Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(229)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(228)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(5)
E-booki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(204)
dostępne
(197)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(91)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(108)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(204)
Autor
Knosala Ryszard (1949- )
(7)
Kostera Monika (1963- )
(7)
Penc Józef (1939- )
(6)
Urbanowska-Sojkin Elżbieta
(4)
Banaszyk Piotr
(3)
Bełz Grzegorz
(3)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(3)
Janasz Krzysztof
(3)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(3)
Moczydłowska Joanna
(3)
Obłój Krzysztof (1954- )
(3)
Witczak Hubert
(3)
Wiśniewska Joanna (ekonomia)
(3)
Aniszewska Grażyna
(2)
Bednarczyk Małgorzata
(2)
Białasiewicz Maria
(2)
Bieniok Henryk
(2)
Borowska Joanna
(2)
Cyfert Szymon
(2)
Durlik Ireneusz (1931- )
(2)
Freeman R. Edward (1951- )
(2)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(2)
Gołembski Grzegorz
(2)
Grajewski Piotr
(2)
Kiełtyka Leszek (1953- )
(2)
Kowalczewski Wiesław
(2)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(2)
Krawiec Franciszek
(2)
Kuc Bolesław Rafał
(2)
Kwieciński Mirosław
(2)
Malara Zbigniew (1951- )
(2)
Marek Stanisław
(2)
Matwiejczuk Wiesław
(2)
Opolski Krzysztof
(2)
Pająk Edward
(2)
Penc-Pietrzak Ilona
(2)
Piecuch Teresa
(2)
Pierścionek Zdzisław
(2)
Potocki Arkadiusz
(2)
Rejman Krzysztof
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Skalik Jan
(2)
Wilczyńska Małgorzata (organizacja i zarządzanie)
(2)
Wołejszo Jarosław
(2)
Adamiec Marek (1942- )
(1)
Alman Tomáš
(1)
Aluchna Maria
(1)
Antczak Barbara (ekonomia)
(1)
Baj-Korpak Joanna (1980- )
(1)
Barabasz Adela
(1)
Barbachowska Bożenna
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Batorski Jarema
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Bednarek Mariusz
(1)
Bednarski Adam (1947- )
(1)
Berliński Lechosław
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Bitkowska Agnieszka
(1)
Bitkowska Agnieszka Anna
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(1)
Borkowski Rafał Marcin
(1)
Borzyszkowski Jacek
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Bulicz Edward
(1)
Błaszczyk Wanda
(1)
Cannon James (1947- )
(1)
Chick Anne
(1)
Chmielewski Jakub
(1)
Chrupała-Pniak Małgorzata
(1)
Chwistek-Dudek Halina
(1)
Chądzyński Jacek
(1)
Ciesielska Dorota
(1)
Ciesielski Marek
(1)
Ciesielski Marek (1949- )
(1)
Cieślikowski Krzysztof
(1)
Ciszewska Mariola
(1)
Coulton Gary
(1)
Czarniawska Barbara (1948- )
(1)
Czerska Joanna
(1)
Deschamps Jean-Philippe
(1)
Drews Agnieszka (1990- )
(1)
Dryglas Diana
(1)
Duchniewicz Stanisław
(1)
Duczkowska-Piasecka Małgorzata
(1)
Duraj Agnieszka Natasza
(1)
Dąbrowski Łukasz (zarządzanie)
(1)
Eaton David
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Elkin Paul M
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Fisher Alan
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona
(1)
Fudaliński Janusz
(1)
Galata Stanisław
(1)
Gemra Stanisław
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Glinka Beata
(1)
Godlewski Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(97)
2000 - 2009
(110)
1990 - 1999
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(232)
Anglia
(1)
Język
polski
(230)
angielski
(2)
sandawe
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Menedżerowie
(3)
Policjanci
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Urzędnicy
(1)
Temat
PRZEDSIĘBIORSTWO
(132)
ZARZĄDZANIE
(109)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(31)
ORGANIZACJA
(19)
INNOWACJE
(16)
KADRY
(15)
Organizacja
(11)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(10)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(10)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(8)
Zarządzanie
(8)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(7)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(7)
TURYSTYKA
(7)
ORGANIZACJE
(6)
PRODUKCJA
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
Organizacje
(5)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(5)
SŁUŻBA ZDROWIA
(5)
GLOBALIZACJA
(4)
MOTYWACJA PRACY
(4)
OTOCZENIE FIRMY
(4)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(4)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(4)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(4)
USŁUGI
(4)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(4)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(4)
ACCESS
(3)
ANALIZA STRATEGICZNA
(3)
BAZA DANYCH RELACYJNA
(3)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(3)
MARKETING
(3)
PRACA
(3)
SYSTEMY ZARZĄDZANIA BAZAMI DANYCH
(3)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(2)
Bezpieczeństwo publiczne
(2)
CONTROLLING
(2)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(2)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(2)
HOTELARSTWO
(2)
INFORMACJA
(2)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(2)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(2)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
PRACA ZESPOŁOWA
(2)
PRZYWÓDZTWO
(2)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(2)
SZPITALE
(2)
WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA
(2)
Zarządzanie innowacjami
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Zarządzanie zmianą
(2)
ALIANS STRATEGICZNY (ekon.)
(1)
APTEKARSTWO
(1)
Administracja publiczna
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
BUDOWNICTWO
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo wewnętrzne
(1)
CERTYFIKACJA ZGODNOŚCI
(1)
Cykl życia organizacji
(1)
DYREKTOR
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
EKONOMIA
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
ETYKA LEKARSKA
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
INFORMACJA NAUKOWA
(1)
INFORMATYKA
(1)
INTERNET
(1)
Innowacje
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KONTROLA FINANSOWA
(1)
KULTURA
(1)
Kapitał intelektualny
(1)
Klęski elementarne
(1)
Kompetencje menedżerskie
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Konkurencja
(1)
Kryzys
(1)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MENEDŻEROWIE
(1)
MULTIMEDIA
(1)
MYŚLENIE
(1)
Marketing
(1)
Marketing sportowy
(1)
Medycyna
(1)
NORMY ISO 9001
(1)
Nauki o zarządzaniu i jakości
(1)
Nauki społeczne
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1989-
(4)
2001-0
(3)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Europa
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(29)
Podręcznik
(19)
PODRĘCZNIKI
(12)
Praca zbiorowa
(6)
Monografia
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Opracowanie
(3)
PORADNIKI
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(17)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Podróże i turystyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
przedsiębiorstwo
(82)
zarządzanie
(73)
organizacja
(41)
zarządzanie strategiczne
(29)
zarządzanie jakością
(22)
przywództwo
(19)
zarządzanie wiedzą
(19)
strategia
(18)
innowacje
(13)
motywacja
(13)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(13)
innowacyjność przedsiębiorstw
(12)
kultura organizacyjna
(12)
przedsiębiorczość
(12)
marketing
(11)
motywowanie pracowników
(11)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(10)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(9)
globalizacja
(8)
kierowanie
(8)
menedżer
(8)
organizacja ucząca się
(8)
outsourcing
(8)
planowanie
(8)
zarządzanie ryzykiem
(8)
Lean Management
(7)
controlling
(7)
konkurencyjność
(7)
kontrola
(7)
kultura organizacji
(7)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(7)
ocena pracowników
(7)
reengineering
(7)
struktura organizacyjna
(7)
jakość
(6)
kapitał intelektualny
(6)
otoczenie przedsiębiorstwa
(6)
podejmowanie decyzji
(6)
restrukturyzacja
(6)
zarządzanie personelem
(6)
zarządzanie projektami
(6)
zarządzanie zmianą
(6)
kapitał ludzki
(5)
komunikacja
(5)
praca zespołowa
(5)
produkcja
(5)
rekrutacja pracowników
(5)
szkolenie pracowników
(5)
zarządzanie kryzysowe
(5)
zarządzanie produkcją
(5)
analiza SWOT
(4)
benchmarking
(4)
e-biznes
(4)
etyka
(4)
etyka biznesu
(4)
konflikt
(4)
misja firmy
(4)
negocjacje
(4)
organizacja procesowa
(4)
przedsiębiorczość społeczna
(4)
przedsiębiorstwo turystyczne
(4)
rozwój zrównoważony
(4)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(4)
system produkcyjny
(4)
system zarządzania
(4)
służba zdrowia
(4)
zarządzanie procesami
(4)
zasoby
(4)
analiza strategiczna
(3)
baza danych
(3)
biznesplan
(3)
działalność gospodarcza
(3)
finanse
(3)
informacja
(3)
klaster
(3)
komunikacja interpersonalna
(3)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(3)
kreatywność
(3)
kryzys
(3)
logistyka
(3)
obsługa klienta
(3)
organizacja pracy
(3)
organizacja wirtualna
(3)
planowanie strategiczne
(3)
proces produkcyjny
(3)
przedsiębiorczość akademicka
(3)
public relations
(3)
samorząd terytorialny
(3)
satysfakcja zawodowa
(3)
transfer technologii
(3)
turystyka
(3)
wizja firmy
(3)
zachowania organizacyjne
(3)
zarządzanie marketingowe
(3)
zarządzanie procesowe
(3)
zmiana organizacyjna
(3)
ISO 9000
(2)
TQM
(2)
Unia Europejska
(2)
alians strategiczny
(2)
233 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera aneks.
Bibliogr. s. 255-259.
Prezentowany podręcznik zawiera usystematyzowany wykład z podstaw zarządzania, sprawdzony w toku wieloletnich zajęć dydaktycznych realizowanych przez autora na uczelniach wyższych i kursach dla kadry kierowniczej w różnych organizacjach sektora publicznego, wzbogacony o oceny wyniesione z praktyki zawodowej i badań empirycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14750.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15489.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 250-263.
Celem opracowania jest omówienie złożonej problematyki zarządzania projektami i ich roli w organizacji funkcjonującej na globalnym rynku oraz syntetyczne, a zarazem kompleksowe przedstawienie zagadnień związanych z projektami, przed którymi stają dzisiejsi decydenci w różnych podmiotach. Zarządzanie projektami odgrywa bowiem ważną, wręcz kluczową rolę w strategii działania współczesnych organizacji. W opracowaniu przedstawiono najważniejsze aspekty i elementy odnoszące się do kluczowych zagadnień koncepcji zarządzania projektami, ale także m.in. strategicznego podejścia do zarządzania organizacjami, w tym podejścia projektowego, planowania zasobów projektu, ryzyka w projektach, zarządzania jakością w projekcie, a także komunikacji w zespole projektowym. W płaszczyźnie metodycznej przedstawiono wiedzę z zakresu metodyki zarządzania projektami, tzw. metodyki uniwersalne i zwinne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13874 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13873.IX.8 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14829.IX.8 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 261-286. Indeksy.
Autorzy prezentują psychologiczne podejście do zarządzania organizacją. Problematyka rozpatrywana jest zarówno w aspekcie wewnętrznym, odnoszącym się do funkcjonowania człowieka w strukturach biznesowych oraz postrzegania ludzkiego aspektu organizacji, jak i zewnętrznym, budując wizerunek i markę przedsiębiorstwa. Podział książki na cztery części wynika z prezentowanej tematyki. W części pierwszej Autorzy koncentrują się na kwestiach ogólnych, takich jak kultura organizacyjna i wielokulturowość, część druga poświęcona jest zarządzaniu kompetencjami zawodowymi pracowników, motywowaniu i szkoleniom, w części trzeciej punkt centralny stanowi jednostka, jej zaangażowanie i emocje, natomiast w czwartej części poruszono kwestie wizerunku i utrzymania dobrej reputacji, a także kształtowania marki przedsiębiorstwa. W książce zostały połączone elementy psychologii i teorii organizacji. Autorzy skupili się na kwestiach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, takich jak: wielokulturowość w organizacji, kariera i rozwój zawodowy, motywowanie, zaangażowanie i emocje w pracy, wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa. Psychologiczne ujęcie pomaga w zrozumieniu mechanizmów zachodzących wewnątrz organizacji i przyczynić się do bardziej efektywnego jej funkcjonowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11356.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 197-212.
Książka prezentuje alternatywne ujęcia tradycyjnych tematów teorii organizacji: władza i racjonalność, przywództwo i zmiana, technika i porozumiewanie się. Uzupełnione są one nowszymi zagadnieniami, takimi jak globalizacja i wiedza narracyjna. Dominująca perspektywa to połączenie teorii neoinstytucjonalnej, konstruktywizmu i teorii aktora-sieci. Przedstawione w książce teorie ilustrowane są licznymi studiami przypadku. Uznanie roli aktorów społecznych jako wyzwalaczy lub hamulcowych aktualizacji złożonych procesów organizowania, ludzkie interakcje z władzą w tle, niezdeterminowane drogi porządkowania organizacji, wyjście poza racjonalność zakorzenioną w klasycznej myśli ekonomicznej – wszystko to powoduje, że fascynująca i oryginalna książka prof. B. Czarniawskiej jest ważnym źródłem mądrości dla poszukujących czegoś więcej niż powierzchowne odpowiedzi na pytania dotyczące współczesnego zarządzania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9936.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11573.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 358-379.
Książka zawiera charakterystykę organizacji sportowych i turystycznych wraz z podziałem struktur tych organizacji. Poświęcona jest również identyfikacji nowoczesnych podejść do działalności marketingowej i wykorzystania nowoczesnych koncepcji zarządzania w omawianych organizacjach. Ukazuje także dynamikę trendów wystepujących w kształtowaniu nowoczesnych modeli biznesowych w organizacjach sportowych i turystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15106.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ewolucja metod organizatorskich / Marek Ćwiklicki. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2011. - 205 s., [1] k. tabl. złoż. : il. ; 24 cm.
(Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. Seria Specjalna, Monografie, ISSN 1899-0428 ; nr 203)
Bibliogr. s. 176-191.
W monografii opisano mechanizmy wywołujące zmiany w koncepcjach i metodach organizatorskich z wykorzystaniem nomenklatury ewolucjonistycznej. Sformułowano wytyczne badania metod organizatorskich, zdefiniowano ogólne procesy ewolucyjne, np. adaptację, dyfuzję, paralelizm rozwojowy czy koewolucję. W wyniku przeprowadzonych studiów nad poszczególnymi mechanizmami ewolucji zaproponowano zarys metodyki badania i prognozowania rozwoju metod.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11914.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13091.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 219-232.
Celem opracowania jest przedstawienie wybranych relacji współcześnie panujących między człowiekiem a biznesem, mechanizmów ich wzajemnego oddziaływania, dociekanie, dlaczego człowiek dla biznesu obecnie jest kimś więcej niż wyłącznie środkiem do celu. Prezentowana problematyka została opracowana w sposób interdyscyplinarny przez przedstawicieli nauk prawnych i nauk o zarządzaniu mających kontakt z praktyką życia gospodarczego. Właśnie praktyczne odniesienia wzbogacające rozważania o charakterze naukowym powinny uczynić książkę przedmiotem zainteresowania wszystkich, którzy na osobisty lub zawodowy użytek zainteresowani są problematyką kształtowania przez człowieka swojego otoczenia - organów władzy ustawodawczej, przedstawicieli nauki, praktyków życia gospodarczego, organów odpowiedzialnych za wdrażanie programów operacyjnych, studentów prawa, administracji, zarządzania i ekonomii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11933.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [481]-485.
Książka zawiera podstawową i powszechnie użyteczną wiedzę z obszaru zarządzania współczesnymi organizacjami. Zgromadzone w niej informacje nawiązują do wielu wartościowych opracowań autorów polskich i zagranicznych, które ukazały się na rynku wydawniczym w ostatnich latach. W wielu fragmentach prezentuje również wyniki badań i poglądy autora. Czytelnik nie znajdzie w tej książce dogłębnych analiz i obszernych rozważań, napotka natomiast zwarty system wiedzy podstawowej, niezbędnej do zrozumienia zależności między współczesną organizacją a jej dynamicznym otoczeniem oraz sposobami zarządzania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13524.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14488.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 229-242.
Od współczesnych menedżerów działających w branży turystyki i rekreacji wymaga się. profesjonalnej wiedzy w zakresie nowoczesnych metod zarządzania pozwalających na zwiększenie konkurencyjności, zyskowności organizacji, poprawy satysfakcji pracowników i klientów. Celem opracowania jest dostarczenie wiedzy z zakresu metod, technik narzędzi zarządzania jakością przydatnych w pracy w organizacjach działających w obszarze turystyki i rekreacji. Mając na uwadze fakt, iż rynek usług w tym obszarze jest menedżera niezwykle zróżnicowany zarówno po stronie popytu, jak i podaży, w opracowaniu skupiono uwagę na przybliżeniu uniwersalnych zasad, metod, technik i narzędzi zarządzania jakością usług. Publikacja składa się z czterech rozdziałów, w których poruszono szeroki zakres problematyki zarządzania jakością w sektorze usług. Wskazano na specyfikę kształtowania jakości usługi turystycznej i rekreacyjnej z uwagi na ilość podmiotów biorących udział w łańcuchu kreowania wartości dla klienta. Omówiono przesłanki i proces rozwoju normalizacji oraz wymagania norm tj. ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, PN-N 18001:2004, HACCP oraz ISO 22000:2005. Przybliżono również problematykę integracji systemów zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11854.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Monografie i Opracowania, ISSN 1689-6556 ; 197)
ISSN i numeracja serii gł.: 1899-3192 ; nr 153.
Bibliogr. s. 212-220.
Kluczowym wkładem Autora jest opracowanie metodyki identyfikacji struktury i natężenia występowania mechanizmów dostosowawczych systemów zarządzania regulujących sprawną adaptację i rozwój przedsiębiorstw. Rozważania Autora na temat roli przedsiębiorcy, przywódcy i menedżera/administratora należy uznać za inspirujące i głębokie. Zaprezentowana macierz potencjału dostosowawczego systemu zarządzania stanowi bardzo wartościowy, innowacyjny wkład do nauk o zarządzaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11102.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12081.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 177-184.
Podstawowym celem monografii jest przybliżenie koncepcji i usystematyzowanie pojęć z obszaru zarządzania procesami biznesowymi, wykorzystując przykłady z praktyki gospodarczej. Obecnie, mimo wielkiego zainteresowania, istnieje deficyt publikacji polskojęzycznych z zakresu zarządzania procesami biznesowymi. Ponadto zarządzanie procesami zostało wprowadzone do minimum programowego na kierunku zarządzanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14619 [Magazyn 1], P.14616.IX.2 [Magazyn 1], P.14627 [Magazyn 1], P.14625 [Magazyn 1], P.14624 [Magazyn 1], P.14622 [Magazyn 1], P.14626 [Magazyn 1], P.14630 [Magazyn 1], P.14618 [Magazyn 1], P.14621 [Magazyn 1], P.14620 [Magazyn 1], P.14629 [Magazyn 1], P.14623 [Magazyn 1], P.14628 [Magazyn 1] (14 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14617.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15472.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 168-169.
Głównym celem monografii jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu zarządzania procesami przedsiębiorstw z wykorzystaniem przykładów z praktyki gospodarczej. Monografia ma charakter kompendium wiedzy dotyczącego podstaw koncepcji zarządzania procesami i uwarunkowań jej stosowania w przedsiębiorstwach. Tematyka obejmuje trzy części: teoretyczne podstawy zarządzania procesami w przedsiębiorstwie, wybrane zagadnienia zarządzania procesami i praktyczne aspekty zarządzania procesami. (ze wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11634.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12841.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Prezentowany podręcznik jest pierwszą częścią z zamierzonego dwutomowego opracowania, poświęconego problematyce współczesnego zarządzania, przygotowywanego przez Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Mimo to jest to publikacja o charakterze autonomicznym, będąca wprowadzeniem do bardziej wnikliwych rozważań z zakresu zarządzania organizacją. Intencją autorów było przejrzyste, syntetyczne i kompleksowe przedstawienie najważniejszych zagadnień, mogących stanowić fundament wiedzy z omawianej dziedziny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9098.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10720.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Na okł. podtyt.: zestaw narzędzi.
Tyt. oryg.: Organisational development and change : CIPD toolkit, 2008.
Bibliogr. s. 595-597.
Książka zawiera zestaw ponad stu narzędzi pozwalających na efektywne wprowadzanie zmian w organizacji i kierowanie jej rozwojem. Jest to komplet materiałów potrzebnych, aby opracować i wdrożyć projekt zmiany, a następnie nim odpowiednio zarządzać i ocenić efekty podjętych działań. Przedstawione w książce narzędzia dotyczą następujących zagadnień: rozwój organizacyjny, zarządzanie zmianą, proces zmian organizacyjnych, uzasadnienie biznesowe planowanych zmian i innowacji, tworzenie kultury innowacyjnej w organizacji, psychologia zmiany, ocena wprowadzenia zmian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13762.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Monografia zatytułowana Przedsiębiorczość, strategie i metody zarządzania przedsiębiorstwem pod red. Nataszy Duraj i Aleksandry Pieloch-Babiarz dotyczy kluczowych problemów związanych zarówno z rozwojem przedsiębiorczości, jak również strategiami i metodami wykorzystywanymi w zarządzaniu przedsiębiorstwem. W monografii zawarto wyniki badań autorów z różnych ośrodków naukowych, które odnoszą się do analizy szeregu czynników wpływających na kreowanie przedsiębiorczości, a także diagnozy strategii i metod stosowanych w zarządzaniu współczesnymi przedsiębiorstwami, funkcjonującymi w warunkach zmiennego i niestabilnego otoczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16178.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 141-144.
Współczesne organizacje stale poszukują nowych formuł systemowych, prowadzących do wyższej efektywności działania. Wynika to z konieczności funkcjonowania na rynku ostrej konkurencji, pozbawionej względnej stałości reguł. Dlatego też zmiana w kierunku procesów może przynieść przedsiębiorstwu duże korzyści, pod warunkiem że funkcjonuje ono w realiach możliwości samodzielnego definiowania swoich strategii realizacyjnych. W niniejszej książce autor koncentruje uwagę między innymi na: przesłankach podejścia procesowego do zarządzania przedsiębiorstwem, projektowania procesów organizacyjnych, dojrzałości procesowej i cyklu życia organizacji, organizacyjnych aspektach procesowego zarządzania wiedzą, kulturze organizacji procesowej, strukturach wspierających wdrażanie dynamicznych systemów zarządzania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12157.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13280.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, ISSN 1899-3192 ; nr 162)
Bibliogr. przy pracach.
Zawarte w niniejszym zbiorze artykuły mieszczą się w różnych nurtach i obszarach nauki o przedsiębiorstwie, z dominatą w obszarze nowych koncepcji i metod zarządzania przedsiębiorstwem. Ich kolejność jest wynikiem próby stworzenia w miarę jednorodnych grup tematycznych, co przy zróżnicowaniu problematyki nie jest zadaniem łatwym i, jeśli idzie o wynik, nie do końca satysfakcjonującym. Trzeba mieć nadzieję, iż poziom naukowy poszczególnych artykułów tę ewentualną słabość pracy redakcyjnej z nawiązką Czytelnikowi zrekompensuje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12432.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 224-232.
Umiejętność elastycznego działania na rynku nie jest już dla polskich przedsiębiorstw problemem teoretycznym, lecz staje się wymogiem chwili. Wraz z rozwojem procesów globalizacji gospodarki światowej, a także na skutek wstąpienia Polski do Unii Europejskiej, firmy nie mogłyby już konkurować bez zwiększania elastyczności w zakresie innowacji i wdrażania nowych technologii ani bez zmiany sposobu myślenia o konieczności wzmocnienia pozycji konkurencyjnej. Kwestie szeroko rozumianej elastyczności biznesowej, a także metodologii związanej z jej pomiarem stają się zatem ważnym przedmiotem badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8270.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9609.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 551-566 i przy rozdz. Indeks.
Takiego podręcznika jeszcze w Polsce nie było! Nowe kierunki w zarządzaniu pokazują najbardziej aktualne tematy z międzynarodowego dyskursu na temat teorii organizacji i zarządzania w sposób tak przystępny, że z lektury skorzystać mogą nie tylko studenci, ale także wszelkie osoby choć trochę zainteresowane tą tematyką. Wreszcie ukazuje się książka, która nadaje się zarówno do łatwej adaptacji na zajęciach akademickich, jak i do samodzielnej lektury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10245.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-196.
Książka ma charakter monografii naukowej, ale w niektórych fragmentach przekształca się w podręcznik, a także poradnik dla menedżerów. Stanowi wskazówkę, przy pomocy której zarząd przedsiębiorstwa może pomyślnie zarządzać i zapewnić ciągłość procesu kompleksowej zmiany poprzez opracowywanie najlepszych praktyk w dziedzinie przywództwa, koncentrację na odbiorcę, innowację nowych produktów usług, ciągłe usprawnianie procesu, zaangażowanie pracowników, mierzenie i ocenę stopnia poprawy wyników działalności biznesowej. Książka pokazuje, w jaki sposób wykorzystać i powiązać siłę, zgodność ludzi i procesu w celu przeprowadzenia zasadniczej zmiany oraz zapewnienia ciągłości procesu jej implementacji w przedsiębiorstwie. Wskazuje, że to, co było źródłem sukcesu firmy w przeszłości, nie musi być wyznacznikiem jej sukcesu w przyszłości, a w rzeczywistości może być przeszkodą i hamulcem dotarcia do nowej i lepszej przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10305.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej