Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(24)
Forma i typ
Książki
(24)
Muzyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(21)
dostępne
(14)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(21)
Autor
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(3)
Kacprzak Lech
(2)
Kawula Stanisław (1939- )
(2)
Miąso Józef (1930- )
(2)
Wojnar Irena (1924- )
(2)
Wołoszyn Stefan
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Cichowska Malwina
(1)
Deliński Cezariusz
(1)
Komar Witold
(1)
Kot Stanisław
(1)
Niewęgłowski Jan
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Ożóg Tomasz (1949- )
(1)
Piejka Agnieszka
(1)
Rynio Alina (1954- )
(1)
Samoraj Mariusz
(1)
Stopińska-Pająk Agnieszka
(1)
Sztobryn Sławomir
(1)
Tłuczek-Tadla Ewa
(1)
Walasek Stefania
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Śnieciński Józef Marek
(1)
Świtka Małgorzata
(1)
Żak Maria
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(2)
1920 - 1929
(1)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(24)
Temat
PEDAGOGIKA
(20)
WYCHOWANIE
(8)
SZKOLNICTWO
(7)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
HUMANIZM (postawa)
(2)
OŚWIATA
(2)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
BIBLIOFILSTWO
(1)
BRACIA CZESCY
(1)
DZIECKO
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
KOMENSKÝ, JAN AMOS (1592-1670)
(1)
KORCZAK, JANUSZ (1878?-1942)
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
KUNOWSKI, STEFAN (1909-1977)
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(1)
PERSONALIZM
(1)
SKARGA, PIOTR (1536-1612)
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
STEFANINI, LUIGI
(1)
SUCHODOLSKI, BOGDAN (1903 -1992)
(1)
WYCHOWANIE RELIGIJNE
(1)
WYCHOWANIE dla POKOJU
(1)
Temat: czas
1901-
(3)
1701-
(2)
1801-
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie
(2)
Janusz Korczak
(1)
Piotr Skarga
(1)
dzieci
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
historia
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika Gestalt
(1)
pedagogika autorytarna
(1)
pedagogika chrześcijańska
(1)
pedagogika emancypacyjna
(1)
pedagogika filozoficzna
(1)
pedagogika krytyczna
(1)
pedagogika międzykulturowa
(1)
pedagogika miłości
(1)
pedagogika niedyrektywna
(1)
pedagogika personalistyczna
(1)
pedagogika radykalnego humanizmu
(1)
pedagogika serca
(1)
pedagogika wychowania integralnego
(1)
piosenka
(1)
postpedagogika
(1)
rozwój dziecka
(1)
teoria wychowania
(1)
zabawa
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Książka przedstawia zarys rozwoju oświaty i mysli pedagogicznej w naszym stuleciu. Zasadnicza jej treść obejmuje okreś od rewolucji październikowej i odzyskania przez Polskę niepodległosci do czasów nam współczesnych. Książka ukazuje ewolucję systemów oświatowych w XX wieku oraz kierunki badań pedagogicznych w Polsce i na świecie. Publikacja stanowi owoc zbiorowego wysiłku autorów polskich i zagranicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2249.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugi tom publikacji podzielono na 6 rozdziałów poczynając od czwartego. Omówiono następujące treści: oświata, wychowanie i myśl pedagogiczna w Związku Radzieckim, oświata i wychowanie w krajach demokracji ludowej, oświata i wychowanie w rozwiniętych krajach kapitalistycznych XX wieku, rozwój oświaty i szkolnictwa w krajach Trzeciego Świata, rola UNESCO w dziedzinie oświaty i wychowania, kierunki rozwoju edukacji permanentnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2250.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 275-276.
Podstawę książki stanowią uniwersyteckie wykłady monograficzne profesor Ireny Wojnar poświęcone wybranym ideom edukacyjnym na tle rozdroży XX wieku i powiązane z tymi wykładami ćwiczenia prowadzone przez adiunktów, dr Agnieszkę Piejkę i dr Mariusza Samoraja. Książka może być uważana za nowy, po wielu latach, oryginalny podręcznik współczesnej pedagogiki ogólnej, ukazujący gorące tematy edukacji w rozległej perspektywie światowej, zwracając uwagę na trwałość interakcji między twórczością człowieka a jego dokonaniami w szerokiej perspektywie cywilizacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6115.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7338.V.3 [Czytelnia B], 7337.V.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 417-432.
Już w pierwszym rozdziale Autor pisze o potrzebie prowadzenia badań metateoretycznych i porównawczych wskazując jak wiele wiąże się z tym problemów. Przedstawienie współczesnych teorii i nurtów wychowania rozpoczęte zostało od zaprezentowania dokonań śp. profesora Karola Kotłowskiego, który uczył konfrontowania współczesności z tradycją bez imperatywu zaprzeczania wnoszonym przez alternatywne podejścia do istoty wychowania i kształcenia. W podręczniku znajdziemy obszerne omówienia m.in. pedagogiki filozoficznej, chrześcijańskiej pedagogiki personalno-egzystencjalnej, pedagogik: społeczno-personalistycznej, serca, miłości, Gestalt, autorytarnej, niedyrektywnej, radykalnego humanizmu, emancypacyjnej, międzykulturowej, analityczno-krytycznej, ponowoczesności. Każdą teorię wychowania poprzedza biogram prekursora danej myśli naukowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15039.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15931.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom III daje reprezentatywny wgląd w rozwój i różnorodność XX wiecznej myśli pedagogicznej. Autor ukazał także w optymalny spo­sób współpracę międzynarodową w dziedzinie oświaty i poszukiwania różnych strategii współczesnych reform edukacyjnych, nadając dziełu bardzo obiektywny charakter, co oczywiście nie oznacza, że zwolennicy określonych kierunków i kon­cepcji wychowawczych nie będą odczuwać niedosytu, gdy chodzi o zakres pre­zentacji preferowanych przez nich orientacji. Dzieło zostało uwolnione od jakichkolwiek ograniczeń natury politycznej i ma charakter uniwersalny, ale jak przystało na polskiego autora preferuje osiągnię­cia pedagogiki polskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1336 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1337.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor pokazuje szeroką panoramę stanowisk pedagogicznych „nowego wy­chowania”: Jerzego Kerschensteinera, Marii Montessori, Owidiusza Decroly’ego, Heleny Parkhurst, Celestyna Freineta. Dla polskiego czytelnika szczególnie pouczające są teksty pokazujące recepcję idei nowego wychowania w pedagogice polskiej okresu II Rzeczypospolitej. Potwierdza się fakt, że nie stała ona na ubo­czu tendencji światowych, ograniczając się jedynie do przenoszenia na grunt pol­ski koncepcji obcych, ale poprzez dzieła i działalność takich pedagogów, jak Hen­ryk Rowid czy Janusz Korczak wnosiła do pedagogiki światowej oryginalne kon­cepcje i wartości. S. Wołoszyn dorobkowi polskiej pedagogiki poświęcił znacznie więcej miejsca, przedstawiając koncepcje dotyczące wychowania nie tylko pedagogów, ale także socjologów, psychologów, filozofów wychowania itp.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1335 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1334.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2252.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wydawnictwo przedstawia analizę monograficzno – pedagogiczną systemów mających wpływ na postęp współczesnej dydaktyki i praktykę szkolną, dzięki rytyce werbalizmu połączonej z poglądowością polegającą na włączeniu do ekspozycji pedagogicznej pokazu ze wskazaniem potrzeby rozbudowania i rozwijania samodzielnego myślenia i działania uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3599.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca przedstawia dzieje opieki nad dziećmi od drugiej połowy XIX wieku do 2000 roku włącznie. Jest to pierwsze tego typu opracowanie przygotowane na podstawie materiałów źródłowych z archiwów polskich i zagranicznych. Na tom składa się siedem opracowań monograficznych poświęconych wybranym zagadnieniom z danego okresu. Napisali je wybitni specjaliści – pedagodzy z różnych ośrodków naukowych, co zapewnia wielostronne i rzetelne ujęcie tematu. Jest to ważna pozycja dla wszystkich osób zainteresowanych sprawami edukacji, wszak nie sposób zajmować się czy też nawet myśleć o niej bez odniesienia do przeszłości, bez znajomości jej ewolucji i przekształceń. Książka zatem powinna znaleźć odbiorców wśród pedagogów - zarówno teoretyków, jak i praktyków oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7055.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7893.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spośród książek poświęconych historii wychowania, jakie ukazały się w Polsce po roku 1980, dzieło S. I. Możdżenia należy do najgruntowniejszych, najbardziej wnikliwych i oryginalnych. Jest też rezultatem nie zbiorowej pracy, a indywidualnym wysiłkiem jednego autora, co bardzo korzystnie odbiło się na jego zawartości i spostości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5090 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6200.V.1 [Czytelnia B], 6201.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja jest próbą ujęcia dziejów historii wychowania w XIX i początku XX wieku na ziemiach polskich na tle najważniejszych zjawiska edukacyjnych w Europie Zachodniej. Autor uwzględnił uwarunkowania wychowania wynikające z faktu niewoli politycznej i rolę polskich tradycji wychowawczych, wyrastających z chrześcijańskiego podłoża. Praca ukazuje ciągłość naszych związków z nauka i kulturą Zachodu, charakteryzujących się twórczym podejściem. Dzięki wykorzystaniu nowszej literatury zapoznaje czytelników z mało znanymi faktami, które w syntezach powstałych w czasach indoktrynacji były celowo pomijane.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1454 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2889.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja jest próbą ujęcia dziejów historii wychowania w XIX i początku XX wieku na ziemiach polskich na tle najważniejszych zjawiska edukacyjnych w Europie Zachodniej. Autor uwzględnił uwarunkowania wychowania wynikające z faktu niewoli politycznej i rolę polskich tradycji wychowawczych, wyrastających z chrześcijańskiego podłoża. Praca ukazuje ciągłość naszych związków z nauka i kulturą Zachodu, charakteryzujących się twórczym podejściem. Dzięki wykorzystaniu nowszej literatury zapoznaje czytelników z mało znanymi faktami, które w syntezach powstałych w czasach indoktrynacji były celowo pomijane.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5089.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6198.V.1 [Czytelnia B], 6199.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.257 [Magazyn 2] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9458 [Magazyn 2] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkice, Rozprawy, Studia - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Pedagogika - Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Praca obejmuje polskie badania nad myślą pedagogiczną realizowane w latach 1900-1939. Przyjęte cele badawcze: krytyczno-syntetyczne i historyczno-hermeneutyczne opracowanie źródeł czasopiśmiennych; zastosowanie metody metahistorycznej jako podstawy historycznej teorii pedagogicznej; rozpoznanie i określenie wkładu w kształt badań nad dziejami myśli pedagogicznej szerokiej grupy badaczy, dotąd nieuwzględnianych bądź zapomnianych; określenie orientacji metodologicznych, stylów badań i wynikających stąd konsekwencji merytorycznych; dążenie do syntezy dziejów myśli pedagogicznej, konstatacja ewolucji kierunków i prądów w myśli pedagogicznej; próba doprecyzowania podstawowych pojęć oraz określenie przedmiotu badań historii doktryn i myśli pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5110.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2890.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4285 [Magazyn 2], 4005 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecia część wyboru pism teoretyków pedagogiki i pedagogów. W tym tomie zebrano rozprawy: Józefa Jeziorańskiego, Bronisława Trentowskiego, Ewarysta Estkowskiego, Józefa Dietla, Sergiusza Hessena, Bogdana Nawroczyńskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1071.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1070.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Książkę tę można by nazwać próbą określenia kanonów i dogmatów stosowanych w szkole i to zarówno w sprawach dotyczących przekazywania wiadomości jak i wychowania. Tak prowadzone nauczanie hamuje jednak rozwój intelektualny młodego człowieka, nie pozwala mu na samodzielne myślenie i twórcze poszukiwanie. Co zatem zrobić, by to zmienić? Jedno wydaje się pewne. Konieczna jest zmiana sposobu kształcenia nauczycieli. Autor nie daje gotowej recepty jak to zrobić, sugeruje jedynie pewne metody, omawia próby podejmowane przez innych. Jednego jest pewny, trzeba za wszelką cenę próbować.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2124.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2125.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Książka pt. W trosce o integralne wychowanie stanowi zbiór artykułów i komunikatów wygłoszonych w ramach konferencji zorganizowanej z okazji XXV-lecia śmierci Stefana Kunowskiego (1909-1977) pod hasłem W trosce o integralne wychowanie człowieka. Konferencja miała miejsce w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim w dniach 12-14 września 2002 r. Składa się z trzech części: Ku pedagogice czystej (teoretycznej), Pedagogika aksjologiczna i normatywna, Implikacje teorii warstwicowej dla dyscyplin pedagogicznych i praktyki wychowawczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5524.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5137.V.2 [Czytelnia B], 5523.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej