Form of Work
Książki
(33)
E-booki
(8)
IBUK Libra
(8)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(32)
available
(31)
Branch
Magazyny
(14)
Wypożyczalnie
(17)
Czytelnie
(32)
Author
zbiorowa Praca
(5)
Weresa Marzenna Anna
(3)
Brdulak Halina
(2)
Gołębiowski Tomasz
(2)
Teichmann Eufemia
(2)
Anholt Simon
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bieńkowski Wojciech
(1)
Brojak-Trzaskowska Małgorzata
(1)
Czyżewska Marta
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Godlewska Hanna (1960- )
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Guzal-Dec Danuta (1978- )
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Jewtuchowicz Aleksandra
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kołodziejczak Anna
(1)
Kruk Hanna
(1)
Lichniak Irena
(1)
Maciejowski Tomasz
(1)
Makieła Zbigniew
(1)
Marciniak Stefan (1928- )
(1)
Mynarski Stefan (1935-2006)
(1)
Olifirowicz Marcin (1970- )
(1)
Pabian Barbara
(1)
Pancer-Cybulska Ewa
(1)
Pawłowicz Leszek
(1)
Radło Mariusz-Jan
(1)
Reformat Beata
(1)
Rogalska Elżbieta
(1)
Sitko-Lutek Agnieszka
(1)
Skulska Bogusława
(1)
Strużycki Marian
(1)
Sulmicki Jan
(1)
Szostak Ewa
(1)
Szpon Jakub
(1)
Wardin Dawid
(1)
Wasilik-Dusińska Anna
(1)
Weresa Marzenna
(1)
Year
2020 - 2022
(1)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(18)
Time Period of Creation
2001-
(5)
Country
Poland
(41)
Language
Polish
(41)
Audience Group
Handlowcy
(1)
Menedżerowie
(1)
Pracodawcy
(1)
Spedytorzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
INNOWACJE
(13)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(11)
Konkurencyjność
(5)
POLSKA
(5)
REGIONY (adm.)
(5)
GOSPODARKA
(4)
GOSPODARKA TERENOWA
(4)
UNIA EUROPEJSKA
(4)
GLOBALIZACJA
(3)
KONKURENCJA
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(3)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(2)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(2)
Innowacje
(2)
ORGANIZACJA WSPÓŁPRACY GOSPODARCZEJ i ROZWOJU
(2)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(2)
ROZWÓJ REGIONALNY
(2)
Turystyka
(2)
BIAŁORUŚ
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
FIRMA (nazwa)
(1)
Finanse międzynarodowe
(1)
Globalizacja
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
INTEGRACJA GOSPODARCZA
(1)
INTERNET
(1)
INWESTYCJE
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
KRAJE GOSPODARCZO ROZWINIĘTE
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
LUBELSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
MARKETING NARODOWY
(1)
MIASTA
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
Model biznesowy
(1)
Mruk, Henryk
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
POLITYKA REGIONALNA
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Przedsiębiorstwo handlowe
(1)
Przedsiębiorstwo produkcyjne
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(1)
ROLNICTWO
(1)
RYNEK KAPITAŁOWY
(1)
SAMORZĄD GMINNY
(1)
Schroeder, Jerzy
(1)
Spedycja
(1)
TURYSTYKA
(1)
Transport
(1)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
WIEŚ
(1)
WSPÓLNA POLITYKA ROLNA UE
(1)
WZROST GOSPODARCZY
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
ZNAKI TOWAROWE
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(1)
ŚRODOWISKO CZŁOWIEKA
(1)
Subject: time
2001-
(4)
2001-0
(4)
1989-
(2)
Subject: place
Polska
(3)
BAŁTYCKI, region
(1)
POLSKA
(1)
Genre/Form
Monografia
(3)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Transport i logistyka
(2)
Zarządzanie i marketing
(1)
41 results Filter
Book
In basket
Materiały z X Warsztatów Metodologicznych, Kraków, maj 2006 r.
Bibliogr. przy ref., Streszcz. ang przy ref.
Książka jest zbiorem artykułów z X Warsztatów Metodologicznych, które odbyły się w roku 2006 w Krakowie. W pozycji zawarte są zagadnienia dotyczące teoretycznych podstaw identyfikacji pozycji przedsiębiorstwa na rynku w warunkach konkurencji, modelowania selektywności wyboru marek na rynku, praktycznych sposobów określania pozycji przedsiębiorstwa na rynku oraz analiz empirycznych pozycjonowania marek. Jest to bogaty zestaw narzędzi modelowania zjawisk konkurencji w warunkach pogłębiających się procesów interakcji i globalizacji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6988 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 7794.IX.16.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7793.IX.16.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Autorzy książki stawiają tezę, że w ostatnich latach nastąpiła istotna zmiana znaczenia czynników międzynarodowej konkurencyjności polskiej gospodarki wynikająca z procesów globalizacji oraz integracji z Unią Europejską. Wskazują oni, że z jednej strony zmalało znaczenie wielu tradycyjnych czynników konkurencyjności (jak na przykład autonomicznych zasobów kapitałowych czy powszechnych technologii), ponieważ stały się one łatwo dostępne i mobilne w skali międzynarodowej. Z drugiej strony zaś wzrosło znaczenie wielu innych czynników konkurencyjności o mniejszym lub niedocenionym dawniej znaczeniu. Na uwagę zasługują w szczególności rozwiązania instytucjonalne, które w warunkach mobilności czynników wytwórczych mają decydujący wpływ na lokalizację inwestycji i związanego z nimi transferu technologii. Odnosząc te ogólne wnioski wynikające z badań konkurencyjności do wyborów polityki ekonomicznej w Polsce, autorzy za kluczowe sfery działania uznają poprawę otoczenia instytucjonalnego (w tym m.in. reformę finansów publicznych, dokończenie prywatyzacji, poprawę otoczenia regulacyjnego czy restrukturyzację sfery B+R), podniesienie poziomu wykorzystania zasobów ludzkich w procesie tworzenia dochodu narodowego oraz wzmacnianie jakości kapitału ludzkiego – co pozwoli na lepsze wykorzystanie napływu do Polski kapitału i technologii ze źródeł zewnętrznych. Istotną wartością książki jest również wyselekcjonowana w procesie badań oraz wielu seminaryjnych dyskusji metoda analizy konkurencyjności gospodarczej. Dzięki niej przedstawione w pracy analizy porównawcze mają wysoką wartość porównawczą oraz praktyczną, w szczególności mogą być użyteczne dla wypracowania prorozwojowych i prokonkurencyjnych rozwiązań w polityce ekonomicznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9016.XI.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10587.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Prezentowana praca jest rezultatem szóstego, dorocznego, międzynarodowego seminarium zorganizowanego przez Zakład Badań nad Gospodarką Państw Bałtyckich Instytutu Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie w dniu 25 listopada 2006 r. Seminaria te i towarzyszące im publikacje poświęcone są szeroko rozumianej konkurencyjności oraz stosunkom sąsiedzkim i regionalnym na bałtyckim i wschodnim pograniczu UE. Sąsiedzka i regionalna współpraca może być bowiem czynnikiem wzrostu konkurencyjności.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5407 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 6717.XI.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6718.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. [333]-352.
Obecnie wiele krajów i regionów osiąga przewagę ekonomiczną dzięki innowacjom, które są, obok kapitału ludzkiego, głównym czynnikiem wzrostu gospodarczego. Innowacyjność danego obszaru zależy od wielu aspektów technologicznych i instytucjonalnych, które łącznie tworzą różnorodne systemy innowacyjne. Książka charakteryzuje narodowe, regionalne i branżowe systemy innowacyjne blisko 60 krajów, wyznaczając ich typy i wzajemne powiązania. Ta analiza umożliwia autorce sformułowanie daleko idących wniosków, dotyczących obecnego i przyszłego stanu innowacyjności badanych gospodarek, oraz wskazanie tendencji w rozwoju różnych typów systemów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13612 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12727.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13768.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Nazwa red. wyłącznie na okł.
Bibliogr. s. 207-212.
Autorzy prześledzili rozwój działań przedsiębiorczych na rynkach lokalnych. Zwrócono uwagę na relacje zachodzące między regionalną a lokalną skalą działań gospodarczych, określono czynniki warunkujące rozwój gospodarki lokalnej w kontekście konkurencyjności gmin, oraz określono aktywność przedsiębiorczą jako czynnik rozwoju lokalnego. Swoistą klamrą tych wywodów jest analiza ekonomicznych uwarunkowań i działań przedsiębiorczych oraz pozaekonomicznych uwarunkowań przedsiębiorczości w skali lokalnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
All copies are currently unavailable
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9995.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 129-133.
Przedstawiona publikacja jest interesującym kompendium wiedzy z zakresu wybranych zagadnień ekonomiczno-społecznych powiązanych z innowacjami, przedsiębiorczością, analizą rynku, marketingiem, logistyką i informatyką. Istotnym atutem publikacji opisującej zjawiska innowacyjnej przedsiębiorczości jest jej przejrzystość, komunikatywność i duża liczba ilustracji, które uzupełniają tekst oraz wyjaśniają szereg opisanych procesów i zależności. Schematy i wykresy mają dużą wartość poznawczą i ułatwiają odbiór trudniejszych fragmentów opracowania. (pfor. zw. dr hab. inż. Grzegorz Spychalski)
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11587 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11586.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12814.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11470.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. [265]-268. Indeks.
Upowszechnienie się Internetu radykalnie zmienia oblicze współczesnego biznesu, a umiejętność wykorzystania możliwości, jakie stwarza to narzędzie, staje się dla wielu firm niezbędne do przetrwania na rynku. Autor książki przedstawia rolę technologii internetowej w budowaniu przewagi konkurencyjnej. W sposób kompleksowy omawia zastosowanie Internetu w poszczególnych obszarach działalności firm - zarówno tych, które funkcjonują wyłącznie w przestrzeni wirtualnej, jak i organizacji tradycyjnych, które chcą korzystać z sieci przy realizacji określonej funkcji. Książka całościowo ujmuje problematykę wykorzystania Internetu w działalności gospodarczej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6347.IX.12 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Pod koniec pierwszego dziesięciolecia XXI wieku podnoszenie konkurencyjności i stwarzanie warunków dla rozwoju innowacyjności stają się najważniejszą kwestią zarówno z perspektywy sukcesu indywidualnego podmiotu gospodarczego, jak i całego państwa. Z tego też względu problematyka ta jest przedmiotem zainteresowań ogromnej liczby badaczy, co roku poświęca się jej wiele opracowań naukowych. W związku z tym we wstępie kolejnej pracy dotyczącej tego zagadnienia należy zdać pytania: Czy na rynku wydawniczym jest miejsce dla jeszcze jednej monografii z tego zakresu? Czy praca ta może zyskać zainteresowanie czytelnika? Współczesna gospodarka transformuje się w niespotykanym wcześniej tempie. Jesteśmy świadkami nowych zjawisk gospodarczych, które błyskawicznie zmieniają pozycje konkurencyjne nie tylko poszczególnych przedsiębiorstw, korporacji, ale także całych gospodarek.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.10979.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11949.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 231-252. Indeks.
Autor książki przedstawił specyfikę przedsiębiorczości i innowacyjności jednostek osadniczych, przedsiębiorcze i innowacyjne podejście w zarządzaniu jednostkami samorządu terytorialnego i podmiotami regionalnymi. W pracy zaprezentowano główne problemy funkcjonowania innowacyjnych miast i regionów, a także regionów wiedzy, które konkurują o dostęp do deficytowych czynników wzrostu. Szczególną uwagę poświęcono przedsiębiorczości i innowacyjności jako koncepcji pozyskiwania regionalnych czynników rozwojowych. Czytelnik znajdzie omówienie zagadnień dotyczących: genezy i warunków rozwoju przedsiębiorczości i innowacyjności, czynników i źródeł konkurencyjności regionalnej, miejsca uniwersytetu w koncepcji innowacyjnej gospodarki, koncepcji kształtowania się innowacyjnych miast i regionów, z udziałem instytucji badawczo rozwojowych, roli przedsiębiorstwa w rozwoju przedsiębiorczości regionalnej, istoty Gospodarki Opartej na Wiedzy i systemów innowacji, jako mechanizmu wdrażania wiedzy do gospodarki, regionów wiedzy jako strategii rozwoju regionalnego, miasta innowacyjnego, jako strategii rozwoju regionalnego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13350.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14354.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Praca Naukowa / [Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach])
Bibliografia, netografia na stronach 111-121.
Niniejsza monografia, zatytułowana Kierunki rozwoju innowacji w turystyce, jest skierowana przede wszystkim do studentów uczelni ekonomicznych kształcących się na kierunkach gospodarka turystyczna, zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej albo na kierunkach pokrewnych. Jej odbiorcami mogą być ponadto teoretycy, jak i praktycy - menedżerowie zajmujący się na co dzień szeroko pojętą turystyką. Celem monografii w warstwie teoretycznej jest analiza stanu wiedzy na temat wybranych zagadnień innowacyjności, w warstwie praktycznej zaś sformułowanie wniosków dotyczących badanej sfery, a także wskazanie nowych kierunków rozwoju innowacji w odniesieniu do branży turystycznej. Przed współczesnymi firmami turystycznymi pojawiają się bowiem obecnie nowe wyzwania, ale i nowe możliwości rozwoju z wykorzystaniem innowacji. Opracowanie zostało oparte na bogatych źródłach literaturowych, statystycznych, wynikach prowadzonych badań oraz egzemplifikacji nowych praktyk biznesowych stosowanych przez podmioty turystyczne. Jego strukturę tworzy dziewięć rozdziałów, których autorami są pracownicy naukowi z dużym doświadczeniem badawczym oraz przedstawicielka najmłodszego pokolenia naukowców - doktorantka dopiero rozpoczynająca swą karierę naukowo-dydaktyczną.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17798 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19144.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19143.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Celem raportu jest dokonanie oceny konkurencyjności polskiej gospodarki na tle pozostałych krajów UE, a w szczególności w porównaniu z nowymi krajami członkowskimi Unii. Analizie i interpretacji poddane zostały wskaźniki oraz wyznaczniki zdolności oraz pozycji konkurencyjnej Polski, których ewolucja badana jest w okresie 1995-2005. Ocenie poddano również determinanty pozycji konkurencyjnej Polski. Analiza porównawcza prowadzona jest z uwzględnieniem aspektów ilościowych i jakościowych, co pozwala przewidzieć przyszłe trendy i wskazać obszary priorytetowe w polityce gospodarczej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5385 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6687.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Zakład Badań Gospodarki Państw Bałtyckich został utworzony w 2001 r. w Instytucie Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Przedmiotem badań Zakładu są: transformacja systemowa oraz integracja Litwy, Łotwy, Estonii z Unią Europejską i gospodarką światową, stosunki Litwy, Łotwy, Estonii i Finlandii z Rosją, ze szczególnym uwzględnieniem obwodu kaliningradzkiego, oraz z Białorusią, stosunki gospodarcze i polityczne Polski z Litwą, Łotwą, Estonią i Finlandią, czynniki bałtyckiej konkurencyjności, polityka sąsiedzka Unii Europejskiej, rozwój gospodarczy regionów granicznych (peryferyjnych).
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5406 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 6716.XII.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6715.XII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie - Prace zbiorowe / Wyższa Szkoła Zarządzania "Edukacja" we Wrocławiu)
Tekst częśc. w jęz. ang., niem.
Globalizacja jest zjawiskiem, które dominuje w opisie obecnej rzeczywistości międzynarodowej dokonanym przez przedstawicieli nauki o stosunkach międzynarodowych, lecz jej zakres znaczeniowy nie jest jednoznacznie określony. Różnorodność sposobów definiowania tego pojęcia dorównuje popularności oraz częstotliwości jego stosowania. Niewątpliwie główną przyczyną jest złożoność, wielowymiarowość globalizacji i brak wyraźnych granic jej zakresu, co w zasadzie uniemożliwia skonstruowanie spójnej, jednoznacznej definicji, uwzględniającej wszystkie istotne elementy. Dlatego też naukowcy, politycy czy dziennikarze publikujący swoje teksty związane z procesami globalizacyjnymi zachodzącymi w sferze stosunków międzynarodowych poruszają szereg kwestii społecznych, ekonomicznych, ekologicznych i politycznych, a także wiele innych, które podkreślają znaczenie tych procesów w światowej gospodarce.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10778.XII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Stawka to za mało / Dawid Wardin. - Wydanie I, polskie. - Gdańsk : Wardin Consulting, 2021. - 327, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce: praca z rynkiem w transporcie i spedycji : jak pracować nad klientami w wysoce konkurencyjnym środowisku.
Podręcznik biznesowy dedykowany branży transportu i spedycji. Wiedza rynkowa, narzędzia do pracy, metody gotowe do wdrożenia. Książka pozwala lepiej zrozumieć mechanizmy rynkowe w pracy z klientami i decydentami na rynku usług transportu i spedycji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18219.IX.14 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20233.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20232.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
"Na gruncie ekonomii, a zwłaszcza rozważań o charakterze makroekonomicznym, zjawiska związane z pojęciem innowacji nabrały szczególnego znaczenia w ostatnich dziesięcioleciach dwudziestego wieku.(...) Z kolei w obszarze nauk o zarządzaniu wyraźny wzrost zainteresowania zjawiskiem innowacji jest pochodną poszukiwania nowych źródeł przewagi konkurencyjnej oraz badań dotyczących obszaru wiążącego się z pojęciem aktywów niematerialnych. Tak więc w kategoriach wagi naukowej problematykę proponowanej publikacji należy uznać za ważną i jak najbardziej godną popularyzacji. Dyskusję na temat innowacyjności należy także uznać za bardzo istotną w kategoriach znaczenia praktycznego, zwłaszcza w odniesieniu do polskiej gospodarki".
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2962 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4032.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Nazwy aut. na s. [441].
Bibliogr. przy rozdz.
Za główny cel tej publikacji uznano "stworzenie usystematyzowanych podstaw pozwalających na rozumienie uwarunkowań złożoności procesów i zjawisk występujących w przedsiębiorstwie oraz ich logiki". Autorzy postanowili przybliżyć uwarunkowania wyznaczające istotę przedsiębiorstwa, przyjmując - i słusznie - że jest to materia dostatecznie złożona i bogata, a zarazem niezbędna do poznania w studiach nad przedsiębiorstwem. Formuła książki pozwoliła w znacznej mierze zdyskontować dotychczasowy dorobek naukowy i rezultaty badań zespołu autorskiego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9037.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10612.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Jak polska gospodarka plasuje się na tle pozostałych gospodarek państw członkowskich Unii Europejskiej? Czy w ostatniej dekadzie osiągnięty został skok rozwojowy i cywilizacyjny, który był marzeniem wielu Polaków, kiedy w maju 2004 roku Polska wstępowała do Unii? W jakim stopniu członkostwo w UE przełożyło się na wzrost konkurencyjności Polski i doprowadziło do istotnych zmian gospodarczych, polegających na przejściu od konkurowania zasobami do konkurowania wiedzą? Poszukiwanie odpowiedzi na te pytania jest celem analiz prowadzonych w tej monografii. Wyniki tych badań pozwalają określić pozycję konkurencyjną Polski w Unii Europejskiej dziesięć lat po przystąpieniu naszego kraju do tego ugrupowania integracyjnego. Polska gospodarka ukazana została w szerszej perspektywie porównawczej, czyli na tle gospodarek pozostałych członków Unii Europejskiej. W monografii analizie poddano poszczególne determinanty pozycji konkurencyjnej Polski, zarówno z perspektywy ilościowej, jak i jakościowej. Pozwala to zarysować przyszłe tendencje i wskazać obszary priorytetowe w polityce gospodarczej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15367.XI.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 351-371.
Zwiększenie konkurencyjności regionów poprzez rozwój turystyki jest kluczem do bogacenia się przedsiębiorstw, samorządów i lokalnych społeczności. Dlatego niezbędne jest poznanie czynników wpływających na konkurencyjność regionów - analiza zasobów. Umożliwi to określenie sposobów zwiększania konkurencyjności regionów. Z pewnością do najważniejszych z nich należy wzrost przedsiębiorczości firm i samorządów działających w regionach turystycznych. Książka jest efektem badań ekspertów turystyki zaproszonych do uczestnictwa w Gremium Ekspertów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8972.XX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again