Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(4)
dostępne
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Autor
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Jarmołowska Anna
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Steczek-Czerniawska Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
MACIERZYŃSTWO
(3)
ADOPCJA
(1)
Białas, Marcin (pedagog)
(1)
CHOROBY KOBIECE
(1)
CIĄŻA
(1)
DECYZJE
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Macierzyństwo
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
OJCOSTWO
(1)
PEDAGOGIKA RODZINY
(1)
POŁOŻNICTWO
(1)
PSYCHOLOGIA PRENATALNA
(1)
Psychoterapia
(1)
RODZINA ZASTĘPCZA
(1)
Stres
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
adopcja
(1)
choroby kobiece
(1)
ciąża
(1)
człowiek
(1)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(1)
ginekologia
(1)
laparoskopia
(1)
macierzyństwo
(1)
mastektomia
(1)
matki
(1)
nietrzymanie moczu
(1)
operacja ginekologiczna
(1)
rak szyjki macicy
(1)
rodzicielstwo
(1)
rodzina adopcyjna
(1)
stres
(1)
zakażenie
(1)
życie
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 115)
Bibliogr. s. 187-204
Złożony charakter problemu adopcji, przede wszystkim intymny i delikatny charakter relacji interpersonalnych w rodzinie adopcyjnej, różne motywy i konsekwencje podejmowania decyzji o adopcji sprawiają, że badacze dość rzadko podejmują te zagadnienia. Wciąż pozostają one niezbyt dobrze rozpoznane z psychologicznego punktu widzenia. Autorka podjęła się trudnego zadania badawczego, którego podstawowym celem było poznanie specyfiki struktury decyzji o adopcji podejmowanej przez kobiety i mężczyzn.Cennym walorem rozprawy jest opracowana przez autorkę metoda służąca do badania decyzji o adopcji. Stanowi ona ważne uzupełnienie listy narzędzi badawczych i z powodzeniem może być wykorzystana w poradnictwie dla rodzin adopcyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9137.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 461-542.
Jest to monografia wybitna, łącząca w swojej zawartości elementy różnych nauk, zwłaszcza pedagogiki, psychologii i medycyny. To praca nowatorska, mająca znaczenie dla postępu wiedzy, a także jej praktycznych zastosowań, poprawy sytuacji w zakresie stanu zdrowia obecnego i przyszłych pokoleń oraz poprawy właściwie interpretowanej jakości ich życia. Cenne są odniesienia do wiedzy i praktyki medycznej. Na podkreślenie zasługuje dobra polszczyzna, książkę czyta się lekko, z zainteresowaniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8760 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8759.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10230.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyt Naukowy / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego w Kaliszu. Prace Naukowe Instytutu Położnictwa i Pielęgniarstwa)
Bibliogr. przy ref.
Tematem wiodącym publikacji jest macierzyństwo we współczesnym świecie w kontekście edukacji młodzieży. Książka zawiera artykuły dotyczące zdrowia kobiety, chorób nowotworowych, zakażenia ran po operacjach ginekologicznych, przebiegu ciąży i porodu oraz macierzyństwa i jakości życia kobiety.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15137.XVIII.1.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 287-293.
Niniejsza publikacja nakreśla szkic definicyjny stresu; ukazując jego strukturę, wskazuje na jego źródła wynikające ze specyfiki bycia matką dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. Dokumentuje także przykłady wypowiedzi matek, stanowiące ilustrację dla omawianych zagadnień. Jawi się jako fundament nakreślający zarys duchowej terapii przeznaczonej dla matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Intencją autora jest jej prezentacja, stanowiąca jeden z wielu sposobów podejścia terapeutycznego do tej grupy osób. Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Trzy pierwsze stanowią teoretyczny fundament opracowania. Zawarte w nich informacje odnoszą się zarówno do ogólnych twierdzeń z zakresu doświadczania stresu w życiu człowieka, jak i permanentnego stresu doświadczanego przez matki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Rozdział czwarty zawiera opis założeń metodologicznych oraz charakterystykę badanej populacji. Piąty rozdział stanowi prezentację uzyskanych wyników badań. Dokonano w nim próby charakterystyki ról badanych matek, jakie przyjmują one na siebie w związku z opieką i wychowaniem swoich dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Rozdział ten zawiera narracje badanych matek oraz ich wieloaspektową analizę w aspekcie doświadczanego stresu. W rozdziale szóstym przedstawiono fundamentalne założenia autorskiej koncepcji terapii dedykowanej matkom dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, wskazując na aspekty warunkujące jej powodzenie. W tym miejscu pragnę serdecznie podziękować osobom, które przyczyniły się do powstania tej monografii. Przede wszystkim matkom, biorącym udział w badaniach, które — pomimo zmiany imion — odnajdą w tekście swoje wypowiedzi. Wolontariuszom, którzy zebrali dane, nanosząc swoje uwagi i spostrzeżenia. Personalnie — dr Elżbiecie Marii Minczakiewicz za inspirację i krytyczną ocenę moich pomysłów oraz panu mgr. Krzysztofowi Stawickiemu za liczne konsultacje, motywowanie do podejmowania wyzwań, pomoc przy rozwiewaniu wielu dylematów oraz wsparcie techniczne. Publikację adresuję do matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, zarówno tych, których wypowiedzi cytuję w tekście, jak i tych, które czytając tekst, odnajdą w nim przykłady niemal zaczerpnięte z własnego życia; terapeutów, licząc na to, że zyskają inspirację dla swojej pracy, poszerzą warsztat kompetencji; wszystkich zainteresowanych, mając nadzieję, że niniejsza publikacja stanowić będzie uzupełnienie naukowego dyskursu nad spektrum metod terapeutycznych i ich skuteczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19878.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej