Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Status
available
(3)
only on-site
(3)
Branch
Wypo┼╝yczalnie
(3)
Czytelnie
(3)
Author
C─Öcelek Gra┼╝yna
(1)
Maszczak Tadeusz (1941- )
(1)
Pietras Tadeusz (nauki medyczne)
(1)
Sipowicz Kasper
(1)
Year
2020 - 2022
(1)
2010 - 2019
(2)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Subject
Edukacja w┼é─ůczaj─ůca
(2)
Bariery edukacyjne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Dost─Öp do o┼Ťwiaty
(1)
EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
Nier├│wno┼Ťci edukacyjne
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
RUCH OLIMPIJSKI
(1)
Studenci
(1)
Ub├│stwo
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
3 results Filter
Book
In basket
"Potrzeba wprowadzenia edukacji olimpijskiej do naszego systemu edukacyjnego wi─ů┼╝e si─Ö z nowym mysleniem o edukacji opartnej na za┼éo┼╝eniach pedagogiki humanistycznej i edukacji alternatywnej. W tym uj─Öciu celem edukacji przestaje by─ç wy┼é─ůcznie wiedza i umiej─Ötno┼Ťci. bardziej licza sie postawy m┼éodzie┼╝y, oparte na akceptowanym systemie warto┼Ťci. s┼éu┼╝─ů temu autorskie programy oraz miedzyprzedmiotowe ┼Ťcie┼╝ki edukacyjne. W obliczu zagro┼╝e┼ä pojawiaj─ůcych si─Ö we wsp├│┼éczesnym sporcie szczeg├│lnego znaczenia nabieraj─ů te warto┼Ťci, kt├│re zyskuj─ů powszechn─ů akceptacj─Ö. W odniesieniu do sportu dzieci i m┼éodzie┼╝y tak─ů warto┼Ťci─ů jest idea fair play, kt├│rej warto┼Ť─ç polega na oferowaniu dzieciom i m┼éodzie┼╝y wysokiej kultury estetycznej." [Ze wst─Öpu]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14923.XIX.2 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15742.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
W rozwini─Ötych krajach Zachodu obserwuje si─Ö od lat odchodzenie od idei integracji i zast─Öpowanie jej konstruktem inkluzji spo┼éecznej. Jest to koncepcja o wiele szersza od integracji, kt├│ra dalece wykracza poza tradycyjnie pojmowane obszary pracy pedagoga. Pedagogika inkluzyjna nie pozostaje jedynie w sferze teoretycznych rozwa┼╝a┼ä, lecz postuluje wprowadzenie konkretnych rozwi─ůza┼ä w o┼Ťwiacie. Do najwa┼╝niejszych z nich nale┼╝─ů spersonalizowanie procesu nauczania i wychowania oraz praca na zasobach ucznia, czyli skupienie si─Ö na talentach uczennic i uczni├│w, oraz rozwijanie tych┼╝e predyspozycji. Polscy pedagodzy, nauczyciele i inni specjali┼Ťci mieli jednak ograniczony dost─Öp do tych nowinek, poniewa┼╝ na polskim rynku wydawniczym brakowa┼éo ksi─ů┼╝ki kompleksowo opisuj─ůcej t─Ö now─ů koncepcj─Ö pedagogiczn─ů.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17192.IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17191.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliografia na stronach 242-261.
Celem poznawczym pracy jest zbadanie opinii student├│w kierunku pedagogika na temat posiadanych kompetencji spo┼éecznych s┼éu┼╝─ůcych realizacji za┼éo┼╝e┼ä pedagogiki konstruktywistycznej promuj─ůcej uczenie si─Ö jako g┼é├│wny paradygmat proces├│w edukacyjnych oraz s┼éu┼╝─ůcych likwidowaniu barier w dost─Öpie do edukacji dzieci i m┼éodzie┼╝y pochodz─ůcych ze ┼Ťrodowisk spauperyzowanych, bardzo cz─Östo niewydolnych wychowawczo i stanowi─ůcych powa┼╝ne zagro┼╝enie dla prawid┼éowego procesu socjalizacji m┼éodego pokolenia. Jako cel praktyczny opracowania wskazano sformu┼éowanie wskaza┼ä pedagogicznych s┼éu┼╝─ůcych upowszechnianiu idei spo┼éecze┼ästwa ucz─ůcego si─Ö oraz optymalizacji procesu s┼éu┼╝─ůcemu zapewnianiu ÔÇ×r├│wno┼Ťci w dost─Öpie do edukacjiÔÇŁ wszystkim dzieciom, bez wzgl─Ödu na status spo┼éeczny i ekonomiczny rodziny pochodzenia, w jakiej przysz┼éo im si─Ö wychowywa─ç oraz nabywa─ç pierwszych do┼Ťwiadcze┼ä, uczy─ç si─Ö rozumienia norm i warto┼Ťci, kszta┼étowa─ç w┼éasne postawy spo┼éeczne oraz precyzowa─ç cele i plany ┼╝yciowe oraz pracowanie zalece┼ä s┼éu┼╝─ůcych optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej ze szczeg├│lnym po┼éo┼╝eniem nacisku na kszta┼étowanie szeroko rozumianych kompetencji spo┼éecznych nauczycieli i wychowawc├│w.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20155.VI.5 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20154.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again