Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Dostępność
tylko na miejscu
(13)
dostępne
(12)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(6)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(13)
Autor
Kożusznik Barbara
(4)
Ratajczak Zofia (1937- )
(2)
Robbins Stephen P. (1943- )
(2)
Aniszewska Grażyna
(1)
Chmiel Nik
(1)
Chrupała-Pniak Małgorzata
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Judge Timothy A
(1)
Kabat Maria
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Kranas Grażyna
(1)
Migdał Kazimierz
(1)
Ridderstrale Jonas
(1)
Rutka Ryszard (1946- )
(1)
Schultz Duane P
(1)
Schultz Sydney Ellen
(1)
Sołek-Borowska Celina
(1)
Stocki Ryszard (1960- )
(1)
Wilcox Mark
(1)
Wróbel Piotr
(1)
Zawadzka Anna Maria
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(8)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(15)
angielski
(1)
Temat
ORGANIZACJE
(9)
ORGANIZACJA
(5)
PRACA
(5)
ZACHOWANIE
(5)
ZARZĄDZANIE
(4)
KADRY
(3)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(3)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
CZAS WOLNY od PRACY UCZNIA
(1)
INNOWACJE
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
PRACA ZESPOŁOWA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
TURYSTYKA
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
Podręcznik
(1)
Słowo kluczowe
zachowania organizacyjne
(5)
kultura organizacji
(4)
organizacja
(4)
przywództwo
(4)
psychologia
(4)
komunikacja interpersonalna
(3)
pracownik
(3)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(3)
emocje
(2)
kierowanie
(2)
kultura organizacyjna
(2)
motywacja
(2)
praca
(2)
szkolenie pracowników
(2)
zarządzanie
(2)
bezpieczeństwo
(1)
czas wolny
(1)
efektywność pracy
(1)
etyka pracy
(1)
grupa
(1)
inteligencja emocjonalna
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
komunikacja
(1)
komunikacja społeczna
(1)
konflikt
(1)
management
(1)
marka
(1)
motywowanie pracowników
(1)
negocjacje
(1)
ocena pracowników
(1)
odpoczynek
(1)
organization
(1)
osobowość
(1)
outsourcing
(1)
patologia pracy
(1)
podejmowanie decyzji
(1)
postawa
(1)
przedsiębiorstwo
(1)
psychologia pracy
(1)
psychology
(1)
rekreacja
(1)
reputacja przedsiębiorstwa
(1)
rynek pracy
(1)
satysfakcja zawodowa
(1)
stres
(1)
struktura organizacyjna
(1)
teorie potrzeb
(1)
turystyka
(1)
wartości
(1)
wielokulturowość
(1)
wizerunek
(1)
współpraca
(1)
wypalenie zawodowe
(1)
władza
(1)
zaangażowanie
(1)
zaangażowanie pracowników
(1)
zachowanie
(1)
zadowolenie z pracy
(1)
zarządzanie kapitałem ludzkim
(1)
zarządzanie zmianą
(1)
zespół
(1)
zespół pracowniczy
(1)
zespół roboczy
(1)
środowisko pracy
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2789.)
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza praca omawia znaczenie psychologii pracy i organizacji, wskazując na wszechstronne i interdyscyplinarne działania na rzecz propagowania idei zależności postępu cywilizacyjnego i gospodarczego od tzw. czynnika ludzkiego. Opisuje ona możliwości zastosowania psychologii w zarządzaniu. Autorzy wyodrębnili kilka rozdziałow, w których omawiają aplikowanie rozwiązań psychologii pracy i organizacji oraz akcentują powiązania psychologii i innych dyscyplin naukowych na następujących płaszczyznach: zastosowania psychologii w zarządzaniu otoczeniem i procesami globalnymi, psychologii i jej zastosowania na poziomie polityki i strategii organizacji, psychologii a kierowania i psychologii wobec problemów jednostki w organizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11259.III.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12351.III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16913.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 484-516 i przy rozdz.
Książka przedstawia najważniejsze problemy współczesnej psychologii pracy i organizacji z punktu widzenia prawa pracy obowiązującego w Unii Europejskiej. Poszczególne rozdziały omawiają kwestie analizy pracy i tworzenia jej struktury, selekcję i szkolenie pracowników, oceny pracownicze, stres i wprowadzanie zmian w organizacji. Szczególną uwagę poświęcono kwestii kierowania i zarządzania, motywowania oraz zespołom organizacyjnym. Ciekawie omówiono także zarządzanie różnorodnością oraz praktyki dyskryminacyjne w środowisku pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9841.III.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11384.III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zadaniem tego podręcznika jest dostarczenie rzetelnej i aktualnej wiedzy na temat psychologii organizacji i pracy — studentom zarządzania, psychologii i socjologii oraz praktykom organizacji i zarządzania. Wyróżnia go uwzględnienie zagadnień na ogół nie podejmowanych w podręcznikach psychologii organizacji i pracy. Należą do nich reklama i marketing, bariery w karierze zawodowej kobiet-menedżerów, najnowsze metody zarządzania jakością w organizacji, zmiany w strukturze i właściwościach siły roboczej, radzenia sobie z przypadkami narkomanii, uwarunkowania i konsekwencje przynależności pracowników do związków zawodowych oraz wiele innych. Książka kładzie nacisk na praktyczne stosowanie wiedzy. W przyswajaniu informacji pomaga struktura podręcznika: większość rozdziałów posiada odpowiednie do podejmowanej problematyki raporty sytuacyjne, które prezentują wyniki badań nad jakimś szczegółowym zagadnieniem. Przytaczane też są tzw. "ciekawostki" — przedruki różnych praktycznych informacji przydatnych w codziennej pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4853.III.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5248.III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 319-344.
Każdy rozdział zaczyna się od studium przypadku - opisu jednej z powszechnie wystepujących patologii, ze szczególnymi propozycjami interwencji w organizacji. Książka jest lekturą obowiązkową dla konsultantów i trenerów zarządzania, może być również przydatna dla wszystkich, którzy podejrzewają, że w organizacji, z którą mają do czynienia jako menedżerowie, pracownicy, kandydaci do pracy lub kontahenci, występują patologie organizacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10392.III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 261-286. Indeksy.
Autorzy prezentują psychologiczne podejście do zarządzania organizacją. Problematyka rozpatrywana jest zarówno w aspekcie wewnętrznym, odnoszącym się do funkcjonowania człowieka w strukturach biznesowych oraz postrzegania ludzkiego aspektu organizacji, jak i zewnętrznym, budując wizerunek i markę przedsiębiorstwa. Podział książki na cztery części wynika z prezentowanej tematyki. W części pierwszej Autorzy koncentrują się na kwestiach ogólnych, takich jak kultura organizacyjna i wielokulturowość, część druga poświęcona jest zarządzaniu kompetencjami zawodowymi pracowników, motywowaniu i szkoleniom, w części trzeciej punkt centralny stanowi jednostka, jej zaangażowanie i emocje, natomiast w czwartej części poruszono kwestie wizerunku i utrzymania dobrej reputacji, a także kształtowania marki przedsiębiorstwa. W książce zostały połączone elementy psychologii i teorii organizacji. Autorzy skupili się na kwestiach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, takich jak: wielokulturowość w organizacji, kariera i rozwój zawodowy, motywowanie, zaangażowanie i emocje w pracy, wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa. Psychologiczne ujęcie pomaga w zrozumieniu mechanizmów zachodzących wewnątrz organizacji i przyczynić się do bardziej efektywnego jej funkcjonowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11356.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Krótkie Wykłady z Psychologii)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5146 [Magazyn 1], 6273 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie Wykłady z Psychologii)
Książka to przystępny i zwięzły wykład współczesnej wiedzy o psychologii pracy i organizacji. Charakteryzuje podstawowe zagadnienia z uwzględnieniem ich genezy historycznej, aktualnych uwarunkowań oraz potencjalnych przeobrażeń różnych sfer życia człowieka - sfery pracy, sfery konsumpcji oraz sfery funkcjonowania społecznego. Wskazuje najnowsze problemy i zastosowania praktyczne w odniesieniu do takich zagadnień jak: kryzys i trauma w pracy, radzenie sobie w sytuacjach trudnych, psychologiczne koszty zaradności człowieka, problematyka jakości życia (związki pracy i konsumpcji). Przedstawia zadania psychologów pracy we współczesnych organizacjach (poradnictwo zawodowe i doradztwo organizacyjne, działania profilaktyczne i interwencyjne). Ukazuje nowe pogranicza, nowe obszary badań i działań, zmierzających do integracji wiedzy użytecznej praktycznie. Książka przeznaczona jest dla studentów wybierających specjalizacje: psychologia pracy i organizacji, psychologia zarządzania, psychologia biznesu z myślą o przyszłej pracy we wszelkiego typu organizacjach, ośrodkach szkoleniowych, konsultacyjnych i doradczych czy biurach karier.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.6931.III.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7720.III.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aut. poprz. wyd.: Stephen P. Robbins.
Tyt. oryg.: Essentials of organizational behavior, 2010.
Indeks.
Jest to trzecie wydanie podręcznika cieszącego się dużym zainteresowaniem studentów oraz menedżerów w Polsce i na świecie. Autorzy prezentują w nim najważniejsze zagadnienia dotyczące zachowań jednostek i grup w organizacji oraz struktury organizacyjnej. Z książki czytelnik dowie się między innymi: jakie są zalety i wady grupowego oraz indywidualnego podejmowania decyzji, w jaki sposób motywować i wynagradzać pracowników, co to jest inteligencja emocjonalna, jak zbudować efektywny zespół pracowników, co to jest organizacja wirtualna, na czym polega skuteczne komunikowanie się w organizacji, jakie są współczesne poglądy na przywództwo, które taktyki sprawowania władzy w organizacji są najskuteczniejsze, w jaki sposób rozwiązywać konflikty w organizacji, jakie są zalety i wady poszczególnych struktur organizacyjnych, co to jest kultura organizacji, jak przezwyciężać opór pracowników wobec zmian. Przedstawione zagadnienia ułatwiają zrozumienie zachowań ludzi w organizacji oraz efektywniejsze kierowanie pracownikami. Walorami książki są umiejętne połączenie teorii z praktycznymi przykładami oraz przystępny styl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13509.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14482.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Jednym z istotnych czynników sukcesu współczesnych organizacji jest efektywna praca zespołowa. W książce autorzy prezentują zagadnienia organizacji zachowań zespołowych przy wykorzystaniu instrumentów charakterystycznych dla nauk o zarządzaniu. Przedstawiając zakres, formy i uwarunkowania wpływania organizacji na zachowania jej członków, omawiają między innymi: oczekiwania organizacji wobec jej uczestników, rolę kierowników w kształtowaniu zachowań pracowników, najważniejsze aspekty budowania zespołów pracowniczych, kluczowe zagadnienia dotyczące komunikacji, kreowanie zachowań organizacyjnych przez ich formalizację, rolę struktury organizacyjnej w stymulowaniu zachowań pracowników, wpływ kultury organizacji na zachowania pracowników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12150 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12149.IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13273.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1499 [Magazyn 1], 2925 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biznes / Wolters Kluwer Polska)
Tyt. oryg.: Re-energizing the corporation : how leaders make change happen, 2008.
Nowa energia w korporacji to propozycja dla liderów, którzy wiedzą, że zmiany są koniecznością. Pokazuje, jak dodawać energii menedżerom i ich zespołom podczas wprowadzania nowych rozwiązań w firmie, oraz podkreśla, jak ważne jest dobre przywództwo w każdym biznesie. Książka opiera się na praktyce autorów mających bogate doświadczenie w pracy doradczej i szkoleniowej, w środowisku różnych korporacji. Książka zawiera ciekawe pomysły, sugestie, opisy dobrych i złych doświadczeń oraz wiele przykładów radzenia sobie z wprowadzaniem zmian w kontekście codziennego funkcjonowania firmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10395.IX.4.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zachowania człowieka w organizacji / Barbara Kożusznik. - Wyd. 3. zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2011. - 315, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz.
W podręczniku pokazano zachowania jednostek i grup społecznych w organizacjach oraz wyjaśniono, jak przewidywać te zachowania i je kontrolować. Autorka pokazała m. in. mechanizmy zaangażowania człowieka w organizacji, zarządzanie zasobami ludzkimi, grupy i zespoły w organizacji, koncepcje efektywnego kierowania, przywództwo w organizacji, komunikowanie sie w organizacji, efektywność organizacji w zmiennym otoczeniu, kulturę organizacyjną. Podręcznik wzbogacają liczne praktyczne przykłady.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12511.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zachowania człowieka w organizacji / Barbara Kożusznik. - Wyd. 4. zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2014. - 315, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. przy rozdz.
W podręczniku zostały przedstawione zachowania jednostek i grup społecznych w organizacjach oraz metody przewidywania i kontrolowania tych zachowań. Autorka omówiła: istotę zachowań organizacyjnych, indywidualne mechanizmy zaangażowania człowieka w organizacji, zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji, współpracę w grupie, zespoły w organizacji, koncepcje efektywnego kierowania, przywództwo w organizacji, komunikowanie się w organizacji, efektywność organizacji a przeprowadzanie zmian, kulturę organizacyjną. Podręcznik wzbogacają liczne przykłady.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13865 [Magazyn 1], P.13864 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia czasu wolnego / Kazimierz Migdał. - Warszawa : AlmaMer Szkoła Wyższa, 2011. - 239, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 221-[232] przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik zawiera wiedzę z zakresu minimum programowego poszerzoną o zagadnienia zachowań człowieka w czasie wolnym, a w szczególności z zakresu psychologii, rekreacji i turystyki. Najwięcej miejsca poświęcono psychologii społecznej ze względu na jej szczególną rolę praktyczną w życiu codziennym, w tym przypadku w czasie wolnym. Książka może być pomocna dla każdego, kogo interesuje problematyka zachowania człowieka w warunkach, kiedy jest wolny od zadań związanych z pracą zawodową oraz od innych obowiązków. Wiedza uzyskana w badaniach psychologicznych powinna pomóc człowiekowi bardziej skutecznie i przewidywalnie sprawować kontrolę nad własnym zachowaniem, aby mógł efektywniej korzystać z dobrodziejstw czasu wolnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11971 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11969.XIX.2 [Wypożyczalnia B], P.11970.XIX.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13131.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zachowania w organizacji / Stephen P. Robbins. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2004. - 523, [1] s. : rys., tab. ; 21 cm.
W książce autor nie ogranicza się tylko do opisania teorii, lecz dzięki licznym przykładom wskazuje związki między koncepcjami zachowań w organizacji, badaniami i praktycznym ich wykorzystaniem, co umożliwia menedżerom rozwiązywanie problemów związanych z kierowaniem ludźmi w organizacji i zdobywanie umiejętności postępowania z nimi. Swoje rozważania autor rozpoczął od zachowań jednostki, nastepnie przeszedł do analizy zachowań grupowych, na koniec omówił system organizacyjny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3245 [Magazyn 2], P.2430 [Magazyn 1], P.2429 [Magazyn 1], P.2034 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2035.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej