Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(8)
Forma i typ
Książki
(5)
Rejestracje audio i wideo
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(8)
Placówka
Biblioteka Główna. Czytelnie
(8)
Autor
August Diane
(1)
Beers G. Kylene (1957- )
(1)
Cunningham Andie (1963- )
(1)
Edwards Patricia A. (Patricia Ann) 1949-
(1)
Li Guofang 1972-
(1)
Shagoury Ruth (1950- )
(1)
Shanahan Timothy
(1)
West Keith (1950- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Stany Zjednoczone
(2)
Anglia
(1)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
angielski
(5)
polski
(3)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(8)
STANY ZJEDNOCZONE
(3)
CZYTANIE
(2)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(1)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
English language
(1)
JĘZYKI
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(1)
Language and languages
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(1)
Gatunek
LITERATURA
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
Słowo kluczowe
English language
(4)
United States
(4)
American culture
(3)
American studies
(3)
teaching
(3)
bilingualism
(2)
language
(2)
English literature
(1)
case study
(1)
criticism
(1)
early childhood education
(1)
education
(1)
history
(1)
language arts
(1)
literacy
(1)
literature
(1)
reading
(1)
reading comprehension
(1)
second language acquisition
(1)
study
(1)
teacher
(1)
theory
(1)
8 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. T.32 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. T.33 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. T.34 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Through clever body language and vocal inflection, this book encourages new and current teachers of English to produce inspiring lessons that will engage their pupils. The book also contains 20 ready to use lesson plans that will excite, intrigue and entertain your secondary English class, and a companion website that includes: links to useful websites, PowerPoints to display on the board, handouts for students, Chea Sheets for teachers and extra games and activities to supplement those in the book.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13917.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Index.
This book was created as a summary of the full volume, Developing Literacy in Second-Language Learners, reporting the findings of the National Literacy Panel on language-minority children and youth. In this book, chapters adapted from the original report concisely review the state of knowledge on the development of literacy in language-minority children and youth, in relation to five specific themes: development of literacy in second-language learners; cross-linguistic relationship in second-language learners; sociocultural contexts and literacy development; educationg language-minority students: instruction and professional development; student assessment.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14540.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
In "Notice and Note" Kylene Beers and Bob Probst introduce 6 'signposts' that alert readers to significant moments in a work of literature and encourage students to read closely. Learning first to spot these signposts and then to question them, enables readers to explore the text, any text, finding evidence to support their interpretations. In short, these close reading strategies will help your students to notice and note. In this timely and practical guide Kylene and Bob: examine the new emphasis on text-dependent questions, rigor, text complexity, and what it means to be literate in the 21st century; identify 6 signposts that help readers understand and respond to character development, conflict, point of view, and theme; provide 6 text-dependent anchor questions that help readers take note and read more closely; offer 6 Notice and Note model lessons, including text selections and teaching tools, that help you introduce each signpost to your students. "Notice and Note" will help create attentive readers who look closely at a text, interpret it responsibly, and reflect on what it means in their lives. It should help them become the responsive, rigorous, independent readers we not only want students to be but know our democracy demands.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14551.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
It is never too early to start comprehension instruction. In fact, reading begins with meaning making. Andie Cunningham and Ruth Shagoury designed a reading program for five- and six-year-olds based on this premise. Most of the students in Andie's Portland, Oregon, kindergarten class have little or no alphabet knowledge when they enter the classroom in the fall. English is a second-or third-language for many of the children in this low-income neighborhood. Through research-based principles, carefully structured routines, and innovative activities, even the youngest learners can develop comprehension skills from their first days in school. The children in Starting with Comprehension are grappling with school culture for the first time and learning to work with classmates who speak a variety of different languages. These emergent readers learn to present their understanding of what they read through writing, talk, movement, and art. Kindergartners and preschoolers are different from readers who know how to decode texts. Andie and Ruth show how comprehension skills can be nurtured and strengthened even before decoding begins. In this classroom, meaning making becomes part of community building as children link reading, thinking, and communicating.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14524.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving Problems in the Teaching of Literacy)
Includes bibliographical references and index.
In this indispensable work, prominent authorities review the latest research on all aspects of ELL instruction (K-12) and identify what works for today's students and schools. Provided are best-practice guidelines for targeting reading, writing, oral language, vocabulary, content-domain literacies, and other core skill areas; assessing culturally and linguistically diverse students; and building strong school-home-community partnerships. Chapters include clear-cut recommendations for teaching adolescent ELLs and those with learning disabilities. The comprehensive scope, explicit linkages from research to practice, and guidance for becoming a culturally informed, reflective practitioner make the book an ideal course text.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15579.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej