Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(49)
Forma i typ
Książki
(49)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(43)
dostępne
(34)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(12)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(23)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(43)
Autor
Fiske John
(3)
Jakubowski Witold (1963- )
(3)
Bernasiewicz Maciej
(2)
Castells Manuel (1942- )
(2)
Marody Mirosława (1947- )
(2)
Sokołowski Marek
(2)
Stevenson Douglas Keith (1944- )
(2)
Szlendak Tomasz (1974- )
(2)
Ashby LeRoy
(1)
Barker Chris (1953- )
(1)
Bernatowicz Małgorzata
(1)
Black Jeremy
(1)
Bodenstein Jürgen H
(1)
Brummett Barry (1951- )
(1)
Calcutt Andrew
(1)
Childs Peter (1962- )
(1)
Christopher David (1958- )
(1)
Chruścińska Jadwiga
(1)
Daun-Barausch Elke
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Durham Gigi Meenakshi
(1)
During Simon
(1)
Easthope Antony (1939- )
(1)
Filiciak Mirosław (1976- )
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Godzic Wiesław (1953- )
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Guzek Krzysztof (1978- )
(1)
Hall Dorota
(1)
Hejwosz Daria
(1)
Holmes Sue
(1)
Jenkins Henry (1958- )
(1)
Kellner Douglas M. (1943- )
(1)
Krzemień-Ojak Krystyna (1932- )
(1)
Kubisz Ewa
(1)
Kłoskowska Antonina (1919-2001)
(1)
Lapham Lewisa H
(1)
Laskowska Małgorzata
(1)
Longhurst Brian (1956- )
(1)
Mazur Zbigniew (1961- )
(1)
McLuhan Marshall (1911-1980)
(1)
McRobbie Angela (1951- )
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Niemi Robert
(1)
Olechnicki Krzysztof (1969- )
(1)
Pieszak Eryk
(1)
Redmond Sean
(1)
Ritzer George (1940- )
(1)
Rogers Mary F. (1944- )
(1)
Rose Gillian (1962- )
(1)
Stokes Jane
(1)
Storry Mike (1943- )
(1)
Sulima Roch (1942- )
(1)
Szczucka Natalia
(1)
Thompson Kenneth (1937- )
(1)
Turner Graeme
(1)
Wawrzyczek Irmina
(1)
Willis Paul
(1)
Zielinski Siegfried (1951- )
(1)
Żakowski Maciej
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(31)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(34)
Kiribati
(10)
nieznany (us)
(2)
Kalifornia (USA)
(1)
Kentucky (USA)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(46)
angielski
(3)
Temat
KULTURA MASOWA
(38)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(17)
WIELKA BRYTANIA
(8)
KULTURA
(7)
Historia
(3)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(3)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(2)
Kultura
(2)
Kultura masowa
(2)
MŁODZIEŻ
(2)
STANY ZJEDNOCZONE
(2)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(2)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
BARBIE (lalka)
(1)
CZASOPISMA KOBIECE ANGIELSKIE
(1)
DZIECKO
(1)
DZIEWCZĘTA
(1)
EDUKACJA MEDIALNA
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
ELŻBIETA II (królowa Wielkiej Brytani ; 1926- )
(1)
EROTYZM
(1)
FEMINIZM
(1)
Film
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
HIP-HOP
(1)
HUMANIZM (postawa)
(1)
INFORMACJA WIZUALNA
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
KOBIETA
(1)
KRYTYKA LITERACKA ANGIELSKA
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
KULTURA AUDIOWIZUALNA
(1)
LITERATUROZNAWSTWO
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MUZYKA ROZRYWKOWA
(1)
MŁODOCIANE MATKI
(1)
NEW AGE
(1)
PLURALIZM SPOŁECZNY
(1)
POSTĘP TECHNICZNY
(1)
Polityka
(1)
RAP
(1)
RELIGIJNOŚĆ
(1)
RETORYKA
(1)
SPOSTRZEGANIE
(1)
SPOŁECZEŃSTWO KONSUMPCYJNE
(1)
SZTUKA ANGIELSKA
(1)
Socjologia kultury
(1)
Społeczeństwo
(1)
Telewizja
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE
(1)
ŻYCIE CODZIENNE
(1)
ŻYCIE SEKSUALNE
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone
(2)
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(3)
Historia
(2)
Językoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
popular culture
(13)
culture
(8)
Great Britain
(7)
mass media
(6)
kultura masowa
(5)
civilization
(4)
politics
(4)
United States
(3)
education
(3)
government
(3)
kultura
(3)
literature
(3)
social conditions
(3)
sport
(3)
criticism
(2)
economy
(2)
ideology
(2)
konsumpcjonizm
(2)
kultura popularna
(2)
lifestyle
(2)
media
(2)
media masowe
(2)
media studies
(2)
muzyka popularna
(2)
pop culture
(2)
popular music
(2)
tożsamość
(2)
tożsamość kulturowa
(2)
środki masowego przekazu
(2)
Amazonka
(1)
British
(1)
British culture
(1)
Elizabeth II
(1)
New Age
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Womenĺs periodicals
(1)
adolescent girls
(1)
amusements
(1)
animacja kultury
(1)
antropologia
(1)
antropologia kulturowa
(1)
architecture
(1)
art
(1)
audience
(1)
biographical television programs
(1)
bollywood
(1)
capitalism
(1)
celebrities
(1)
cinema
(1)
cultural regulation
(1)
cultural studeis
(1)
cultural studies
(1)
customs
(1)
cyberkultura
(1)
człowiek
(1)
dictionary
(1)
duchowość
(1)
economic conditions
(1)
edukacja
(1)
ethics
(1)
ethnicity
(1)
fame
(1)
family
(1)
fashion
(1)
feminism
(1)
feminist criticism
(1)
film
(1)
globalization
(1)
hip-hop
(1)
historia
(1)
historical films
(1)
historical television programs
(1)
history
(1)
history and criticism
(1)
idol
(1)
journalism
(1)
kino
(1)
konsument
(1)
konsumpcja
(1)
kultura medialna
(1)
kultura współczesna
(1)
leisure
(1)
literatura
(1)
methodology
(1)
moral aspects
(1)
multiculturalism
(1)
music
(1)
national culture
(1)
ojcostwo
(1)
popkultura
(1)
popular discrimination
(1)
population
(1)
postmodernizm
(1)
press
(1)
radio
(1)
regulation
(1)
relacje społeczne
(1)
religion
(1)
research
(1)
rhetoric
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Reading the popular / John Fiske. - London, New York : Routledge, 2007. - XI, 228 s. ; 22 cm.
'...well-written and accessible. Making the difficult seem easy is Fiske's great talent. No introductory reading list in the field would be complete without a Fiske' - Sociology In Reading the Popular, John Fiske analyzes popular "texts" to reveal both their explicit, implicit (and often opposite) meanings and uses, and the social and political dynamics they reflect. He examines the multitude of meanings lying beneath the cultural artifacts that surround us in shopping malls, popular music and television.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6895 [Magazyn 1], P.6896 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7680.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7679.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Reading the popular / John Fiske. - Ed.1, 2 im. - London, New York : Routledge, 1995. - XI, 228 s. : il. ; 22 cm.
'...well-written and accessible. Making the difficult seem easy is Fiske's great talent. No introductory reading list in the field would be complete without a Fiske' - Sociology In Reading the Popular, John Fiske analyzes popular "texts" to reveal both their explicit, implicit (and often opposite) meanings and uses, and the social and political dynamics they reflect. He examines the multitude of meanings lying beneath the cultural artifacts that surround us in shopping malls, popular music and television.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9516 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Understanding popular culture / John Fiske. - Ed.1, 2 im. - London, New York : Routledge, 1995. - XI, 206 s. : il. ; 22 cm.
What is popular culture? How does it differ from mass culture? What do popular texts reveal about class, race, and gender dynamics in a society? This book takes a new approach to the study of such cultural artifacts as jeans, tabloid newspapers and TV game shows. Fiske differentiates between mass culture - the cultural products put out by an industrialized, capitalist society, and popular culture - the ways in which people use, abuse, and subvert these products to create their own meanings and message. Companion volume to Reading the Popular, this book presents a radically different theory of what it means for culture to be popular: that is, literally, of the people.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11199.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Popkultura i Media)
Bibliogr. przy pracach.
Zbiór artykułów prezentujących wybrane, charakterystyczne dla współczesności przedmioty w świetle historii, estetyki i praktyk społecznych. Autorzy starają się udowodnić, że rzeczy, przedmioty czy towary, nie tylko sytuują jednostkę w społeczeństwie, ale stanowią istotny element jej wizerunku, jako rekwizyty roli społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8608 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8607.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10032.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Socjologiczna)
Książka jest klasyczną pracą z socjologii kultury analizującą powstanie i rozwój tytułowej "kultury masowej". Autorka definiuje przedmiot oraz opisuje rozwój tego zjawiska w Polsce i na świecie w kontekście szerszych rozważań na temat zmian zachodzących w kulturze i społeczeństwie. Analiza zaskakuje trafnością spostrzeżeń dotyczących mechanizmów kultury masowej i przewidywań jej dalszego rozwoju. Szczególnie dziś, kiedy kultura masowa odgrywa coraz większą rolę, warto przyjrzeć się jej przez pryzmat naukowej refleksji. Książka ta jest nie tylko niezbędnym podręcznikiem dla socjologów i innych osób zajmujących się problematyką kultury, ale może być także inspirującą lekturą dla tych, którzy zawodowo zajmują się tworzeniem i publikowaniem tekstów ważnych dla szeroko pojętej kultury- wydawców, redaktorów, dziennikarzy prasowych i telewizyjnych, literatów oraz studentów kierunków społecznych i humanistycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4294 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4790.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cultural studies : theory and practice / Chris Barker ; foreword by Paul Willis. - Ed. 3. - Los Angeles, London : SAGE Publications, 2008. - XXIV, 525 s. : il. ; 23 cm.
Tekst w j. angielskim
Chris Barker's best-selling "Cultural Studies" has established itself as the leading undergraduate introduction to Cultural Studies. It takes the student through all they need to know: the theoretical foundations and developments of Cultural Studies and the questions that occupy the field today, from the multiple meanings of 'culture' itself to ideology, language, subjectivity, sex, space, race, media, the urban, youth and resistance. With its concise, accessible definitions, stimulating activities, checked 'key points', chapter summaries, and an expanded glossary, it is an indispensable tool for students and lecturers alike.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6850.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7650.XXIV.5 [Czytelnia A], 7649.XXIV.5 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
British culture : an introduction / David Christopher. - Ed. 2. - New York : Routledge, 2006. - XXIII, 292 s. : il. ; 23 cm.
Completely amended and updated to include cultural events since 1997, this very welcome second edition is the complete introduction to culture and the arts in Britain today. Exploring issues such as language, the novel and poetry, theatre, TV, and radio, David P. Christopher takes a factual approach and investigates the key movements of British culture, setting them in a clear, historical context. Extensively illustrated and incredibly student-friendly, the chapters focus on key themes including politics, the media and language, with emphasis on outstanding artists in each area, and strengthens reading and study skills through follow-up activities and suggestions for further reading at the end of each chapter. This exciting second edition includes: a more in-depth analysis of films and novels extended analyses of the subjects for students new to British culture fully revised and updated chapters two brand new chapters on sport and print media authentic extracts from novels, plays and TV series discussion of recent cultural events such as the building of the London Gherkin, and the phenomenon of the Harry Potter novels. David P. Christopher's book is an engaging study of the art of contemporary life and is a must-have for the bookshelf of any student of modern Britain.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9183.XXIV.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10877.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Cultural Studies Reader / Simon During. - Ed. 3. - London, New York : Routledge, cop. 2007. - 564 s. ; 25 cm.
"The Cultural Studies Reader" is the ideal introduction for students. A revised introduction explaining the history and key concerns of cultural studies brings together important articles by leading thinkers to provide an essential guide to the development, key issues and future directions of cultural studies. This fully updated third edition includes: 36 essays including 21 new articles, an editor’s preface succinctly introducing each article with suggestions for further reading, comprehensive coverage of every major cultural studies method and theory, an updated account of recent developments in the field, articles on new areas such as culture and nature and the cultures of globalization, new key thinkers such as CLR James, Gilles Deleuze, Antonio Negri and Edward Said, included for the first time. "The Cultural Studies Reader" is designed to be read around the world and deals with issues relevant to each continent.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6093.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rhetoric in Popular Culture / Barry Brummett. - Ed. 2. - Thousand Oaks, London : SAGE Publications, cop. 2006. - XIII, [1], 309 s. : il. ; 23 cm.
Tekst w j. angielskim
This book joins together two vital scholarly traditions: rhetorical criticism and critical studies. With updated examples from popular culture throughout the text; updated material on Marxist, psychoanalytic, feminist, media-centered, and culture-centered criticism; as well as a new discussion on "super-signs", neo-Aristotelian methods, and intertextuality, the text enables students to apply the growing and cutting-edge methodologies of critical studies to the study of rhetoric, and to link those new approaches to the rhetorical tradition.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6858 [Magazyn 1], P.6857 [Magazyn 1], P.6859 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7656.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7655.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6259 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5138.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Społeczeństwo sieci / Manuel Castells ; red. nauk. Mirosława Marody. - Wyd. 1, dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 531 s. : tab. ; 24 cm.
(Wiek informacji : ekonomia, społeczeństwo i kultura ; T.1)
Manuel Castells w Społeczeństwie sieci analizuje społeczną i ekonomiczną dynamikę przemian związanych z rewolucją technologiczną, na podstawie badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych, Ameryce Południowej i Europie tworzy własną systematyczną teorię społeczeństwa informacyjnego, która zwraca uwagę na rosnący wpływ technologii informacyjnych na współczesny świat, opisuje globalną gospodarkę jako nieustanny przepływ informacji i kapitału, które wpływają zarówno na produkcję, jak i konsumpcję, wskazuje, że podstawową przestrzenią walk politycznych stają się obecnie media.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9683.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Niniejsze opracowanie jest próbą potraktowania kultury popularnej jako składowej nowocześnie rozumianej pedagogiki kultury. Książka składa się z kilku wyodrębnionych części, zachowując zasadę „od ogółu do szczegółu”. Pierwsza zawiera teksty ukazujące teoretyczne i metodologiczne zaplecze badań pedagogicznych nad kulturą popularną (Witold Jakubowski, Zbyszko Melosik, Dariusz Kubinowski i Martyna Pryszmont-Ciesielska). Artykuły wypełniające część drugą skupiają się na przedstawieniu edukacyjnego potencjału i zarazem socjalizacyjnych mechanizmów „działania” kultury popularnej (Agnieszka Gromkowska-Melosik, Joanna Anioł, Oskar Szwabowski, Marta Kondracka-Szala i Marcin Michalak). Część trzecia dotyczy możliwości wykorzystania filmu w działaniach edukacyjnych (Joanna Golonka-Legut, Michał Brol i Agnieszka Skorupa, Alicja Mironiuk-Netreba oraz Ewelina Konieczna). Czwartą część tworzą teksty o sposobach czytania fotografii, będącej ważnym elementem współczesnej kultury obrazu (Wiesław Drobek i Ewa Dawidejt-Drobek, Justyna Pilarska, Emilia Mazurek, Mariusz Makowski). W ostatniej części omówiono wieloaspektowo zjawisko popkulturowych biografii (Agnieszka Ogonowska, Magdalena Karkowska, Anna Ślósarz i Maria Szumera).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16672.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Medialna)
Indeks.
Tę książkę warto przeczytać. Jej zasadniczy obszar zainteresowań stanowi antropologia kultury. Publikacja omawia relacje pomiędzy mediami, odbiorcami i zleceniodawcami mediów, przy uwzględnieniu współczesnego rozwoju techniki i technologii. Wnosi opis istotnych, globalnych, a już prawie powszechnych, zmian kulturowych, towarzyszących aktywnemu funkcjonowaniu programów telewizyjnych, radiowych - niejednokrotnie w rywalizacji bądź symbiozie z internetem oraz przy wsparciu przeróżnych możliwości technicznych, technologicznych i organizacyjnych. Przedstawia zatem możliwości, a także skutki współuczestniczenia internautów w tworzeniu mediów. Ukazuje nieobliczalne i nieprzeliczalne możliwości mediów w procesie kreowania przeróżnych tworów kulturowych przez jednostki, społeczności lokalne, krajów i świata (oraz dla nich). Media to społecznie realizowane struktury komunikacji, gdzie struktury zawierają zarówno formy techniczne i technologiczne, jak i powiązane z nimi protokoły, a wtedy komunikacja jest praktyką kulturową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5578.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7033.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Media w edukacji / Janusz Gajda. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2003. - 218, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Nie bez powodu Ministerstwo Edukacji Narodowej wprowadziło do szkół obowiązkowy przedmiot – edukację medialną. Dynamiczny rozwój masmediów i hipermediów ma dominujące znaczenie w dokonujących się kulturowo przemianach. Media te decydują o istocie i charakterze kultury popularnej, intensyfikują procesy globalizacji, ale i sprzyjają procesowi odwrotnemu – personalizacji produkcji i odbioru. W niebywałym zakresie upowszechniają kulturę, zaspokajają i kreują potrzeby, zainteresowania, upodobania i nie pozostają bez wpływu na stymulowanie i przewartościowywanie postaw twórczych. Podręcznik ten powinien być wykorzystany przez nauczycieli liceów, studentów kierunków humanistycznych oraz naukowców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2814.V.7 [Czytelnia B], 2815.V.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Celem niniejszego tomu jest przybliżenie czytelnikowi niżej wymienionych sfer pop-kultury, które nie tylko dają nam możliwość oderwania się od rzeczywistości, lecz są również formą interakcji z nią i próbą włączenia nas samych do dyskursu codzienności. Część pierwsza obejmuje tematykę popularnych zachowań we współczesnym świecie, część druga wskazuje na współczesnych bohaterów kina oraz to w jaki sposób wpływają oni na stan świadomości zbiorowej oraz masowe upodobania. W trzeciej części autorzy wskazują na problem literatury popularnej, a w kolejnej omawiają problematykę muzyki popularnej i dziennikarstwa muzycznego. W ostatniej części wskazano na tradycyjne wątki, motywy oraz instytucje oraz ich nowe popkulturowe ujęcie. Problem naukowej dyskusji nad zjawiskiem kultury popularnej wiąże się nierozerwalnie z kłopotliwą potrzebą stworzenia względnie jednolitej definicji tego specyficznego typu kultury oraz określenia płaszczyzn, na których się przejawia. Przedsięwzięcie to wydaje się jednak skazane z góry na porażkę z tej przyczyny, iż o ile wszyscy zgadzamy się, że kultura popularna kształtuje w istotny sposób nasze życie codzienne, to trudno nam jasno wskazać klarowną granicę określającą pole jej bezpośredniego oddziaływania. Kultura popularna stała się tym samym immanentną częścią życia w społeczeństwach współczesnych, przy jednoczesnym rozmyciu jej konceptualnej jednoznaczności. Wydaje się dziś przenikać społeczną praktykę oraz zbiorowe światopoglądy tak silnie, że tracimy z oczu wyraźnie odrębną specyfikę jej charakteru. Charakter ten określany jest zarówno przez dające się wyróżnić mechanizmy jej działania, jak i nowe formy kulturowej ekspresji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11208.VI.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12281.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
"Prezentowany Czytelnikowi tom to dzieło wartościowe, ukazujące wciąż nowe konteksty i perspektywy odczytania fenomenów kultury popularnej. Jest głosem interdyscyplinarnym, interparadygmatycznym i wielopokoleniowym, głosem ludzi z pasją i wiedzą merytoryczną, często będących już autorytetami w tej dziedzinie, ale również młodymi adeptami nauki. I nawet jeśli ktoś, mimo doznanej przyjemności (od)czytania zawartych w nim tekstów, uparcie kwestionowałby naukowość podejmowanej w nich problematyki, to jedno jest pewne: dyskurs, który przenika tę książkę, stał się ämigotaniem prawdy, rodzącej się na własnych oczach." (z Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13396.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
How to do Media and Cultural Studies / Jane Stokes. - Ed. 1, reprint. - Los Angeles, London : SAGE Publications, 2007. - VIII, 198 s. ; 24 cm.
Tekst w j. angielskim
"How to do Media and Cultural Studies" provides an essential student guide to the process of research and writing. Aimed at any student about to start on an extended essay or dissertation it covers all the key stages - from formulating a research question to writing up. It covers both quantitative and qualitative methods - Includes separate chapters of how to analyze media and cultural texts, industries and audiences - Works through a series of key examples of media and cultural research - Includes a list of useful library resources and essential web sites Suitable for use as a coursebook, this book can also be used independently by students. No other book provides such an accessible and practical guide. "How to do Media and Cultural Studies" is an essential purchase for all media, communication, film and cultural studies students.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6855 [Magazyn 1], P.6856 [Magazyn 1], P.6854 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7654.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7653.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Popular music and society / Brian Longhurst. - Cambridge : Polity Press, 1996. - XVI, 277 s. : il. ; 23 cm.
This book provides an up-to-date introduction to the study of popular music. It is written in the belief that the analysis of popular music needs to be informed by wider debates in sociology and cultural studies. The book examines the ways in which popular music is produced, structured as text, and understood and used by audiences. It includes overviews and critiques of general theories, outlines of the most important empirical studies, and data on the contemporary production and consumption of popular music. Drawing on the theories of Adorno and Weber, Longhurst examines the contemporary organization of the music industry, the social production of music, and the effects of technological change on production. The history and politics of popular music are discussed, as are the connections of popular music and sexuality. Issues such as authenticity, stemming from the debates around black music, are addressed, and several different ways of studying the text of popular music are reviewed. The literature on sub culture and music is looked at in the context of an examination of the audience for pop music. Developing work on fans is considered, as are contemporary approaches which problematize relationships of production and consumption. Clearly written and well illustrated, popular music and society will be and excellent textbook for students in the sociology of culture, cultural studies, and media am d communication studies.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11190.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z publikacji dowiedzieć się można, dlaczego czasy, w których żyjemy, można uznać za Wiek Informacji, jak środki przekazu oddziałują na nasze życie psychiczne i społeczne, co to są mass media i dlaczego jedne środki przekazu są zimne, a drugie gorące. Dziś, kiedy za pomocą Internetu informacja dociera do nas natychmiast, kiedy nie istnieją granice czasu i przestrzeni, warto się zastanowić, jakim środkiem przekazu w świetle teorii McLuhana jest Internet i jaki ma wpływ na zmiany w naszym życiu kulturalnym, społecznym i politycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3429 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3430.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4228.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Kultura popularna jest fragmentem kulturowej rzeczywistości i zasługuje na krytyczną refleksję z pedagogicznej perspektywy pozbawionej uprzedzeń. Narzuca to konieczność przyjęcia interdyscyplinarnego podejścia do tematu. Prezentowana książka stanowi próbę zmierzenia się właśnie z tym zadaniem. Całość tworzą dwie części. Rozdział pierwszy jest syntetycznym omówieniem dyskursu wokół kultury "wysokiej" i "niskiej" oraz próbą określenia kultury popularnej. W rozdziale drugim charakteryzuję kulturę popularną jako nowy, ważny obszar edukacji kulturalnej. W rozdziale trzecim, zastanawiam się nad związkami edukacji z kulturą popularną. Druga część książki jest próbą wskazania możliwości pedagogicznego wykorzystania kultury popularnej; skupiam się tutaj na trzech obszarach: filmu, telewizji i muzyki popularnej".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4599 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4995.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej