Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Cooper Patricia M
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
MYŚLENIE TWÓRCZE
(3)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
DZIECKO
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Kreatywność
(1)
MATEMATYKA
(1)
Metody nauczania
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
PALEY, VIVIAN GUSSIN, (1929- )
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Słowo kluczowe
dzieci
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
muzyka
(2)
myślenie twórcze
(2)
Paley, Vivan Gussin
(1)
children
(1)
czytanie
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
early childhood education
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
edukacja techniczna
(1)
fantasy
(1)
język angielski
(1)
kreatywność
(1)
matematyka
(1)
myślenie matematyczne
(1)
nauczanie początkowe
(1)
philosophy
(1)
pisanie
(1)
plastyka
(1)
play
(1)
rozwój psychofizyczny
(1)
storytelling
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 301-309.
Książka jest zaproszeniem do refleksji nad efektami edukacji matematycznej w polskiej szkole. Praca niniejsza składa się z siedmiu rodziałów. Pierwszy został poświęcony opisowi, czym jest tekstowe zadanie matematyczne. Zawartość drugiego rozdziału koncentruje się wokół definicji wiedzy, jej rodzajów i sposobów powstawania w umyśle jednostki. Rozdział następny został poświęcony zagadnieniom związanym z twórczym myśleniem i rozwiązywaniem problemów oraz możliwości ich zaistnienia w procesie edukacyjnym matematyki w klasach najmłodszych. Kolejne rozdziały mają charakter empiryczny. Prezentują przedmiot, cel i metody badań: analizę jakościową transmisyjnego modelu edukacji, ilościowe wyniki eksperymentu oraz możliwości konstruowania wiedzy matematycznej przez najmłodszych uczniów, a także analizy uczniowskich znaczeń matematycznych przejawiających się w strategiach rozwiązywania przez nich zadań problemowych. W zakończeniu pracy zamieszczono wnioski z przeprowadzonych badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12012.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13155.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr., index.
Teacher and author Vivian Paley is highly regarded by parents, educators, and other professionals for her original insights into such seemingly everyday issues as play, story, gender, and how young children think. In The Classrooms All Young Children Need, Patricia M. Cooper takes a synoptic view of Paley's many books and articles, charting the evolution of Paley's thinking while revealing the seminal characteristics of her teaching philosophy. This careful analysis leads Cooper to identify a pedagogical model organized around two complementary principles: a curriculum that promotes play and imagination, and the idea of classrooms as fair places where young children of every color, ability, and disposition are welcome. With timely attention paid to debates about the reduction in time for play in the early childhood classroom, the role of race in education, and No Child Left Behind, The Classrooms All Young Children Need will be embraced by anyone tasked with teaching our youngest pupils.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13940.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie odczytanie jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski. Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18557.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedagogicznych. Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza omawia zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji. W części drugiej podniesiono problem stymulacji twórczości dziecka poprzez rozwój jego doświadczenia poznawczego i praktycznego. Część trzecia tomu prezentuje rozważania, które dotyczą potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego i wynikających z tego ściśle określonych metod pracy z nim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14438.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej