Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(50)
Forma i typ
Książki
(49)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(45)
dostępne
(42)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(17)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(25)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(45)
Autor
Kielin Jacek
(4)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(3)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(3)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(3)
Wyczesany Janina
(3)
Czapiga Alina
(2)
Krzemińska Dorota
(2)
Piszczek Maria
(2)
Stelter Żaneta
(2)
Strumińska Anna
(2)
Żyta Agnieszka
(2)
Baczała Ditta
(1)
Bobińska Kinga
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bouras Nick
(1)
Chojnacki Kazimierz
(1)
Florkowski Antoni
(1)
Gałecki Piotr (nauki medyczne)
(1)
Gałecki Piotr (psychiatria)
(1)
Holt Geraldine
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kurtek Paweł
(1)
Lindyberg Iwona
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Nosarzewska Sylwia
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Otrębski Wojciech
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pietras Tadeusz (nauki medyczne)
(1)
Pilecki Jan
(1)
Piszczek Maria. Terapia przez sztukę (wybrane zagadnienia i metody)
(1)
Ploch Leszek
(1)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Szluz Beata
(1)
Tomczyszyn Dorota
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Woynarowska Agnieszka
(1)
Zawiślak Aleksandra
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(28)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Temat
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(26)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(24)
RODZINA
(7)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA UMYSŁOWO
(5)
CHORZY w RODZINIE
(4)
DZIECKO
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(2)
HIPOTERAPIA
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(2)
SZKOLNICTWO SPECJALNE
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
ARTETERAPIA
(1)
BIAŁA PODLASKA (WOJ. LUBELSKIE ; OKRĘG)
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
BYDGOSZCZ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
DOMY POMOCY SPOŁECZNEJ
(1)
DYSKURS (filoz.)
(1)
INTELIGENCJA SPOŁECZNA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(1)
NIEMOWLĘ
(1)
OJCOSTWO
(1)
OPIEKA PUBLICZNA
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PLACÓWKI OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZE
(1)
POKWITANIE
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
REHABILITACJA (med.)
(1)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
RODZICE
(1)
ROZMOWA
(1)
RZESZÓW (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
STRES
(1)
TERAPIA ZABAWĄ
(1)
TORUŃ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
WARMIŃSKO-MAZURSKIE, województwo
(1)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
WŁOCŁAWEK (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
ŻYCIE SEKSUALNE
(1)
Temat: czas
2001-0
(6)
1989-
(2)
Temat: miejsce
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawność umysłowa
(12)
niepełnosprawni intelektualnie
(11)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(9)
rodzina
(9)
nauczanie
(4)
wychowanie
(4)
dziecko niepełnosprawne
(3)
jakość życia
(3)
niepełnosprawni
(3)
rehabilitacja
(3)
szkoła specjalna
(3)
terapia
(3)
diagnoza
(2)
dyskurs
(2)
edukacja
(2)
pedagodzy specjalni
(2)
przystosowanie społeczne
(2)
psychologia
(2)
rehabilitacja zawodowa
(2)
rodzicielstwo
(2)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(2)
wsparcie społeczne
(2)
wspomaganie rozwoju
(2)
życie seksualne
(2)
agresja
(1)
aktywizacja społeczna
(1)
aktywizacja zawodowa
(1)
aktywność twórcza
(1)
aktywność zawodowa
(1)
badanie psychiatryczne
(1)
bajka
(1)
biblioterapia
(1)
czas wolny
(1)
czytelnictwo
(1)
dom pomocy społecznej
(1)
dorosłość
(1)
doświadczenia seksualne
(1)
edukacja specjalna
(1)
integracja sensomotoryczna
(1)
język
(1)
kod językowy
(1)
kompetencje społeczne
(1)
leczenie
(1)
macierzyństwo
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
metody terapeutyczne
(1)
miłość
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
niepełnosprawność intelektualna
(1)
ojcostwo
(1)
opieka społeczna
(1)
placówka edukacyjno-rewalidacyjna
(1)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(1)
placówka specjalna
(1)
pomoc instytucjonalna
(1)
pomoc społeczna
(1)
porozumiewanie się
(1)
praca
(1)
przemoc
(1)
przemoc seksualna
(1)
psychopatologia
(1)
rehabilitacja społeczna
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
rodzice
(1)
rola społeczna
(1)
rozwój psychofizyczny
(1)
rozwój psychoseksualny
(1)
rozwój seksualny
(1)
seksualność
(1)
stereotyp
(1)
stres
(1)
stymulacja sensoryczna
(1)
sytuacja społeczno-ekonomiczna
(1)
sytuacja trudna
(1)
uczeń
(1)
upośledzenie umysłowe
(1)
włączanie społeczne
(1)
zabawa
(1)
zaburzenia mowy
(1)
zaburzenia osobowości
(1)
zaburzenia psychiczne
(1)
zapobieganie
(1)
zespół Downa
(1)
świadczenia społeczne
(1)
50 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii)
Autorka przedstawia problemy związane z dojrzewaniem dziewcząt i chłopców niepełnosprawnych intelektualnie. Omawia zmiany biologiczne, intelektualne, emocjonalne i społeczne pojawiające się w okresie dojrzewania, wyraziście ukazując spiętrzenie trudności w przypadku tej grupy młodzieży. Ukazuje specyfikę dorastania dziewcząt i chłopców, którzy zmagają się z trudnościami wynikającymi nie tylko z ich możliwości umysłowych, ale nierzadko również z tego, jak są odbierani przez społeczeństwo. Zwraca uwagę na negatywne zjawiska społeczne, takie jak stygmatyzacja, piętnowanie czy wykluczenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10539.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Istotnym punktem zainteresowań współczesnej pedagogiki specjalnej stają się rozważania dotyczące rozwijania autonomii osoby z niepełnosprawnością oraz podmiotowości w relacjach z nią. Wpływ na wybór tematu niniejszej pracy miały przede wszystkim zainteresowania obejmujące swoim zakresem funkcjonowanie dzieci i młodzieży z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej oraz warunki i wyznaczniki ich rozwoju do osiągnięcia (bądź nie osiągnięcia) pełni autonomii. Przegląd literatury pozwala stwierdzić, że, mimo iż powyższe zagadnienia mają zasadnicze znaczenie w pedagogice, niestety nie znalazły one dotychczas wiele miejsca w opracowaniach badawczych. Brakuje polskich rozpraw dotyczących kwestii autonomii i podmiotowości osób z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9927 [Magazyn 1], 11551 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8967.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10534.IV.4 [Czytelnia B], 10533.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u osób niepełnosprawnych intelektualnie / red. Nick Bouras i Geraldine Holt. - Wyd. 1 pol. / red. Antoni Florkowski i Piotr Gałecki. - Wrocław : Elsevier Urban & Partner, 2010. - XVI, 463 s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Książka zawiera : charakterystykę najczęstszych zaburzeń występujących u osób niepełnosprawnych intelektualnie (m. i. depresji, zaburzeń lękowych i adaptacyjnych, schizofrenii i zaburzeń pokrewnych), omówienie symptomatologii zaburzeń psychicznych w grupie osób niepełnosprawnych intelektualnie, opis możliwości trafnego diagnozowania zaburzeń psychicznych oraz zasad właściwego leczenia farmakologicznego, interwencji terapeutycznych i psychospołecznych, skale diagnostyczne niezbędne do obiektywnej oceny psychopatologii towarzyszącej niepełnosprawności intelektualnej, aktualną, uznaną i promowaną na świecie nomenklaturę, wiele praktycznych rad i wskazówek pomocnych w opiece nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12510.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugi tom Człowieka z niepełnosprawnością intelektualną stanowi kontynuację rozważań nad wieloaspektową problematyką niepełnosprawności intelektualnej i złożoną sytuacją osób nią dotkniętych. Strukturę tomu stanowią trzy części, w których zaproponowano opracowania prezentujące problemy społecznego i zawodowego funkcjonowania a także wspomagania, rehabilitacji i terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną. Autorzy mają nadzieję, że pozycja ta przyczyni się do poszerzenia i upowszechnienia wiedzy na temat trudności, ograniczeń, ale także możliwości dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną w różnych zakresach ich funkcjonowania w dzisiejszej rzeczywistości, i będzie inspiracją do poszukiwania nowych, lepszych i bardziej skutecznych rozwiązań ciągle trudnej i złożonej sytuacji tych osób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3076.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4081.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 187-197.
Książka ma charakter podręcznikowy, repetytoryjnie ujmujący problematyke oligofrenopedagogiki. Składa się z dwóch części, teoretycznej, a ściślej teoretyczno-przeglądowej i empirycznej, jako swoistego, bo przyjmującego klasyczną formę raportu z badań, z podziałem na dwa rozdziały:: metodologiczny i analityczny. Część teoretyczną tworzą trzy rozdziały poświęcone analizie funkcjonowania i jego uwarunkowaniom osób z upośledzeniem umysłowym w zakresie ich poszczególnych sfer rozwoju. Kolejne rozdziały prezentują syntetycznie ujęte założenia badań własnych oraz analizę uzyskanych wyników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12137.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13257.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 237-259.
W pracy zostały przedstawione konkretne teoretyczne i empiryczne podstawy modyfikacji procesu rehabilitacji zawodowej młodych osób z niepełnosprawnością umysłową, które choć trochę zmniejszą dystans między niepełnosprawnymi i sprawnymi na rynku pracy. Praca została przygotowana we właściwym momencie czasowym, będzie ciekawą propozycją wydawniczą dla teoretyków i praktyków rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, będzie również przydatna w kształceniu studentów psychologii, pedagogiki i socjologii. Praca zawiera bardzo wartościowe analizy teoretyczne, oryginalne wątki autorskie, które wzbogacają podstawy teoretyczne rehabilitacji osób upośledzonych umysłowo. Doceniam solidne oparcie się na bogatej literaturze przedmiotu. Także uzyskane wyniki badań empirycznych traktuję jako istotne wzbogacenie naszej wiedzy o usprawnianiu osób upośledzonych umysłowo. Z pewnością recenzowana książka jest najlepszym polskim opracowaniem na temat rehabilitacji zawodowej osób z tą niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9139.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 640-643 i przy rozdz. Indeks.
Jest to pierwsza w Polsce tak obszerna monografia, która łączy interdyscyplinarne spojrzenie dotyczące zagadnienia niepełnosprawności intelektualnej z różnych perspektyw:: medycznej, psychologicznej, społecznej i pedagogicznej. W sposób nowatorski podejmuje temat niepełnosprawności intelektualnej z jego specyfiką z punktu widzenia zarówno psychologa, pedagoga, lekarza psychiatry, internisty, neurologa i to w zakresie sposobu badania, diagnozowania, jak i terapii tej grupy pacjentów. Przybliża najnowszą wielospecjalistyczną wiedzę, obejmującą różne stopnie niepełnosprawności i towarzyszące im zróżnicowane zaburzenia sprawności motorycznej, zachowania, motywacji, emocjonalności, poznawcze, a także dysfunkcje psychiczne i behawioralne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14335.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15244.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
Książka stanowi treściwe kompendium wiedzy o najczęstszych rodzajach niepełnosprawności. W sposób syntetyczny przedstawia specyfikę danego rodzaju zaburzenia, symptomy, przyczyny, sposób diagnozowania oraz formy pomocy. W kolejnych rozdziałach zostały omówione różne ujęcia niepełnosprawności intelektualnej i wielowymiarowość tego zjawiska, podstawowe zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej, problemy dotyczące opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, ich kształcenia i wychowania, wybrane metody terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym, zaburzenia mowy, sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie oraz etyczne i osobowościowe wyznaczniki istotne w pracy pedagoga specjalnego. Książka ma na celu zaprezentowanie wyników najnowszych badań nad niepełnosprawnością intelektualną oraz dostareczenie wielu praktycznych wskazówek, które mogłyby być przydatne dla psychologów, pedagogów i rodziców, przyczyniając się do polepszenia jakości życia osób niepełnosprawnych intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12431.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tomie pierwszym dzieła zebrano opracowania dotyczące problemów osobowości i zachowania się osób z niepełnosprawnością intelektualną, a także dotyczące ich rodzin oraz edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży dotkniętych różnym stopniem tej niepełnosprawności. Autorzy szczególnie akcentują i uzasadniają potrzebę społecznego wspierania osób niepełnosprawnych, podkreślają podmiotowość rodziców w procesie rehabilitacji dziecka oraz ich obciążenie związane z koniecznością aktywnego uczestnictwa w tym procesie. Książka zawiera opracowania ukazujące możliwości oraz trudności w realizacji edukacyjnej integracji dzieci i młodzieży z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3075.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4080.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Specjalna / Wydawnictwo Naukowe PWN)
Książka Hanny Olechnowicz ─ jednego z największych w Polsce autorytetów w dziedzinie ─ podejmuje bardzo ważny problem aktywizacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Autorka przedstawia programy i metody animowania więzi dziecka z rodziną czy rówieśnikami, a także działania mające na celu budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie aktywności twórczej. Prezentowane eksperymenty ukazują potencjał dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sposoby jego rozwijania przez nauczycieli i terapeutów. Książka jest kopalnią pomysłów, jak pobudzać aktywność dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie interakcji z rodzicami i rówieśnikami, jak budować ich samoocenę i poczucie własnej wartości, jak wyrywać z apatii, bezczynności, łagodzić zaburzenia emocjonalne, uczyć sprawstwa i płynącej z tego satysfakcji oraz rozwijać twórczość i chęć działania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9080.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10698.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 160-[169].
"Dlaczego jednak, pomimo istnienia tylu stosunkowo dobrze opracowanych metod diagnozy i terapii, praca niektórych nauczycieli jest mało efektywna? Jedną z przyczyn jest zła konstrukcja programu zajęć, podczas tworzenia którego zapomniano o tym, że warunkiem opanowania przez dziecko kolejnych umiejętności jest nabycie przez nie umiejętności rozwojowo wcześniejszych...Inne również częste przyczyny braku postępów i narastających problemów wychowawczych, to nieuwzględnianie w programie zajęć konieczności wypracowania skutecznego sposobu porozumiewania się z dzieckiem i nieliczenie się z jego emocjonalnością."
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8447.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9842.IV.4 [Czytelnia B], 9841.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe – poszerzone i uaktualnione – wydanie nieocenionej pomocy dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie pozwoli dokładniej ocenić poszczególne obszary rozwojowe dziecka, a także pomoże w konstruowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych. Autor więcej uwagi poświęcił dobrej operacjonalizacji poszczególnych prób, aby można było jednoznacznie rozstrzygnąć zaliczenie bądź nie każdego z prezentowanych zadań. Precyzyjniej rozdzielił też sfery rozwojowe na poszczególne skale, co pozwoli lepiej śledzić postępy w rozwoju dzieci wymagających szczególnej opieki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3249 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2039.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Hipoterapii)
Bibliogr. przy rozdz.
Prezentowana książka - pierwsza z serii ABC HIPOTERAPII - poświęcona jest wpływowi jazdy konnej i kontaktu z koniem na psychikę oraz sprawność umysłową i fizyczną osób niepełnosprawnych intelektualnie. Autorkami są doświadczone hipoterapeutki, które od ponad dziesięciu lat towarzyszą swoim pacjentom - dzieciom niepełnosprawnym intelektualnie, dbając o to, aby przygoda z koniem sprzyjała ich rozwojowi, była satysfakcjonująca i bezpieczna. Książka przeznaczona jest dla lekarzy, rehabilitantów, psychologów, pedagogów, instruktorów hipoterapii i jeździectwa oraz opiekunów i rodziców osób niepełnosprawnych. O koniu do hipoterapii i różnych aspektach pracy terapeutycznej z udziałem zwierzęcia będzie mowa w planowanej kolejnej książce z tej serii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.6629.IV.4 [Czytelnia B], 7491.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2886 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4015.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 311-320.
Poruszane w książce problemy, dotyczące konfrontacji osobistej i społecznej wizji niepełnosprawności intelektualnej są niezwykle ważne w pedagogice specjalnej, zwłaszcza gdy odnosi się je do aktualnego kontekstu społecznego, aktualnej sytuacji zmiany ponowoczesnej, globalizacyjnej, systemowej. Ważnymi elementami książki są także: ukazanie interdyscyplinarnego spojrzenia na problematykę ról społecznych osoby z niepełnosprawnością intelektualną, wyszczególnienie nurtów dyskursu niepełnosprawności intelektualnej, przyjęte metody badawcze (krytyczna analiza dyskursu i metoda biograficzna) i zwrócenie uwagi na społeczno-kulturową konstrukcję niepełnosprawności, na fakt konstruowania niepełnosprawności intelektualnej przez dyskurs publiczny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9114.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10742.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Publikacja jest cennym materiałem dla studentów pedagogiki specjalnej, opiekuńczo-wychowawczej, przyszłych instruktorów terapii i rehabilitacji, nauczycieli-wychowawców oraz rodziców wychowujących osoby upośledzone. Opracowanie ma charakter przewodnika metodycznego do prowadzenia zajęć w zakresie usprawniania osób głębiej upośledzonych umysłowo, począwszy od urodzenia do wieku dojrzałego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8491 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9892.IV.4 [Czytelnia B], 9891.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.175 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy pracach.
Bibliogr. przy pracach.
Praca zbiorowa pod redakcją Agnieszki Żyty "Rodzina osób z niepełnosprawnością intelektualną wobec wyzwań współczesności" otwiera cykl czterech książek, które połączy wspólny podtytuł: "Heurystyczny wymiar ludzkiej egzystencji". Jak pisze we "Wstępie" A. Żyta "teoretycy i praktycy pedagogiki specjalnej i psychologii próbują znaleźć odpowiedź na ciągle aktualne pytania - jaka jest sytuacja psychospołeczna współczesnych rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne, jakie działania praktyczne podejmowane są w Polsce oraz za granicą w celu wspierania różnorodnych potrzeb tych rodzin i optymalizacji warunków ich życia oraz jak w sytuacji zmian kulturowo-społecznych odnajdują się rodzice oraz rodzeństwo osób z niepełnosprawnością intelektualną". Na te i inne pytania starają się odpowiedzieć autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11553.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4875 [Magazyn 2], P.4424 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Nowe, poszerzone i uaktualnione wydanie doskonałego przewodnika dla nauczycieli i specjalistów prowadzących terapię dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim. Autorzy opisują poziomy funkcjonowania takich dzieci i zasady pracy z nimi, przestawiają różne rodzaje zajęć, takie jak muzykoterapia, stymulacja polisensoryczna, stymulacja wzroku i słuchu czy chromoterapia, wskazują podstawowe zasady postępowania dla nauczycieli i rodziców w pracy z osobami niepełnosprawnymi ruchowo oraz propozycje dokumentacji dotyczącej dzieci wraz ze wzorami kart diagnostycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7978.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9279.IV.4 [Czytelnia B], 9280.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej