Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1122)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(1024)
Rejestracje audio i wideo
(78)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Programy komputerowe
(13)
Publikacje naukowe
(10)
E-booki
(6)
Audiobooki
(5)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Muzyka
(4)
Rejestracje dźwiękowe i wideo
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(965)
dostępne
(501)
nieokreślona
(26)
wypożyczone
(14)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(202)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(319)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(985)
Autor
Dooley Jenny
(61)
Evans Virginia
(55)
Cruz Christopher sol
(34)
Herrera Mario
(34)
Mourão Sandie
(15)
Ur Penny
(12)
Zemach Dorothy E
(12)
Richards Jack C. (1943- )
(10)
Simmons Naomi
(10)
Thornbury Scott
(10)
Dörnyei Zoltán
(9)
Ellis Rod
(9)
Mann Malcolm
(9)
Taylore-Knowles Steve
(9)
Ellis Gail
(8)
Komorowska Hanna
(8)
Lloyd Charles
(8)
Medwell Claire
(8)
Musiol Mady
(8)
Villarroel Magaly
(8)
Wright Andrew
(8)
McCarthy Michael (1947- )
(7)
Mitchell H.Q
(7)
Chamot Anna Uhl
(6)
Gallego Pablo
(6)
Gibson Carolyn
(6)
Gray Elizabeth
(6)
Harmer Jeremy (1947- )
(6)
Kotane L.V
(6)
Nunan David
(6)
Puchta Herbert
(6)
Rinvolucri Mario (1940- )
(6)
Willis Jane
(6)
Wilson Terry
(6)
Ansel Linnette
(5)
Brewster Jean
(5)
Broomhead Lisa
(5)
Brown H. Douglas (1941- )
(5)
Doff Adrian
(5)
Dummett Paul
(5)
Edwards Lynda
(5)
Graham Carolyn
(5)
Jones Leo (1943- )
(5)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(5)
Lansford Lewis
(5)
Larsen-Freeman Diane
(5)
Lewis Gordon
(5)
Lightbown Patsy M
(5)
Raczyńska Regina
(5)
Spada Nina
(5)
Antonaros Suzanne
(4)
Beatty Ken
(4)
Bielak Marlena
(4)
Broadbent Paul
(4)
Chomacki Kate
(4)
Cohen Ulrike
(4)
Couri Lilika
(4)
Dakowska Maria
(4)
Erocak Linnette Ansel
(4)
Gerngross Günter
(4)
Glover David
(4)
Glover Penny
(4)
Grandi Nicoletta
(4)
Green Catherine
(4)
Griesbach Heinz (1931- )
(4)
Grundy Peter
(4)
Hill Robert
(4)
Kind Uwe von
(4)
Latham-Koenig Christina (1952- )
(4)
Long Michael H
(4)
Martin Alex (1953- )
(4)
Miller Judy L
(4)
Neuner Gerhard (1941- )
(4)
O'Malley J. Michael
(4)
Oxenden Clive (1953- )
(4)
Parrott Martin
(4)
Ruddle Mary
(4)
Tanner Rosie
(4)
Thornbury Scott (1950- )
(4)
Williams Marion
(4)
Balcázar Abraham
(3)
Bates Chris
(3)
Benson Phil (1955- )
(3)
Bimmel Peter
(3)
Bogucka Mariola
(3)
Bohlke David
(3)
Bolton Sibylle (1941- )
(3)
Briggs David
(3)
Briseño José Luis
(3)
Brown James Dean
(3)
Celce-Murcia Marianne
(3)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(3)
Dörnyei Zoltán
(3)
Dreke Michael
(3)
Gass Susan M
(3)
Gębal Przemysław (1972- )
(3)
Hogue Ann
(3)
Johnson Keith
(3)
Klippel Friederike
(3)
Kramsch Claire
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(468)
2000 - 2009
(409)
1990 - 1999
(175)
1980 - 1989
(31)
Okres powstania dzieła
2001-
(135)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
1945-19891989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(608)
Wielka Brytania
(235)
Kiribati
(71)
Anglia
(70)
Nowy Jork (stan) (USA)
(38)
Stany Zjednoczone
(25)
Rosja
(17)
nieznany (us)
(15)
nieznany (d)
(10)
Kalifornia (USA)
(7)
Massachusetts (USA)
(4)
Wirginia (USA)
(4)
Niemcy
(3)
Illinois (USA)
(2)
Maryland (USA)
(2)
New Hampshire (USA)
(2)
Kanada
(2)
Australia
(1)
Chiny
(1)
nieznany (cdn)
(1)
Connecticut (USA)
(1)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
nieznany (f)
(1)
Indie
(1)
Włochy
(1)
Michigan (USA)
(1)
Holandia
(1)
Pensylwania (USA)
(1)
Singapur
(1)
Szwajcaria
(1)
Język
polski
(629)
angielski
(473)
rosyjski
(19)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(30)
B2 poziom biegłości językowej
(15)
Przedszkola
(12)
Dzieci
(11)
Nauczanie początkowe
(11)
Poziom średniozaawansowany
(10)
C1 poziom biegłości językowej
(9)
A2 poziom biegłości językowej
(4)
C1 plus
(4)
Poziom podstawowy
(4)
Poziom profesjonalny
(4)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(4)
Poziom zaawansowany
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
B1 poziom biegłości językowej
(3)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
Nauczyciele języków
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(2)
C2 poziom biegłości językowej
(2)
Dorośli
(2)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
B2 (poziom naukowy)
(1)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom naukowy)
(1)
C2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dziennikarze
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Poziom niższy średniozaawansowany
(1)
Poziom podstawowy A1-A2
(1)
Poziom podstawowy B1-B1+
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(628)
Nauczanie języków obcych
(229)
Język angielski
(158)
JĘZYKI
(100)
Nauczanie
(91)
JĘZYK NIEMIECKI
(77)
CZYTANIE
(30)
NAUCZANIE
(25)
Metody nauczania
(22)
Czytanie
(19)
JĘZYKOZNAWSTWO
(19)
Język rosyjski
(19)
Nauczanie początkowe
(16)
Pisanie
(16)
UCZENIE SIĘ
(12)
B2 (poziom biegłości językowej)
(11)
Dwujęzyczność
(11)
Język środowiskowy
(11)
Pomoce dydaktyczne
(11)
English language
(9)
JĘZYK POLSKI
(9)
Gramatyka
(8)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(7)
JĘZYK ROSYJSKI
(7)
Językoznawstwo
(7)
PIEŚŃ i PIOSENKA
(7)
Second language acquisition
(7)
C1 (poziom biegłości językowej)
(6)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(6)
FCE (certyfikat językowy)
(6)
Language and languages
(6)
PRZYRODA
(6)
TESTY
(6)
Dzieci
(5)
EGZAMINY
(5)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(5)
KOMPUTERY
(5)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(5)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ
(5)
Technologia
(5)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(4)
Drama (pedagog.)
(4)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(4)
GRY EDUKACYJNE
(4)
Kultura
(4)
Language acquisition
(4)
Literatura
(4)
MATEMATYKA
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Nauczyciele języka angielskiego
(4)
PRZEKŁADY
(4)
PSYCHOLINGWISTYKA
(4)
Praca zespołowa
(4)
Tutoring
(4)
WIELKA BRYTANIA
(4)
DZIECKO
(3)
GRY JĘZYKOWE (pedagog.)
(3)
Gry edukacyjne
(3)
JĘZYK
(3)
Język
(3)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(3)
KULTURA
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
LEKSYKOLOGIA
(3)
LITERATURA ANGIELSKA
(3)
MUZYKA
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
NAUCZYCIELE
(3)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Nauka czytania
(3)
PISANIE
(3)
Psychologia nauczania
(3)
RETORYKA
(3)
STANY ZJEDNOCZONE
(3)
Słownictwo
(3)
Testy językowe
(3)
Uczenie się
(3)
Zastosowania multimediów w edukacji
(3)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(3)
Badania naukowe
(2)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
INTERNET
(2)
Język specjalistyczny
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kreatywność
(2)
Kształcenie
(2)
LITERATURA
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
MOWA
(2)
Metoda projektów
(2)
Metodologia
(2)
Motywacja
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
NAUCZANIE ZINTEGROWANE
(2)
NAUCZYCIELE JĘZYKÓW
(2)
Temat: czas
2001-
(22)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
NIEMCY
(1)
Niemcy
(1)
POLSKA
(1)
Rosja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(68)
PODRĘCZNIKI
(64)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(42)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(38)
KSIĄŻKI dla PRZEDSZKOLAKÓW
(38)
OPOWIADANIE DZIECIĘCE ANGIELSKIE
(27)
PODRĘCZNIKI SZKOLNE
(19)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(16)
Bajki i baśnie
(11)
PIOSENKA DZIECIĘCA ANGIELSKA
(8)
ĆWICZENIA i ZADANIA do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(8)
Monografia
(6)
Sprawdziany i testy
(6)
Opracowanie
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
ĆWICZENIA i ZADANIA
(3)
BAJKA i BAŚŃ
(2)
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE
(2)
LITERATURA
(2)
LITERATURA DZIECIĘCA
(2)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Program edukacyjny
(2)
Słownik języka angielskiego
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
Film edukacyjny
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
OPOWIADANIE MŁODZIEŻOWE ANGIELSKIE
(1)
PODRĘCZNIKI do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Podręczniki
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Problems, exercises
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ
(1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ dla GIMNAZJÓW
(1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
Synteza
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(1)
Słownik angielski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(252)
Edukacja i pedagogika
(229)
Literaturoznawstwo
(13)
Zarządzanie i marketing
(12)
Psychologia
(5)
Kultura i sztuka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
teaching
(500)
English language
(414)
reading
(96)
writing
(92)
ELT
(91)
study and teaching
(89)
learning
(75)
EFL
(74)
language
(70)
speaking
(67)
pre-school education
(64)
primary school education
(61)
second language acquisition
(58)
grammar
(56)
listening
(53)
foreign speakers
(49)
linguistics
(46)
primary school
(46)
storytime
(42)
pupils
(41)
study
(41)
English
(38)
storytelling
(37)
vocabulary
(33)
teacher's book
(31)
applied linguistics
(28)
education
(27)
learning strategies
(27)
children
(26)
ESL
(25)
SLA
(25)
foreign language
(24)
language learning
(24)
language teaching
(24)
language acquisition
(23)
song
(22)
methodology
(19)
teacher development
(17)
teaching approaches
(17)
русский язык
(17)
intermediate level
(16)
literacy
(16)
methods of teaching
(16)
culture
(15)
język obcy
(15)
advanced level
(14)
teacher education
(14)
nauczanie
(13)
resource book
(13)
teaching materials
(13)
young learners
(13)
bilingualism
(12)
rhetoric
(12)
teacher
(12)
tests
(12)
cartoon
(11)
communication
(11)
elementary level
(11)
language skills
(11)
literature
(11)
second language learning
(11)
story
(11)
textbook
(11)
бизнес
(11)
FCE
(10)
education studies
(10)
lesson planning
(10)
pre-intermediate level
(10)
psychology
(10)
B2
(9)
B2 (poziom biegłości językowej)
(9)
drama
(9)
games
(9)
reading comprehension
(9)
research
(9)
classroom managment
(8)
discourse
(8)
language arts
(8)
photocopiable materials
(8)
game
(7)
group work
(7)
motivation
(7)
pronunciation
(7)
reading skills
(7)
science
(7)
CAE
(6)
CPE
(6)
ability testing
(6)
examination
(6)
exercises
(6)
handbook
(6)
second language
(6)
spoken English
(6)
upper-intermediate level
(6)
workbook
(6)
A2 (poziom biegłości językowej)
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(5)
CLIL
(5)
Certificate of Proficiency
(5)
English grammar
(5)
1123 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
Provides a unique and timely re-examination of key issues such as strategies in context, strategy instruction, and strategy research methods by numerous experts in the field. Offers an invaluable overview of what is known from empirical research about listening, reading, speaking, writing, vocabulary, and grammar strategies. Proposes a clear and focused research agenda for the next decades.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9188.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr.
W książce są omówione podstawowe zagadnienia teorii dydaktyki języków obcych, m.in.: pojęcie komunikacji językowej wraz z jej uwarunkowaniami mentalnymi jako procesami, znaczenie poprawności językowej, status błędu popełnianego przez uczących się języka, jego przyczyny i interpretacje, problem nauczania gramatyki języka obcego oraz rozwoju wiedzy metajęzykowej. Książka może służyć naukowcom glottodydaktykom, a także jako podręcznik nauczycielom języków obcych i studentom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8487 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9883.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9882.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Index s. 258-265
Aimed at beginning to intermediate undergraduates and above, this textbook is designed to help the student achieve optimal success as a language learner and user. It teaches students to understand their own preferences in learning, develop individual learning plans and approaches, and select appropriate learning strategies. Each chapter contains an overview and review section, with learning activities that students can carry out either individually or in classrooms.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7979.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9283.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
The Roles of Language in CLIL provides a theoretically-based approach to the integration of language and content in primary and secondary contexts addressed to a range of stakeholders in Content and Language Integrated Learning. Adopting the framework of systemic functional linguistics, this book raises practitioners' awareness of how language functions in CLIL. Drawing on their wide experience as CLIL educators and researchers, the authors explore data collected in real CLIL classrooms from two interrelated perspectives: the CLIL classroom as an interactional context for developing language and content, and the genres and registers through which the meanings of the different academic subjects are enacted. From the analysis of this corpus of data, the authors provide a rich description of how CLIL students' language works and may be expected to develop.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14562.XXIV.14.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language Learning and Language Teaching ISSN 1569-9471 ; Volume 18)
Index s.167-172
Based on a synthesis of classroom SLA research that has helped to shape evolving perspectives of content-based instruction since the introduction of immersion programs in Montreal more than 40 years ago, this book presents an updated perspective on integrating language and content in ways that engage second language learners with language across the curriculum. A range of instructional practices observed in immersion and content-based classrooms is highlighted to set the stage for justifying a counterbalanced approach that integrates both content-based and form-focused instructional options as complementary ways of intervening to develop a learner’s interlanguage system. A counterbalanced approach is outlined as an array of opportunities for learners to process language through content by means of comprehension, awareness, and production mechanisms, and to negotiate language through content by means of interactional strategies involving teacher scaffolding and feedback.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8589.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9810.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Second language acquisition / Lourdes Ortega. - London : Hodder Education, 2009. - XV, [1], 304 s. ; 24 cm.
(Understanding Language Series)
Index.
Whether we grow up with one, two, or several languages during our early years of life, many of us will learn a second, foreign, or heritage language in later years. The field of Second language acquisition (SLA, for short) investigates the human capacity to learn additional languages in late childhood, adolescence, or adulthood, after the first language --in the case of monolinguals-- or languages --in the case of bilinguals-- have already been acquired. Understanding Second Language Acquisition offers a wide-encompassing survey of this burgeoning field, its accumulated findings and proposed theories, its developed research paradigms, and its pending questions for the future. The book zooms in and out of universal, individual, and social forces, in each case evaluating the research findings that have been generated across diverse naturalistic and formal contexts for second language acquisition. It assumes no background in SLA and provides helpful chapter-by-chapter summaries and suggestions for further reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11407.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Understanding advanced second-language reading / Elizabeth B. Bernhardt. - New York ; London : Routledge, 2011. - XXI, 215 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 192-209. Indeks.
What distinguishes this book is its broad, yet thorough, view of theory, process, and research on adult second-language reading. Offering extensive discussions of upper-register second-language texts (both expository and narrative) that adult second-language readers encounter daily across the globe, it also presents an assessment schema for second-language text comprehension as well as for the assessment of teaching. This book: includes languages other than English in the discussion of second language reading, is firmly anchored in a theory of second language reading - the concept of compensatory processing, emphasizes the multi-dimensionality and dynamic nature of L2 reading development, focuses on comprehension of upper-register literary texts, balances theory and instructional practices.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14043.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Index s. 173-175
This book, by one of the leading figures in applied linguistics, provides a wide-ranging and comprehensive treatment of the major issues. Its six chapters take the reader through the major tenets and debates in the field and are essential reading for anyone involved in applied linguistics and language teaching today. It outlines the historical roots of the field and its major developments over the years, and examines current issues such as language modelling and the analysis of discourse. While not neglecting theory, the book takes a practical approach and language teachers, as well as university level students, will find it a useful read.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7981.XXIV.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9203.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Bibliogr., index.
A tremendous timesaver for teachers, this indispensable book contains more than 200 word, picture, and letter sorts, ready to photocopy and use in K-3 classrooms. Provided are engaging categorization activities that span the stages of emergent, letter name, and within word pattern spelling. Also featured are decoding activities, assessment materials, tips from other teachers, recommended links to children's literature, and strategies for working with diverse students, including English-language learners and struggling older readers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13927.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Instant Lessons 3 : Advanced. - Harlow : Penguin English, 2001. - 139 s. : il. ; 30 cm.
(Penguin English Photocopiables)
*10 self-contained lessons on each language area -- reading, writing, grammar and vocabulary *Each lesson is designed to last around 55 minutes *Suitable for Advanced level students *Detailed teacher's notes with clear guidance on preparation, timing etc. *Practical layout with teacher's notes next to photocopiable pages.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3979.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition Research : Theoretical and Methodological Issues / ed. Susan M. Gass, Jacquelyn Schachter, Alison Mackey)
Index.
Theories in Second Language Acquisition surveys the major theoretical approaches currently used in second language acquisition (SLA) research, providing a systematic and coherent presentation in a single source. Each chapter follows a consistent chapter model constructed around the same set of questions, including "What is the Theory?" "What are the major constructs?" "What counts as evidence?" "What are the common misunderstandings about the theory?" The answers to these questions are written at a basic level by a leading expert in the respective theoretical model. As a result, the volume as a whole presents complex ideas in an accessible manner.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11408.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oxford Applied Linguistics)
This book relates language testing practice to current views of communicative language teaching and testing. It builds on the theoretical background expounded in Bachman's Fundamental Considerations in Language Testing and examines the design, planning, and organization of tests. The book is divided into three sections which discuss 1) objectives and expectations, the context of language testing, and the abilities to be tested; 2) the process of test development, including blueprints, resources, operationalization, and scoring methods; and 3) ten examples which illustrate the principles discussed in Parts One and Two.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11276.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Applied Linguistics / ed. Michael H. Long, Jack C. Richards)
This critical volume, provides an in-depth analysis of second language reading's multiple dimensions. The paperback edition describes the complexity of reading and explains how reading differs in a first and second language. The book is broad in scope, covering all major aspects of the reading process and synthesizing all current reading research. The author provides a cross-linguistic orientation, explaining how first and second languages can mutually facilitate one another. This important volume offers strategies for enhancing literary acquisition, second-language learning and bilingual processing, and will serve as a valuable guide for graduate students, professors, researchers and foreign language teachers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7982.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9286.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Applied Linguistics and Language Study)
Index s. 244-258
Researching Pedagogic Tasks brings together a series of empirical studies into the use of pedagogical tasks for second language learning, with a view to better understanding the structure of tasks, their impact on students, and their use by teachers. The volume starts with an introduction to the background and key issues in the topic area and is then organised into three sections: the first section focuses on the language and learning of students on tasks the second on the use of tasks in the language classroom the third on the use of tasks for language testing Each section begins with a succinct section introduction, and the volume concludes with an afterword relating the theme of the volume to issues in curriculum development. The chapters include both experimental and qualitative approaches to the topic, some providing original accounts of specific studies, others offering overviews of linked series of studies.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8393.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9777.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition Research : Theoretical and Methodological Issues / ed. Susan M. Gass, Jacquelyn Schachter, Alison Mackey)
Index s. 264-270
Research results over the past decades have consistently demonstrated that a key reason why many second language learners fail--while some learners do better with less effort--lies in various learner attributes such as personality traits, motivation, or language aptitude. In psychology, these attributes have traditionally been called "individual differences." The scope of individual learner differences is broad--ranging from creativity to learner styles and anxiety--yet there is no current, comprehensive, and unified volume that provides an overview of the considerable amount of research conducted on various language learner differences, until now.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8385.XXIV.14.10 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9765.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.137-143. Indeks.
The book is motivated by very practical purposes, namely to help researchers to increase the efficiency of their questionnaires and to avoid possible pitfalls. Accordingly, special care has been taken to avoid unnecesary jargon, to make the text accessible, and to relate everything to real-life situations. Illustrated by concrete examples, the book offers a thorough but accessible overview of the theory of questionnaire design, and administration and processing, with a special view on second language research applications. The conclusion summarizes the main points of questionnaire theory in a straightforward checklist that offers an easy-to-use tool for researchers. Researchers and students in TESOL and second-language programs and applied linguistics, with secondary markets in other language research (e.g., child language) will find this book useful.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8384.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9764.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pilgrims Longman Resource Books)
The "Pilgrim Longman Resource Books" series provide a range of practical lessons in recipe format. They are written by experienced English language teachers. The activities can be used as the basis for lessons, as a departure point for classroom development and creativity, or as last minute time fillers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11169.XXIV.12.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching Practice Handbook / Roger Gower, Diane Phillips, Steve Walters. - Oxford : Macmillan Education, 2014. - VIII, 215 pages : illustrations ; 25 cm.
(Macmillan Books for Teachers)
Teaching Practice is an essential reference for both EFL teachers and trainers on pre-service training courses. chapters systematically cover the main challenges for new teachers. It takes account of current methodology and is suitable for use on Cambridge CELTA courses. Contains basic guidelines and practical information to allow maximum learning from teaching practice sessions. Increases awareness of the classroom situation and covers basic classroom skills. Provides information on how to run a successful teaching practice course for teacher trainers.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17975.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17974.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5962 [Magazyn 2] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Index s.271-273
Although proficiency in vocabulary has long been recognized as basic to reading proficiency, there has been a paucity of research on vocabulary teaching and learning over the last two decades. Recognizing this, the U.S. Department of Education recently sponsored a Focus on Vocabulary conference that attracted the best-known and most active researchers in the vocabulary field. This book is the outgrowth of that conference. It presents scientific evidence from leading research programs that address persistent issues regarding the role of vocabulary in text comprehension. Part I examines how vocabulary is learned; Part II presents instructional interventions that enhance vocabulary; and Part III looks at which words to choose for vocabulary instruction.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8411.XXIV.14.6 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9809.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej