Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Autor
Grzesiek Agnieszka
(1)
Kierzyk Tadeusz
(1)
Szopiński Tomasz (ekonomia)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
KONSUMENCI (ekon.)
(3)
KLAUZULE ABUZYWNE
(1)
OCHRONA KONSUMENTA
(1)
TURYSTYKA
(1)
UMOWA
(1)
USŁUGI ELEKTRONICZNE
(1)
Słowo kluczowe
konsument
(2)
bankowość elektroniczna
(1)
e-administracja
(1)
e-edukacja
(1)
e-handel
(1)
e-konsument
(1)
e-kultura
(1)
e-turystyka
(1)
e-ubezpieczenia
(1)
e-usługi
(1)
e-zdrowie
(1)
ochrona konsumenta
(1)
podpis elektroniczny
(1)
prawo
(1)
płatności elektroniczne
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
E-konsument na rynku usług / Tomasz Szopiński. - Warszawa : CeDeWu, 2012. - 191, [2] s. : il. ; 24 cm.
Aneks.
Bibliogr. s.169-184.
Usługi elektroniczne (e-usługi) odgrywają coraz większą rolę w rozwoju sektora usług i w zaspokajaniu potrzeb konsumentów i przedsiębiorstw. Przedmiotem pracy są następujące usługi: e-administracja, e-bankowość, e-handel, e-kultura, e-edukacja, e-turystyka, e-ubezpieczenia, e-zdrowie. Główny nurt rozważań koncentruje się na identyfikacji zakresu korzystania z usług elektronicznych przez e-konsumentów oraz czynników warunkujących ich konsumpcję. Ważnym czynnikiem wpływającym na zachowania polskich konsumentów korzystających z e-usług okazał się poziom ich świadomości konsumenckiej. Istnieje konieczność edukacji konsumenckiej oraz ujednolicenie prawa dotyczącego sprzedaży towarów i usług świadczonych na odległość na poziomie transgranicznym oraz transkontynentalnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12079.IX.16.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13188.IX.16.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Legnicy : Skrypty)
Słowo kluczowe: konsument prawo
Książka stanowi swoisty zarys prawa uwzględniający aktualny stan orzecznictwa z zakresu prawa konsumenckiego, jak również akty wykonawcze regulujące poszczególne materie prawne. Publikacja ma więc charakter praktycznej monografii, cennej przede wszystkim dla osób posługujących się prawem.W książce wyjaśnione zostały wszystkie aspekty ochrony prawa konsumenta. Adresowana jest do przedstawicieli zawodów prawniczych, którzy rozstrzygają, pomagają albo sugerują, jakie stanowisko należy zająć w sporach konsumenckich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4862 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1223.X.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 145-147.
Praca poświęcona jest zagadnieniu klauzul abuzywnych we wzorcach umownych stosowanych przez organizatorów turystyki przy zawieraniu z konsumentami umów o imprezę turystyczną. Temat powyższy wynika ze skrzyżowania zakresów dwóch regulacji unijnego prawa ochrony konsumenta - Dyrektywy 93/13 w sprawie nieuczciwych warunków w umowach konsumenckich oraz Dyrektywy 90/314 w sprawie zorganizowanych podróży, wakacji i wycieczek. Książka powstała pierwotnie jako praca magisterska w Katedrze Prawa Europejskiego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. W piątej edycji konkursu na najlepszą pracę magisterską z zakresu turystyki, organizowanego przez Departament Turystyki Ministerstwa Sportu i Turystyki, praca ta zdobyła drugą nagrodę, a ponadto Jury Konkursu podjęło decyzję o sfinansowaniu jej publikacji i rozpowszechnieniu w branży turystycznej. Poprzez zestawienie wybranych orzeczeń sądów państw członkowskich Unii Europejskiej z wyrokami Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podjęto próbę wytłumaczenia nieuczciwości klauzul wpisanych do polskiego rejestru postanowień, uznanych za niedozwolone w kontekście trendów ogólnoeuropejskich. Pragnieniem autorki jest przyczynienie się do lepszego wyjaśnienia celowości kontroli abstrakcyjnej wzorców umów stosowanych w branży turystycznej oraz popularyzacja przekonania, że eliminacja klauzul niedozwolonych jest korzystna dla przedsiębiorców nie tylko ze względu na możliwość uniknięcia kar administracyjnych, lecz także ze względu na korzyści ekonomiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7605.XX.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8606.XX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej