Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(18)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(18)
dostępne
(12)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(18)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Urban Bronisław
(2)
Antolak-Kułakowska Iwona
(1)
Badora Sylwia
(1)
Bejger Halina
(1)
Borsich Szymon
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Chmura Anna
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Hirszel Krzysztof (1929- )
(1)
Hornowska Elżbieta (1952- )
(1)
Kalinowski Marian (1930- )
(1)
Kartaszyńska Renata
(1)
Klimek Zbigniew
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Kozak Stanisław (psycholog)
(1)
Kułakowski Lech Jerzy
(1)
Massalski Adam (1942- )
(1)
Minkiewicz Adam ( -2002)
(1)
Modrzejewska Daria
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Potorska Alicja
(1)
Sołtysiak Teresa
(1)
Stojecka-Zuber Renata
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Walancik Marek
(1)
Wiatr Kazimierz (1955- )
(1)
Zbonikowski Andrzej
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Temat
MŁODZIEŻ
(13)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(5)
DZIECKO
(4)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(4)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(4)
MŁODZIEŻ TRUDNA
(3)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(3)
DZIECKO TRUDNE
(2)
Dzieci
(2)
Młodzież
(2)
NAŁÓG
(2)
Patologia społeczna
(2)
Zapobieganie
(2)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
GODNOŚĆ LUDZKA
(1)
HIGIENA PSYCHICZNA
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
ORGANIZACJE MIĘDZYNARODOWE
(1)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
PRZEMOC
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
STRES
(1)
WIĘŹNIOWIE
(1)
WYCHOWANIE MORALNE
(1)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zwalczanie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
młodzież
(7)
agresja
(6)
uzależnienie
(5)
dzieci
(4)
patologia społeczna
(4)
przestępczość nieletnich
(4)
przemoc
(3)
niedostosowanie społeczne
(2)
resocjalizacja
(2)
wychowanie
(2)
ADHD
(1)
alkoholizm
(1)
arteterapia
(1)
autoagresja
(1)
choroby cywilizacyjne
(1)
czas wolny
(1)
defaworyzacja społeczna
(1)
demoralizacja
(1)
dewiacje
(1)
dyskryminacja
(1)
dzieci ulicy
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
edukacja
(1)
grupa społeczna
(1)
harcerstwo
(1)
mobbing
(1)
młodzież trudna
(1)
nieletni przestępcy
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
opieka instytucjonalna
(1)
osobowość
(1)
otyłość
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
poczucie własnej wartości
(1)
profilaktyka
(1)
prostytucja nieletnich
(1)
przemoc rówieśnicza
(1)
przestępczość
(1)
psychologia
(1)
rodzina patologiczna
(1)
rozwijanie poczucia kompetencji
(1)
rozwój psychospołeczny
(1)
równość szans
(1)
samobójstwo
(1)
styl życia
(1)
subkultury młodzieżowe
(1)
substancje psychoaktywne
(1)
szkoła
(1)
więźniowie
(1)
wolontariat
(1)
wykluczenie społeczne
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
zachowania dewiacyjne
(1)
zachowania kompulsywne
(1)
zachowania ryzykowne
(1)
zagrożenia zdrowia
(1)
zakład karny
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka opisuje kwestie związane z niedostosowaniem społecznym oraz metody zapobiegania tym negatywnym zjawiskom. Tematyka opracowania koncentruje się wokół trzech bloków: I Niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży w świetle teorii i praktyki pedagogicznej, II Przejawy niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży – kierunki działań profilaktycznych, III Przestępczość wśród dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16974.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pozycja koncentruje się na zagadnieniu patologii społecznej jako istotnym elemencie polityki społecznej. Zawiera przegląd badań dotyczących patologii społecznej wśród młodzieży w wybranych środowiskach lokalnych z ich charakterystyką, uwarunkowaniami oraz metodami działania lokalnych podmiotów zmierzających do ograniczenia zjawiska. Książka prezentuje lokalny sposób podejścia do patologii wśród młodzieży, a jednocześnie uzasadnia jej związki z patologią społeczną rozpatrywaną w skali krajowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3842.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 403-418.
Książka stanowi pracę zbiorową profesorów i młodszych pracowników nauki podejmujących na gruncie pedagogiki kwestie problemów społecznych, ich uwarunkowań i sposobów ich rozwiązywania. Zaprezentowane teksty ujęte zostały w czterech częściach. Część pierwsza ma charakter monograficzno-badawczy i stanowi prezentację nowych koncepcji pedagogicznego ujmowania problemów społecznych oraz roli pedagogiki w ich rozwiązywaniu. W części drugiej ujęto kwestie dotyczące uwarunkowań zagrożeń rozwoju i zachowań dewiacyjnych dzieci i młodzieży. Część trzecią poświęcono problemom pomocy i opieki w rodzinach i instytucjach. W części czwartej zamieszczono opracowania uwzględniające problemy resocjalizacji i profilaktyki w instytucjach wychowawczych i penitencjarnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10964 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5613.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7093.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy pracach.
W publikacji zostało zaprezentowane wieloaspektowe podejście do zjawiska defaworyzacji, obejmujące zarówno wybrane wymiary społeczne oddziaływań defaworyzujących, jak również uwarunkowania podmiotowe oraz interakcje szeroko rozumianych czynników psychospołecznych. Samo zjawisko defaworyzacji – mimo różnorakich kontekstów, w jakich jest rozpatrywane przez poszczególnych autorów – jest na poziomie pojęciowym rozumiane najczęściej jako element składowy mechanizmów dyskryminacji oraz społecznej ekskluzji. Autorzy wskazują, iż istotą defaworyzacji jest obniżanie pozycji jednostek i grup w określonym porządku społecznym, a także umniejszanie ich szans na korzystanie z należnych im praw określonych normami (formalnymi lub nieformalnymi) danej struktury społecznej. Całość publikacji ma układ problemowy złożony z trzech części.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11564.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera kompendium wiedzy na temat patologii społecz­nych, które wpływają niekorzystnie na rozwój i zachowanie się dzieci i młodzieży. Obser­wujemy wzmożoną agresję wśród ludzi dorosłych, ale także w środowisku młodzieżowym, a nawet wśród dzieci. Środki masowego komunikowania wciąż alarmują, ukazując tragiczne skutki przemocy w rodzinie, w szkole, w środowisku życia, w którym wzrasta młode pokolenie. Te niepokojące fakty to wynik dysfunkcjonalności wielu rodzin, niedostatków środowiska wychowawczego (przedszkola, szkoły, kluby...), a także indywidualnych patologii zachowań członków społe­czeństwa. Stąd też opublikowanie pracy, która ukazuje najrozmaitsze rodzaje odchylenia od norm w zachowaniu się osób dorosłych i młodzieży, jest jak najbardziej pożyteczne. Adresatami pracy może być szeroki krąg odbiorców. Przede wszystkim będzie pomoc­na nauczycielom mającym kontakt z rozmaitymi zaburzeniami w zachowaniu się ucznia. Znajomość zjawisk patologicznych może ułatwić rozwiązywanie trudnych problemów wy­chowawczych. Książka może też z powodzeniem służyć rodzicom. Jest napisana językiem zrozumiałym dla osób o różnym poziomie wykształcenia. Zamieszczone w pracy testy mogą być pomocne w rozpoznawaniu patologicznych zachowań u własnych dzieci i w stosowaniu pro?laktyki oraz leczenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6642 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5137.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6255.VI.12 [Czytelnia B], 7495.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.305.VI.12 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.303.VI.12 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski], F.304.VI.12 [Wypożyczalnia. Filia Radzyń Podlaski] (3 egz.)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. F.302.VI.12 [Czytelnia. Filia Radzyń Podlaski] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza publikacja, zawierająca opracowania m. in. pedagogów, psychologów i socjologów, podzielona została na dwie części. W pierwszej znalazły się opracowania dotyczace przejawów zachowań z obszaru patologii społecznej ujętych w aspekcie fenomenologicznym i etiologicznym, natomiast w drugiej części zawarto propozycje wskazujące na niektóre możliwości przeciwdziałania tym zjawiskom i ograniczania ich zasięgu. W opracowaniu podjęto m. in. problematykę żebractwa wśród najmłodszych, zjawiska jeszcze bardzo mało znanego, ale stwarzającego liczne zagrożenia; ujęte w bardzo szerokim zakresie problemy uzależnień; zachowań agresywnych wśród młodzieży, a także powiązanej z nimi przestępczości gwałtownej. Wiele opracowań, oprócz opisu zjawiska, zawiera interpretację etiologiczną, opartą na badaniach empirycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8444 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9835.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka odnosi się do ważnego problemu pedagogiki resocjalizacyjnej, jakim jest rola relacji rówieśniczych w determinowaniu zaburzeń zachowania u dzieci i młodzieży. W krajowej literaturze pedagogicznej i psychologicznej odczuwało się brak kompleksowego opracowania na ten temat, dlatego praca Bronisława Urbana wypełnia istniejącą lukę. Należy podkreślić, że Autor podjął się realizacji zadania, które jest bardzo aktualne i ważne dla praktyki resocjalizacyjnej, w ostatnich bowiem latach lawinowo wzrasta liczba dzieci i młodzieży wykazujących objawy dewiacji o charakterze antyspołecznym. Występujące u nich zaburzenia na ogół spotykają się z niezrozumieniem i brakiem tolerancji ze strony otoczenia społecznego (tj. nauczycieli, rówieśników i rodziców), co sprzyja ich pogłębianiu i utrwalaniu w cyklu rozwojowym. Książka istotnie wzbogaca wiedzę pedagogiczną dotyczącą społecznych determinantów rozwoju zachowań dewiacyjnych; jest adresowana do wychowawców i rodziców młodzieży zagrożonej tego rodzaju patologią oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.6047.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7301.VI.12 [Czytelnia B], 7300.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. 293-298.
Podrecznik, który został przygotowany dla studentów kierunków pedagogicznych,a w szczególności kierunku pedagogika resocjalizacyjna,jest pierwsza próbą w literaturze polskiej całościowego przedstawienia zarysu europejskich i pozaeuropejskich systemów prewncyjno-resocjalizacyjnych,tworzacych podstawy pedagogiki resocjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9820.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang., niem.
Bibliogr. przy pracach.
Książka zawiera szereg spójnych tematycznie opracowań koncentrujących się na instytucjonalnym wymiarze patologii i dewiacji społecznej. Są to m.in.: wybrane konteksty dysfunkcji instytucji edukacyjnych, socjopatologia edukacji, tatuaże i piercing w środowisku szkolnym i rodzinie, agresja jako przejaw patologii polskiej szkoły, zjawisko patologii społecznej w instytucji totalnej oraz dysfunkcjonalność instytucji wychowania resocjalizacyjnego. Jak podkreśla recenzent książki prof. zw. dr hab. Andrzej Radziewicz-Winnicki Czytelnik może tu się spotkać ze sporadycznie prezentowanymi w rodzimej literaturze zjawiskami patologii, takimi jak: tatuowanie się i piercing uczniów polskiej szkoły, brak równowagi podzbiorowości szkolnych (uczniowie, nauczyciele i rodzice), typologie metamorfoz jakich dokonuje jednostka w swoim życiu w kontekście płynności życia społecznego i inercji instytucji w epoce późnej ponowoczesności, zjawiska patologii społecznej w instytucji totalnej i inne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9854.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Prezentowana książka wpisuje się w trwającą od dłuższego czasu dyskusję na temat resocjalizacji zarówno w środowisku otwartym, jak i w instytucjach zamkniętych. W książce znajdują się artykuły przedstawicieli różnych środowisk naukowych w kraju, a także wielu praktyków m. in. pedagogów, psychologów, socjologów, prawników. Praca składa się z dwóch części. Pierwsza obejmuje profilaktykę i resocjalizację w środowisku otwartym. Druga zaś dotyczy wybranych zagadnień teoretyczno-metodycznych i problemów resocjalizacji zakładowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12225.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Profilaktyka zagrożeń w praktyce / Zbigniew Klimek. - Jelenia Góra : Zbigiew Klimek, 2008. - 110 s. : tab., wykr., il ; 24 cm.
Profilaktyka zagrożeń w praktyce" autorstwa Zbigniewa Klimka - to pozycja godna polecenia każdemu wychowawcy i pedagogowi szkolnemu. Wielu tragediom udałoby się zapobiec gdyby wcześniej rozpoznano niepokojące symptomy. Autor w analityczny sposób przedstawia zagrożenia występujące we współczesnym świecie, którego elementem jest polska szkoła. Ważnym elementem opracowania jest jego aktualność. Jak w soczewce przedstawione zostały zjawiska patologii społecznej i problematyka przestępczości nieletnich, spędzająca sen z powiek wielu pracowników szeroko pojętej oświaty. Lekturę warto polecić także rodzicom, którzy obserwują niepokojące objawy w zachowaniu swych pociech. Być może po jej przeczytaniu inaczej spojrzą na relacje, które łączą ich z dziećmi. Może poznanie prawdziwych historii innych, skłoni czytających do refleksji nad sposobami budowy wzajemnego zaufania. Niemal każda instytucja zajmująca się bezpieczeństwem dzieci i młodzieży podejmuje działania z zakresu profilaktyki. O profilaktyce napisano i powiedziano bardzo wiele.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6627 [Magazyn 1], 7490 [Magazyn 2], P.6628 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6531.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7445.VI.12 [Czytelnia B], 7444.VI.12 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest wynikiem konferencji naukowej poświęconej problematyce uzależnień, terapii i resocjalizacji. Przeznaczona i kierowana jest przede wszystkim do osób, które z racji zajmowanych stanowisk w administracji rządowej i samorządowej zajmują się problematyką uzależnień. Także adresowana jest do lekarzy, nauczycieli, wychowawców, terapeutów i katechetów oraz studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2070.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca stanowi próbę interdyscyplinarnego ujęcia przejawów dewiacyjnych zachowań współczesnej młodzieży. Wykorzystując współczesne teorie z obszaru nauk społecznych, autorzy rozpraw ukazują oryginalne przejawy oraz osobowościowe i charakterystyczne dla ostatniego dziesięciolecia społeczne uwarunkowania zachowań patologicznych. Interpretacje wyników badań empirycznych oraz koncepcje teoretyczne koncentrują się na ukazaniu związku między zaburzeniami emocjonalnymi i ich korelatami behawioralnymi. Oprócz analiz i diagnoz, praca zawiera wiele propozycji z zakresu profilaktyki i terapii, uwzględniających współczesne teorie i doświadczenia praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2645.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 143-150.
Celem tej pracy jest przedstawienie koncepcji wczesnej profilaktyki problemów w rozwoju psychospołecznym i zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży rozwijanej przez Marię Deptułę oraz dwóch przykładów jej zastosowania w praktyce. Praca składa się z dwóch części. Część pierwsza obejmująca rozdział 1 i 2 służy prezentacji teoretycznego rodowodu sposobu myślenia o wczesnej profilaktyce i jego konsekwencji dla formułowania celów wczesnej profilaktyki i działań w tym obszarze. W części drugiej przedstawiono szerzej zastosowania praktyczne prezentowanej w rozdziale drugim koncepcji w dwóch okresach życia dzieci - w okresie poniemowlęcym i w średnim wieku szkolnym. Z uwagi na ograniczone ramy tej książki omawiany w tym rozdziale wątek dotyczy jedynie tworzenia uczniom klas IV–VI warunków do rozwijania poczucia kompetencji w realizacji zadań stawianych w procesie nauczania w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18085.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka podejmuje bardzo ważny i aktualny problem, jakim jest doświadczanie agresji oraz przemocy przez dzieci w wieku szkolnym oraz wczesnej i późnej adolescencji. Problematyka ta - co bardzo ważne -przedstawiona jest z perspektywy doświadczającego dziecka czy nastolatka, a nie osoby dorosłej. Dzięki temu możemy bliżej przyjrzeć się przekonaniom dzieci i młodzieży dotyczącym ich poczucia bezpieczeństwa oraz zaufania, jakim obdarzają swoich nauczycieli czy opiekunów. Zebrany materiał empiryczny - niezwykle bogaty, przebadano prawie 47 000 uczniów poznańskich szkół -zinterpretowano, odwołując się do współczesnej wiedzy na temat agresji i przemocy:: istoty i przejawów tych zjawisk, uwarunkowań społeczno-kulturowych i sposobów radzenia sobie z nimi. Warto podkreślić praktyczny charakter książki. Autorzy starają się zwrócić uwagę rodziców i nauczycieli na te sytuacje, które - z punktu widzenia poczucia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży - są najbardziej krytyczne. Świadomość zagrożeń i ich konsekwencji może bowiem pomóc w planowaniu racjonalnej działalności profilaktycznej oraz wspomagającemu rozwój nauczaniu i wychowaniu tak w domu, jak i w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3734 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2503.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-326.
Niniejsze opracowanie wprawdzie nie aspiruje do pedagogicznego kompendium odzwierciedlającego w wyczerpujący sposób wyszczególnione zagadnienie, tym niemniej poruszane wątki zarówno teoretyczne, jak i praktyczne zostały tak ułożone, aby możliwie w jednym miejscu zgrupować rozproszone w literaturze kwestie dotyczące niedostosowania społecznego. Książka w swojej zawartości uwzględnia najnowsze rozwiązania prawnoinstytucjonalne z zakresu niedostosowania społecznego. Stanowi także materiał, który pomaga w ukierunkowaniu samodzielnej nauki, a zarazem jest źródłem zasobu wiadomości dla studentów, wykładowców oraz praktyków zawodu o etiologii, przejawach, rozmiarach i zapobieganiu zaburzonym zachowaniom wśród nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11546.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10328.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11846.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W monografii uwzględniono ogólną problematykę zachowań zdrowotnych, odnoszących się przede wszystkim do młodzieży, w tym ich związek z zachowaniami zdrowotnymi przejawianymi przez rodziców. W dość szerokim aspekcie zaprezentowano zjawisko zażywania narkotyków przez studentów oraz ich uwarunkowania psychologiczne, takie jak temperament, wartościowanie zdrowia, kompetencje społeczne. Przedstawiono także zachowania związane z ryzykiem uzależnień od czynności, w tym nadmierne angażowanie się w pracę, zakupy, jedzenie, internet czy hazard. Publikacja przeznaczona jest dla szerokiego grona odbiorców, zarówno profesjonalistów zajmujących się opisywanymi zjawiskami (pedagogów, psychologów, terapeutów, socjologów, lekarzy czy osób zajmujących się edukacją zdrowotną), studentów różnych kierunków oraz innych użytkowników czy konsumentów, narażonych na różnego rodzaju pokusy współczesnego świata.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9121.XVIII.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10752.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej