Form of Work
E-booki
(1)
IBUK Libra
(1)
Ksi─ů┼╝ki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(1)
only on-site
(1)
Branch
Wypo┼╝yczalnie
(1)
Czytelnie
(1)
Author
C─Öcelek Gra┼╝yna
(1)
zbiorowa Praca
(1)
Year
2020 - 2022
(1)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
Subject
Bariery edukacyjne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Dost─Öp do o┼Ťwiaty
(1)
Edukacja w┼é─ůczaj─ůca
(1)
Nier├│wno┼Ťci edukacyjne
(1)
Studenci
(1)
Ub├│stwo
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
2 results Filter
Book
In basket
(Engram)
Bibliografia na stronach 242-261.
Celem poznawczym pracy jest zbadanie opinii student├│w kierunku pedagogika na temat posiadanych kompetencji spo┼éecznych s┼éu┼╝─ůcych realizacji za┼éo┼╝e┼ä pedagogiki konstruktywistycznej promuj─ůcej uczenie si─Ö jako g┼é├│wny paradygmat proces├│w edukacyjnych oraz s┼éu┼╝─ůcych likwidowaniu barier w dost─Öpie do edukacji dzieci i m┼éodzie┼╝y pochodz─ůcych ze ┼Ťrodowisk spauperyzowanych, bardzo cz─Östo niewydolnych wychowawczo i stanowi─ůcych powa┼╝ne zagro┼╝enie dla prawid┼éowego procesu socjalizacji m┼éodego pokolenia. Jako cel praktyczny opracowania wskazano sformu┼éowanie wskaza┼ä pedagogicznych s┼éu┼╝─ůcych upowszechnianiu idei spo┼éecze┼ästwa ucz─ůcego si─Ö oraz optymalizacji procesu s┼éu┼╝─ůcemu zapewnianiu ÔÇ×r├│wno┼Ťci w dost─Öpie do edukacjiÔÇŁ wszystkim dzieciom, bez wzgl─Ödu na status spo┼éeczny i ekonomiczny rodziny pochodzenia, w jakiej przysz┼éo im si─Ö wychowywa─ç oraz nabywa─ç pierwszych do┼Ťwiadcze┼ä, uczy─ç si─Ö rozumienia norm i warto┼Ťci, kszta┼étowa─ç w┼éasne postawy spo┼éeczne oraz precyzowa─ç cele i plany ┼╝yciowe oraz pracowanie zalece┼ä s┼éu┼╝─ůcych optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej ze szczeg├│lnym po┼éo┼╝eniem nacisku na kszta┼étowanie szeroko rozumianych kompetencji spo┼éecznych nauczycieli i wychowawc├│w.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20155.VI.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20154.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
In basket
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotycz─ůce szerokiego spectrum zjawisk i proces├│w zwi─ůzanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie spo┼éecze┼ästwa i gospodarki opartej na wiedzy. Wi─Ökszo┼Ť─ç artyku┼é├│w dotyczy szkolnictwa wy┼╝szego, kt├│re zar├│wno w Strategii Lizbo┼äskiej, jak i w Procesie Bolo┼äskim, zosta┼éo uznane za g┼é├│wny motor rozwoju spo┼éeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozwa┼╝a┼ä mieszcz─ů si─Ö teksty nast─Öpuj─ůcych Autor├│w: M. W├│jcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musia┼é i A. Dziedziczak-Foltyn opisuj─ů pr├│by wprowadzenia zmian w r├│┼╝nych systemach szkolnictwa wy┼╝szego. Tym niemniej jako┼Ť─ç szkolnictwa wy┼╝szego i jego rola w modernizacji spo┼éecznej zale┼╝y od wcze┼Ťniejszych etap├│w kszta┼écenia, st─ůd te┼╝ reformy dotycz─ů tak┼╝e innych element├│w systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artyku┼é M. Zahorskiej omawiaj─ůcy przebieg i rezultaty reformy o┼Ťwiatowej w Polsce. W tym kontek┼Ťcie interesuj─ůcy wydaje si─Ö tekst E. Wejbert-W─ůsiewicz i E. P─Öczkowskiej opisuj─ůcy wydawa┼éoby si─Ö uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji spo┼éecznej), ale faktycznie do┼Ť─ç kluczowy, gdy┼╝ pokazuj─ůcy spo┼éeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
This item is available online. Expand information to see details.
Ca┼éodobowy dost─Öp do pe┼énego tekstu, poza sieci─ů Uczelni, poprzez login i has┼éo jak do konta bibliotecznego.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again