Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Dostępność
tylko na miejscu
(8)
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(8)
Autor
Aers David (1946- )
(1)
Amigoni David
(1)
Baldick Chris (1954- )
(1)
Barnet Sylvan
(1)
Beers G. Kylene (1957- )
(1)
Blaim Artur
(1)
Fountas Irene C
(1)
Krajka Wiesław
(1)
Pinnell Gay Su
(1)
Pope Rob
(1)
Zgorzelski Andrzej (1934- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Stany Zjednoczone
(2)
Kiribati
(1)
Język
polski
(6)
angielski
(2)
Temat
LITERATURA ANGIELSKA
(5)
LITERATURA
(3)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
KULTURA
(2)
CZYTANIE
(1)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(1)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(1)
EWOLUCJA
(1)
KOLONIALIZM
(1)
KRYTYKA LITERACKA
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(1)
Gatunek
LITERATURA
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
criticism
(5)
English literature
(4)
literature
(4)
culture
(2)
history
(2)
Chaucer Geofrey
(1)
English language
(1)
United States
(1)
art
(1)
book
(1)
evolution
(1)
handbook
(1)
interpretation
(1)
language arts
(1)
literary form
(1)
literary terms
(1)
literary theory
(1)
reading
(1)
science
(1)
study and teaching
(1)
terminology
(1)
theory
(1)
theory of literature
(1)
writing
(1)
youth
(1)
8 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Chaucer / David Aers. - Brighton : The Harvester Press, 1986. - 121 s. ; 22 cm.
the book is a thorough study of Geofrey Chaucer's poetry and literarary output.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 777.XXIV.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Part of Longman's successful Short Guide Series, A Short Guide to Writing about Literature, emphasizes writing as a process and incorporates new critical approaches to writing about literature. The eleventh edition continues to offer students sound advice on how to become critical thinkers and enrich their reading response through accessible, step-by-step instruction. This highly respected text is ideal as a supplement to any course where writing about literature or literary studies is emphasized.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2440 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2439.XXIV.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"The English Studies Book" is uniquely designed to support students and teachers working across the full range of language, literature and culture. Combining the functions of study guide, critical dictionary and text anthology, it has rapidly established itself as a core text on a wide variety of degree programmes nationally and internationally.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7038 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 7863.XXIV.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7862.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Literary Terms / Chris Baldick. - Oxford : Oxford University Press, [1996]. - 246 s. ; 20 cm.
This dictionary provides succinct and often witty explanations of over one thousand potentially troublesome terms encountered in the study of literature, from absurd to zeugma, from the ancient dithyramb to the contemporary dub poetry, from the popular bodice-ripper to the aristocratic masque. While it is fully up to date with the terminologies of deconstruction and other modern schools of literary theory, it also offers extensive coverage of traditional drama, versification, rhetoric, and literary history. Literary schools from Alexandrianism to Transcendentalism are included, along with dozens of terms from languages other than English. Adjectival forms and other derived words are displayed, and simple pronunciation guides are given for over two hundred difficult terms, making this thoroughly cross-referenced dictionary the most helpful of its kind for all readers of literature.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2437.XXIV.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Studies in Nineteenth-Century Literature and Culture ; 59)
Index s. 234-237
The concept of culture, now such an important term within both the arts and the sciences, is a legacy of the nineteenth century. By closely analyzing writings by evolutionary scientists such as Charles Darwin, Alfred Russell Wallace, and Herbert Spencer, alongside those of literary figures including Wordsworth, Coleridge, Arnold, Butler, and Gosse, David Amigoni shows how the modern concept of 'culture' developed out of the interdisciplinary interactions between literature, philosophy, anthropology, colonialism, and, in particular, Darwin's theories of evolution. He goes on to explore the relationship between literature and evolutionary science by arguing that culture was seen less as a singular idea or concept, and more as a field of debate and conflict. This fascinating book includes much material on the history of evolutionary thought and its cultural impact, and will be of interest to scholars of intellectual and scientific history as well as of literature.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8421.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10130.XXIV.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
In "Notice and Note" Kylene Beers and Bob Probst introduce 6 'signposts' that alert readers to significant moments in a work of literature and encourage students to read closely. Learning first to spot these signposts and then to question them, enables readers to explore the text, any text, finding evidence to support their interpretations. In short, these close reading strategies will help your students to notice and note. In this timely and practical guide Kylene and Bob: examine the new emphasis on text-dependent questions, rigor, text complexity, and what it means to be literate in the 21st century; identify 6 signposts that help readers understand and respond to character development, conflict, point of view, and theme; provide 6 text-dependent anchor questions that help readers take note and read more closely; offer 6 Notice and Note model lessons, including text selections and teaching tools, that help you introduce each signpost to your students. "Notice and Note" will help create attentive readers who look closely at a text, interpret it responsibly, and reflect on what it means in their lives. It should help them become the responsive, rigorous, independent readers we not only want students to be but know our democracy demands.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14551.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Index.
"Genre Study..." is a comprehensive professional book that focuses on genre study trough inquiry-based learning with an emphasis on improving reading comprehension and supporting the craft of writing. The authors concentrate on three broad instructional contexts for developing student's genre expertise through authentic reading and writing: Interactive Read-Aloud, Reader's Workshop, and Writer's Workshop. Students learn how to develop genre understandings through a process of immersing themselves in mentor texts, and, with teacher guidance, analyzing and experiencing the foundational characterisitcs that help them to understand and define the genre.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14545.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej