-2007)
(1)
Dąbrowska Izabela
(1)
Dąbrowska Izabela Edyta
(1)
Dąbrowski Dominik
(1)
Dłutek Aneta
(1)
Frydrysiak-Brzozowska Adrianna
(1)
Furmanek Waldemar
(1)
Galas Barbara
(1)
Gerlach Ryszard
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Gołembowska Monika
(1)
Grażul-Luft Agnieszka
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Głowacka Mariola
(1)
Głowala Agnieszka
(1)
Hajduk Edward (1932- )
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Inglot-Kulas Joanna
(1)
Iskra Janusz (1959- )
(1)
Jacobs George M
(1)
Janecka Wioletta
(1)
Jankowski Dzierżymir (1932- )
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jezierska Joanna (pedagog)
(1)
Jusko Peter (1971- )
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kamińska Izabela (pedagog)
(1)
Karpińska-Musiał Beata
(1)
Kasperczyk Tadeusz (1948- )
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Klimska Agnieszka
(1)
Konopczyński Marek (1956- )
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Korabiowska-Nowacka Kazimiera
(1)
Kosieradzka-Federczyk Agata
(1)
Kozłowska Edyta
(1)
Kratzer Jan
(1)
Kretek Henryk
(1)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kulpa-Puczyńska Aleksandra
(1)
Kurkowski Cezary
(1)
Kuzior Aleksandra
(1)
Kuśnierz Cezary
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(66)
Kraj wydania
Polska
(91)
Anglia
(3)
Wielka Brytania
(3)
Holandia
(1)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Język
polski
(88)
angielski
(11)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(10)
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(4)
Pedagodzy
(3)
Psycholodzy
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Gimnazja
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Poziom średnio zaawansowany
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
PEDAGOGIKA PRACY
(14)
Metody nauczania
(10)
Kształcenie
(9)
Nauczanie początkowe
(8)
Praca zespołowa
(8)
Nauczanie języków obcych
(6)
Nauczyciele
(6)
PEDAGOGIKA
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Wychowanie
(5)
Młodzież
(4)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Prace dyplomowe
(4)
Psychoterapia
(4)
Badania naukowe
(3)
Dzieci
(3)
Jakość życia
(3)
PRACA
(3)
Praca socjalna
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Trudności wychowawcze
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Aktywizacja społeczna
(2)
Asystenci rodzin
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Indywidualizacja (pedagogika)
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Kreatywność
(2)
Kultura
(2)
Mentoring
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
OPIEKA SPOŁECZNA
(2)
PEDAGOGIKA KULTURY
(2)
PRACA KULTURALNO-OŚWIATOWA
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Praca dyplomowa
(2)
Profilaktyka szkolna
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzina
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
ANIMATORZY KULTURY
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Animacja kultury
(1)
BEZROBOCIE
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
COVID-19
(1)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy
(1)
Coaching
(1)
Czytanie
(1)
DZIECKO
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Działanie
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Emisja głosu
(1)
Europejski Zielony Ład (program)
(1)
Fizjologia sportu
(1)
Fizjoterapia
(1)
Gospodarka
(1)
HIPOTEZA
(1)
HUMANIZACJA PRACY
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Język
(1)
Język angielski
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język ojczysty
(1)
Język środowiskowy
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KULTURA
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kawula, Stanisław (1939-2014)
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Korespondencja
(1)
Kosmetologia
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Literatura
(1)
Temat: czas
2001-
(30)
1901-2000
(6)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Polska
(14)
POLSKA
(2)
ROSJA
(1)
RPA
(1)
Rosja
(1)
SŁOWACJA
(1)
Słowacja
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(55)
Monografia
(7)
Poradnik
(5)
PORADNIKI
(4)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręcznik
(2)
Poradniki
(2)
MONOGRAFIA
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
PRACA ZBIOROWA
(1)
SŁOWNIKI
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(74)
Socjologia i społeczeństwo
(17)
Językoznawstwo
(10)
Psychologia
(10)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Medycyna i zdrowie
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Nauka i badania
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Podróże i turystyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(17)
edukacja
(13)
rodzina
(11)
młodzież
(10)
wychowanie
(10)
nauczyciel
(9)
pedagogika
(8)
resocjalizacja
(7)
group work
(6)
study and teaching
(6)
uczeń
(6)
praca socjalna
(5)
autyzm
(4)
czas wolny
(4)
edukacja wczesnoszkolna
(4)
nauczyciele
(4)
pandemia
(4)
pedagogika pracy
(4)
praca dyplomowa
(4)
praca magisterska
(4)
szkoła
(4)
tutoring
(4)
wychowanie fizyczne
(4)
edukacja dorosłych
(3)
edukacja zdalna
(3)
mentoring
(3)
metodologia
(3)
pedagogika kultury
(3)
praca
(3)
socjalizacja
(3)
socjologia
(3)
sport
(3)
English language
(2)
animacja społeczna
(2)
asystent rodziny
(2)
bezrobocie
(2)
człowiek
(2)
education
(2)
jakość życia
(2)
komunikacja
(2)
kreatywność
(2)
kultura
(2)
kultura bezpieczeństwa
(2)
kurator sądowy
(2)
kwalifikacje zawodowe
(2)
language
(2)
narkotyki
(2)
niepełnosprawni
(2)
pedagogika społeczna
(2)
pisanie
(2)
poradnik
(2)
praca licencjacka
(2)
przedszkole
(2)
rozwój
(2)
szkolnictwo wyższe
(2)
teatr
(2)
terapia
(2)
turystyka
(2)
uzależnienie
(2)
więzienie
(2)
wykluczenie społeczne
(2)
zaburzenia odżywiania
(2)
English
(1)
Internet
(1)
Komitet Ochrony Praw Dziecka
(1)
Polska
(1)
Słowacja
(1)
aksjologia
(1)
aktywność
(1)
aktywność fizyczna
(1)
alkoholizm
(1)
animacja kultury
(1)
animator
(1)
animator kultury
(1)
architektura
(1)
assessment
(1)
atapowe zapalenie skóry
(1)
badania
(1)
badania naukowe
(1)
bezdomność
(1)
biblioteka
(1)
bioróżnorodność
(1)
biznes
(1)
choroba nowotworowa
(1)
coaching
(1)
conflict management
(1)
cooperative learning
(1)
cultural adaptation
(1)
cultural studies
(1)
cyberprzemoc
(1)
cywilizacja
(1)
czytanie
(1)
człowieczeństwo
(1)
demoralizacja
(1)
destrukcja
(1)
diagnoza
(1)
dom kultury
(1)
dorośli
(1)
dydaktyka
(1)
dysfunkcyjność
(1)
99 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Bibliogr. s. 363-392.
Publikacja wprowadza nowe wątki do teorii pedagogiki pracy istotnie ją poszerzając, między innymi o ekonomiczny sens pracy, analizę pracy w kategoriach wartości a także analizuje rynkowy wymiar pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11859.IV.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści także ang.
Książka obejmuje zagadnienia dotyczące kształcenia przed zawodowego, pozazawodowego, edukacji zawodowej oraz zawodowej edukacji ustawicznej osób dorosłych, w tym szeroko rozumiane zadania edukacyjne i humanizacyjne zakładu pracy. Treść publikacji stanowi zarówno rozważania będące wynikiem analiz teoretycznych jak i przeprowadzonych badań empirycznych. Materiały zawarte w opracowaniu stanowią interesującą próbę poszukiwań nowego podejścia do problemu przygotowania do zatrudnienia. Zwracają uwagę na inicjatywy wykraczające poza tradycyjne kształcenie zawodowe, podejmowane przez otoczenie zewnętrzne szkoły, co może świadczyć o złożoności i wieloaspektowości podjętych tematów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8443.IV.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9834.IV.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr. s. 481-505. Indeks.
Książka Waldemara Furmanka jest cenna i wazna. Ma szerokiego odbiorcę. Jest bowiem godna polecenia przede wszystkim z uwagi na zawarte w niej dotychczas niespotykane w takim zakresie kompleksowe i wielostronne podejście do przemyśleń i refleksji nad pracą człowieka. Można ją również polecić organizatorom pracy i służbom zatrudnienia, pracownikom instytucji edukacyjnych, szczególnie pedagogom pracy, studentom, jak i wszystkim innym czytelnikom, ponieważ doświadczenie pracy zawodowej wpisuje się w biografię każdego człowieka. Z przekonaniem można ją zarekomenderować jako podręcznik akademicki do realizacji przedmiotu studiów „Pedagogika pracy”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8574.IV.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9999.IV.8 [Czytelnia B], 9998.IV.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 389-406.
Pedagogika społeczna i pedagogika pracy wobec przemian cywilizacyjnych to monografia, obok której nie da się przejść obojętnie. Jej Autor przemawia do Czytelnika z ogromną erudycją, silną logiką. Wkłada też w to całą żarliwość swego serca. Nieważne, z jakiego powodu sięgniemy po tę książkę-z ciekawości czy z chęci poznania jej zawartości-ważne, że bez wątpienia jest to pozycja niezwykle wartościowa, godna polecenia, która poszerza tradycyjne pojmowanie edukacji i nauk o niej. Charakteryzuje się dużym zasobem innowacyjnych i oryginalnych treści. W rękach mądrego nauczyciela akademickiego może znakomicie pełnić role ciekawego i inspirującego podręcznika dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego. Obok trafnego doboru treści uznanie budzi także sposób jej zaprezentowania-klarowny, kompetentny, ciekawy, doprawdy znakomity z dydaktycznego punktu widzenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14853.IV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15652.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W Nowym słowniku pedagogiki pracy zostały przedstawione pojęcia w sposób prosty i zaktualizowany, dostosowany do zaistniałych przemian gospodarczo-ustrojowych i oświatowych. Autorzy Nowego słownika... starali się dokładniej zilustrować treść haseł, przez analizę danego pojęcia, ale unikając jednocześnie „przeradzania się” hasła w rozprawkę. W Nowym słowniku... występują nowe hasła, które ujawniły się w języku polskim, w wyniku zachodzących przemian i jest ich ponad 2000.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3122.I.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek w środowisku pracy i jego problemy, organizacja przedsiębiorstwa, stosunki międzyludzkie, osiągnięcia lub porażki. Oto zagadnienia omawiane w tym podręczniku. Na różnych szczeblach organizacji człowiek jest twórcą, obiektem i ofiarą zmian. Od jego umiejętności współdziałania oraz przygotowania zawodowego zależą losy zakładów pracy, atmosfera tam panująca i stosunki koleżeńskie. By osiągnąć sukces, mieć satysfakcję z pracy, szacunek kolegów i uznanie przełożonych trzeba poznać tajniki psychopedagogiki pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3685.IV.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 259-275. Indeks.
Niniejsze opracowanie stanowi próbę opisu, wyjaśnienia i interpretacji wybranych przez autorów 264 pojęć występujących w obszarze pedagogiki pracy, która ma charakter interdyscyplinarny. W myśli, teoriach i praktyce pedagogicznej pojawiają się bowiem coraz częściej nowe, czasem trudne do jednoznacznego zrozumienia terminy, które są zapożyczane z innych dyscyplin naukowych lub językowych. Ponadto niektóre pojęcia, od lat już obecna w literaturze przedmiotu, niekiedy zyskują nowe, dodatkowe znaczenia. Książka jest więc wyjściem naprzeciw oczekiwaniom szerokiego kręgu osób, a zwłaszcza studentów pedagogiki, odczuwającym brak tego rodzaju opracowań na polskim rynku wydawniczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15207.I.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Nowoczesny podręcznik akademicki adresowany do studentów pedagogiki, a także kierunków pokrewnych przygotowujący do pracy nauczycielskiej w systemie szkolnym i pozaszkolnym zarówno z dziećmi i młodzieżą, jak i z dorosłymi. Strukturę podręcznika tworzą elementy pedagogiki pracy związane z kolejnymi etapami życia szkolnego i zawodowego: edukacja przedzawodowa, prozawodowa, zawodowa, a także edukacja dorosłych rozpatrywana w kontekście idei uczenia się przez całe życie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6703 [Magazyn 1], P.6704 [Magazyn 1], P.7020 [Magazyn 1], P.7019 [Magazyn 1], P.6705 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6702.IV.8 [Wypożyczalnia B], P.5086.IV.8 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6193.IV.8 [Czytelnia B], 6194.IV.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest liczącym się w kraju podręcznikiem akademickim, przeznaczonym głównie dla studentów pedagogiki pracy i specjalności pokrewnych z bloku orientacji, poradnictwa i doradztwa zawodowego. Podręcznik trafia również do innych odbiorców w sferze oddziaływań oświatowych i gospodarczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5152 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3759.IV.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6282.IV.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy pedagogiki pracy wydawane od 1994 roku przez WSP w Bydgoszczy, a stanowiące znacznie zmodyfikowaną wersję skryptu akademickiego PWN z 1985 roku pt. Pedagogika pracy w zarysie, uzyskały już rangę liczącego się w skali kraju podręcznika akademickiego. W przedstawionej wersji, tj. w wydaniu czwartym, wprowadzone zmiany i modyfikacje mają przede wszystkim na celu zaktualizowanie głównych właściwości i zadań pedagogiki pracy w rozległym układzie stabilizującego się życia gospodarczego, jak również w obszarze społecznym i w szeroko rozumianej edukacji. (...) Liczba rozdziałów i ich tytuły w zasadzie nie uległy zmianie. Publikacja ta prezentuje pedagogikę pracy jako dyscyplinę pedagogiczną i jej rodowód oraz omawia przedmiot badań, głównych zadań, a także jej miejsce w na polu nauk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2772 [Magazyn 1], P.2773 [Magazyn 1], P.2223 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3499.IV.8 [Wypożyczalnia B], 3498.IV.8 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2222.IV.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek w środowisku pracy i jego problemy, organizacja przedsiębiorstwa, stosunki międzyludzkie, osiągnięcia lub porażki. Oto zagadnienia omawiane w tym podręczniku. Na różnych szczeblach organizacji człowiek jest twórcą, obiektem i ofiarą zmian. Od jego umiejętności współdziałania oraz przygotowania zawodowego zależą losy zakładów pracy, atmosfera tam panująca i stosunki koleżeńskie. By osiągnąć sukces, mieć satysfakcję z pracy, szacunek kolegów i uznanie przełożonych trzeba poznać tajniki psychopedagogiki pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4903.IV.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5467.IV.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W związku z coraz bardziej złożonym procesem pracy, ze stale wzrastającymi wymaganiami wobec pracowników, koniecznością trafnego przewidywania ich zachowań oraz zmian dokonujących się w tym procesie pojawia się zapotrzebowanie na interdyscyplinarną teorię pracy, pozwalającą skutecznie rozwiązywać problemy w procesie pracy. W książce wątki natury psychologicznej i pedagogicznej dotyczące tego procesu zintegrowane są z ujęciem charakterystycznym dla analizy systemowej. W rozdziale I omówione zostało pojęcie pracy, wieloaspektowość jej procesu, implikacje dla człowieka i pracy wynikające z teraźniejszości i przyszłości, oczekiwania wobec pracowników oraz problemy i kierunki rozwoju pedagogiki pracy. Rozdział II zawiera uwagi krytyczne na temat dotychczasowego stanu teorii, rygory metodologiczne teorii, przyjętą koncepcję człowieka i jego cech, omówienie jej w aspekcie rozwoju człowieka oraz podstawowe założenia teoretyczne. W ośmiu kolejnych rozdziałach zaprezentowane zostały najważniejsze dla procesu pracy zagadnienia: relacje występujące w procesie pracy, rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji przez pracowników, ich potrzeby, funkcjonowanie zawodowe, aktywność i przedsiębiorczość, przystosowanie zawodowe, komunikowanie się oraz wypalenie zawodowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7332.IV.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8287.IV.8 [Czytelnia B], 8288.IV.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 285-301.
Zasadniczym celem monografii jest podjęcie analizy teoretycznej o charakterze filozoficzno-antropologicznym na temat wzajemnych wpływów, powiązań oraz uwarunkowań bezrobocia i osoby ludzkiej. Tak sformułowany cel wymaga wskazania na wynikające z faktu bezrobocia implikacje pedagogiczne. Równocześnie publikacja ta stawia sobie za cel określenie roli wychowania, i ogólnie pedagogiki, w przeciwdziałaniu bezrobociu. Celem publikacji jest także wskazanie potrzeby rozwoju swoistej pedagogii bezrobocia, przygotowującej osoby do funkcjonowania w sytuacji bezrobocia i wskazanie na drogi poprawy własnej sytuacji życiowej oraz niesienie pomocy w przeciwdziałaniu zjawisku bezrobocia poprzez wychowywanie człowieka do pełnej aktywności. Praca powstała w kontekście tego sposobu uprawiania refleksji pedagogicznej, który jest charakterystyczny dla pedagogiki ogólnej i filozofii wychowania, głównym zaś przyjętym stanowiskiem teoretycznym i koncepcyjnym jest personalizm etyczny. Zastosowano metody analizy, interpretacji i eksplikacji zjawiska bezrobocia oraz człowieka bezrobotnego w świetle najnowszej literatury z zakresu nauk społecznych i filozoficznych. (Ze wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12097.VII.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13212.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 90-95.
Ta książka jest właściwie poradnikiem doświadczonego pedagoga dla studentów piszących prace dyplomowe i magisterskie. Autor porusza tu takie zagadnienia, jak: kogo badać, jakie wybrać strategie - ilościowe czy jakościowe, a może mieszane, wreszcie jak zebrany materiał przedstawić w pracy będącej podsumowaniem całych studiów. Niezależnie od własnych przemyśleń każdego absolwenta autor zachęca do korzystania z zalecanej w tej książce literatury. To sprawi, że praca będzie oryginalna i samodzielna, a doświadczenia zdobyte przy jej pisaniu przydadzą się w późniejszej praktyce pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7003 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7004.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7809.V.9 [Czytelnia B], 7810.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 83-85
Ustalenia, jak radzą sobie studenci z rozpoznawaniem składników języka zawierających wiedzę o zależnościach, o oddziaływaniach, było inspiracją do napisania oddawanej do rąk Czytelnika książki. Studenci są wyposażeni w wiedzę definicyjno-klasyfikacyjną. W sytuacjach dydaktycznych często wykorzystują uproszczone schematy myślenia, wyjaśniania, skąpy repertuar leksykalny, łatwo porzucają język opisu a wykorzystują język ocen i postulatów. Taki schemat myślenia utrudnia im odróżnianie przypuszczenia od składnika języka opisującego zjawiska realne lub relacje między nimi. Być może przedkładane propozycje osłabią te utrudnienia i będą przydatne studentom do czytania tekstu naukowego z większym pożytkiem poznawczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8017.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 227-240.
Potencjał dziecka, jego szerokie możliwości nakła­dają na organizatorów edukacji, badaczy, nauczycieli i rodziców liczne zadania i wyzwalają ich odpowiedzialność za jego rozwój. Edukacja przedszkolna ma stać się dla dziecka trampoliną wzrostu, wsparciem rozwoju, płaszczyzną odkrywa­nia i uczenia się, a nie tylko ciągiem przypadkowo dobranych czynności dydak­tyczno-wychowawczych, replikowanych z gotowych rozwiązań, scenariuszy. Czy jesteśmy w stanie temu zadaniu sprostać i dokonać potrzebnych zmian? Mamy świadomość koniecznych modyfikacji i otwarcia się na nowe rozwiązania. Mamy też szacunek do tego, co cennego i ważnego w tym zakresie zrobiono i napisano dotąd i tu także poszukujemy inspiracji lokując je w nowych, aktualnych kontekstach naszego działania, funkcjonowania, badania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17637.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17636.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
W pozycji tej w sposób ustruktualizowany pokazano, co należy przedsięwziąć w toku czynności związanych z określonymi badaniami pedagogicznymi, by sprawnie i skutecznie osiągnąć zamierzony cel. Posługiwanie się tym opracowaniem wymaga solidnych podstaw teoretycznych z zakresu metodologii badań pedagogicznych, logiki oraz statystyki. Publikacja składa się z dwu części. W pierwszej części przedstawiono etapy i fazy cyklu działań niezbędnych w trakcie przygotowania i pisarskiego ujęcia pracy naukowej, w drugiej – zamieszczono program samokształcenia metodologicznego wraz z wybranymi wzornikami praktyczno-metodologicznymi. Jego adresatami są głównie studenci stacjonarni i zaoczni oraz doktoranci wyższych uczelni przygotowujący prace magisterskie i doktorskie z pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8026.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 91-92.
Publikacja jest przewodnikiem metodologicznym dla studentów piszących pracę dyplomową i magisterską o charakterze empirycznym na kierunku studiów pedagogicznych, może być również wykorzystana na studniach psychologicznych i socjologicznych. W związku z nader rozległą problematyką metodologiczną badań pedagogicznych w książce ujęto podstawowe zagadnienia związane z pracami dyplomowymi. Treścią książki są następujące zagadnienia: zadania i charakter pracy magisterskiej, wybór tematów pracy magisterskiej, zadania i tematyka seminarium magisterskiego, sposoby analizy literatury przedmiotu, ukazanie etapów procesu badawczego, omówienie konstrukcji pracy magisterskiej z podaniem przykładów, kryteria oceny prac magisterskich. Autor przedstawił sposób przygotowania pracy magisterskiej wypracowany na podstawie literatury metodologicznej i własnej praktyki pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6742 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.6741.V.9 [Wypożyczalnia B], P.6740.V.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7573.V.9 [Czytelnia B], 7574.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 86-88.
Książka łączy zagadnienia metodologii i praktyki społecznej w zakresie naukowego przygotowania i pisania empirycznych prac dyplomowych z pedagogiki. Praca składa się z dwóch, ściśle powiązanych i wzajemnie uzupełniających się części. W pierwszej ukazane zostały węzłowe problemy naukowe i prakseologiczne związane z przygotowaniem i pisaniem empirycznych prac dyplomowych. W części drugiej pracy znajduje się, bardzo przydatny dla autorów prac, słownik wybranych terminów metodologicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15130.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Professional Learning and Development in Schools and Higher Education ; v.8)
Includes bibliographical references.
Offers a major contribution to understanding and evidence on collaborative group work that challenges traditional approaches to teaching and pedagogy Develops a new and ambitious social pedagogic approach to classroom learning and group work Makes a substantial contribution to our knowledge of teaching and learning, particularly in the context of seeking more active forms of learning using more diverse forms of pedagogy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17714.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej