Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(6)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(7)
Autor
Rynio Alina (1954- )
(2)
Barth Grzegorz
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Chrobak Stanisław (1961- )
(1)
Chrost Sławomir (1967- )
(1)
Guzowski Krzysztof (1962- )
(1)
Kalita Cezary (1967- )
(1)
Kostencka Alicja
(1)
Niewęgłowski Jan
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Rogowski Cyprian (1953- )
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
PEDAGOGIKA
(7)
PERSONALIZM
(4)
WYCHOWANIE RELIGIJNE
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
WYCHOWANIE
(2)
Antropologia biblijna
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Augustyn (święty ; 354-430)
(1)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie)
(1)
Grzegorz z Nyssy (święty ; ok. 335-ok. 394)
(1)
Hermeneutyka
(1)
JAN PAWEŁ II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jan Chryzostom (święty ; ok. 354-407)
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
KATOLICKI UNIWERSYTET LUBELSKI JANA PAWŁA II
(1)
Katolicyzm
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kunowski, Stefan (1909-1977)
(1)
Osoba (filozofia)
(1)
PAŃSTWOWA WYŻSZA SZKOŁA ZAWODOWA im. PAPIEŻA JANA PAWŁA II (Biała Podlaska)
(1)
PEDAGODZY
(1)
Pedagogika personalistyczna
(1)
Personalizm
(1)
STEFANINI, LUIGI
(1)
UNIWERSYTETY KATOLICKIE
(1)
WARTOŚĆ
(1)
Temat: miejsce
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Słowo kluczowe
pedagogika
(3)
religia
(2)
wychowanie
(2)
Jan Paweł II
(1)
hermeneutyka
(1)
indywidualizm
(1)
katecheza
(1)
lęk
(1)
nadzieja
(1)
nadzieja chrześcijańska
(1)
nauczanie
(1)
nauczyciel akademicki
(1)
optymizm
(1)
pedagogika miłości
(1)
pedagogika personalistyczna
(1)
pedagogika religii
(1)
personalizm
(1)
religijność
(1)
rozpacz
(1)
seksualność
(1)
sport
(1)
studenci
(1)
szkolnictwo wyższe
(1)
teologia
(1)
uniwersytet
(1)
utopia
(1)
wartość
(1)
wychowanie personalistyczne
(1)
wychowanie religijne
(1)
wychowanie zdrowotne
(1)
zdrowie publiczne
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ranga wychowania sprawia, że wielu pedagogów, psychologów, teologów, filozofów, socjologów i polityków kieruje swoje zainteresowania na to, co składa się na treść, kierunek i sposób wychowania człowieka. Powszechnie wiadomo, że zarówno jakość życia w wymiarze indywidualnym, jak i społecznym, a tym samym przyszłość społeczeństw, ludów i narodów uwarunkowana jest jakością wychowania. Pomimo że powstało na ten temat wiele różnorodnych teorii, to problem wychowania, będąc zagadnieniem "arcytrudnym", pozostaje kwestia ciągle otwartą, potrzebującą nowych rozwiązań i inspiracji w każdym pokoleniu. Stąd szczególnie w świecie współczesnym, "lansującym wzorce wychowawcze opatrywane mianem «neutralnych aksjologicznie» i niosących niejednokrotnie zamierzoną destrukcję moralnych fundamentów życia społecznego i indywidualnego", istnieje pilna potrzeba odnowienia i rekonstrukcji takiego wychowania i takich systemów wartości, które nie dewaluowałyby się tak łatwo, ale miały moc opierania się naciskowi dehumanizacji cywilizacji współczesnej. Niewątpliwie taką szansę niesie chrześcijańska tradycja wychowawcza, na którą składają się sprawdzone przez wieki ideały, zasady i wartości. Są one związane z realistycznie pojmowaną naturą ludzką, wewnętrznymi i zewnętrznymi czynnikami rozwojowymi człowieka i obowiązującym w chrześcijaństwie etosem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6501 [Magazyn 1], P.14801 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7084.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7437.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 426-483. Indeksy.
"Podręcznik akademicki pedagogiki religii autorstwa Cypriana Rogowskiego jest dziełem, które ukazuje się na gruncie polskim po raz pierwszy. [... ] Oceniam go jako dzieło nowatorskie na polskim rynku wydawniczym, bardzo potrzebne i niemające zbyt wielu odpowiedników w literaturze światowej. Czytelnikami będą nie tylko przedstawiciele nauk pedagogicznych, psychologowie i socjologowie, ale także teologowie, filozofowie, religioznawcy oraz przedstawiciele innych dyscyplin humanistycznych (np. kulturoznawstwa). Recenzowany podręcznik legitymizuje w Polsce pedagogikę religii jako autonomiczną dyscyplinę naukową, zajmującą się człowiekiem i jego związkami z rzeczywistością transcendentną - dyscypliną badającą religijność jako proces dochodzenia do wiary osobowej, przeżywanej i umocnionej". (z recenzji ks. prof. zw. dr. hab. Janusza Mariańskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11843.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13017.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Personalizm : sympozja ; 3)
Bibliogr. przy pracach.
Personalizm jako refleksja nad osobą jest naukową syntezą łączącą teorię i praktykę, wiedzę i etykę, mysl i ethos, poznanie i działanie na rzecz ochrony osób. W nowoczesnym kształcie ten nurt filozoficzny skupia w sobie takie dziedziny jak: filozofia, antropologia teologiczna, psychologia, peagogika, etyka, medycyna, które próbują wyjaśnić fenomen osoby ludzkiej. Książka "Osoba a wychowanie" pozwoli dostrzec realność każdej indywidualnej osoby, jej wyjątkowość. piękno,a tym samym znaleźć drogę do jej człowieczeństwa, wytyczając nowe intelektualne szlaki dla współczesnej pedagogiki i edukacji zdrowotnej. Ufamy także, że posłuży jako impuls i przewodnik do tworzenia konkretnych programów przenikniętych duchem personalizmu w jednostkach szkolno-wychowawczych. (od redaktorów)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14596.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. równol.: The basics of the pedagogy of hope.
Spis treści także ang.
Bibliogr. s. 533-631.
Autor omawianego studium podjął się niełatwego zadania. Postawił sobie za cel próbę ukazania złożonej problematyki, kojarzącej się z pojęciem „nadzieja” i sformułowania odpowiedzi na szereg pytań z nią związanych. Pytania te brzmią następująco: Czego się oczekuje od nadziei? Jak przeżywa się spełnioną nadzieję? W jaki sposób rozumie się spełnioną nadzieję, gdy zrealizowała się ona inaczej niż oczekiwano? Jak przeżywa się niespełnioną nadzieję? Jak następuje uwolnienie od niespełnionej nadziei, w formie beznadziei (braku) czy zwątpienia? Jaki wkład może wnieść pedagogika w tym względzie? Odpowiadając na postawione pytania, ks. Chrobak wskazuje na podstawy, fundamenty nadziei jako motywu każdego działania a zarazem wolnej od lęku, otwartej na przyszłość „dyspozycji” czowieka. Omawiana publikacja jest dziełem ambitnym i użytecznym. Jej Autor w sposób erudycyjny i kompetentny opisał fundamenty, motywy i inspiracje związane z nadzieją. W jego książce, mającej charakter pedagogiczny, obecne są wątki interdyscyplinarne (filozoficzno-teologiczne, kulturowe, fenomenologiczne). Czyni to jej lekturę trudniejszą, ale też podnosi jej walor.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10072.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 15 grudnia 2009 r., Lublin.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Publikacja jest próbą przybliżenia historycznych i aktualnie istniejących podejść do tytułowego zagadnienia. Traktując ja jako efekt spotkania z osobami sytuującymi swoje poszukiwania wokół pedagogiki uniwersyteckiej zarówno na gruncie historii wychowania, dydaktyki, pedeutologii, biografistyki, pedagogiki ogólnej i chrześcijańskiej, pedagogiki zdrowia, filozofii czy prawa, mamy nadzieję, że zainicjuje ona systematyczną i krytyczną wymianę myśli i doświadczeń w tej dziedzinie. (ze Słowa wprowadzającego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14361.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9458 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia strony 177-186. Netografia strona 186.
Publikacja odpowiada na podstawowe pytania antropologiczne w świetle nauczania wybranych Ojców Kościoła, tzn. Św. Grzegorza z Nyssy, Św. Jana Chryzostoma i Św. Augustyna. Przedmiotem badań jest antropologia wybranych Ojców Kościoła oraz korespondująca z nią pedagogika, określana mianem „pedagogii osoby”. Celem jest przypominanie nauki Ojców, aby znać fundament, na którym można budować pedagogikę personalistyczną w nurcie katolickim i bez którego nie można i nie należy rozwijać pedagogiki w tej perspektywie. Zamierzeniem jest też wskazanie na fakt, że nie sposób zrozumieć człowieka i poznać prawdy o osobie ludzkiej bez odniesienia do wymiaru metafizycznego i religijnego. Wreszcie ważne staje się wskazanie, na fundamencie zalecanym przez antropologię Ojców, wniosków na przyszłość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17635.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17634.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych ref.
Wśród licznych opracowań naukowych ta publikacja zajmuje miejsce szczególne, będąc pokłosiem pierwszej konferencji naukowej poświęconej papieżowi Janowi Pawłowi II, zorganizowanej bezpośrednio po jego śmierci. Stanowi asumpt zarówno do swoistej mobilizacji środowiska dydaktycznego i naukowego do kolejnych tego typu inicjatyw, jak i świadczy również o szczególnym znaczeniu papieskiego nauczania, dającego szansę na owocne prowadzenie badań naukowych, refleksji i codziennych decyzji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4022 [Magazyn 1], 4475 [Magazyn 2], P.4021 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4474.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej