Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(37)
Forma i typ
Książki
(37)
Dostępność
tylko na miejscu
(35)
dostępne
(23)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(8)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(16)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(35)
Autor
Arusztowicz Barbara
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Jarosz Mirosław
(2)
Kielin Jacek
(2)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Stelter Żaneta
(2)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla (1974- )
(1)
Barnes Colin (1946- )
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bouras Nick
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Bąkowski Wojciech
(1)
Florkowski Antoni
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gałecki Piotr (psychiatria)
(1)
Holt Geraldine
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Janocha Witold (1964- )
(1)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(1)
Klinik Anna
(1)
Korczyński Mariusz
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Kubiak Hanna (pedagogika)
(1)
Kurpiel Dominika
(1)
Kurtek Paweł
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Mercer Geof
(1)
Morawski Piotr
(1)
Otrębski Wojciech
(1)
Pecyna Maria Bogumiła S
(1)
Pisula Ewa
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Porawska Ella (1971- )
(1)
Porawski Marek
(1)
Prysak Dorota
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Skłodowski Henryk (1930- )
(1)
Tomaszewski Piotr (psycholog)
(1)
Walewska Katarzyna
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Zeidler Włodzisław (1937- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(37)
Temat
NIEPEŁNOSPRAWNI
(22)
CHORZY w RODZINIE
(5)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(5)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(5)
RODZINA
(4)
RODZICE
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(3)
CHOROBY
(2)
CHOROBY DZIECIĘCE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE RUCHOWO
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(2)
MOTYWACJA
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA UMYSŁOWO
(2)
NARZĄD RUCHU
(2)
PORADNIKI
(2)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(2)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(2)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(2)
CHOROBY CYWILIZACYJNE
(1)
CHORZY PRZEWLEKLE
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
METODA SHERBORNE
(1)
NIEWIDOMI
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
POKWITANIE
(1)
PORADNICTWO ZAWODOWE
(1)
PORAŻENIE MÓZGOWE DZIECIĘCE
(1)
POSTAWY
(1)
PSYCHOLOGIA KLINICZNA
(1)
PSYCHOLOGIA PASTORALNA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
REHABILITACJA (med.)
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
RELIGIJNOŚĆ
(1)
SENS ŻYCIA
(1)
SOCJALIZACJA
(1)
STRES
(1)
WARTOŚĆ
(1)
ZACHOWANIE
(1)
ŻYCIE SEKSUALNE
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
2001-0
(2)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
PODRĘCZNIKI
(1)
PORADNIKI
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawni
(10)
niepełnosprawność
(9)
rodzina
(7)
rehabilitacja
(6)
dziecko niepełnosprawne
(5)
niepełnosprawni intelektualnie
(5)
wsparcie społeczne
(5)
dziecko autystyczne
(4)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
edukacja
(3)
integracja społeczna
(3)
jakość życia
(3)
nauczanie
(3)
niepełnosprawność umysłowa
(3)
psychologia
(3)
rodzicielstwo
(3)
seksualność
(3)
stres
(3)
terapia
(3)
śmierć
(3)
depresja
(2)
dyskryminacja
(2)
młodzież
(2)
stereotyp
(2)
terapia zajęciowa
(2)
uczeń
(2)
zaburzenia rozwoju
(2)
AIDS
(1)
HIV
(1)
aktywność fizyczna
(1)
alkohol
(1)
badanie psychiatryczne
(1)
badanie psychologiczne
(1)
choroba Alzheimera
(1)
choroby psychosomatyczne
(1)
cierpienie
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
dorośli
(1)
doświadczenia seksualne
(1)
duszpasterstwo
(1)
dzieci
(1)
dziecko przewlekle chore
(1)
edukacja specjalna
(1)
funkcjonowanie społeczne
(1)
grupa samopomocy
(1)
kampania społeczna
(1)
kazirodztwo
(1)
konflikt
(1)
kryzys psychologiczny
(1)
kultura
(1)
leczenie
(1)
małżeństwo
(1)
media
(1)
miłość
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
nauczanie integracyjne
(1)
niedosłyszący
(1)
niedowidzący
(1)
niepełnosprawność fizyczna
(1)
niewidomi
(1)
nowotwór
(1)
ojcostwo
(1)
pedagodzy szkolni
(1)
polityka
(1)
praca
(1)
praca zawodowa
(1)
przewlekle chorzy
(1)
przyjaźń
(1)
przystosowanie psychiczne
(1)
przystosowanie społeczne
(1)
psychologia kliniczna
(1)
psychologia rehabilitacyjna
(1)
psychologia wychowawcza
(1)
psychopatologia
(1)
psychoterapia
(1)
rehabilitacja społeczna
(1)
rehabilitacja zawodowa
(1)
religijność
(1)
rewalidacja
(1)
rodzice
(1)
rola społeczna
(1)
rozwój psychoseksualny
(1)
rozwój seksualny
(1)
rozwój społeczny
(1)
samobójstwo
(1)
sens życia
(1)
socjalizacja
(1)
sytuacja trudna
(1)
testy psychologiczne
(1)
wartości
(1)
wiara
(1)
wiek rozwojowy
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie seksualne
(1)
wykluczenie społeczne
(1)
zaburzenia mowy
(1)
zaburzenia odżywiania
(1)
zaburzenia osobowości
(1)
zaburzenia psychiczne
(1)
zaburzenia ruchu
(1)
37 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Key Concepts / Wydawnictwo Sic!)
Tyt. oryg. : "Disability".
Książka Barnesa i Mercera stanowi zwięzłe i przystępne wprowadzenie w koncepcję niepełnosprawności. Opierając się na bogatej literaturze przedmiotu i odwołując się do różnych punktów widzenia, autorzy badają rozwój idei niepełnosprawności i przedstawiają szeroko zakrojoną krytykę dominujących poglądów. Książka podkreśla wykluczenie ludzi niepełnosprawnych i ich marginalizację w najważniejszych obszarach społecznej aktywności w różnych kontekstach historycznych i kulturowych, takich jak: życie rodzinne, prawa reprodukcyjne, edukacja, zatrudnienie, rozrywka, wizerunki kulturowe i polityka. Analiza Barnesa i Mercera koncentruje się na niepełnosprawności jako formie społecznej opresji, podobnej do tej, jakiej doświadczają kobiety, mniejszości etniczne, rasowe oraz seksualne. Kluczowe kwestie poruszone w książce to: teoria niepełnosprawności, perspektywa historyczna i porównawcza, doświadczanie upośledzenia i niepełnosprawności, profesjonalna i polityczna interwencja w życie ludzi niepełnosprawnych, polityka niepełnosprawności, polityka społeczna i obywatelstwo, kultura niepełnosprawności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10072 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7338.VI.4 [Wypożyczalnia B], P.10071.VI.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8297.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zbiór artykułów prezentujący problematykę niepełnosprawności – na przykładach takich grup, jak osoby głuche lub słabosłyszące, z zespołem Downa, ADHD i autyzmem – w sposób interdyscyplinarny, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia czynników psychologicznych, społecznych oraz kulturowych. Autorzy badają czynniki warunkujące adaptację osób doświadczających problemów zdrowotnych, a także możliwości wspierania tych osób w ramach pomocy psychologicznej. W pracy przedstawiono analizę kulturowych i społecznych aspektów zaburzeń rozwoju oraz uwarunkowań procesów integracji, w tym m.in. wolontariatu koleżeńskiego jako formy wsparcia. Publikacja adresowana do psychologów, socjologów, pedagogów, lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów, pracowników socjalnych oraz wszystkich osób zainteresowanych społeczną percepcją niepełnosprawności we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15726.VI.4 [Czytelnia B], 15807.VI.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.7)
Bibliografia przy pracach.
Autor ma nadzieję, że zawarte w publikacji zagadnienia, poruszające problemy niepełnosprawnych w różnych okresach życia, spełnią oczekiwania Czytelników oraz przyczynią się do pogłębienia warsztatu pra-cy różnych grup zawodowych pracujących z ludźmi o ograniczonych możliwościach, by poprawić ich jakość życia. W przedkładanej publikacji znalazły się opracowania prezentujące zagadnienia społecznego i zawodowego funkcjonowania niepełno-sprawnych oraz ich uwarunkowań prawnych. Kolejny poruszany przez nią problem dotyczy wspomagania rozwoju psychofi zycznego i terapii, szczególnie mowy dzieci i młodzieży. Praca zawiera również artykuły omawiające bardzo intymne sprawy osób z upośledzeniem umysłowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9251.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka jest odpowiedzią na ustanowienie przez Radę Unii Europejskiej roku 2003 Europejskim Rokiem Osób Niepełnosprawnych. Jednym z celów Europejskiego Roku Osób Niepełnosprawnych jest przybliżenie problemów ludzi niepełnosprawnych oraz przeciwdziałanie ich społecznej dyskryminacji. Teksty tu zawarte stanowią próbę spojrzenia na problem jakości życia osób niepełnosprawnych w różnych fazach życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11511.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5534.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka mówi o determinacji, walce i egzystencji osób niepełnosprawnych. Kluczowym zagadnieniem jest głębsze spojrzenie na życie osób dotkniętych niepełnosprawnością, ale również tych, którzy podejmują wyzwanie udzielania im odpowiedniej pomocy i wsparcia. Książka ujmuje też przykłady z żytcia niepełnosprawnego syna autorki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12290.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie ; nr 395)
Bibliogr. s. 94-111.
Celem prezentowanej publikacji jest przedstawienie rozważań dotyczących problemów definicyjnych i klasyfikacyjnych, związanych z pojęciami niepełnosprawność i rehabilitacja oraz podstawowych psychospołecznych perspektyw badawczych (modeli i koncepcji), będących propozycjami wyjaśnienia zarówno genezy niepełnosprawności, jak również mechanizmów funkcjonowania osoby niepełnosprawnej. Autor stara się również przedstawić, jakie konsekwencje dla teorii i praktyki rehabilitacyjnej może mieć przyjęcie perspektywy rozwojowej w rozpatrywaniu różnych aspektów sytuacji osoby niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12118.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u osób niepełnosprawnych intelektualnie / red. Nick Bouras i Geraldine Holt. - Wyd. 1 pol. / red. Antoni Florkowski i Piotr Gałecki. - Wrocław : Elsevier Urban & Partner, 2010. - XVI, 463 s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Książka zawiera : charakterystykę najczęstszych zaburzeń występujących u osób niepełnosprawnych intelektualnie (m. i. depresji, zaburzeń lękowych i adaptacyjnych, schizofrenii i zaburzeń pokrewnych), omówienie symptomatologii zaburzeń psychicznych w grupie osób niepełnosprawnych intelektualnie, opis możliwości trafnego diagnozowania zaburzeń psychicznych oraz zasad właściwego leczenia farmakologicznego, interwencji terapeutycznych i psychospołecznych, skale diagnostyczne niezbędne do obiektywnej oceny psychopatologii towarzyszącej niepełnosprawności intelektualnej, aktualną, uznaną i promowaną na świecie nomenklaturę, wiele praktycznych rad i wskazówek pomocnych w opiece nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12510.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drugi tom Człowieka z niepełnosprawnością intelektualną stanowi kontynuację rozważań nad wieloaspektową problematyką niepełnosprawności intelektualnej i złożoną sytuacją osób nią dotkniętych. Strukturę tomu stanowią trzy części, w których zaproponowano opracowania prezentujące problemy społecznego i zawodowego funkcjonowania a także wspomagania, rehabilitacji i terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną. Autorzy mają nadzieję, że pozycja ta przyczyni się do poszerzenia i upowszechnienia wiedzy na temat trudności, ograniczeń, ale także możliwości dzieci, młodzieży i dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną w różnych zakresach ich funkcjonowania w dzisiejszej rzeczywistości, i będzie inspiracją do poszukiwania nowych, lepszych i bardziej skutecznych rozwiązań ciągle trudnej i złożonej sytuacji tych osób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3076.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4081.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Główną ideą przyświecającą autorom tekstów zebranych w dwóch tomach prezentowanej monografii jest wnikliwe i wszechstronne rozpoznanie potrzeb osób niepełnosprawnych funkcjonujących w ponowoczesnym świecie. W tomie pierwszym opracowania zaprezentowano przegląd zagadnień dotyczących zarówno ogólnospołecznych, jak i jednostkowych potrzeb osób niepełnosprawnych, m.in. takich jak: potrzeba stymulacji rozwoju, rehabilitacji, edukacji, radości życia oraz własnej autonomii, akceptacji w rodzinie, potrzeb zdrowotnych oraz kształceniowych i wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5533.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Wobec Współczesności. Pomoc Psychologiczna)
Bibliogr. s. 287-307. Indeksy
Niniejszy podręcznik jest jedynym, tak obszernym i tak dogłębnym dziełem w tej dziedzinie. Autor przedstawia problem niepełnosprawności i rehabilitacji w powiązaniu z różnymi dziedzinami psychologii -ogólnej, społecznej, rozwojowej, klinicznej. W nowatorski sposób łączy podstawy teoretyczne z praktyką usprawniania osób wymagających rehabilitacji. Książka otwiera serię Psychologia wobec współczesności. Do tej powtórnej lektury zachęca także bardzo ciepły i ludzki sposób opisywania problemów z jednej strony i ciekawe, oryginalne autorskie propozycje z drugiej strony. Napisany z wielkim znawstwem i zaangażowaniem podręcznik jest książką najwyższej próby, która przyczyni się z pewnością do rozwoju tej dziedziny, wniesie wiele ożywczych dyskusji i podniesie poziom akademickiego, specjalistycznego kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6709.III.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7545.III.8 [Czytelnia B], 7546.III.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka pokazuje człowieka niepełnosprawnego jako pełnosprawnego członka społeczeństwa. W części pierwszej znajdują się informacje dotyczące specyfiki kontaktów z innymi ludźmi w danym okresie rozwojowym, tego, jak niepełnosprawność może zakłócać społeczne kontakty oraz w jaki sposób można wspierać człowieka w trudnej sztuce bycia z innymi. W części drugiej autorki dotykają egzystencjalnych problemów człowieka. Piszą o przyjaźni, szczęściu, miłości, cierpieniu, lęku przed śmiercią i potrzebie wsparcia udzielanego przez bliskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11695 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11694.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12886.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii)
Autorka przedstawia problemy związane z dojrzewaniem dziewcząt i chłopców niepełnosprawnych intelektualnie. Omawia zmiany biologiczne, intelektualne, emocjonalne i społeczne pojawiające się w okresie dojrzewania, wyraziście ukazując spiętrzenie trudności w przypadku tej grupy młodzieży. Ukazuje specyfikę dorastania dziewcząt i chłopców, którzy zmagają się z trudnościami wynikającymi nie tylko z ich możliwości umysłowych, ale nierzadko również z tego, jak są odbierani przez społeczeństwo. Zwraca uwagę na negatywne zjawiska społeczne, takie jak stygmatyzacja, piętnowanie czy wykluczenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10539.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Bibliogr. s. 347-376. Indeksy.
Wyrażony w tytule niniejszego tomu rezerwat przestrzeni publicznej z pozoru stanowi dość kontrowersyjną kategorię opisu i wyjaśniania sytuacji społecznej osób niepełnosprawnych. Wszak rezerwat w potocznym ujęciu kojarzy się z czymś, co zamknięte i zarezerwowane dla wybranych. Jednak nie o taki rezerwat tu chodzi. Chociaż trudno oprzeć się wrażeniu, że ciągle jeszcze dla wielu z nas inność wyrażająca się ograniczoną sprawnością czy nieco odmiennym wyglądem jest wystarczającym powodem konstruowania ram funkcjonalnych i rezerwowania ról daleko innych niż te, które zwykle określamy jako wartościowe. Każdy z rezerwatów generuje nieco inne problemy osób niepełnosprawnych lub jest ich następstwem. Właśnie te problemy są punktem wyjścia poszczególnych rozdziałów tej książki. Publikację zamykają pozytywne przykłady przełamywania uprzedzeń - wychodzenia osób z głębszą niepełnosprawnością poza ramy przestrzeni społecznej wyznaczonej sprawnościami i ukonstytuowanymi na podstawie stereotypów możliwościami życia człowieka niepełnosprawnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14148.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 237-259.
W pracy zostały przedstawione konkretne teoretyczne i empiryczne podstawy modyfikacji procesu rehabilitacji zawodowej młodych osób z niepełnosprawnością umysłową, które choć trochę zmniejszą dystans między niepełnosprawnymi i sprawnymi na rynku pracy. Praca została przygotowana we właściwym momencie czasowym, będzie ciekawą propozycją wydawniczą dla teoretyków i praktyków rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną, będzie również przydatna w kształceniu studentów psychologii, pedagogiki i socjologii. Praca zawiera bardzo wartościowe analizy teoretyczne, oryginalne wątki autorskie, które wzbogacają podstawy teoretyczne rehabilitacji osób upośledzonych umysłowo. Doceniam solidne oparcie się na bogatej literaturze przedmiotu. Także uzyskane wyniki badań empirycznych traktuję jako istotne wzbogacenie naszej wiedzy o usprawnianiu osób upośledzonych umysłowo. Z pewnością recenzowana książka jest najlepszym polskim opracowaniem na temat rehabilitacji zawodowej osób z tą niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9139.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 151-179.
"Książka [...] przede wszystkim traktuje o niepełnosprawności wzroku i problemach, jakie dla funkcjonowania człowieka ta dysfunkcja stwarza. Autorka próbuje pokazać pewną trajektorię losu jednostki ociemniałej, znajdującej się w kryzysie życiowym, zmagającej się z trudnościami w procesie edukacji i dorastania. [...] książka to ciekawa i dobrze napisana pozycja z zakresu tyflopedagogiki." z recenzji prof. zw. dr. hab. Amadeusza Krause
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12148.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13272.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Zamierzeniem prezentowanego tomu jest wielowątkowe i wieloaspektowe przedstawienie tematyki związanej z codziennym funkcjonowaniem osób z niepełnosprawnością. Dla łatwiejszego posługiwania się prezentowaną książką artykuły zostały usystematyzowane w pięciu podrozdziałach. Wskazane dwa obszary przewodnie: edukacja i socjalizacja oscylują wokół szczegółowych zagadnień: aktywność w życiu osób niepełnosprawnych, choroba a niepełnosprawność, wybrane uwarunkowania socjalizacji osób niepełnosprawnych (obszary społeczne), rodzina w życiu osoby niepełnosprawnej, osoba niepełnosprawna w życiu codziennym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13342.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest adresowana do psychologów, rehabilitantów, pediatrów, psychiatrów, lekarzy rodzinnych, pielęgniarek środowiskowych, pracowników socjalnych, pedagogów, terapeutów zajęciowych, nauczycieli, logopedów, doradców zawodowych oraz wszystkich osób zainteresowanych szeroko pojętą problematyką rehabilitacji. Wspólnym elementem zaprezentowanych w niej artykułów jest przyjęty przez autorów sposób myślenia o osobach z niepełnosprawnością czy przewlekłą chorobą, uwzględniający perspektywę widzenia świata i własnego w nim miejsca tych osób oraz poszukiwanie możliwości podnoszenia jakości ich życia, a także wspierania naturalnego dążenia do rozwoju poprzez działania interdyscyplinarne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12435.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Niniejsze opracowanie jest drugim wydaniem, które zostało w wielu miejscach przeredagowane i uzupełnione nowszą literaturą oraz jednym nowym rozdziałem dotyczącym zespołu uzależnienia od alkoholu. Zawiera więc najświeższe wiadomości na temat spraw, które wydają się ważne dla pedagoga i psychologa, przy jednoczesnym ich dostosowaniu do obecnej praktyki i wymogów dydaktycznych. Żywię nadzieję, że ta nowa pozycja wydawnicza będzie pomocą dla tych wszystkich, którzy czują się odpowiedzialni za wychowanie młodego pokolenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3214.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1958.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka omawia wybrane problemy dotyczące życia rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi lub przewlekle chorymi - szczególnie ważne dla ich aktualnego funkcjonowania i możliwości rozwoju. Teksty zebrane w tym tomie dotyczą między innymi społecznego stereotypu niepełnosprawności i osoby niepełnosrawnej. Podejmują także zagadnienie konsekwencji niepełnosprawności dziecka dla przekształceń systemu rodziny, dla przebudowy psychiki i zachowania członków rodziny: rodziców i rodzeństwa. Autorzy analizują sytuację rodziny z dzieckiem niedosłyszącym i niewidomym oraz z dzieckiem z chorobą nowotworową i chorobą o podłożu genetycznym. Przedstawiają pełnienie ról rodzicielskich w rodzinach z dziećmi o różnych postaciach niepełnosprawności, ukazują zmiany w systemie wartości rodziców oraz w sposobach realizowania przez nich ważnych zadań rozwojowych. Wreszcie zarysowują możliwości pozytywnego rozwoju w rodzinie z dzieckiem niepełnosprawnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11863 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11862.III.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13038.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej