Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(7)
Autor
Dziamska Dorota
(2)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Borkowska Maria (nauki medyczne)
(1)
Gogola Anna
(1)
Kohut Dorota
(1)
Matyja Małgorzata
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Wagh Kinga
(1)
Wójcik Magdalena (pedagog)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(6)
Temat
Integracja percepcyjno-motoryczna
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Rytmika
(2)
Czytanie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Fizykoterapia
(1)
INTEGRACJA PERCEPCYJNO-MOTORYCZNA
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Korekcja mowy
(1)
Muzykoterapia
(1)
NIEMOWLĘ
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Pisanie
(1)
Poród
(1)
Rodzice
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Medycyna i zdrowie
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Słowo kluczowe
integracja sensoryczna
(3)
diagnoza psychopedagogiczna
(1)
dzieci
(1)
dziecko autystyczne
(1)
edukacja
(1)
fizjoterapia
(1)
gry
(1)
integracja sensomotoryczna
(1)
kinezjologia edukacyjna
(1)
logopedia
(1)
nauczanie przedszkolne
(1)
nauczyciel
(1)
niepełnosprawność intelektualna
(1)
okres prenatalny
(1)
rodzice dziecka niepełnosprawnego
(1)
rytmika
(1)
terapeuta
(1)
układ nerwowy
(1)
zabawy ruchowe
(1)
zakażenia usprawniające
(1)
zmys
(1)
zmysły
(1)
ćwiczenia
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI.)
Bibliogr. s. 227-231 i przy rozdz.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17147.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17146.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedstawiony podręcznik stanowi nowatorskie i bardzo szczegółowe opracowanie zagadnienia rozwoju napięcia posturalnego stanowiącego bazę rozwoju wzorców posturalno-motorycznych człowieka. Przedstawione zagadnienia oparte są na 30-letnich doświadczeniach Pani dr Małgorzaty Matyja w terapii neurorozwojowej niemowląt i dzieci z dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego, począwszy od minimalnych aż do ciężkich zaburzeń neurologicznych. Podręcznik ten jest niezwykle cenną pozycją dla fizjoterapeutów i lekarzy pediatrów, neurologów dziecięcych oraz specjalistów w zakresie rehabilitacji medycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12750 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5260.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja przez ruch : fale, spirale, jodełki, zygzaki / Dorota Dziamska. - Warszawa : Nowa Era, copyright 2015. - 59 stron : il. kolor. ; 24 cm.
(Biblioteka Nauczyciela)
Bibliogr. s. 59.
Dorota Dziamska, wykorzystując metodę integracji sensorycznej, stworzyła system „Edukacja przez ruch”. Opisana w tych publikacjach teoria posłużyła za podstawę scenariuszy i ćwiczeń graficznych dla przedszkolaków i uczniów młodszych klas szkoły podstawowej. Zajęcia wspomagają proces uczenia, doskonalą zintegrowane ruchy ciała, są dostosowane do wieku i możliwości dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1418.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja przez ruch : kropki, kreski, owale, wiązki / Dorota Dziamska. - Warszawa : Nowa Era, 2015. - 56 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
(Biblioteka Nauczyciela-Nowa Era)
Bibliografia strona 55.
Publikacja zawiera podstawy teoretyczne systemu Edukacja przez ruch, autorstwa Doroty Dziamskiej, oraz propozycje zajęć. Ukazuje zależności między ruchem, a prawidłowym rozwojem dziecka. Stymuluje harmonijny rozwój dzięki szczegółowym scenariuszom zajęć i zabaw. Umożliwia prowadzenie ciekawych zajęć, które inspirują dzieci do działania. Wspomaga proces uczenia oraz doskonali zintegrowane ruchy ciała.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1419.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Integracja sensoryczna na co dzień / Maria Borkowska, Kinga Wagh. - Wydanie 1 - 7 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2017. - 119 stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
Bibliografia strona 119.
Integracja sensoryczna to skomplikowany proces, podczas którego układ nerwowy człowieka odbiera informacje z receptorów wszystkich zmysłów, organizuje je i interpretuje tak, aby mogły być wykorzystane w działaniu. Czasami proces ten może ulec zakłóceniu - pojawiają się zaburzenia w rozwoju emocjonalnym i ruchowym, kłopoty z przystosowaniem się do środowiska oraz trudności w nauce. W poradniku przedstawiono sposoby stymulowania układu nerwowego przez proste ćwiczenia dla dzieci, w tym zabawy przy muzyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17629.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [243]-250.
Specyfika pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną zmusza pedagogów i terapeutów do ciągłych poszukiwań nowych metod pracy, które zachęcą dzieci do poznawania najbliższego otoczenia. Wymaga to jednak wielkiego wyczucia i zrozumienia problemu, by umiejętnie dostosować konkretne ćwiczenia do rodzaju zaburzeń u danego dziecka. Nie każda bowiem metoda może być wykorzystana w terapii dzieci z wszystkimi niepełnosprawnościami, nie oznacza to jednak, iż nie możemy z powodzeniem wykorzystywać pewnych jej elementów. Nie ma metody, która sprawdzałaby się w każdej sytuacji problemowej, którą można stymulować i usprawniać wszelkie zaburzenia rozwojowe - dlatego zadaniem pedagogów i terapeutów jest wyćwiczenie w sobie umiejętności doboru poszczególnych ćwiczeń do zamierzeń terapeutycznych. Jedną z metod, która może pomóc dzieciom w maksymalnym, na miarę ich możliwości, rozwoju tak ważnych umiejętności percepcyjno-motorycznych, jest kinezjologia edukacyjna. Zaprezentowane w niniejszej pracy badania dotyczą znaczenia oraz stopnia efektywności kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu podstawowych umiejętności szkolnych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w lekkim stopniu, a szczegółowe scenariusze zajęć terapeutycznych dają możliwość wdrożenia tych oddziaływań w proces edukacyjno-terapeutyczny. Publikacja ze względu na tematykę, adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, terapeutów, specjalistów terapii pedagogicznej, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, poszukujących wskazówek, inspiracji i nowych możliwości właściwych oddziaływań terapeutycznych w trosce o jak najlepszy rozwój dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18962.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18961.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 337-354.
Omówiona w książce problematyka nie skupia się na jednym wybranym okresie w rozwoju dziecka, lecz omawia zarówno zaburzenia okresu prenatalnego, jak i wczesnoszkolnego; ukazuje nie tylko problemy natury psychologicznej, ale i np. logopedycznej. Dzięki tak szeroko zakrojonej tematyce książka staje się tym, czym chciała Autorka: „poradnikiem o spostrzeganiu rozwoju dziecka”, napisanym dla terapeutów przez terapeutów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19450.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19449.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej