Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(228)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(226)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Programy komputerowe
(4)
E-booki
(3)
Rejestracje audio i wideo
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(205)
dostępne
(111)
wypożyczone
(17)
nieokreślona
(14)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(19)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(112)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(216)
Autor
Zemach Dorothy E
(12)
Mann Malcolm
(7)
Taylore-Knowles Steve
(7)
Kotane L.V
(6)
Dörnyei Zoltán
(4)
Dörnyei Zoltán
(3)
Gębal Przemysław (1972- )
(3)
Harmer Jeremy (1947- )
(3)
Long Michael H
(3)
Makova M.N
(3)
Oxford Rebecca L
(3)
Ur Penny
(3)
Uskova O.A
(3)
Benati Alessandro G
(2)
Chomacki Kate
(2)
Cohen Robert F
(2)
Deczewska Justyna
(2)
Doughty Catherine J
(2)
Erofeeva I.N
(2)
Goh Christine Chuen Meng
(2)
Grieveson Margaret
(2)
Hogue Ann
(2)
Hughes Stacey H
(2)
Kisslinger Ellen
(2)
Lansford Lewis
(2)
Latham-Koenig Christina (1952- )
(2)
Mackey Alison
(2)
McKinnon Mark
(2)
Mercer Sarah
(2)
Miller Judy L
(2)
Murphy-Judy Kathryn Annette
(2)
Myles Jane
(2)
Oliver Rhonda
(2)
Oshima Alice
(2)
Oxenden Clive (1953- )
(2)
Philp Jenefer
(2)
Pugliese Chaz
(2)
Richards Jack C. (1943- )
(2)
Russell Victoria (Professor of Spanish)
(2)
Ryan Stephen
(2)
Thornbury Scott 1950-
(2)
Tomlinson Brian
(2)
Świrko Krzysztof
(2)
Acklam Richard (1960- )
(1)
Akšina T.E
(1)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna (1955- )
(1)
Amerstorfer Carmen M
(1)
Anderson Marti
(1)
Arnold Jane
(1)
Ball Phil (1957- )
(1)
Barto Karen 1976-
(1)
Batstone Rob
(1)
Bazvanova T.N
(1)
Beatty Ken
(1)
Bielak Marlena
(1)
Birdsall Melanie
(1)
Birsh Judith R
(1)
Bixby Jennifer
(1)
Bland Janice
(1)
Boyle Mike
(1)
Boyle Mike S
(1)
Bradbury Tom
(1)
Brinton Donna M
(1)
Broudy Daniel
(1)
Broughton Geoffrey
(1)
Broughton Geoffrey 1927-
(1)
Brown H. Douglas (1941- )
(1)
Brown H. Douglas 1941-
(1)
Brown James Dean
(1)
Brumfit Christopher
(1)
Burgess Sally
(1)
Burns Anne 1945-
(1)
Byram Michael
(1)
Campbell Bruce 1945-
(1)
Campbell Linda 1948-2003
(1)
Carreker Suzanne
(1)
Celce-Murcia Marianne
(1)
Chodkiewicz Halina
(1)
Clandfield Lindsay
(1)
Clark Alisha
(1)
Clarke Mark A
(1)
Cleary Timothy J
(1)
Clegg John (1946- )
(1)
Combs Martha
(1)
Coombe Christine A. (Christine Anne) 1962-
(1)
Coonan Carmel Mary
(1)
Cummins Jo
(1)
Curtis Jane
(1)
Czarkowska Iwona (1970- )
(1)
DaSilva Iddings Ana Christina
(1)
Dainty Peter
(1)
Dakowska Maria (1950- )
(1)
Daloiso Michele
(1)
Davis Fiona
(1)
De Oliveira Luciana C
(1)
Dean Deborah 1952-
(1)
Dellar Hugh
(1)
Devitt Matthew
(1)
Devos Nathan J
(1)
Dickinson Leslie
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(30)
2010 - 2019
(149)
2000 - 2009
(37)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(83)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Wielka Brytania
(62)
Anglia
(49)
Polska
(42)
Nowy Jork (stan) (USA)
(26)
Rosja
(16)
Kalifornia (USA)
(4)
Kiribati
(4)
Wirginia (USA)
(4)
Stany Zjednoczone
(4)
Niemcy
(3)
Massachusetts (USA)
(3)
Illinois (USA)
(2)
New Hampshire (USA)
(2)
Kanada
(2)
Australia
(1)
Chiny
(1)
Connecticut (USA)
(1)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
Indie
(1)
Michigan (USA)
(1)
Holandia
(1)
Pensylwania (USA)
(1)
Singapur
(1)
Szwajcaria
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
angielski
(177)
polski
(35)
rosyjski
(17)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(28)
B2 poziom biegłości językowej
(15)
C1 poziom biegłości językowej
(9)
A2 poziom biegłości językowej
(4)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(4)
B1 poziom biegłości językowej
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
Nauczyciele języków
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 plus
(2)
C2 poziom biegłości językowej
(2)
Dorośli
(2)
Nauczyciele
(2)
Poziom zaawansowany
(2)
Poziom średniozaawansowany
(2)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
B2 (poziom naukowy)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom naukowy)
(1)
C2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dziennikarze
(1)
Gimnazja
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Poziom podstawowy A1-A2
(1)
Poziom podstawowy B1-B1+
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Nauczanie języków obcych
(228)
Język angielski
(78)
Metody nauczania
(19)
Język rosyjski
(18)
Czytanie
(14)
Pisanie
(14)
B2 (poziom biegłości językowej)
(11)
Język środowiskowy
(11)
Nauczanie
(10)
Dwujęzyczność
(9)
Gramatyka
(8)
Pomoce dydaktyczne
(8)
Językoznawstwo
(7)
C1 (poziom biegłości językowej)
(6)
FCE (certyfikat językowy)
(6)
Literatura
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Nauczyciele języka angielskiego
(4)
Praca zespołowa
(4)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Psychologia nauczania
(3)
Słownictwo
(3)
Technologia
(3)
Testy językowe
(3)
Uczenie się
(3)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(3)
Badania naukowe
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Język
(2)
Język specjalistyczny
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Metoda projektów
(2)
Metodologia
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Pragmatyka lingwistyczna
(2)
Różnice indywidualne
(2)
Socjolingwistyka
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Ankieta
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
CPE (certyfikat językowy)
(1)
Certyfikat językowy
(1)
Chęć komunikowania się
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dyskusja
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Gry komputerowe
(1)
Idiomy
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Internet
(1)
Język handlu i biznesu
(1)
Język niemiecki
(1)
Język ojczysty
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Język rosyjski (przedmiot szkolny)
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie korespondencyjne
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Lęk
(1)
Mowa
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Mówienie
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Projekty
(1)
Psychologia
(1)
Ratownictwo medyczne
(1)
Rozumienie ze słuchu
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Second-language acquisition (SLA)
(1)
Sprawność językowa
(1)
Strategie uczenia się
(1)
Style poznawcze
(1)
Teoria nauczania
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wymowa
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
nauka czytania
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Rosja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(28)
Sprawdziany i testy
(6)
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(212)
Edukacja i pedagogika
(168)
Zarządzanie i marketing
(12)
Psychologia
(5)
Kultura i sztuka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
English language
(77)
study and teaching
(64)
teaching
(46)
learning
(34)
English
(32)
second language acquisition
(30)
foreign speakers
(26)
writing
(22)
reading
(21)
language
(19)
grammar
(16)
русский язык
(16)
language learning
(14)
foreign language
(13)
speaking
(13)
language teaching
(11)
бизнес
(11)
education
(10)
B2
(9)
B2 (poziom biegłości językowej)
(9)
learning strategies
(9)
FCE
(8)
textbook
(8)
group work
(7)
language skills
(7)
psychology
(7)
teaching materials
(7)
listening
(6)
rhetoric
(6)
teaching approaches
(6)
A2 (poziom biegłości językowej)
(5)
bilingualism
(5)
linguistics
(5)
motivation
(5)
teacher
(5)
vocabulary
(5)
тесты
(5)
B1 (poziom biegłości językowej)
(4)
C1
(4)
C1 (poziom biegłości językowej)
(4)
English teacher
(4)
classroom managment
(4)
communication
(4)
communication skills
(4)
język obcy
(4)
language acquisition
(4)
learner
(4)
literature
(4)
methodology
(4)
methods of teaching
(4)
nauczanie języków obcych
(4)
research method
(4)
study
(4)
CLIL
(3)
CPE
(3)
Japanese speakers
(3)
academic reading
(3)
academic writing
(3)
assessment
(3)
business English
(3)
children
(3)
dydaktyka
(3)
język rosyjski
(3)
literacy
(3)
report writing
(3)
research
(3)
special educational need
(3)
testing
(3)
A1 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 plus (poziom biegłości językowej)
(2)
CAE
(2)
ELT
(2)
Internet
(2)
bilingual education
(2)
composition and exercises
(2)
computer-assisted instruction
(2)
digital technology
(2)
dyslexia
(2)
educational technology
(2)
feedback
(2)
games
(2)
glottodydaktyka
(2)
language and languages
(2)
language teacher
(2)
learning strategy
(2)
lifelong learning
(2)
linguistic
(2)
lower secondary school
(2)
nauczanie
(2)
photocopiable materials
(2)
pragmatics
(2)
primary school
(2)
pronunciation
(2)
second language
(2)
second language learning
(2)
social context
(2)
sociolinguistics
(2)
speaking skills
(2)
spoken English
(2)
teaching online
(2)
229 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition ; 67)
Includes bibliographical references (pages 199-217) and index.
This book addresses fundamental questions regarding the relationships between successful language learning and strategy use and development according to learner, situational or target variables. It considers strategy effectiveness from an individual point of view and discusses pedagogical issues, especially relating to teacher perceptions and training, classroom and learner factors, methodology and content.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14815.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15609.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching and researching language learning strategies / Rebecca L. Oxford. - Harlow, England ; N.Y. : Pearson/Longman, 2011. - XIV, 342 s. : ill. ; 24 cm.
(Applied linguistics in action)
Includes bibliographical reference and index.
Over the past thirty years, the field of language learning strategies has generated a massive amount of interest and research in applied linguistics. Teaching and Researching Language Learning Strategies redraws the landscape of language learning strategies at just the right time. In this book Rebecca Oxford charts the field systematically and coherently for the benefit of language learning practitioners, students, and researchers. Offering practical, innovative suggestions for assessing, teaching, and researching language learning strategies, she provides examples of strategies and tactics from all levels, from beginners to distinguished-level learners, as well as a new taxonomy of strategies for language learning.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14814.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15604.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching Practice Handbook / Roger Gower, Diane Phillips, Steve Walters. - Oxford : Macmillan Education, 2014. - VIII, 215 pages : illustrations ; 25 cm.
(Macmillan Books for Teachers)
Teaching Practice is an essential reference for both EFL teachers and trainers on pre-service training courses. chapters systematically cover the main challenges for new teachers. It takes account of current methodology and is suitable for use on Cambridge CELTA courses. Contains basic guidelines and practical information to allow maximum learning from teaching practice sessions. Increases awareness of the classroom situation and covers basic classroom skills. Provides information on how to run a successful teaching practice course for teacher trainers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17975.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17974.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 327-344. Indeks.
The sixth edition of Language and Learning continues to provide an accessible and comprehensive introduction to the nature and function of language and language learning and its implications for teaching. Written specifically for teacher-education students, it covers a range of language theories and uses relevant examples for applying them in the classroom. The book aims to support teachers in expanding their knowledge about language, in order to assist them to understand and implement curriculum guidelines, and to interpret current policies and future initiatives. Fully revised and updated, this edition builds on the sociocultural constructivist view of language and emphasizes the changing nature of literacy, the breadth of multi literacies, and the importance of embracing new forms of language and literacy, such as the language of the internet, to enable students to participate effectively in society.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17775.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Essentials of SLA for L2 Teachers: A Transdisciplinary Framework presents an accessible and comprehensive account of current understandings of second language acquisition (SLA) geared towards those studying to become L2 teachers. Grounded in the pragmatic and problem-oriented transdisciplinary framework of SLA, this textbook draws connections between SLA research and practices for L2 teaching. It aims to build L2 teacher expertise by strengthening teachers’ understandings of the many facets of L2 learning and their skills for designing transformative learning environments in their teaching contexts. The author includes pedagogical implications and inquiry-based activities in each chapter that engage readers in further explorations of the topics covered in the chapter. Short and straightforward, Essentials of SLA for L2 Teachers is the ideal main resource for SLA courses taught at undergraduate and graduate-level teaching programs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20493.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Practice of English Language Teaching / Jeremy Harmer. - New edition. - London ; New York : Longman, 1991. - 296 stron : ilustracje ; 25 cm.
(Longman Handbooks for Language Teachers)
Includes bibliographical references (p. 285-288) and index.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18264.XXIV.14 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Discussions A-Z intermediate : a resource book of speaking activities / Adrian Wallwork. - Cambridge, U.K. ; New York, NY : Cambridge University Press, 2016. - 112 pages : illustrations ; 30 cm.
(Cambridge copy collection)
Includes index.
Do książki dołączona płyta o tej samej sygnaturze 18065 XXIV.13
Discussions A-Z Advanced is a photocopiable resource book of speaking activities designed to encourage lively, natural discussion among advanced level students. Providing a refreshing perspective on many common themes the material consists of 26 topic-based units, each filled with a variety of stimulating activities. The units contain authentic reading and listening texts intended to be used as stimulus for discussion. The accompanying cassette provides a wide range of native speaker accents. The teacher's pages provide clear instructions for each activity, as well as providing a wealth of background information on each topic, keys to the activities, complete tapescripts and suggestions for discussion-based writing activities. The material is designed to be flexible and free-standing: activities can either be used as the basis for a discussion course or dipped into in or out of sequence.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18065.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Putting CLIL into practice / Phil Ball, Keith Kelly, John Clegg. - Oxford : Oxford University Press, 2015. - XIII, [3], 320 stron : ilustracje ; 26 cm.
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Bibliografia strony 308-316. Indeks.
Putting CLIL into Practice offers a new methodological framework for the CLIL classroom, focusing on how to guide input and support output. Full of real-life examples and practical guidelines, the book provides support to both novice and experienced CLIL teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18521.XXIV.14.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Handbook of Second Language Acquisition presents an integrated discussion of key, and sometimes controversial, issues in second language acquisition research. Discusses the biological and cognitive underpinnings of SLA, mechanisms, processes, and constraints on SLA, the level of ultimate attainment, research methods, and the status of SLA as a cognitive science. Includes contributions from twenty-seven of the world's leading scholars. Provides an invaluable resource for all students and scholars of human cognition, including those in linguistics, psychology, applied linguistics, ESL, foreign languages, and cognitive science.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 19346.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 19345.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57.XXIII [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Engaging language learners in contemporary classrooms / Sarah Mercer, Zoltán Dörnyei. - First published. - Cambridge ; New York ; Port Melbourne ; New Delhi ; Singapore : Cambridge University Press, 2020. - VII, [1], 194 strony ; 25 cm.
(Cambridge Professional Learning)
Bibliografia na stronach 163-186. Indeks.
This accessible book offers a fresh perspective on engagement, with an emphasis on how teachers can create the conditions for active engagement and the role learners can play in shaping the way they learn. Drawing on extensive theoretical knowledge, the book takes an applied approach, providing clear principles and practical strategies for teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20490.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
This innovative book focuses on the relationships among self-regulated language learning strategies, students’ individual characteristics, and the diverse contexts in which learning occurs. It presents state-of-the-art, lively, readable chapters by well-known experts and new, promising scholars, who analyze learning strategy theory, research, assessment, and use. Written by a team of international contributors from Austria, Canada, Greece, Japan, New Zealand, Poland, Turkey, the UK and the USA, this volume provides theoretical insights on how strategic learning interacts with complex environments. It explores strategy choice and the fluidity and flexibility of learning strategies. Research-based but practical themes in the book include strategy-related teacher preparation; differentiated strategy instruction to meet the needs of diverse learners of different ages, cultures, and learning styles; and creative, visualization-based development of strategy awareness. Examining methodologies for strategy research and assessment, the volume explores narrative, decision-tree, scenario-based, and questionnaire-based research, as well as mixed-methods research and new assessment tools for young learners’ strategies. It presents research on strategies used for foreign/second language pronunciation, pragmatics, listening, reading, speaking, writing, and test-taking. By providing a wide range of examples of strategies in research and action in a number of countries, cultures, and educational settings, and by offering incisive section overviews and a detailed synthesis at the end, this book enables readers to develop a holistic understanding of language learning strategies. With additional online strategy materials available for downloading, Language Learning Strategies and Individual Learner Characteristics is invaluable to all those interested in helping language students learn more effectively.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21790.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20502.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Writing essays : from paragraph to essay / Dorothy E. Zemach, Lisa A. Ghulldu. - London : Macmillan Education, 2011. - V, 107, [1] stron : ilustracje kolorowe ; 28 cm.
(Macmillan Writing Series)
Na okładce: student book.
Writing Essays has been created for students who are preparing to study, or are already studying, in an academic environment and need to improve their writing skills. The course teaches learners how to order and link paragraphs into cohesive and coherent essays, and to create the various paragraph types that are used in writing assignments.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18515.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18514.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Dziedzina i ujęcie
Słowo kluczowe: writing
When starting to write assignments in English, students need to be able to find ideas for their writing and put them into sentences Logically organise their sentences into paragraphs; review and revise their paragraphs to make them even stronger. Writing in Paragraphs provides students with focus on particular aspects of paragraph writing, such as topics, style, and development; writing support to help them find, organise, and express their ideas; language support to help them with vocabulary, grammar, and punctuation; guidance on reviewing their own and their classmates' writing in order to make revisions ; structured, graded writing assignments at the end of each unit. Writing in Paragraphs takes students from sentence formation to paragraph writing through a process approach. This not only develops students' paragraph writing skills, but also encourages them to become independent and creative writers. There are peer review forms and a grammar reference section at the back of the book. Writing in Paragraphs includes a complete answer key and can be used in class or as a self-study book. It leads naturally into Academic Writing.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18517.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18516.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Writing research papers : from essay to research paper / Dorothy E. Zemach, Daniel Broudy, Chris Vavlona. - First published 2011. - London : Macmillan Education, 2011. - V, 120, [3] strony : ilustracje kolorowe ; 28 cm.
(Macmillan Writing Series)
Na okładce: student book.
Writing Research Papers is a new title in the successful Macmillan Writing Series. It introduces students to academic writing and shows them how to research an academic essay, cite references and put a paper together.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18519.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18518.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (pages 179-181)
Standards for ESL/EFL Teachers of Adult Learners offers performance indicators, vignettes, and evaluation tools for instructors. These clearly organized components will help instructors identify the qualities and practices to pursue in their teaching. The standards in this book address planning, instructing, and assessing as the basis for effective teaching. These three core standards lead to five additional standards that focus on both the instructor and the instruction: identity and context, language proficiency, learning, content, and commitment and professionalism Collectively, these eight standards represent the foundation of what professional teachers of ESL and EFL to adult learners should know and be able to do. The eight standards are organized in a useful and concrete format. Each is introduced with a brief description followed by theoretical justification, numbered performance indicators, vignettes of real-life settings using the performance indicators, and a forum for further thought and discussion. The standards can be applied to most settings with adult English as a second language or foreign language learners and can benefit educators and administrators in teacher-training programs, in educational programs, and in achieving professional development both personally and institution-wide.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17992.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references (pages 313-365) and indexes.
The sixth edition of Principles of Language Learning and Teaching offers new ways of viewing and teaching second language acquisition (SLA) based on the latest research. Providing a comprehensive overview of the theoretical viewpoints that have shaped language teaching today, the text explains the pedagogical relevance of SLA research in reader-friendly prose. The new edition of this classic text, used by teacher-education programs worldwide, reflects the most recent themes in SLA research, updated references, and a summation of current issues and perspectives.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19025.XXIV.14 [Czytelnia A], 21429.XXIV.14 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(The Cambridge Guides Series)
Includes bibliographical references and index.
This book provides an up-to-date and comprehensive overview of research methods in second-language teaching and learning, from experts in the field. The Cambridge Guide to Research in Language Teaching and Learning covers 36 core areas of second-language research, organised into four main sections: Primary Considerations; Getting Ready; Doing the Research; Research Contexts. Presenting in-depth but easy to understand theoretical overviews, along with practical advice, the volume is aimed at 'students of research', including pre-service and in-service language teachers who are interested in research methods, as well as those studying research methods in Bachelor, MA, or PhD graduate programs around the world.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17998.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 140.XXIII [Magazyn 1] (1 egz.)
Stare oznaczenie "Czytelnia Główna"
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Proficiency Gold preparing for the revised CPE Exam. With engaging texts and a smart look, New Proficiency Gold is an enjoyable course that assures adult and young adult learners of exam success. A stimulating language syllabus blended with thorough exam practice and technique means that Gold is a great choice for mixed classes. * Your classes will be fun and engaging with communication activities and unit-linked speaking prompt cards * Engage your students with authentic texts, challenge them with regular reviews, and motivate them with tests in both the Coursebook and the Teacher`s Book * Give students additional examination practice using the Exam Maximiser which has thorough exam training, tips and strategies, and a complete practice exam
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18072.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18071.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej