Form of Work
Książki
(30)
E-booki
(11)
IBUK Libra
(10)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Status
only on-site
(28)
available
(12)
unavailable
(1)
Branch
Magazyny
(5)
Wypożyczalnie
(8)
Czytelnie
(28)
Author
zbiorowa Praca
(3)
Kruk Krzysztof
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Raifenschneider Dieter
(2)
Szmidt Krzysztof J
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Zacłona Zdzisława
(2)
Bobroff Gary
(1)
Bociek Hania
(1)
Bono Edward De (1933- )
(1)
Boratyńska-Sala Anna
(1)
Buzan Tony (1942-2019)
(1)
Cooper Patricia M
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Dubicki Andrzej
(1)
Dudzik Iwona (filozofia)
(1)
Fisher Robert (1943- )
(1)
Grabowska Karina
(1)
Gruca Marian
(1)
Grundy Peter
(1)
Grzywna Paweł
(1)
Gut Renata
(1)
Hurson Tim
(1)
Iwanek Jan
(1)
Jagieła Beata
(1)
Jerzyk Ewa
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Karwowski Maciej
(1)
Knosala Ryszard (1949- )
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Kurcz Jerzy
(1)
Kwaśniewska Anna
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Leszczyński Grzegorz
(1)
Morgan Gareth (1943- )
(1)
Morka Jerzy (1956- )
(1)
Mruk Henryk
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Olczak Małgorzata (pedagog)
(1)
Parker Kevin
(1)
Piegowska Maria
(1)
Piekarczyk Anna
(1)
Piotrowski Ryszard
(1)
Puchta Herbert
(1)
Radek Robert
(1)
Rekść Magdalena
(1)
Romecka Małgorzata
(1)
Rybarkiewicz Dorota
(1)
Sepkowski Andrzej
(1)
Smak Ewa
(1)
Sowiński Andrzej J
(1)
Swoboda Ewa (matematyk)
(1)
Trompenaars Alfons
(1)
Wasilewska Barbara (inżynieria produkcji)
(1)
Wiankowska-Ładyga Zofia
(1)
Williams Marion
(1)
Wójcik Barbara
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zhanaev Ayur
(1)
Zimniewicz Kazimierz
(1)
zbiorowe Opracowanie
(1)
Year
2020 - 2022
(2)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(3)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(41)
Language
Polish
(40)
English
(1)
Audience Group
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
MYŚLENIE TWÓRCZE
(16)
MYŚLENIE
(9)
Myślenie twórcze
(4)
DZIECKO
(3)
Kreatywność
(3)
PEDAGOGIKA KULTURY
(3)
GRY I ZABAWY UMYSŁOWE
(2)
INTELIGENCJA (psychol.)
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
MÓZG
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
WYCHOWANIE
(2)
ZARZĄDZANIE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
INNOWACJE
(1)
Innowacje
(1)
JĘZYKI
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KULTURA ORGANIZACYJNA
(1)
MARKETING
(1)
MATEMATYKA
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MOWA
(1)
Metody nauczania
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie matematyczne
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
Nauczyciele
(1)
ORGANIZACJA
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
PALEY, VIVIAN GUSSIN
(1)
PAMIĘĆ
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PRAKSEOLOGIA
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
Praca umysłowa
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
SIEĆ KOMPUTEROWA
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
SZTUKA
(1)
Sztuka
(1)
TRIZ
(1)
TWÓRCZOŚĆ
(1)
Trening twórczości
(1)
UCZUCIA
(1)
UWAGA (psychol.)
(1)
Uczniowie
(1)
WOLA
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Subject: time
2001-
(1)
2001-0
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
PODRĘCZNIKI
(2)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(3)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
41 results Filter
Book
In basket
(Onepress Exclusive)
Tyt. oryg.: Think Better : an Innovator's Guide to Productive Thinking
Książka powstała jako efekt wieloletnich badań nad zjawiskiem kreatywności i metodami poprawiania sprawności umysłu, stosowanymi między innymi przez NASA. Jest to podręcznik produktywnego myślenia, który pozwoli w sposób zdyscyplinowany i powtarzalny generować większą liczbę lepszych pomysłów w krótszym czasie. Na końcu książki znajduje się słowniczek z terminologią produktywnego myślenia i kluczowymi narzędziami, a także przykład zastosowania Modelu Produktywnego Myślenia w praktyce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10759.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 181-184.
Czy pojęcie sieci można odnieść do myślenia? Myśl jest czymś nieuchwytnym, bytem niewidzialnym charakteryzującym inteligencję człowieka. Myśli nie widać, ale można ją przedstawić w postaci słowa pisanego, zapisu nutowego, obrazu, rzeźby, budowli, założenia krajobrazowego itd. Pojedyncza myśl zawiera zaledwie cząstkę tego, co człowiek chce wyrazić. Książka, utwór muzyczny to już zbiory myśli. Propozycja rozwiązania jakiegoś problemu musi się opierać na myślowym ogarnięciu zagadnienia, a potem na przedstawieniu propozycji decyzyjnych. Ogarnięcie zagadnienia można sobie wyobrazić jako skomplikowaną sieć powiązań między zarówno znanymi, jak i odkrywanymi w tym procesie elementami. Sformułowanie "myślenie sieciowe”, czyli obejmujące swoim zasięgiem jakiś problem, ma zatem istotne uzasadnienie. Myślenie sieciowe ma podstawy teoretyczne, które można przenieść do praktyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10898.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliogr. s. 169-180.
Książka prezentuje kilka studiów badawczych, w trakcie których konstruowane były narzędzia do pomiaru postrzeganego klimatu panującego w szkole, pracy, opisywane były też uwarunkowania tejże percepcji. Po przeczytaniu pracy nauczyciel, ale i menedżer będzie dysponował wiedzą, ale i konkretnymi narzędziami, które pozwolą zbadać i poprawić atmosferę tak, aby sprzyjała ona podejmowaniu działań o charakterze innowacyjnym i twórczym. Podsumowaniem pracy jest wzór kwestionariusza do badania kreatogennego klimatu szkoły oraz kwestionariusza do badania kreatogennego klimatu pracy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7405.III.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8385.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Obrazy organizacji / Gareth Morgan ; tł. Zofia Wiankowska-Ładyga. - Wyd. 1, 4 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 489, [2] s. ; 21 cm.
(Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 451-477. - Indeks.
Jedno z najważniejszych na świecie opracowań w dziedzinie zarządzania! Adresowane głównie do menedżerów, dotyczy kwestii biegłości w "sztuce" właściwego odczytywania i rozumienia sytuacji organizacji, umiejętności niezwykle ważnej przy podejmowaniu decyzji. Autor pokazuje, jak wiele naszych tradycyjnych poglądów na temat organizacji i zarządzania opiera się na niewielu przyjętych za oczywiste obrazów, zaczerpniętych zwłaszcza z mechaniki i biologii. Demonstruje, jak można tworzyć nowe sposoby myślenia o organizacji i praktycznie z nich korzystać.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8857.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10413.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Książka na temat rozwijania myślenia uczniów klas początkowych jest godna uznania zarówno ze względów poznawczych, jak i metodycznych. Rozwijanie myślenia należy do dziedziny działań dydaktycznych służących rozwijaniu zdolności poznawczych, ta zaś wchodzi w skład wysoko cenionego dydaktycznego wychowania intelektualnego. Dodatkowym walorem jest to, że treśći książki odnoszą się do szczebla klas początkowych, okres edukacji wczesnoszkolnej uznawany jest za podstawowy dla całej kariery szkolnej uczniów, młodzieży i dorosłych. Do walorów należy zaliczyć i to, że zawarte w pracy propozycje metodyczne związane są z zabawą dzieci, co ma znaczenie dla aktywizacji poznawczej uczniów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5292.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6500.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Literatura Pedagogiczna)
"Każda lekcja jest lekcją myślenia" - to z pewnością trafne przesłanie tej książki. Autor, profesor uniwersytecki, wykorzystując własne doświadczenie dydaktyczne, przedstawia wiedzę oraz umiejętności konieczne nauczycielom w procesie rozwijania myślenia uczniów. Opisuje przejawy umiejętności myślenia, omawia programy jego rozwoju (nauczanie - jak myśleć), proponuje ćwiczenia i scenariusze zajęć, uzasadniając tezę o społecznych uwarunkowaniach rozwoju myślenia dzieci. Podkreśla konieczność takiego aktywizowania wiedzy zdobytej przez ucznia w szkole, aby mogła ona przydać się w codziennym życiu. Książka adresowana przede wszystkim do nauczycieli szkół podstawowych, może też zainteresować studentów pedagogiki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.800 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.799.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Szkice do teorii wychowania kreatywnego / Andrzej J. Sowiński. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013. - 271, [2] s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr. publ. A. J. Sowińskiego s. 13-14 i bibliogr. s. 261-271.
Książka poświęcona została niezwykle ważnej problematyce. Walory naukowe, poznawcze i edukacyjne pracy podkreślają autorskie tabele i rysunki. Podejmując ciekawą formę szkicu, Autor w sposób inspirujący skłania do refleksji, dyskusji i dalszych poszukiwań. Przyjęcie przez Autora książki konwencji szkicu skłania nie tylko do kreatywnego pochylenia się nad niezwykle ważną problematyką, ale także inspirująco zachęca do twórczej refleksji oraz do podejmowania autorskich prób realizacji zasygnalizowanych koncepcji w praktyce wychowawczej. (z recenzji prof. zw. dr hab. Urszuli Ostrowskiej)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13088.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14177.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Rusz głową / Tony Buzan ; przełożył Jerzy Morka. - Wydanie 4. - Łódź : JK - Wydawnictwo Aha!, 2017. - 154 sron, [8] stron tablicowych : ilustracje (w tym kolorowe) ; 21 cm.
Bibliografia strony: 152-153.
Rewolucyjne metody usprawniające efektywność pracy umysłowej. Nieoceniona pomoc dla studentów, uczniów, wykładowców, menedżerów, dziennikarzy. Mity i fakty o funkcjonowaniu umysłu. Mapy myśli, błyskawiczne notowanie, które nie hamuje toku myślenia, lecz go pobudza. Czytanie fotograficzne, techniki zwiększenia prędkości czytania. Metody usprawniania pamięci w trakcie uczenia się oraz po jego zakończeniu. System bezbłędnego zapamiętywania słów i przyporządkowanych im numerów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19874.III.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Autorzy publikacji ustosunkowali się do problemów: jakie są współczesne ujęcia twórczości formułowane w teoriach, jakie są jej cechy, przejawy, rodzaje, znaczenie? Jak rozbudzić twórczy potencjał dziecka i nauczyciela? Co sprzyja a co ogranicza edukacje dziecka w zakresie kreatywności? Czy kreatywność zawsze jest konstruktywna? Zmotywowani poszukiwaniem szans rozwojowych dziecka autorzy zaprezentowali swoje przemyślenia, sugestie, pomysły i sposoby modernizowania procesu edukacji dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6528.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Pedagogika twórczości / Krzysztof J. Szmidt. - Wyd. 2. poszerz. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2013. - 734 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 675-714. Indeksy.
Pedagogika twórczości to subdyscyplina pedagogiki zajmująca się rozwijaniem zdolności twórczych i postawy twórczej człowieka. Autor wyjaśnia kluczowe pojęcia związane z twórczością, przedstawia najważniejsze teorie, główne metody badawcze i najnowsze wyniki badań. Opisuje też czynniki wpływające na rozwijanie się procesów twórczych i najważniejsze programy nauczania twórczości. Drugie wydanie doskonałego podręcznika zostało poszerzone o rozdziały dotyczące roli rodziny i środowiska w kształtowaniu twórczości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14014.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(The Photocopiable Resource Series)
This book offers 80 lessons with photocopiable worksheets devised to develop key thinking and language skills in young children. A selection of activities, organised in categories from basic to higher-order thinking skills, engage young learners in meaningful use of language while enhancing cognitive abilities trough real-life thinking tasks. All tasks carefully match both the cognitive and language level of the students and will create hours of fun and motivation for both teachers and learners.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14045.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Bibliogr. s. 391-410. Indeksy
subdyscyplina pedagogiki, której głównym zadaniem jest generowanie wiedzy z zakresu wychowania dzieci, młodzieży i dorosłych do twórczości oraz pomocy jednostkom i grupom w tworzeniu i rozwijaniu postawy twórczej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8071 [Magazyn 1], 9427 [Magazyn 2] (2 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 1039 [Magazyn 2] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18913.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 301-309.
Książka jest zaproszeniem do refleksji nad efektami edukacji matematycznej w polskiej szkole. Praca niniejsza składa się z siedmiu rodziałów. Pierwszy został poświęcony opisowi, czym jest tekstowe zadanie matematyczne. Zawartość drugiego rozdziału koncentruje się wokół definicji wiedzy, jej rodzajów i sposobów powstawania w umyśle jednostki. Rozdział następny został poświęcony zagadnieniom związanym z twórczym myśleniem i rozwiązywaniem problemów oraz możliwości ich zaistnienia w procesie edukacyjnym matematyki w klasach najmłodszych. Kolejne rozdziały mają charakter empiryczny. Prezentują przedmiot, cel i metody badań: analizę jakościową transmisyjnego modelu edukacji, ilościowe wyniki eksperymentu oraz możliwości konstruowania wiedzy matematycznej przez najmłodszych uczniów, a także analizy uczniowskich znaczeń matematycznych przejawiających się w strategiach rozwiązywania przez nich zadań problemowych. W zakończeniu pracy zamieszczono wnioski z przeprowadzonych badań.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12012.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13155.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 215-227.
Prezentowana książka jest próbą ukazania problematyki inteligencji i zdolności twórczych dzieci w wieku wczesnoszkolnym, ich rozpoznania, stymulacji i rozwoju. Przedstawia poglądy, badania i koncepcje wybitnych znawców tych zagadnień, np. J. Piageta czy H. Gardnera. Prezentuje równiez możliwości tworzenia programów edukacyjnych, które kładłyby nacisk na kształcenie krytycznego i twórczego myślenia. Opracowanie zawiera także analizy oraz zagadnienia metodyczne związane ze sferami rozpoznawania i kształcenia zdolności dzieci, w tym metody i formy pracy z uczniami zdolnymi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.12011.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13154.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.4089.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 275-278.
Autorki dzielą się 12-letnim doświadczeniem nabytym w pracy trenerskiej i doradczej. W czasach przesiąkniętych duchem liberalizmu i indywidualizmu istnieje zapotrzebowanie na specyficzne osobiste zdolności i umiejętności oraz optymalne sposoby ich wykorzystywania. Zwiększa się osobista odpowiedzialność za wybór ścieżki życia i kariery. Coraz większe znaczenie na rynku ma świadomość własnych mocnych stron, samego siebie, swoich wartości i potrzeb. Trzy części książki są poświęcone kolejno działaniu, myśleniu i odczuwaniu. Każda z nich, jak i wszystkie razem, służą odkrywaniu samego siebie. A to w jakim celu? Żeby lepiej siebie rozumieć, aktywnie wykorzystywać swoje mocne strony, żyć świadomie zmierzając ku pełni życia, dostrzegać wartość tego, co indywidualne i głębiej czuć to, co wspólne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8753.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
CD
In basket
Poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań / Ryszard Knosala, Barbara Wasilewska, Anna Boratyńska-Sala. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2018. - 203 strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
(Nauka i Praktyka Innowacji)
Bibliografia, netografia na stronach 189-195. Indeks.
Współczesne przedsiębiorstwa są szczególnie zainteresowane wdrażaniem innowacyjnych procesów i produktów. Fundamentem takiego wdrożenia jest zawsze posiadanie optymalnego rozwiązania innowacyjnego. W książce wykorzystano dotychczas nagromadzoną wiedzę z obszaru innowacji oraz przedstawiono efekty prac badawczych Autorów prowadzonych w ostatnich latach. Zwrócono szczególną uwagę na dobór odpowiedniej do potrzeb metody twórczego myślenia w celu wygenerowania pola możliwych rozwiązań innowacyjnych. Dobór ten może być wspomagany komputerowo. W tym celu został opracowany specjalny program komputerowy zaprezentowany w książce. Program ten wraz z przynależną bazą opisu metod stymulowania innowacyjnych rozwiązań jest zapisany na załączonej do książki płycie i może być szeroko stosowany przez Czytelników. W książce szczególnie wiele miejsca poświęcono przykładom z praktyki przemysłowej. Przykłady te są w dużym stopniu autorskie i mają pokazać możliwości zastosowania Teorii Rozwiazywania Innowacyjnych Zadań (TRIZ), a także przedstawią właściwie zaprojektowane sesje twórcze, które stanowią podstawę generowania innowacyjnych rozwiązań procesowych i produktowych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18003 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19612.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19611.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again