Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Dostępność
tylko na miejscu
(23)
dostępne
(16)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(9)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(24)
Autor
Nation I.S.P
(3)
Thornbury Scott
(3)
Allen Virginia French
(2)
Gairns Ruth
(2)
Lewis Michael
(2)
Redman Stuart
(2)
Ur Penny
(2)
Brown Cheryl (1945- )
(1)
Carter Ronald (1947- )
(1)
Hancock Paul (1937-1998)
(1)
Harley Birgit
(1)
Hatch Evelyn
(1)
Hiebert Elfrieda H
(1)
Kamil Michael L
(1)
McCarthy Michael (1947- )
(1)
Morgan John (1944- )
(1)
Nation Paul
(1)
Read John
(1)
Rinvolucri Mario (1940- )
(1)
Schmitt Norbert
(1)
Slattery Mary
(1)
Taylor Linda
(1)
Webb Stuart Alexander
(1)
Woodward Julie
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(20)
nieznany (us)
(4)
Anglia
(1)
Kiribati
(1)
Język
polski
(25)
angielski
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(25)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
Język angielski
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Słownictwo
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
vocabulary
(21)
teaching
(14)
ELT
(8)
English language
(4)
EFL
(3)
lexicon
(3)
teaching vocabulary
(3)
applied linguistics
(2)
language learning
(2)
linguistics
(2)
technique
(2)
ESL
(1)
SLA
(1)
acquisition
(1)
bilingualism
(1)
children
(1)
classroom activity
(1)
education studies
(1)
elementary level
(1)
error
(1)
foreign speakers
(1)
grammar
(1)
intermediate level
(1)
language teaching
(1)
learning
(1)
lesson plan
(1)
lexical approach
(1)
materials for teachers
(1)
methodology
(1)
mistake
(1)
pedagogy
(1)
photocopiable materials
(1)
pre-intermediate level
(1)
psycholinguistics
(1)
resource book
(1)
semantics
(1)
study and teaching
(1)
26 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Index s.271-273
Although proficiency in vocabulary has long been recognized as basic to reading proficiency, there has been a paucity of research on vocabulary teaching and learning over the last two decades. Recognizing this, the U.S. Department of Education recently sponsored a Focus on Vocabulary conference that attracted the best-known and most active researchers in the vocabulary field. This book is the outgrowth of that conference. It presents scientific evidence from leading research programs that address persistent issues regarding the role of vocabulary in text comprehension. Part I examines how vocabulary is learned; Part II presents instructional interventions that enhance vocabulary; and Part III looks at which words to choose for vocabulary instruction.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8411.XXIV.14.6 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9809.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Teaching Techniques in English as a Second Language)
This book provides a sound basis for teaching vocabulary and answers such questions as: Which English words students need to learn most? Why some words are easier to learn than others.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.101 [Magazyn 1], P.103 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.100.XXIV.14.6 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.102.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Teaching Techniques in English as a Second Language)
This book provides a sound basis for teaching vocabulary and answers such questions as: Which English words students need to learn most? Why some words are easier to learn than others.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2483.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
Index s. 199-200
This is a practical guide for teachers on how to select, organise and teach vocabulary to all levels of students. It discusses the linguistic and psychological theories relevant to vocabulary learning, describes with clear examples traditional and current methods of presentation and practice, and suggests ways of assessing and supplementing the vocabulary component of coursebooks. "Working with Words" is an ideal resource for practising teachers and teachers in training.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7908.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9199.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
Index s. 199-200
This is a practical guide for teachers on how to select, organise and teach vocabulary to all levels of students. It discusses the linguistic and psychological theories relevant to vocabulary learning, describes with clear examples traditional and current methods of presentation and practice, and suggests ways of assessing and supplementing the vocabulary component of coursebooks. "Working with Words" is an ideal resource for practising teachers and teachers in training.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9287.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Penguin English Photocopiables)
Use of cartoons to illustrate each error to reinforce learning * Comprehensive practice activities enable students to detect and correct mistakes themselves * Teaching guidelines and answer keys * Suitable for Pre-intermediate to Upper Intermediate level students.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3980.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
This text focuses on the exploration of semantic and lexical theory and its application to language teaching and language learning Learning the vocabulary of a new language requires learning its semantic and lexical systems. The focus of the paperback edition is the exploration of semantic and lexical theory and its application to language teaching and language learning. Following the format of its companion volume, Discourse and Language Education, winner of the Modern Language Association's Kenneth W. Mildenberger Prize, each chapter contains a wide variety of hands-on practice activities as well as suggestions for application and research.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3640.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
IMPLEMENTING THE LEXICAL APPROACH describes how the lexical approach works in the classroom. This book will stimulate educators to think about what one does at all levels. The book develops the theoretical position set out in Michael Lewis' highly acclaimed THE LEXICAL APPROACH.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3626.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Słowo kluczowe: ELT teaching vocabulary
This volume contains papers by a number of teachers and theoreticians interested in the practical classroom implications of incorporating collocation into everyday classroom teaching. The book is designed to: provide a perspective on collocation; provide practical ways of introducing the idea to students; give examples of good classroom practice; describe teachers' experiences; give examples of good practice from teachers' own experience; show practical classroom activities; and help students get the most out of their vocabulary notebooks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3639.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Vocabulary / John Morgan, Mario Rinvolucri. - Wyd. 2. - Oxford : Oxford University Press, 2004. - XV, 168 s. : rys. ; 25 cm.
(Resource Books For Teachers)
118 classroom activities. Four new sections including new developments such as collocations, the mother tongue, and lexis as a system. Favourites from the original edition have been updated with new texts and examples. The companion website (www.oup.com/elt/teacher/rbt) provides regular updates to the information and ideas in the book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3496.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Learning Vocabulary in Another Language / I.S.P. Nation. - 10th printing. - Cambridge, New York : Cambridge University Press, 2008. - XIV, 477 s. ; 23 cm.
(Cambridge Applied Linguistics / ed. Michael H. Long, Jack C. Richards)
Index s. 464-477
"Learning Vocabulary in Another Language" provides a detailed survey of research and theory on the teaching and learning of vocabulary with the aim of providing pedagogical suggestions for both teachers and learners. It contains descriptions of numerous vocabulary learning strategies which are justified and supported by reference to experimental research, case studies, and teaching experience. It also describes what vocabulary learners need to know to be effective language users. Learning Vocabulary in Another Language shows that by taking a systematic approach to vocabulary learning, teachers can make the best use of class time and help learners get the best return for their learning effort. It will quickly establish itself as the point of reference for future vocabulary work.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7913.XXIV.14.6 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9207.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teaching and Learning Vocabulary / I.S.P. Nation. - Boston : Heinle & Heinle Publishers, cop. 1990. - XI, 275 s. : il. ; 24 cm.
TEACHING & LEARNING VOCABULARY examines the underlying principles of vocabulary acquisition, including the most effective teaching and learning techniques currently available, and presents a unified approach to vocabulary teaching and learning. The author draws on a hundred years of research, experimentation, and classroom experience and provides relevant applications to the teaching of listening, speaking, reading, and writing.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6806 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6805.XXIV.14.6 [Wypożyczalnia A], P.6804.XXIV.14.6 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7619.XXIV.14.6 [Czytelnia A], 7618.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teaching Vocabulary : strategies and techniques / I.S.P. Nation. - Boston : Heinle, cop. 2008. - XIII, 222 s. ; 23 cm.
Teaching Vocabulary: Strategies and Techniques thoroughly examines over 60 teaching techniques and suggests clear, research-based principles for vocabulary training. This unified approach represents vocabulary instruction through listening, speaking, reading, and writing development.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10187.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Assessing vocabulary / John Read. - Cambridge : Cambridge University Press, 2000. - XIV, 279 s. ; 23 cm.
(The Cambridge Language Assessment Series)
Autor
Forma i typ
This volume presents a framework that expands the traditional concept of a vocabulary test to cover a range of procedures for assessing the vocabulary knowledge of second language learners.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3480.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
This volume examines the area of second language vocabulary studies from three broad perspectives: description, acquisition and pedagogical context. The book's fifteen chapters are grouped together to achieve a balance between descriptions of what vocabulary is and how it behaves, how the mind learns new vocabulary and then uses it when it is learned, and pedagogical issues of teaching and testing L2 vocabulary. Some of the specific topics addressed in these three general areas include: - word frequency and vocabulary size, multi-word units, variation between spoken and written language; - models of lexical acquisition, first language influences on second language vocabulary acquisition, vocabulary learning strategies; - vocabulary and the syllabus, trends in teaching and testing vocabulary, lexical reference sources.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3641.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Vocabulary Activities / Mary Slattery. - Oxford : Oxford University Press, 2004. - 72 s. : rys. ; 27 cm.
(Oxford Basics for Children)
A selection of activities for vocabulary work with children from 4 to 12 years of age. Each unit gives clear and accessible details of how to prepare, organize, and teach a lesson including examples of teacher language in the classroom. Taking into account the most effective ways in which children learn, the activities are designed to encourage the recall and recycling of vocabulary.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3905.XXIV.14.6 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3904.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teaching and Learning Vocabulary / Linda Taylor. - New York [et al.] : Prentice Hall, 1990. - XII, 93 s. : ryc., tab. ; 23 cm.
(Language Teaching Methodology Series)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3186.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
How to Teach Vocabulary / Scott Thornbury. - Harlow : Longman, 2005. - 185 s. : rys. ; 25 cm.
(How to)
Finally...an introduction to teaching vocabulary that s both accessible and content-rich. Here you ll find details on the characteristics of words, how they are learned and memorized, and the best ways to teach them. Complex issues are presented in the context of the real-life challenges of today s classrooms.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5171 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
How to Teach Vocabulary / Scott Thornbury. - Ed. 5. - Harlow : Longman, 2007. - 185 s. : rys. ; 25 cm.
(How to)
Looks in detail at the theory of words and at how students learn new vocabulary. Offers practical advice on how to help students build vocabulary in new and effective ways and how to test students’ word knowledge. Major developments, such as language corpora and lexical approaches, are clearly explained and related to your needs as a teacher. The Task File develops a teacher's skill in identifying parts of speech including lexical fields, word families, etc. to build more confidence in teaching and explaining words and their use.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5173 [Magazyn 1], P.5172 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
How to Teach Vocabulary / Scott Thornbury. - Harlow : Longman, 2002. - 185 s. : rys. ; 25 cm.
(How to)
Finally...an introduction to teaching vocabulary that's both accessible and content-rich. Here you ll find details on the characteristics of words, how they are learned and memorized, and the best ways to teach them. Complex issues are presented in the context of the real-life challenges of today's classrooms.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3002 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1594.XXIV.14.6 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1593.XXIV.14.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej