Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Dostępność
dostępne
(11)
tylko na miejscu
(8)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(8)
Autor
Lewandowicz-Nosal Grażyna (1963- )
(2)
Ungeheuer-Gołąb Alicja
(2)
Anderson Holly (1949- )
(1)
Barone Diane M
(1)
Lerer Seth (1955- )
(1)
Leszczyński Grzegorz (1956- )
(1)
Papuzińska Joanna (1939- )
(1)
Styles Morag
(1)
Zając Michał
(1)
Świerczyńska-Jelonek Danuta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(3)
Kraj wydania
Polska
(7)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(7)
angielski
(2)
Temat
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(7)
DZIECKO
(4)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
BIBLIOTEKI DZIECIĘCE
(1)
CZYTANIE
(1)
LITERATURA DZIECIĘCA
(1)
LITERATURA MŁODZIEŻOWA
(1)
Gatunek
LITERATURA DZIECIĘCA
(8)
PORADNIKI
(3)
LITERATURA MŁODZIEŻOWA
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Słowo kluczowe
literatura dziecięca
(6)
książka
(5)
czytelnictwo
(4)
dzieci
(4)
children's literature
(3)
English language
(2)
reading
(2)
study and teaching
(2)
Great Britain
(1)
biblioteka
(1)
biblioteka dziecięca
(1)
criticism
(1)
elementary school
(1)
history
(1)
language arts
(1)
literacy
(1)
literatura młodzieżowa
(1)
literature
(1)
psychologia
(1)
wiek przedszkolny
(1)
young learners
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka ; 101)
Spis treści równol. pol., ang.
Książka stanowi tom studiów, szkiców i analiz badaczy literatury i książki dziecięcej, krytyków, psychologów, pedagogów i bibliotekoznawców. Wspólna reflaksja autorów prowadzi w kierunku odpowiedzi na pytania o diagnozę współczesności, o kierunki rozwoju literatury, grafiki książkowej i konieczne przemiany biblioteki, o dzsiejszego czytelnika, przemianę jego kompetencji, potrzeb i oczekiwań. Autorzy omawianego dzieła pragną, by książka ta skłoniła czytelników do własnych refleksji i poszukiwań, do stawiania nowych pytań, do aktywności intelektualnej, krytyczne oraz twórczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7595.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Ever since children have learned to read, there has been childrenĺs literature. Children's Literature charts the makings of the Western literary imagination from Aesopĺs fables to Mother Goose, from Alice's Adventures in Wonderland to Peter Pan, from Where the Wild Things Are to Harry Potter. The only single-volume work to capture the rich and diverse history of childrenĺs literature in its full panorama, this extraordinary book reveals why J. R. R. Tolkien, Dr. Seuss, Laura Ingalls Wilder, Beatrix Potter, and many others, despite their divergent styles and subject matter, have all resonated with generations of readers. Childrenĺs Literature is an exhilarating quest across centuries, continents, and genres to discover how, and why, we first fall in love with the written word.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13933.XXIV.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 6)
Prof. Joanna Papuzińska zabiera dorosłych czytelników do świata wyobraźni, baśni, dziecięcego folkloru oraz fascynujących autorskich wizji Bohdana Butenki i Astrid Lindgren. W serii szkiców literackich poznajemy sekrety Pana Kleksa, trzy żywoty Derliczka, a nawet ogród Tomka. Większość esejów opowiada dzieje jednego utworu lub jednego autora. Dzięki tekstom lekkim, pełnym błyskotliwych obserwacji prof. Papuzińska pokazuje szeroki wachlarz sposobów obcowania młodych z literaturą, poczynając od pierwszych kontaktów z baśnią, folklorem czy wierszykiem służącym zabawie, kończąc na lekturach młodzieńczych. Teksty, pierwotnie publikowane w kwartalniku äGuliwerö, na użytek tego zbioru zostały rozbudowane i poszerzone. Trudno o lepszy przewodnik po krainie dziecięcych lektur.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13995 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13994.VI.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13993.VI.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 1)
Bibliogr. przy rozdz. Listy książek polecanych s. 115-[118].
Książka omawia repertuar literacki adresowany do najmłodszych odbiorców, tj. dzieci w wieku 0-3 lat. Pisana była z dwóch perspektyw - osoby zawodowo zajmującej się książką dziecięcą - oraz rodzica. Znalazły się w niej rozdziały dotyczące pierwszych utworów przeznaczonych dla maluchów, klasyki literatury dziecięcej, "wydawnictw seryjnych". Na szczególną uwagę zasługuje rozdział poświęcony problemom małych dzieci (np. oswajanie z przedszkolem, lęk przed ciemnością, wizyty u dentysty). Całość uzupełnia "kącik dla rodziców" oraz listy lektur dla najmłodszych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13999 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13998.VI.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12418.VI.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 4)
Książka przedstawia repertuar literacki adresowany do dzieci w wieku przedszkolnym (4-6 lat). Do omówienia w tym tomie były wybierane następujące pozycje: ksiązki nowe, wydane kilka lat temu, wielka klasyka, pozycje pogodne, wesołe oraz własne lektury domowe. Pisana była z dwóch perspektyw: osoby zawodowo zajmującej się książką dziecięcą oraz rodzica. Na szczególną uwagę zasługują rozdziały poświęcone książkom edukacyjnym, tematom trudnym (jak śmierć czy wojna) oraz legendom i książkom religijnym dla dzieci. Całość uzupełnia rozdział "książki o książkach", czyli o publikacjach dotyczących literatury dla dzieci w różnych jej wymiarach oraz lista książek polecanych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14010 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14009.VI.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13376.VI.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 5)
Bibliogr. s. 147-156.
Alicja Ungeheuer-Gołąb ponownie nawiązuje dialog z pośrednikami literatury: bibliotekarzami, rodzicami, wychowawcami. Autorka pokazuje jak w wieku 4-6 lat najważniejszy staje się stosunek dziecka do literatury i prezentuje sposoby, które dziecko - z pomocą dorosłego - może wykorzystywać, by poznać dzieło literackie. Książka proponuje pasjonującą wizję literatury jako świata, który rodzi się wraz z odbiorem, świata, który przed przedszkolakiem powinni otworzyć dorośli, świata, który dzięki słowom i obrazom zaspokaja ważne potrzeby emocjonalne, intelektualne, społeczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14003 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14002.VI.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14001.VI.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteki, Dzieci, Młodzież ; 2)
Bibliogr. s. 119-[123].
Współczesna psychologia rozwojowa mówi, że istotne znaczenie dla dalszych etapów życia dziecka ma okres wczesnego rozwoju, a nawet okres prenatalny, w którym zdaniem niektórych badaczy, dziecko odbiera bodźce z zewnątrz. Choć nie jest to słuchanie i czucie podobne do tego, którego doświadcza ono poza organizmem matki, wywiera wpływ na późniejsze stadia. Zaniechanie ważnych zadań w tym najwcześniejszym okresie, może stać się przyczyną luki rozwojowej, której wypełnienie często nigdy nie będzie możliwe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14026 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14025.VI.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12466.VI.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving Problems in the Teaching of Literacy)
Bibliogr., index.
Many reading programs today overlook an essential component of literacy instruction-helping children develop an enduring love of reading. This authoritative and accessible guide provides a wealth of ideas for incorporating high-quality children's books of all kinds into K-6 classrooms. Numerous practical strategies are presented for engaging students with picturebooks, fiction, nonfiction, and nontraditional texts. Lively descriptions of recommended books and activities are interspersed with invaluable tips for fitting authentic reading experiences into the busy school day. Every chapter concludes with reflection questions and suggestions for further reading. The volume also features reproducible worksheets and forms.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13929.XXIV.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., index.
Drawing on many popular as well as literary texts, the contributors to this book write with enthusiasm abut opportunities for creative teaching and learning. They also provide many examples of good practice, both inside and outside the Literacy Hour.Using a variety of: poetry, playscripts, picture-books and performance texts, comics, clasics and cinema texts, novels and non-fiction, pupils' own naratives this book seeks to provide lively and innovative ways to promote literacy in the primary classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13938.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej