Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(6)
Autor
Bogaj Andrzej
(1)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(1)
Herzog Walter (1949- )
(1)
Kwiatkowski Stefan M. (1948- )
(1)
Massalski Adam (1942- )
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Wiatr Kazimierz (1955- )
(1)
Wojnar Irena (1924- )
(1)
Zychowicz Juliusz
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
PEDAGOGIKA
(3)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
HUMANIZM (postawa)
(1)
KOŚCIÓŁ KATOLICKI
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
NAŁÓG
(1)
OŚWIATA
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
PEDAGOGIKA PRACY
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PORADNICTWO ZAWODOWE
(1)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
RODZICE
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
TURYSTYKA
(1)
WYCHOWANIE MORALNE
(1)
WYCHOWANIE dla POKOJU
(1)
Temat: czas
2001-0
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Słowo kluczowe
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
etyka
(1)
harcerstwo
(1)
młodzież
(1)
nieletni przestępcy
(1)
przestępczość nieletnich
(1)
rodzina
(1)
sport
(1)
szkoła specjalna
(1)
turystyka
(1)
turystyka aktywna
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
uzależnienie
(1)
wartości
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wychowanie
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Czy można sobie wyobrazić pedagogikę bez psychologii? Czy kształcenie i wychowanie są możliwe bez wiedzy psychologicznej? Czy psychologia nie jest naturalną partnerką nauki o wychowaniu? Co więcej, czy nie jest ona dla niej nauką podstawową, tak że pedagogika bez psychologii nie mogłaby w ogóle istnieć? Przedstawienie relacji, jaka zachodzi między pedagogiką a psychologią, nie jest rzeczą łatwą. Literatura z zakresu obu tych dyscyplin osiągnęła już takie rozmiary, że trudno jest pojedynczemu człowiekowi utrzymywać swoją wiedzę w tych dziedzinach na aktualnym poziomie. Obie one są ponadto dyscyplinami, co do których wolno zakładać, że mają sobie wzajemnie wiele do powiedzenia. Nie było chyba takiej wielkiej postaci w historii psychologii, która nie wypowiadałaby się na tematy związane z wychowaniem, ani też takiego klasyka pedagogiki, w którego pracach nie można by znaleźć refleksji psychologicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8448.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9844.IV.1 [Czytelnia B], 9843.IV.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie SALOS RP)
Książka jest zbiorowym namysłem nad turystyką z pozycji aksjologii. Jest to namysł nad postacią idealną turystyki, jak również nad tą, która jest udziałem szerokich rzesz ludzi. Monografia zawiera 47 wypowiedzi podejmujących problemy dotyczące aksjologii turystyki. Poszczególne teksty charakteryzują się różnorodnością założeń teoretycznych, metodologicznych, językowych oraz terminologicznych. Zostały napisane z różnych pozycji światopoglądowych, różnych szkół naukowych oraz w sposób charakterystyczny dla dyscypliny naukowej reprezentowanej przez poszczególnych autorów. Owa różnorodność sprawia, że zagadnienia ukazane zostały w sposób kompleksowy, a tym samym lepiej przybliżający do poszukiwanej poznawczej prawdy. Jest to niezaprzeczalny atut niniejszej publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6926.XX.1.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Etos edukacji w XXI wieku / red. Irena Wojnar. - Warszawa : "Elipsa", 2000. - 347 s. ; 21 cm.
Bibliogr. przy pracach.
Oto książka, której treść nie jest towarem! Nie sprzedaje się uczciwości i nie wróży "sukcesu" misja pedagogiczna, który czyni siebie zbytecznym prowadząc wychowanka do pełnej niezależności. W pewnych środowiskach wychowawca, dla którego naprawdę ważną nagrodą są postępy ucznia, wydaje się Don Kichotem. Pochwała tej książki nie obiecuje doraźnych korzyści czytelnikowi; jest sprzeczna z ideą "marketingu". Dzisiaj pośród "destrukcji normatywności" skierowanie refleksji ku sprawom niemal nieuchwytnym, sprawom, które rozgrywają się między "ja" i "ty", między nauczycielem i lokalną społecznością, między wychowawcą i wychowankiem, może wydać się oderwana od życia. A jednak w dłuższej perspektywie życia narodu właśnie sprawy etosu zawodowego i moralnego profilu, sprawiedliwości społecznej i zaangażowania po stronie dobra wspólnego decydują o naszym losie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2109.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik prezentuje aktualnie ważne problemy jak: uznawalność dyplomów i świadectw w krajach Unii Europejskiej, standardy kwalifikacji zawodowych: rynkowe i szkolne, problemy etyczne związane ze środowiskiem pracy. Problematyka książki została podzielona na 7 powiązanych z sobą części. Zaczyna się od definicji i charakterystyki współczesnych rynków pracy. Następnie podejmowane są zagadnienia dotyczące: zawodoznawstwa, klasyfikacji i kompetencji zawodowych, nowych zawodów i form zatrudnienia, poradnictwa zawodowego ujętego w syntetycznej formie współczesnych orientacji i tendencji w tej dziedzinie, szkolnych i pozaszkolnych systemów kształcenia zawodowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4791.VII.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5159.VII.3 [Czytelnia B], 5160.VII.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-320.
Przedmiotem publikacji jest współdziałanie szkoły specjalnej i rodziny w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka lekko upośledzonego umysłowo. Zbadanie i ukazanie tego problemu w dzisiejszych warunkach życia dzieci upośledzonych umysłowo i ich rodzin wydaje się zasadne poznawczo i wskazane z terapeutycznego punktu widzenia. Podjęte w publikacji badania stanowiły próbę odpowiedzi na następujące pytanie: Jakie są realne możliwości stymulowania rozwoju biopsychosocjokulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim w obecnych warunkach społecznych i oświatowych poprzez optymalizację współdziałania szkoły specjalnej i rodziny? Opracowanie składa się z części teoretycznej, metodologicznej i empirycznej. W części teoretycznej znajduje się analiza polskiej i zagranicznej literatury przedmiotu ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień dotyczących roli rodziny, szkoły i grupy rówieśniczej w zaspokajaniu potrzeb rozwoju biologicznego, psychospołecznego i kulturalnego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim, a także istoty upośledzenia umysłowego. Część metodologiczna prezentuje konceptualizację badań empirycznych. Zastosowane rozwiązania metodologiczne pozwoliły na hipotetyczne sformułowanie kierunków aktywności szkoły specjalnej i rodziny służącej stymulowaniu rozwoju biopsychosocjokulturalnemu dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim oraz na opracowanie głównych założeń programu optymalizacji współdziałania tych dwóch środowisk wychowawczych. W części empirycznej znajduje się analiza uzyskanych wyników badań, przeprowadzonych w środowisku rodzinnym i szkolnym dzieci upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9116.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10743.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10328.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11846.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej