Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(28)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(28)
Publikacje naukowe
(14)
E-booki
(7)
Publikacje fachowe
(7)
Proza
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(27)
tylko na miejscu
(24)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(6)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(20)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(24)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(2)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(2)
Autor
Niedbalski Jakub
(4)
Całek Grzegorz
(3)
Żuchowska-Skiba Dorota
(3)
Małecki Jakub (1982- )
(2)
Racław Mariola
(2)
Rutkowska Elżbieta (kultura fizyczna)
(2)
Bartuś Ewa
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bejda Grzegorz
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Dudzińska Agnieszka
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Garbat Marcin
(1)
Giedrojć Marzenna
(1)
Giezek Marta
(1)
Guzowski Andrzej (nauki o zdrowiu)
(1)
Kocór Maria
(1)
Kosmol Andrzej (1935- )
(1)
Krajewska-Kułak Elżbieta
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kwiatkowska Sylwia
(1)
Lankau Agnieszka
(1)
Liwo Helena
(1)
Maciąg-Tymecka Iwona
(1)
Materny Katarzyna
(1)
Molik Bartosz
(1)
Morgulec-Adamowicz Natalia
(1)
Paluszkiewicz Magdalena
(1)
Pieńkowska Elżbieta
(1)
Ploch Leszek
(1)
Pyrczak-Piega Monika
(1)
Sobiecka Joanna (kultura fizyczna)
(1)
Sroczyński Wojciech (1944- )
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Wearmouth Janice
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Woźniak Zbigniew
(1)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(1)
Zabielska Paulina Kinga
(1)
Zaorska Marzenna (1960- )
(1)
Zawadzka Elżbieta (1943- )
(1)
Zdanowicz-Kucharczyk Kamila
(1)
Łukawska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(22)
Kraj wydania
Polska
(33)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(33)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Fizjoterapeuci
(3)
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(2)
Logopedzi
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Osoby z niepełnosprawnością
(10)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(7)
Dziecko z niepełnosprawnością
(6)
Rehabilitacja medyczna
(6)
Fizjoterapia
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Chorzy
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
Opieka długoterminowa
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pielęgniarstwo
(2)
Rodzina
(2)
Sport
(2)
Sportowcy z niepełnosprawnością
(2)
Służba zdrowia
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Balet
(1)
Białas, Marcin (pedagog)
(1)
COVID-19
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dostęp do świadczeń zdrowotnych
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko głuchoniewidome
(1)
Epidemie
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Igrzyska paraolimpijskie
(1)
Implanty
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jakość życia
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Kobieta z niepełnosprawnością
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kształcenie
(1)
Macierzyństwo
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Odpoczynek
(1)
Ojcowie i córki
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Piecza zastępcza
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Polityka
(1)
Pomaganie
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Prawa osób z niepełnosprawnościami
(1)
Prawo
(1)
Prawo międzynarodowe
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Protezy
(1)
Psychoterapia
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rola społeczna
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Seksualność
(1)
Socjalizacja
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Stres
(1)
Surdopedagogika
(1)
Systemy rodzinne
(1)
Tancerze baletu
(1)
Taniec
(1)
Terapia zabawą
(1)
Tyflopedagogika
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wady postawy
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Poradnik
(3)
Raport z badań
(3)
Powieść obyczajowa
(2)
Rozprawa doktorska
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Medycyna i zdrowie
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Psychologia
(6)
Hobby i czas wolny
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawni
(8)
niepełnosprawność
(7)
dzieci
(5)
fizjoterapia
(4)
rehabilitacja
(4)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(3)
sport
(3)
aktywizacja społeczna
(2)
beletrystyka
(2)
fizjoterapeuci
(2)
integracja sensoryczna
(2)
młodzież
(2)
powieść
(2)
rehabilitacja medyczna
(2)
rehabilitacja społeczna
(2)
rodzina
(2)
specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
stres
(2)
terapia
(2)
wykluczenie społeczne
(2)
aktywność zawodowa
(1)
autyzm
(1)
bariery fizyczne
(1)
bariery komunikacyjne
(1)
bariery urbanistyczne
(1)
bezdomność
(1)
czas wolny
(1)
człowiek
(1)
disability
(1)
dysfunkcja słuchu
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
edukacja
(1)
gimnastyka korekcyjna
(1)
historia
(1)
igrzyska paraolimpijskie
(1)
inkluzja edukacyjna
(1)
integracja sensomotoryczna
(1)
integracja społeczna
(1)
jakość życia
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
kobiety
(1)
kompetencje społeczne
(1)
komunikacja społeczna
(1)
kształcenie integracyjne
(1)
kultura inkluzyjna
(1)
learning
(1)
matki
(1)
metody terapeutyczne
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
nauczyciel
(1)
nauczyciele
(1)
niepełnosprawność intelektualna
(1)
niepełnosprawność słuchowo-wzrokowa
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
ochrona zdrowia
(1)
opieka medyczna
(1)
opieka zastępcza
(1)
opieka zdrowotna
(1)
pacjenci
(1)
pandemia
(1)
paraolimpiada
(1)
polityka
(1)
pomoce do ćwiczeń
(1)
praca terapeutyczna
(1)
prawo
(1)
proteza
(1)
rodzice
(1)
rozwój dziecka
(1)
rozwój psychoruchowy
(1)
samoocena
(1)
seksualność
(1)
special educational need
(1)
sport niepełnosprawnych
(1)
społeczeństwo
(1)
społeczeństwo polskie
(1)
starość
(1)
stymulacja sensoryczna
(1)
surdotyflopedagogika
(1)
szkoła
(1)
terapeuta zajęciowy
(1)
uczeń
(1)
uczeń niepełnosprawny
(1)
uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
uzależnienia
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wychowanie
(1)
zabawa
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
zachowania pomocowe
(1)
zakażenia usprawniające
(1)
zdrowie
(1)
ćwiczenia
(1)
życie
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rodzina wobec seksualności dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Elżbieta Pieńkowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 179, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 161-176.
Książka porusza temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy uwarunkowań rodzinnych. Każdy system rodzinny tworzy zróżnicowany treściowo i strukturalnie klimat kształtujący oddziaływania rodziców wobec rozwoju seksualnego własnego dziecka. Niepełnosprawność dziecka wprowadza do rodziny wiele różnorodnych stresorów na poziomie indywidualnym i systemowym, co sprawia, że seksualność własnego dziecka staje się tematem bardzo trudnym, wymagającym, a przez to niejednokrotnie zaniedbywanym i negowanym, po prostu zgubionym. Celem podjętych w publikacji rozważań było poszukiwanie kierunków wsparcia dla systemu rodzinnego będącego źródłem niewykorzystanych zasobów dla seksualności dziecka z niepełnosprawnością – systemu często potrzebującego zindywidualizowanego wsparcia społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20762.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20761.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 287-293.
Niniejsza publikacja nakreśla szkic definicyjny stresu; ukazując jego strukturę, wskazuje na jego źródła wynikające ze specyfiki bycia matką dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. Dokumentuje także przykłady wypowiedzi matek, stanowiące ilustrację dla omawianych zagadnień. Jawi się jako fundament nakreślający zarys duchowej terapii przeznaczonej dla matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Intencją autora jest jej prezentacja, stanowiąca jeden z wielu sposobów podejścia terapeutycznego do tej grupy osób. Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Trzy pierwsze stanowią teoretyczny fundament opracowania. Zawarte w nich informacje odnoszą się zarówno do ogólnych twierdzeń z zakresu doświadczania stresu w życiu człowieka, jak i permanentnego stresu doświadczanego przez matki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Rozdział czwarty zawiera opis założeń metodologicznych oraz charakterystykę badanej populacji. Piąty rozdział stanowi prezentację uzyskanych wyników badań. Dokonano w nim próby charakterystyki ról badanych matek, jakie przyjmują one na siebie w związku z opieką i wychowaniem swoich dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Rozdział ten zawiera narracje badanych matek oraz ich wieloaspektową analizę w aspekcie doświadczanego stresu. W rozdziale szóstym przedstawiono fundamentalne założenia autorskiej koncepcji terapii dedykowanej matkom dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, wskazując na aspekty warunkujące jej powodzenie. W tym miejscu pragnę serdecznie podziękować osobom, które przyczyniły się do powstania tej monografii. Przede wszystkim matkom, biorącym udział w badaniach, które — pomimo zmiany imion — odnajdą w tekście swoje wypowiedzi. Wolontariuszom, którzy zebrali dane, nanosząc swoje uwagi i spostrzeżenia. Personalnie — dr Elżbiecie Marii Minczakiewicz za inspirację i krytyczną ocenę moich pomysłów oraz panu mgr. Krzysztofowi Stawickiemu za liczne konsultacje, motywowanie do podejmowania wyzwań, pomoc przy rozwiewaniu wielu dylematów oraz wsparcie techniczne. Publikację adresuję do matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, zarówno tych, których wypowiedzi cytuję w tekście, jak i tych, które czytając tekst, odnajdą w nim przykłady niemal zaczerpnięte z własnego życia; terapeutów, licząc na to, że zyskają inspirację dla swojej pracy, poszerzą warsztat kompetencji; wszystkich zainteresowanych, mając nadzieję, że niniejsza publikacja stanowić będzie uzupełnienie naukowego dyskursu nad spektrum metod terapeutycznych i ich skuteczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19878.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka odpowiada na pytanie: czy państwo we właściwy sposób realizuje swoje zobowiązania polityczne i społeczne wobec osób z niepełnosprawnościami w Polsce w kontekście trzech obszarów tematycznych: wybranych aspektów prawnych, analizy polskiej debaty politycznej w tym zakresie oraz stosunku społeczeństwa polskiego do wybranych problemów osób z niepełnosprawnościami. We współczesnej polskiej literaturze politologicznej brakuje opracowań monograficznych poświęconych tak ujętej problematyce. Przygotowana praca wypełnia tę lukę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17964 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19484.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19483.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
Sport niepełnosprawnych dla fizjoterapeutów i terapeutów zajęciowych to kompendium najnowszej wiedzy na temat sportu osób z niepełnosprawnościami. Sport ten jest pokazany z uwzględnieniem różnych dysfunkcji zawodników i w szerokim zakresie, zarówno od strony organizacyjnej i metodycznej, jak i psychologicznej oraz socjologicznej. Informacje o historii, przepisach i współzawodnictwie znajdują się obok kontrowersyjnych zagadnień klasyfikacji, nowoczesnych technologii wspomagających i specyfiki szkolenia sportowego zawodników niepełnosprawnych. Szczególną część podręcznika stanowią opisy dyscyplin i wskazania metodyczne do nauczania podstawowych umiejętności technicznych. Ponad 200 rycin doskonale ilustruje omawiane zagadnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20976.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20975.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
W pracy zostały zebrane najnowsze poglądy na postępowanie rehabilitacyjne w chorobach narządów wewnętrznych oraz chorobach układu nerwowego, mięśniowego i kostno-stawowego, występujących w wieku rozwojowym i w okresie dojrzewania. Publikacja ma na celu przekazanie środowisku medycznemu – a zwłaszcza lekarzom i fizjoterapeutom – skondensowanej, najnowszej wiedzy opartej na dowodach naukowych, która pozwoli na podejmowanie bardziej efektywnych działań leczniczych. Położono w niej nacisk na wykorzystanie nowoczesnych metod oceny dziecka (z wykorzystaniem diagnostyki funkcjonalnej) programowanie oraz prowadzenie procesu rehabilitacji przy użyciu właściwych metod usprawniania wspomaganych leczeniem ortotycznym i farmakologicznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18309.XVIII.6 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20558.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20557.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliografia na stronach 80-83.
Praca poświęcona jest zagadnieniom profilaktyki i rewalidacji dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Wspomaganie rozwoju dzieci sprzyja budowaniu pozytywnego nastawienia do otaczającego świata i ludzi. Potrzeba takiego podejścia jest szczególnie wyraźna, gdy dziecko ma agresywne skłonności, nie radzi sobie z problemami życia codziennego, nie potrafi samodzielnie przezwyciężać trudności powszechnie napotykanych. Poprzez swoją niemoc staje się odrzucane i wzrasta w nim uczucie dezaprobaty i odtrącenia rówieśniczego, a często nawet pogardy ze strony nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18523.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny = Pedagogical Discourse, ISSN 2083-5434 ; t. 16, r. 2017)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja jest próbą ukazania różnych uwarunkowań i kontekstów edukacji oraz rozwoju dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz możliwości zabezpieczania dla nich pomocy i wsparcia. Praca zawiera teksty o zróżnicowanym charakterze oraz zakresie podejmowanej problematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18918.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nikt nie idzie / Jakub Małecki. - Wydanie III. - Kraków : Wydawnictwo Sine Qua Non, 2018. - 261, [10] stron ; 22 cm.
Po tym, jak Olga zobaczyła go po raz pierwszy, uporczywie wracał do niej w myślach. Tajemnicza postać z plecakiem pełnym kolorowych balonów. Ni to mężczyzna, ni dziecko. Ona samotna, on osobny i zamknięty we własnym świecie – ich losy przetną się ponownie na skrzyżowaniu ulic w chwili tragicznego zdarzenia. Dzięki zaskakującej kompozycji Małecki stopniowo odkrywa przed czytelnikiem prawdziwy bieg zdarzeń. Gdzieś między dwojgiem bliskich, lecz obcych sobie ludzi są niewypowiedziane słowa, niespełnione relacje oraz zawieszone gesty. Wielkie miasto wypełniają miłość i samotność. Nikt nie idzie to powieść, która hipnotyzuje i zostaje w pamięci na długo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22209.XXVIII.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 219-238.
Inkluzja edukacyjna nie jest nurtem wewnętrznie spójnym, jak wiele innych nurtów kształcenia i wychowania podlega przemianom i rozwarstwieniom. Można przyjąć, że istnieje jednak jej pewne kontinuum rozwojowe. Obrazuje je przejście od inkluzji naturalnej (pozbawionej teoretycznych podstaw naukowych, w praktyce więc opartej na intuicji i wiedzy potocznej) przez inkluzję rekonstrukcyjną (stanowiącą nadbudowę edukacji specjalnej, czerpiącą także wiele z założeń integracji edukacyjnej) po inkluzję dekonstrukcyjną – odrzucającą wiedzę i doświadczenia wypracowane w obszarze pedagogiki specjalnej). Chociaż pełną wartość praktyczną tej ostatniej trudno dziś ocenić, to jednak nie ulega wątpliwości, że stanowi ona kolejny etap ewolucji omawianej formy kształcenia. Podstawowym celem pracy jest ukazanie wybranych aspektów przemian sytuacji edukacyjnej ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną, przede wszystkim w czasie swoistego przesilenia nurtu naturalnego i rekonstrukcyjnego. Zebrane informacje, chociaż dotyczą przede wszystkim uczniów i ich nauczycieli, ukazują szerszy kontekst przemian kultury szkoły osadzonej w tyglu zróżnicowanych oczekiwań społecznych i wewnętrznych przemian tej instytucji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17968 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19496.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19495.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rehabilitacja i pielęgnowanie osób niepełnosprawnych / redakcja naukowa Elżbieta Rutkowska. - Wydanie 2. - Warszawa : PZWL Wydawnictwo Lekarskie, 2018. - X, [2], 202 strony : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy częściach. Indeks.
Drugie, uaktualnione wydanie publikacji, w której Autorzy zaprezentowali główne problemy rehabilitacji kompleksowej – pokazując jej zasadnicze obszary w sferze medycznej i społecznej. Publikacja ta powinna pomóc pielęgniarkom w lepszym rozpoznaniu złożonych problemów niepełnosprawności i zachęcić do głębszych studiów idei rehabilitacji, a także jej form, metod i środków – w kontekście ich wyzwań zawodowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17330 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17850.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17849.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rehabilitacja i pielęgnowanie osób niepełnosprawnych / redakcja naukowa Elżbieta Rutkowska. - Wydanie II - 1 dodruk. - Warszawa : PZWL Wydawnictwo Lekarskie, 2019. - X, [2], 202 strony : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy częściach. Indeks.
Drugie, uaktualnione wydanie publikacji, w której Autorzy zaprezentowali główne problemy rehabilitacji kompleksowej – pokazując jej zasadnicze obszary w sferze medycznej i społecznej. Publikacja ta powinna pomóc pielęgniarkom w lepszym rozpoznaniu złożonych problemów niepełnosprawności i zachęcić do głębszych studiów idei rehabilitacji, a także jej form, metod i środków – w kontekście ich wyzwań zawodowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.874.XVIII.6 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.875.XVIII.6 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.873.XVIII.6 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.872.XVIII.6 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Święto ognia / Jakub Małecki. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo SQN, 2021. - 253, [3] strony ; 22 cm.
Tata tańczy za szybą. Podnosi rozmazane przez deszcz ręce i kołysze rozmazaną przez deszcz głową, ma zamknięte oczy i ja w końcu też zamykam swoje, i śpię, i budzę się rano, i znowu jesteśmy razem. Łucja wierzy, że przed wspomnieniami uratuje ją balet. Nastka obserwuje świat przez okno z taką uwagą, że zdarza jej się przenosić w innych ludzi. Ich ojciec coraz częściej ucieka do jedynego miejsca, w którym czuje, że żyje naprawdę. Każde z nich po swojemu obłaskawia przeszłość. Urodzinowe widokówki, które trzeba palić po kryjomu. Wzrok sięgający tak daleko, że czasem lepiej jest nie patrzeć. Pasja, która ocala albo niszczy. "Święto ognia" to kameralna opowieść o przekraczaniu granic i cenie, jaką trzeba za to zapłacić. O zachłanności życia i konfrontacji z niemożliwym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20918.XXVIII.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie, ISSN 1429-8627 ; nr 9)
Bibliografia strony 79-86.
Celem pracy Rola sportu w procesie kompleksowej rehabilitacji polskich uczestników igrzysk paraolimpijskich jest zbadanie znaczenia sportu inwalidów w leczniczej, społecznej i zawodowej rehabilitacji osób niepełnosprawnych — reprezentantów Polski, uczestników Igrzysk Olimpijskich Inwalidów. Większość opracowań z zakresu rehabilitacji poprzez sport dotyczy głównie rozważań teoretycznych, nie zawsze znajdujących odzwierciedlenie w praktyce. Również Rejzner (1985) twierdzi, że w dotychczasowym rozwoju rehabilitacji w naszym kraju ujawnia się znaczne odstępstwo między założeniami teoretycznymi, a ich praktyczną realizacją. W związku z nielicznymi opracowaniami o charakterze praktycznym i wdrożeniowym przeprowadzono badania osób niepełnosprawnych, które przechodząc kolejne etapy rehabilitacji (od szpitalnej poprzez sanatoryjną do ambulatoryjnej) kontynuują usprawnianie poprzez sport, a dzięki najlepszym wynikom sportowym otrzymali szczególne wyróżnienie — reprezentowanie Polski na Igrzyskach Olimpijskich Inwalidów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19007.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody terapeutyczne stosowane w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością : ruch i rozwój / redakcja naukowa: Jacek Szmalec. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 234 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Książka przedstawia metody terapeutyczne do pracy z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami, instruktaże prawidłowego wykonania zabiegów oraz cele, jakie można osiągnąć, stosując daną metodę w terapii. Walorem publikacji jest opis instruktażu masażu Shantala Specjal Care, ćwiczenia na stymulację układu wzrokowego, na postawę, równowagę, motorykę dużą, a także na obustronną koordynację wzrokowo-ruchową. W publikacji przedstawiono metody terapeutyczne dotyczące: – integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością; – nieprawidłowego rozwoju ruchowego dziecka (dogoterapia); – diagnozy i metodyki pracy z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu; – wspierania nieprawidłowego rozwoju psychomotorycznego dziecka (metoda Peto); – narzędzi diagnostyczo-terapeutycznych do oceny dzieci z jednostronnym dziecięcym porażeniem mózgowym (test Aha); – terapii zajęciowej i metod psychomotorycznych w pracy z dzieckiem z przepukliną oponowo-rdzeniową; – wspomagania terapii dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji (arteterapia z elementami sensoplastyki); – umiejętności komunikacyjnych z dzieckiem z niepełnosprawnością, m.in. z autyzmem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21576.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21575.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy rozdziałach.
W praktyce medycznej mamy do czynienia z różnymi pacjentami ? chorymi psychicznie, niepełnosprawnymi ruchowo i intelektualnie, niewidomymi, niesłyszącymi, z upośledzeniami genetycznymi, będącymi nosicielami wirusa HIV, chorymi na AIDS, homoseksualistami, osobami starszymi, alkoholikami czy też bezdomnymi, którzy często już za życia są traktowani jako nieobecni, usunięci na margines, tak jakby nie żyli. Antoni Kępiński uważał, że wykluczenie ze świata społecznego, śmierć społeczna równa się dla człowieka śmierci biologicznej. Różne kultury, różne narody i różne społeczności mogą mieć odmienne wizje zdrowia, choroby i śmierci, terapii i zachowań zdrowotnych, ale ? jak mówił Leonardo da Vinci ? Doktorzy, którzy zajmują się chorymi, powinni koniecznie zrozumieć, czym jest człowiek, czym jest życie i czym jest zdrowie, i w jaki sposób równowaga i harmonia tych elementów je podtrzymuje. Jednym z problemów, który w Polsce przez szereg lat nie był dostrzegany, stanowi miejsce pacjenta odmiennego kulturowo w opiece medycznej, a obecnie, przy różnorodności wyznaniowej i ze względu na znaczny napływ emigrantów z różnych krajów, staje się on ogromnym wyzwaniem dla pracowników ochrony zdrowia. (fragment wstępu).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.301.XVIII.12 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.300.XVIII.12 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (2 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.299.XVIII.12 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 161-181.
Celem publikacji jest pokazanie różnorodnych możliwości działań w stosunku do osób niepełnosprawnych oraz scharakteryzowanie podejmowanych zachowań pomocowych o charakterze psychologicznym przez osoby z personelu medycznego. Monografia prezentuje również oryginalny projekt empiryczny wersyfikujący stan świadomości personelu medycznego w kwestii niepełnosprawności oraz pomocy udzielanej pacjentom wraz z wynikającymi z tego wnioskami dla praktyki społecznej oraz badań naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18018.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18017.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ćwiczenia korekcyjno-terapeutyczne dla dzieci z wykorzystaniem nietypowych przyborów / Maria Kuleczka-Raszewska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 182 strony : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 179-182.
Książka jest rodzajem poradnika, który pokazuje, w jaki sposób połączyć cele wynikające z gimnastyki korekcyjnej i Integracji Sensorycznej, by w codziennych zajęciach wspierać rozwój psychoruchowy dziecka niepełnosprawnego i sprawnego o zaburzonym rozwoju procesów zmysłowych czy z wadami postawy. Zawarte są w niej zabawy i ćwiczenia urozmaicające codzienne zajęcia ruchowe czy gimnastyki korekcyjnej z wykorzystaniem nietypowych, ale „zwyczajnych-niezwyczajnych” pomocy dydaktycznych. Przy każdym proponowanym ćwiczeniu czy zabawie wskazane są możliwe do osiągnięcia cele z punktu widzenia gimnastyki korekcyjnej i Integracji Sensorycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17973 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19506.XVIII.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19505.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 253-276.
Niniejsze opracowanie ma na celu przybliżenie ważnej, lecz niedostatecznie uwzględnianej lub wręcz pomijanej w kształceniu przyszłych nauczycieli problematyki. Niedostateczna wiedza nauczycieli o trudnościach oraz możliwościach uczniów o innych prawidłowościach rozwojowych, o ich problemach psychologicznych i społecznych, błędne przekonania i postawy dotyczące roli integracji społecznej, brak odpowiedniego przygotowania metodycznego powodują liczne nieporozumienia w kontaktach z nimi i ograniczają efektywność oddziaływań dydaktycznych, terapeutycznych i wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22627.V.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22626.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Special Educational Needs and Disability : the basics / Janice Wearmouth. - Fourth Edition. - London ; New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2023. - XVII, 419 stron ; 24 cm.
(The basics)
Index strony 401-419.
This book provides a clear, coherent overview of the historical development of the field of special educational, or additional learning or support needs and disability, and discussion of important past and current social and political contexts in which this took place, as well as changes in the law across time.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22637.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22636.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 241-259.
W niniejszej książce przedstawiono wyniki badania obrazu jakości życia rodzin, w których kobiety z niepełnosprawnościami pełnią role rodzinne, ze szczególnym uwzględnieniem ich poziomu kompetencji społecznych i samooceny. W badaniu wzięły udział kobiety z niepełnosprawnościami i kobiety sprawne w pełni oraz ich mężowie lub partnerzy. Wyniki wyraźnie wskazują na związek jakości życia rodziny z kompetencjami społecznymi i samooceną kobiet, które w rodzinach pełnią role żony, partnerki, matki. Niepełnosprawność kobiety może być czynnikiem, który nie zakłóca prawidłowego funkcjonowania rodziny, jeśli inne jej charakterystyki, jak kompetencje społeczne i samoocena, rozwinięte są prawidłowo i osiągają optymalne poziomy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22959.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22958.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej