Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(8)
dostępne
(5)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(9)
Autor
Andruszko Robert
(3)
Bourne Edmund J
(1)
Gawda Barbara
(1)
Jaeschke Rafał
(1)
Kendall Philip C
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria (1945- )
(1)
Makara-Studzińska Marta
(1)
Molicka Maria
(1)
Szyszka Magdalena (filolog)
(1)
Wells Adrian (1962- )
(1)
Załuski Maciej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(8)
Szwajcaria
(1)
Język
polski
(8)
angielski
(1)
Odbiorca
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Zawody medyczne
(1)
Temat
LĘK
(7)
Lęk
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
AUTOPSYCHOTERAPIA
(1)
Ankieta
(1)
BAJKOTERAPIA
(1)
CHOROBY AFEKTYWNE DWUBIEGUNOWE
(1)
DEPRESJA PSYCHICZNA
(1)
DZIECKO
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Językoznawstwo
(1)
LITERATURA DZIECIĘCA
(1)
Lekarze a pacjenci
(1)
LĘk
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MIŁOŚĆ
(1)
Metody nauczania
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NIENAWIŚĆ
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
OPOWIADANIE DZIECIĘCE POLSKIE
(1)
OSOBOWOŚĆ
(1)
PATOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA
(1)
SCHIZOFRENIA
(1)
Stres
(1)
TERAPIA POZNAWCZA
(1)
TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA
(1)
Testy psychologiczne
(1)
UCZUCIA
(1)
WYCHOWANIE
(1)
Wymowa
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
lęk
(5)
zaburzenia lękowe
(4)
depresja
(2)
dzieci
(2)
zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne
(2)
ADHD
(1)
Depression Anxiety Stress Scales 42 (DASS 42)
(1)
Internet
(1)
Questionnaire on Communication and Cooperation in Treatment (QCCT)
(1)
World Assumption Scale (WAS)
(1)
agresja
(1)
anoreksja
(1)
anxiety
(1)
bajka
(1)
bajkoterapia
(1)
choroba afektywna dwubiegunowa
(1)
cierpienie
(1)
diagnostyka
(1)
dziecko wykorzystywane seksualnie
(1)
emocje
(1)
farmakoterapia
(1)
fobia
(1)
fobia społeczna
(1)
foreign language
(1)
hipochondria
(1)
jakość życia
(1)
kościół katolicki
(1)
kryzys rodzinny
(1)
learning strategies
(1)
leczenie
(1)
media
(1)
miłość
(1)
młodzież
(1)
nienawiść
(1)
nieśmiałość
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
pedagogy
(1)
poczucie bezpieczeństwa
(1)
pronunciation
(1)
psychologia
(1)
psychology
(1)
psychoterapia
(1)
relaksacja
(1)
rodzicielstwo
(1)
rodzina
(1)
samotność
(1)
schizofrenia
(1)
sekta
(1)
skala ruminacji (SR)
(1)
szkoła
(1)
terapia
(1)
terapia poznawcza
(1)
terapia poznawczo-behawioralna
(1)
wiek młodzieńczy
(1)
wychowanie
(1)
zaburzenia odżywiania
(1)
zaburzenia osobowości
(1)
zdrowie psychiczne
(1)
zło
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria)
Tyt. oryg.: "The anxiety & phobia workbook" 2009.
Bibliogr. przy rozdz.
"Lęk i fobia" to praktyczny poradnik dla wszystkich, którzy zmagają się z napadami paniki, agorafobią, lękami społecznymi, lękiem uogólnionym, zachowaniami obsesyjno-kompulsyjnymi i innymi zaburzeniami lękowymi. Szczegółowe zalecenia, kwestionariusze i ćwiczenia pomogą Ci w przyswojeniu sobie umiejętności i dokonaniu zmian w stylu życia, niezbędnych do osiągnięcia pełnego i trwałego wyleczenia. Podręcznik ten można wykorzystać do opracowania własnego programu leczenia lub jako dodatkową pomoc w terapii. W miarodajny sposób omawia on szeroki zakres zagadnień i metod terapeutycznych, w tym takie, których nie można znaleźć w innych książkach poświęconych zaburzeniom lękowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11386.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12584.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Podręcznik przeznaczony dla psychoterapeutów.
Zwięzły i praktyczny podręcznik terapii poznawczej przeznaczony zarówno dla doświadczonych psychoterapeutów, jak i dla tych, którzy stawiają w tej dziedzinie dopiero pierwsze kroki. Książka ta kładzie nacisk na projektowanie i wdrażanie interwencji ?czystej? terapii poznawczej. Zawiera ogólne omówienie diagnozy i podstawowych cech terapii poznawczej, a także praktyczne wskazówki dotyczące opracowywania i wykonywania eksperymentów behawioralnych, zadań domowych oraz metod reatrybucji werbalnej. Na końcu zamieszczono kwestionariusze, skale ocen oraz inne materiały, które można wykorzystać w pracy z pacjentem. Autor wyczerpująco omówił w swej książce poznawczy model zaburzeń lękowych i pokazał, w jaki sposób szczegółowe poznawcze konceptualizacje konkretnych zaburzeń decydują o wyborze interwencji terapeutycznych. Książka ta zawiera najbardziej aktualną teorię zaburzeń lękowych, która w dużej części została stworzona przez autora. Autor przedstawiam wiele skutecznych, łatwych do zastosowania technik poznawczych i żywe przykłady z praktyki klinicznej. Wartość tej publikacji docenią zarówno studenci, jak i wytrawni terapeuci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9958.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11603.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Autorzy książki – wybitne autorytety w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży – przedstawiają własne, oparte na wieloletnim doświadczeniu ujęcia zaburzeń klinicznych i terapii, odnosząc się do wielu sfer funkcjonowania dziecka: poznawczej, emocjonalnej, behawioralnej i społecznej. W zajmujący sposób opisują ogromne postępy, jakie dokonały się w zakresie terapii dzieci i adolescentów, metody poznawcze terapii poszczególnych zaburzeń oraz obiecujące skutki zastosowania tych metod. Książka ta jest jedną z nielicznych prac integrujących badania i teorię z przykładami klinicznymi. Tym samym wypełnia ona zasadniczą lukę w literaturze szkoleniowej dla psychologów i psychoterapeutów. Niezwykle wartościowe dzieło napisane przez znanych i cenionych badaczy. Szczegółowy opis interwencji terapeutycznych u dzieci z zaburzeniami internalizacyjnymi, eksternalizacyjnymi i innymi poważnymi problemami oraz staranne rozważenie kwestii związanych z rozwojem i procesem terapii czynią z tej książki znakomite źródło wiedzy dla studentów i zawodowych terapeutów. Książka prezentuje niezbędną teorię i praktyczne narzędzia dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego pracujących z dziećmi i ich rodzinami, w tym dla psychologów klinicznych i szkolnych, pracowników społecznych, terapeutów rodzinnych i psychiatrów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11601.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lęk w zaburzeniach psychicznych / Rafał Jaeschke [i in.] - Kraków : Komitet Redakcyjno-Wydawniczy Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, 2011. - 112 s. : il. ; 24 cm.
(Biblioteka Psychiatrii Polskiej)
Lęk to jeden z najczęściej spotykanych objawów psychopatologicznych, będący źródłem dotkliwego cierpienia wielu pacjentów trafiających pod opiekę lekarzy psychiatrów. Z kolei zaburzenia lękowe należą do najpowszechniej występujących zaburzeń psychicznych. Autorzy niniejszej pracy podjęli próbę podsumowania obecnego stanu wiedzy (neurobiologicznej, epidemiologicznej i klinicznej) na temat współwystępowania lęku bądź zaburzeń lękowych wraz z dużą depresją, chorobą afektywną dwubiegunową lub schizofrenią. Książka ta jest jedną z pierwszych propozycji na polskim rynku wydawniczym, w której podjęto się eksploracji obszarów wspólnych dla zaburzeń lękowych i innych problemów psychiatrycznych należących do I osi diagnostycznej (wg DSM-IV-TR). Ze względu na znaczne rozpowszechnienie omawianych zaburzeń, praca ta powinna znaleźć swe miejsce w bibliotece każdego psychiatry, zarówno badacza, jak i praktyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12073.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Learning and Teaching)
Offers a unique approach to researching pronunciation learning strategies Discusses the interplay of two L2-learner characteristics/individual differences (pronunciation learning strategies and language anxiety) that affect the processes of foreign language acquisition Provides important guidelines for foreign-language scholars, teachers and learners interested in pronunciation teaching/learning
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21793.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Zaprezentowane w tej książce narzędzia badawcze to skonstruowane lub zaadaptowane metody pomiaru przeznaczone do oceny:: nasilenia objawów depresyjnych, lękowych i poziomu stresu; komunikacji i współpracy w leczeniu; przebiegu procesu adaptacji pacjenta do choroby i jej leczenia; zmian fundamentalnych przekonań człowieka w następstwie zajścia zdarzenia traumatycznego. Wszystkie kwestionariusze i skale mogą być stosowane do celów naukowych oraz diagnostycznych. Wzbogacą warsztat badawczy zarówno pracowników ochrony zdrowia:: lekarzy, pielęgniarek, położnych, ratowników medycznych, fizjoterapeutów, psychologów zajmujących się naukowo problematyką nauk o zdrowiu, jak i studentów kierunków medycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18669.V.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22575.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22574.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 155-173.
W niniejszej książce zaprezentowano autorską koncepcję skryptów emocjonalnych oraz ich opisu. Opierając się na najnowszej literaturze przedmiotu, autorka opracowała oryginalny program badawczy, który koncentruje się na analizie skryptów trzech głównych emocji złożonych: miłości, nienawiści i lęku. Głównych w tym sensie, iż w odniesieniu do przeżywania tych właśnie emocji złożonych (uczuć) przez osoby psychopatyczne toczy się największa dyskusja w literaturze przedmiotu. Szczególnie obiecujący wyniki przynoszą badania interdyscyplinarne analizujące mechanizmy uwagowe, pamięciowe i afektywne na podstawie różnorodnego materiału, często w kontekście neurobiologicznym. Analiza języka emocjonalnego pozwoliła na opracowanie modelu skryptów emocji złożonych u osób z antyspołeczną osobowością, którego prezentacja kończy tę książkę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12472.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Książka jest dziełem 45 teoretyków i badaczy życia społecznego, dla których wychowawcze i edukacyjne problemy młodego pokolenia są szczególnie istotne. Problematykę współczesnych zagrożeń społecznych autorzy analizują z perspektywy filozoficznej, pedagogicznej i socjologicznej. Pedagodzy z wielu ośrodków akademickich wskazują te elementy rzeczywistości społecznej, które z ich perspektywy mają znamiona zagrożenia ładu normatywnego i aksjologicznego. Opisują różnorodne obawy i lęki młodego pokolenia, poszukują za nie odpowiedzialnych, wskazują na społeczne uwarunkowania, podpowiadają, jak niwelować stany lękowe i ich przyczyny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7990.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co przeszkadza dzieciom czuć się dobrze w grupie, bawić się, uczyć i rozwijać? Niepokój, lęk i niepewność, brak poczucia bezpieczeństwa i dostatecznego oparcia, którego dziecko potrzebuje od pierwszych chwil po urodzeniu. Jak dorośli, rodzice, nauczyciele i wychowawcy mogą im pomóc? Z pewnością na wiele różnych sposobów, a jednym z nich jest czytanie odpowiednio dobranych bajek i rozmawianie z dziećmi na ich temat. Tym właśnie jest bajkoterapia, metoda, którą propaguje Maria Molicka, psycholog, autorka popularnych Bajek terapeutycznych. Jej nowa książka ukazuje genezę dziecięcych lęków oraz uczy, jak najefektywniej korzystać z bajkoterapii. W dobie komputerów i telewizji nie sposób nie dostrzec, jaką szansą jest dla rodziców i terapeutów kontakt z dzieckiem poprzez książkę, która buduje zaufanie, zrozumienie i poczucie bezpieczeństwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9982 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 9981.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9980.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej