Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(122)
Forma i typ
Książki
(122)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(138)
tylko na miejscu
(110)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(64)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(83)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(111)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(8)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(7)
Kubinowski Dariusz (1962- )
(5)
Dąbrowski Zdzisław
(4)
Stanik Jan Maria (1943- )
(4)
Urban Bronisław (1942-2014)
(4)
Badora Sylwia
(3)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(3)
Palka Stanisław (1941- )
(3)
Schulz Roman
(3)
Śnieciński Józef Marek
(3)
Bogaj Andrzej
(2)
Brezinka Wolfgang (1928- )
(2)
Deutsch Smith Deborah (1947- )
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(2)
Goriszowski Włodzimierz (1928- )
(2)
Karney Janina E
(2)
Kawula Stanisław (1939- )
(2)
Kochanowicz Jerzy (1964- )
(2)
Krüger Heinz-Hermann (1947- )
(2)
Kwiatkowski Stefan M. (1948- )
(2)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(2)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(2)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(2)
Szumski Grzegorz
(2)
Wiatrowski Zygmunt
(2)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(2)
Ambrozik Wiesław
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baraniak Barbara (1944- )
(1)
Bauman Teresa
(1)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Binnebesel Józef (1967- )
(1)
Bobrowicz Wojciech
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Błasiak Anna
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(1)
Doleżych Bogdan
(1)
Draus Jan (1952- )
(1)
Dutka Elżbieta
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Dycht Marzena (1976- )
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dyrda Mirosław Jan (1945- )
(1)
Frączek Zofia
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Gnitecki Janusz
(1)
Godlewski Michał (1917- )
(1)
Gomóła Anna
(1)
Góralski Andrzej (1936- )
(1)
Górniewicz Józef (1956- )
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa (1941- )
(1)
Jaworska Anetta
(1)
Jaworska Teresa
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Kelm Albin
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Konopczyński Marek (1956- )
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kowalska-Wilanowska Monika
(1)
Kracewicz Stanisław
(1)
Krajewska Anna (pedagog)
(1)
Krajewski Mirosław (1946- )
(1)
Kron Friedrich Wilhelm (1933- )
(1)
Kędzierska Jadwiga
(1)
Leppert Roman
(1)
Litak Stanisław (1932- )
(1)
Lulek Barbara
(1)
Lütje-Klose Birgit
(1)
Marzec Danuta
(1)
Nowakowska-Siuta Renata (1970- )
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Polak Krzysztof
(1)
Prucha Jan
(1)
Puślecki Władysław (1933- )
(1)
Pytka Lesław (1947- )
(1)
Rogowski Cyprian (1953- )
(1)
Rubacha Krzysztof (1965- )
(1)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(1)
Siwiński Wiesław (1934- )
(1)
Sowa Józef (1939- )
(1)
Suchodolski Bogdan
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szczepska-Pustkowska Maria
(1)
Szczęsny Wiesław Wojciech
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Sztobryn Dorota
(1)
Sztobryn Dorota (1956- )
(1)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(1)
Terlecki Ryszard
(1)
Troszczyńska-Nakonieczna Wiesława
(1)
Turos Lucjan (1927- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(96)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Kraj wydania
Polska
(122)
Język
polski
(121)
angielski
(1)
Temat
PEDAGOGIKA
(54)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(13)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(13)
WYCHOWANIE
(13)
PEDAGOGIKA KULTURY
(9)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(8)
PEDAGOGIKA PRACY
(8)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(8)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(6)
SZKOLNICTWO
(5)
PEDAGOGIKA RODZINY
(3)
PRACA
(3)
NAUCZANIE
(2)
PEDAGOGIKA PORÓWNAWCZA
(2)
ASPIRACJE
(1)
Biologia
(1)
DZIECKO
(1)
Higiena szkolna
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
Język angielski
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Medycyna
(1)
Metody nauczania
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUKI KOGNITYWNE
(1)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
OŚWIATA
(1)
PEDAGOGIKA MEDIALNA
(1)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(1)
PORADNICTWO ZAWODOWE
(1)
PRZESTĘPSTWO PRZECIW WOLNOŚCI SEKSUALNEJ I OBYCZAJNOŚCI
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
Pedagogika
(1)
REHABILITACJA (medyczna)
(1)
RODZINA
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
SENS ŻYCIA
(1)
STATYSTYKA MATEMATYCZNA
(1)
SZKOLNICTWO SPECJALNE
(1)
TURYSTYKA
(1)
Terminologia
(1)
WIEDZA o KULTURZE
(1)
WYCHOWANIE RELIGIJNE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(43)
Podręczniki akademickie
(3)
Podręcznik akademicki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
pedagogika
(8)
wychowanie
(6)
badania pedagogiczne
(4)
edukacja
(4)
pedagogika religii
(4)
rodzina
(4)
socjalizacja
(4)
metody badań
(3)
opieka nad dzieckiem
(3)
pedagogika kultury
(3)
pedagogika rodziny
(3)
resocjalizacja
(3)
ankieta
(2)
dom dziecka
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
eksperyment
(2)
kurator sądowy
(2)
metodologia
(2)
metody statystyczne
(2)
nauczanie
(2)
nauczyciel
(2)
pedagodzy szkolni
(2)
pedagogika opiekuńcza
(2)
pedagogika pracy
(2)
pedagogika resocjalizacyjna
(2)
pedagogika społeczna
(2)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(2)
rodzicielstwo
(2)
sieroctwo
(2)
szkoła
(2)
wychowawca
(2)
wywiad
(2)
Centrum Pomocy Dziecku i Rodzinie
(1)
English
(1)
Freinet Celestyn
(1)
Korczak Janusz
(1)
Nowe Wychowanie
(1)
Ośrodek Pomocy Społecznej
(1)
Petersen Peter
(1)
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
(1)
alkoholizm
(1)
analiza danych
(1)
anatomia
(1)
badania jakościowe
(1)
badania naukowe
(1)
business English
(1)
choroba
(1)
choroba sieroca
(1)
cywilizacja
(1)
dane badawcze
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
diagnoza rodziny
(1)
dydaktyka
(1)
dysfunkcyjność
(1)
działania profilaktyczne
(1)
dzieci
(1)
edukacja alternatywna
(1)
edukacja dorosłych
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
fizjologia
(1)
gender
(1)
gwałt
(1)
higiena
(1)
hipoteza
(1)
historia
(1)
homeostaza
(1)
informacja
(1)
instytucjonalne systemy resocjalizacji
(1)
integracja społeczna
(1)
internat
(1)
interwencja kryzysowa
(1)
introspekcja
(1)
kapitał ludzki
(1)
kariera zawodowa
(1)
katecheza
(1)
kazirodztwo
(1)
kierunki pedagogiczne
(1)
komunikacja społeczna
(1)
konflikt
(1)
książka
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
kształcenie zintegrowane
(1)
kultura popularna
(1)
kwalifikacje zawodowe
(1)
materiał badawczy
(1)
mediacja
(1)
metoda Montessori
(1)
metody nauczania
(1)
metody obserwacyjne
(1)
metody statystycznesocjometria
(1)
metodyka
(1)
narkomania
(1)
narządy zmysłów
(1)
narzędzia badawcze
(1)
nauka
(1)
niepełnosprawność
(1)
obserwacja
(1)
opieka zastępcza
(1)
organizacja
(1)
122 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Myśl Pedagogiczna)
Tyt. oryg.: "Erziehung und Pädagogik im Kulturwandel" 2003.
Bibliogr. s. 195-215.
Dezorientacja w dziedzinie wartości i zachodzących przemian kulturowych jest wyzwaniem dla działalności wychowawczej. Co robić by zmniejszyć negatywne skutki procesów i wykorzystać ich szanse? Odpowiedzią na to pytanie jest obecna książka - realistyczny przewodnik po życiu, wychowaniu i polityce oświatowej. Autor wskazuje w niej na braki nauki o wychowaniu i opowiada się za rehabilitacją pedagogiki praktycznej, pomocnej rodzicom, nauczycielom i pozostałym wychowawcom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7499 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7500.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8513.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obecna książka proponuje pogłębioną refleksję nad problematyką, którą poruszono w poradniku „Wychowanie w zdezorientowanym społeczeństwie”. Zawarte w nim analizy okazały się w wielu przypadkach trafne również w odniesieniu do stosunków panujących w innych krajach, co potwierdziły przekłady na języki: włoski, hiszpański, japoński i koreański.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3333 [Magazyn 1], P.3332.V.2 [Magazyn 1], P.3334 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4187.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4186.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Brak informacji o dostępności: sygn. P.2384 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik jest wynikiem współpracy pedagogów i przedstawicieli dyscyplin współpracujących z pedagogiką. Książka składa sie z kilku kręgów tematycznych. Pierwsze rozdziały dotyczą charakterystyki pedagogiki jako nauki oraz założeń metodologicznych. Następne rozdziały poruszają temat celów, treści i metod wychowania i nauczania, roli nauczyciela w tych procesach oraz tendencji rozwoju pedagogiki współczesnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2247.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Podręcznik dla studentów pedagogiki, pedagogiki specjalnej oraz kierunków przygotowujących do zawodu nauczyciela, a także dla osób zajmujących się zawodowo problemami edukacji. Tworzenie całościowego oglądu edukacji z pozycji pedagogiki ogólnej jest przedsięwzięciem niezwykle trudnym i odpowiedzialnym. Autorka tekstu podręcznika to niezwykłe wyzwanie podjęła. we właściwy sposób. Rozważyła kwestię relacji między pedagogiką ogólną, jako najbardziej ogólną nauką o edukacji opartą na paradygmacie naukowym, a ideologiami wychowania (pedagogiami opartymi na zróżnicowanych ideologiach społecznych). Dostarczyła przekonujących argumentów: jak rozumieć ogólność myślenia o edukacji w okresie współczesnego przełomu formacyjnego, jak pojmować teorię pedagogiczną i praktykę edukacyjną w okresie nowoczesności, ponowoczesności i neonowoczesności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6530 [Magazyn 1], P.6527 [Magazyn 1], P.6528 [Magazyn 1], P.6524 [Magazyn 1], P.6526 [Magazyn 1], P.6529 [Magazyn 1], P.6525 [Magazyn 1] (7 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6522.IV.1 [Wypożyczalnia B], P.6523.IV.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7317.IV.1 [Czytelnia B], 7443.IV.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wybór tekstów pomyślany został jako pomoc dydaktyczna w realizacji treści takich przedmiotów, jak: wprowadzenie do pedagogiki, wstęp do pedagogiki, podstawy pedagogiki, pedagogika ogólna. Jego adresatami są studenci pedagogiki, nauczyciele, nauczyciele akademiccy i pracownicy naukowi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1891 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1892.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawowe problemy pedagogiczne zostały przedstawione w szerszym kontekście społeczno-kulturowym. Książka: przedstawia współczesne teorie wychowania, zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom drugi obejmuje trzy części. Pierwsza część omawia zagadnienia istoty i przedmiotu badań teorii wychowania, różnych podejść do teorii wychowania, badań porównawczych z tego zakresu, a także nowych kategorii pojęciowych współczesnej teorii wychowania oraz teorie socjalizacji. Część druga porusza zagadnienia z zakresu dydaktyki, dotyczące m.in. programu szkolnego, nauczania i uczenia się w klasie, szkolnego środowiska uczenia się, w tym zagadnień przemocy i agresji w szkole, a także pełnienia i przygotowania się do zawodu nauczyciela. Część trzecia omawia zaś aktualne problemy oświaty, główne tendencje w zakresie struktur i funkcjonowania systemów edukacyjnych w świecie oraz reformowania oświaty w Polsce. Podręcznik przeznaczony jest dla: przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego - studentów uczelni akademickich, kolegiów nauczycielskich i wyższych szkół zawodowych, studentów pierwszych lat pedagogiki, nauczycieli, którzy chcą odnowić swoją wiedzę pedagogiczną, prowadzących szkolenia w ośrodkach doskonalenia kadr pedagogicznych, wszystkich zainteresowanych współczesną pedagogiką - działaczy oświatowych i samorządowych, psychologów i socjologów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2048 [Magazyn 1], P.2044 [Magazyn 1], P.2045 [Magazyn 1], P.2046 [Magazyn 1], P.2047 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2042.IV.1 [Wypożyczalnia B], P.2043.IV.1 [Wypożyczalnia B], 3254.IV.1 [Wypożyczalnia B] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2049.IV.1 [Czytelnia B], 3255.IV.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka zapoczątkowuje cykl publikacji, o wspólnym tytule "Wykłady z pedagogiki ogólnej", odnoszących się - z grubsza biorąc - do w/w bloków tematycznych, a będących zapisem doświadczeń autora jako wykładowcy przedmiotu "pedagogika ogólna". Przewodnią ideą zamieszczonych tu analiz jest teza, że "punkt widzenia i pogląd (w sprawach natury edukacji) zależą od punktu siedzenia". Próbuję tu zatem, po pierwsze, wyodrębnić oraz zwięźle scharakteryzować podstawowe pozycje praktyczne i epistemologiczne, z jakich powstają "wyobrażenia zbiorowe" na temat ładu edukacyjnego. Po drugie, próbuje określić, jakie specyficzne (i odmienne zarazem) koncepcje (idee) porządku edukacyjnego odpowiadają wyróżnionym pozycjom i perspektywom. Akcent pada tu zatem m.in. na zjawisko realnego uwarunkowania sfery ideowej (światopoglądowej) w wychowaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3521.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4278.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głównym przedmiotem analizy w obecnym tomie jest problematyka ontologiczna, implikowana przez pytanie o miejsce i rolę edukacji w całościowym procesie konstytuowania się jednostkowego bytu ludzkiego. W odróżnieniu od dotychczas stosowanych w filozofii wychowania podejść, zagadnienie to jest rozpatrywane z perspektywy antropologicznej. Status obecnego tomu, podobnie jak poprzedniego, jest dwoisty. Pod pewnymi względami jest to monografia naukowa, gdyż dotyczy pojedynczego, nie w pełni rozpoznanego zagadnienia, w odniesieniu do którego stosuje się przyjętą w nauce procedurę formułowania problemów oraz zgłaszania uzasadnionych propozycji ich rozwiązania. Z drugiej strony jest to skrypt akademicki, miejscami o charakterze tylko konspektu wykładu, przeznaczony dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, wspomagający przyswajanie wiadomości z zakresu pedagogiki ogólnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5024.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6051.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 223-225.
Niniejsza książka to wynik realizacji jednego z punktów szerszego planu, polega­jącego na zastosowaniu perspektywy antropologicznej w definiowaniu i rozstrzy­ganiu światopoglądowych problemów pedagogiki. Zawiera ona charakterystykę pedagogicznego poznania i wiedzy na szerszym tle procesów informacyjnych, leżących u podstaw narodzin, funkcjonowania i rozwoju ładu edukacyjnego. Swym podtytułem praca nawiązuje do jednego z rozdziałów pierwszego tomu obecnego cyklu, w którym idee tu rozwijane zostały po raz pierwszy w swej wstępnej, a zarazem elementarnej postaci. W sensie dydaktycznym prezentowana książka dotyczy spraw, które w syste­mie kształcenia wyższego pedagogów zajmują miejsce pośrednie mię­dzy „Wprowadzeniem do pedagogiki" a „Metodologią badań pedagogicznych".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8620.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10045.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma charakter teoretyczny i przedstawia określony zakres ważnej problematyki wychowawczej i pewien zasób elementarnej wiedzy pedagogicznej, niezbędnej dla jej rozwiązywania. W zakres tej książki wchodzą ogólne rozważania o człowieku i jego wychowaniu, zwłaszcza w warunkach rozwijającej się cywilizacji socjalistycznej, o celach i zasadach wychowania w Polsce, o procesach wychowania samorzutnego w środowisku i zorganizowanego przez instytucje oświatowo-wychowawcze. W zakres książki weszły także podstawowe informacje dotyczące metod nauczania i wychowania ze szczególnym uwzględnieniem wychowania umysłowego, moralno-społecznego, estetycznego i fizycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2248.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki, efekt współpracy międzynarodowego grona Autorów z całej Europy. Obok siebie znajdują się tu teksty Autorów z Anglii, Czech, Finlandii, Niemiec, Polski, Włoch, Szwajcarii. Tom pierwszy jest poświęcony podstawom nauk o wychowaniu, czyli historii wychowania, wprowadzeniu we współczesne rozważania, czym jest pedagogika i jakie są jej główne kierunki, oraz zagadnieniom modeli wychowania, wynikającym z przekonania, że wychowanie jest podstawą egzystencji człowieka. Tom wieńczą rozważania o charakterze aksjologicznym, uzupełniającym prezentację podstaw pedagogiki o kwestie etyczne. Wszystkie teksty są osadzone w spójnej strukturze i opracowane w taki sposób, by można je było jak najlepiej wykorzystać na zajęciach z poszczególnych przedmiotów. oraz współczesne kierunki pedagogiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4395.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4853.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom drugi ukazuje funkcje, jakie pedagogika pełni w stosunku do edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych. Mamy zatem podstawy metodologii badań w zakresie pedagogiki, socjologiczne i porównawcze ukazanie stanu pedagogiki i edukacji w różnych krajach, ze szczególnym uwzględnieniem krajów Unii Europejskiej. Poznajemy też podstawy dydaktyki szkolnej w ciekawie zaprezentowanym modelu, psychologię kształcenia, która wspiera ową dydaktykę, dowiadujemy się, jaka jest rola współczesnego nauczyciela i jego tożsamość oraz w jakich warunkach prawnych przychodzi mu działać. edukacyjnych w świecie oraz reformowania oświaty w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4396.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4854.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tomie trzecim zostały przedstawione wybrane subdyscypliny pedagogiki, tworzące współczesny zrąb zagadnień dla nich najistotniejszy. W syntetycznych ujęciach tom zawiera charakterystyki pedagogiki społecznej i andragogiki, pedagogiki specjalnej i resocjalizacyjnej, pedagogiki pracy, opiekuńczej, medialnej i zdrowia. Całość zamyka wgląd w nauki o wychowaniu z perspektywy ich uwarunkowań społeczno-kulturowych, zorientowanych na kształcenie i wychowywanie kolejnych pokoleń dzieci i młodzieży w duchu porozumienia, współpracy i otwartości narodów . Wszystkie teksty są osadzone w spójnej strukturze i opracowane w taki sposób, by można je było jak najlepiej wykorzystać na zajęciach z poszczególnych przedmiotów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4397.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4855.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowany podręcznik odbiega od klasycznych ujęć, koncepcji i modeli tego typu opracowań. Jest to właściwie zbiór rozpraw, studiów i opracowań dotyczących różnych dziedzin działalności edukacyjnej i związanych z nią refleksji badań i teorii. Intencją tego opracowania jest ukazanie wybranych węzłowych problemów istniejących lub dopiero powstających subdyscyplin pedagogicznych (...). Praca ma na celu ukazanie głównych kierunków rozwoju pedagogiki, tworzenia się jej różnorakich odgałęzień i specjalizacji, obejmowania badaniami i refleksją pedagogiczną coraz szerszych terenów i coraz głębszego ich ujmowania. (...) Omawiane w podręczniku nauki pedagogiczne nie obejmują wszystkich dziedzin praktycznej działalności edukacyjnej, lecz tylko te, których znaczenie społeczne i intensywność rozwoju spowodowały narodziny refleksji i badań pedagogicznych oraz próby tworzenia teorii naukowych. (...) Prezentowane w podręczniku poglądy, analizy, diagnozy, wyniki badań, opcje teoretyczne są oparte głównie na polskich doświadczeniach i odzwierciedlają potrzeby naszego społeczeństwa. (...)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8734.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka, która przygotowuje do efektywnej pracy w klasie szkolnej, jest przeznaczona przede wszystkim dla kandydatów na nauczycieli. Jest to pierwsza na rynku wydawniczym publikacja, która prezentuje tak wiele zagadnień dotyczących szkoły i klasy szkolnej oraz odwołuje się do badań empirycznych w tej dziedzinie. Jest to swego rodzaju podręcznik, który dostarcza rzeczywistej, zintegrowanej i zrozumiałej wiedzy podstawowej dotyczącej zjawisk edukacyjnych, która pomoże studentom powiązać teorię i rezultaty badań naukowych z praktyką nauczania, a także działaniami podejmowanymi przez nich w tej dziedzinie. Wiadomości zawarte w publikacji są ważne w poznaniu i zrozumieniu ogólnych zagadnień traktujących o szkole, a także określają punkt wyjścia zawodowego rozwoju każdego przyszłego nauczyciela.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3072.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4076.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
E.5 CZYT.
Publikacja jest próbą selektywnego zebrania i uporządkowania dotychczasowej wiedzy o pedagogice czasu wolnego, a szczególnie jej zastosowania do rekreacji i turystyki. Pod względem zakresu i układu treści książka dostosowana jest do programu studiów na kierunku turystyka i rekreacja. Omawia się w niej zagadnienia z zakresu m.in.: pojęć czasu wolnego oraz jego znaczenie wychowawcze, zdrowotne i kulturotwórcze, historii wolnego, , roli intencjonalnych problematyki czasu i naturalnych środowisk wychowawczych w procesie wychowania i socjalizacji w czasie wolnym, edukacji ustawicznej w kulturze fizycznej, elementów andragogiki, przemian społecznych w sferze rekreacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.472 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1403.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce wyłącznie błędny ISBN 78-83-16095-01-09
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja jest poświęcona pedagogice specjalnej w ujęciu historycznym i jest podzielona na cztery części. W pierwszej znajdziecie Państwo informacje dotyczące historii założeń tej dyscypliny naukowej z uwzględnieniem przemian w sytuacjach edukacyjnych, rehabilitacyjnych i poradnictwie. Rozdział drugi został dedykowany oligofrenopedagogice, tyflopedagogice, surdopedagogice, resocjalizacji, logopedii, opiece i wsparciu terminalnie chorych. Rozdział trzeci traktuje o historii podejmowanych działań w terapiach tych, których pozycja i efekty znane są od dawna oraz tych, które znajdują zwolenników jeszcze w wąskim gronie. W rozdziale czwartym zaprezentowana została, z perspektywy historii wychowania, przestrzeń pedagogiki specjalnej ze swoimi najbardziej sławnymi reprezentantami. Gandalf.com.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10546.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8709.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W głównych swych założeniach książka stanowi kompendium podstawowej wiedzy o historii pedagogiki specjalnej, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia wkładu czołowych przedstawicieli tej nauki w jej rozwój. Publikacja ta jest także próbą uczczenia naukowego i dydaktycznego dorobku osób tworzących podwaliny pedagogiki specjalnej poprzez kontynuowanie tradycji upowszechniania wiedzy pedagogicznej wśród tych, którzy się nią zajmują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5056.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł. podtyt.: pojęcia, procesy, modele.
Tyt. oryg.: Grundwissen Pädagogik, 2009.
Bibliogr. s. 363-384. Indeksy.
Prezentowana książka to nowoczesny podręcznik akademicki prezentujący najważniejsze koncepcje, modele i podejścia w pedagogice. Autor omawia cztery obszary przedmiotowe: pojęcia podstawowe, procesy socjalizacji i wychowania oraz instytucje pedagogiczne, uzupełniając je rozważaniami z dziedziny teorii nauki i podstaw badawczo-metodycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12209.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13329.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej