Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(8)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(6)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(12)
Autor
Guzy Anna
(2)
Apanel Danuta
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Czerwińska Małgorzata
(1)
Franczyk Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Garbat Marcin
(1)
Harań Beata
(1)
Kocór Maria
(1)
Kolasa-Skiba Agata
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta (1953- )
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Szczygieł Beata
(1)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Zawadzka Elżbieta (1943- )
(1)
Łukawska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
Odbiorca
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Temat
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(7)
Kształcenie integracyjne
(6)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(2)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY i ZABAWY
(1)
Integracja społeczna
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele języków
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Przedszkola integracyjne
(1)
Psychoterapia
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
Socjalizacja
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Słowo kluczowe
specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
kształcenie integracyjne
(2)
niepełnosprawni
(2)
niepełnosprawność
(2)
uczeń niepełnosprawny
(2)
uczeń zdolny
(2)
agresja
(1)
autyzm
(1)
bariery architektoniczne
(1)
biblioteka
(1)
dzieci
(1)
dzieci niepełnosprawnych
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
ergonomia
(1)
integracja edukacyjna
(1)
integracja społeczna
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
kształcenie zintegrowane
(1)
nauczyciel
(1)
nauczyciele
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
niepełnosprawność intelektualna
(1)
ośrodek pracy
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
przedszkole integracyjne
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
rodzice
(1)
rozwój dziecka
(1)
społeczeństwo
(1)
szkolnictwo wyższe
(1)
szkoła specjalna
(1)
terapia
(1)
uczeń niepełnosprawny intelektualnie
(1)
uczeń niesłyszący
(1)
uczeń niewidomy
(1)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
wychowanie
(1)
zaburzenia emocjonalne
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 111-117.
Publikacja ma charakter teoretyczno-empiryczny, obejmuje pomiar i ocenę realizacji idei kształcenia integracyjnego oraz efektywności wychowania zdrowotnego w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19897.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., netogr. s. 449-476. Indeks.
Książka wpisuje się jednoznacznie w obszar nauk pedagogicznych, choć z bliższym usytuowaniem jej w obszarze historii wychowania, na co wskazują przyjęte w tytule cezury czasowe. Przygotowanie jej wymagało więc nie tylko rozległej wiedzy pedagogiczno-dydaktycznej, ale także znajomości warsztatu historyka wychowania. Praca wypełnia lukę w dotychczasowym stanie badań nad kształceniem integracyjnym w Polsce i dobrze koresponduje z rozwijającym się we współczesnym świecie, także i w naszej ojczyźnie, ruchem na rzecz rozwoju kształcenia niepełnosprawnych dzieci i młodzieży na wszystkich szczeblach systemu szkolnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15463.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zbiór ten wzbogaca wiedzę na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży, zaznajamia z wynikami badań diagnostycznych przeprowadzonych wśród uczniów, z opiniami nauczycieli o uczniach mających specjalne potrzeby edukacyjne, wreszcie z badaniami procesu dydaktycznego. Artykuły skłaniają do głębszej refleksji nad tym, jak pracować z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych, dostarczają przykładów metod i form tej pracy oraz wzorów postępowania dydaktycznego (zarówno w zespole klasowym, jak i indywidualnych). Wartością licznych artykułów jest poza walorami teoretyczno-poznawczymi i praktycznymi przybliżenie przez autorów warsztatu metodologicznego (programowania badań, narzędzi badawczych, specjalistycznej bibliografii), a przede wszystkim otwieranie na dialog nauczycieli różnych przedmiotów, pedagogów szkolnych, rodziców, kuratorów w trosce o holistyczny rozwój uczniów. Rekomendując tom do druku, wyrażam przekonanie, że zainteresuje on szerokie grono odbiorców oraz zainspiruje do kontynuowania badań i poszukiwania skutecznych form pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. (Z recenzji wydawniczej prof. UŚ dr hab. Heleny Synowiec)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.17969 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19498.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19497.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogafia, netografia przy rozdziałach.
Prezentowany tom dotyczy żywej i coraz bardziej aktualnej problematyki związanej z potrzebami edukacyjnymi młodzieży podlegającej różnorakim wpływom przemian cywilizacyjnych i technologicznych. Mimo znaczącej liczby publikacji poruszających te kwestie wydaje się, że wciąż pozostało wiele do powiedzenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.17970 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19500.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19499.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny = Pedagogical Discourse, ISSN 2083-5434 ; t. 17, r. 2017)
Na grzbiecie wyłącznie tytuł serii.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka zawiera 15 artykułów dotyczących poznania i refleksji nad wieloma aspektami działalności inkluzyjnej, nad potrzebami, problemami oraz wyzwaniami jakie stoją nadal przed edukacją inkluzyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18919.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 253-276.
Niniejsze opracowanie ma na celu przybliżenie ważnej, lecz niedostatecznie uwzględnianej lub wręcz pomijanej w kształceniu przyszłych nauczycieli problematyki. Niedostateczna wiedza nauczycieli o trudnościach oraz możliwościach uczniów o innych prawidłowościach rozwojowych, o ich problemach psychologicznych i społecznych, błędne przekonania i postawy dotyczące roli integracji społecznej, brak odpowiedniego przygotowania metodycznego powodują liczne nieporozumienia w kontaktach z nimi i ograniczają efektywność oddziaływań dydaktycznych, terapeutycznych i wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22627.V.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22626.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodycy - Nauczycielom)
Książka zawiera analizę pracy autorki z dzieckiem specjalnej troski, organizację pracy w klasie integracyjnej oraz przykłady gier i zabaw kształcących i pobudzających, przeznaczonych dla wszystkich dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Głównymi adresatami są nauczyciele prowadzący klasy zintegrowane i rodzice dzieci niepełnosprawnych. Przemyślenia i propozycje autorki mogą być zaczątkiem wielu dobrych pomysłów dydaktyczno-wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8359.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9734.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5505 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem artykułów o zróżnicowanym stopniu ogólności, zawierających opisy szeroko pojętych działań na rzecz osób niepełnosprawnych w kilkunastu krajach europejskich (Wielkiej Brytanii, Danii, Norwegii, Włoszech, Słowenii, Ukrainy, Republiki Czeskiej, Holandii. Celem autorów było przybliżenie czytelnikowi konkretnych rozwiązań w zakresie edukacji i wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4240 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4689.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Bibliografia na stronach 80-83.
Praca poświęcona jest zagadnieniom profilaktyki i rewalidacji dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Wspomaganie rozwoju dzieci sprzyja budowaniu pozytywnego nastawienia do otaczającego świata i ludzi. Potrzeba takiego podejścia jest szczególnie wyraźna, gdy dziecko ma agresywne skłonności, nie radzi sobie z problemami życia codziennego, nie potrafi samodzielnie przezwyciężać trudności powszechnie napotykanych. Poprzez swoją niemoc staje się odrzucane i wzrasta w nim uczucie dezaprobaty i odtrącenia rówieśniczego, a często nawet pogardy ze strony nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18523.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"(...) tekst książki zawiera wartościowe treści na temat sytuacji studentów niepełnosprawnych w uczelniach wyższych, różnych aspektów ich funkcjonowania w roli studenta, ich edukacji na poziomie wyższym i radzenia sobie z trudnościami w toku studiów. W treściach rozdziałów zawarte są cenne wskazania dotyczące kierunków i sposobów zmian niezbędnych w obiektach uczelni oraz w ich funkcjonowaniu w celu stwarzania młodzieży niepełnosprawnej pełnych szans powodzenia w edukacji na poziomie wyższym". (z recenzji prof. dr hab. Aleksandry Maciarz)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13016.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaproponowany program to ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Program przeznaczony jest do realizacji w pracy terapeutycznej w przedszkolach masowych, z grupami integracyjnymi oraz w przedszkolach integracyjnych, jak również w zajęciach terapeutycznych w klasach młodszych szkół podstawowych i specjalnych. Celem programu jest umożliwienie dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji. Pełna realizacja tego celu da pedagogom możliwość stworzenia optymalnego planu psychostymulacji dzieci niepełnosprawnych i przygotowanie ich do względnie niezależnego funkcjonowania w społeczeństwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3300 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2108.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2107.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 122-128.
"Niniejsza publikacja odwołuje się przede wszystkim do merytorycznych aspektów pracy nauczyciela i wychowawcy uczniów z upośledzeniem umysłowym uczących się w szkole specjalnej. Autorka proponuje projekty dydaktyczne i wychowawcze realnie zastosowane w pracy w szkole specjalnej. Pracę wzbogacają propozycje scenariuszy zajęć do wykorzystania w pracy z uczniem upośledzonym intelektualnie w szkole podstawowej oraz gimnazjum." (z Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15967 [Magazyn 1], P.15957 [Magazyn 1], P.15971 [Magazyn 1], P.15963 [Magazyn 1], P.12370 [Magazyn 1], P.15981 [Magazyn 1], P.15961 [Magazyn 1], P.15960 [Magazyn 1], P.15974 [Magazyn 1], P.15962 [Magazyn 1], P.15979 [Magazyn 1], P.15956 [Magazyn 1], P.15968 [Magazyn 1], P.15976 [Magazyn 1], P.15958 [Magazyn 1], P.15953 [Magazyn 1], P.12371 [Magazyn 1], P.15955 [Magazyn 1], P.15964 [Magazyn 1], P.15978 [Magazyn 1], P.15959 [Magazyn 1], P.15972 [Magazyn 1], P.15954 [Magazyn 1], P.15980 [Magazyn 1], P.15970 [Magazyn 1], P.15977 [Magazyn 1], P.15975 [Magazyn 1], P.15982 [Magazyn 1], P.12372 [Magazyn 1], P.15969 [Magazyn 1], P.15966 [Magazyn 1], P.15965 [Magazyn 1], P.15973 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13517.IV.4 [Czytelnia B], 13516.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej