Form of Work
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Status
available
(3)
only on-site
(3)
Branch
Wypożyczalnie
(3)
Czytelnie
(3)
Author
Cęcelek Grażyna
(1)
Maszczak Tadeusz (1941- )
(1)
Pietras Tadeusz (nauki medyczne)
(1)
Sipowicz Kasper
(1)
Year
2020 - 2022
(1)
2010 - 2019
(2)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Subject
Edukacja włączająca
(2)
Bariery edukacyjne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA
(1)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(1)
Nierówności edukacyjne
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
RUCH OLIMPIJSKI
(1)
Studenci
(1)
Ubóstwo
(1)
Subject: time
2001-
(2)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
3 results Filter
Book
In basket
"Potrzeba wprowadzenia edukacji olimpijskiej do naszego systemu edukacyjnego wiąże się z nowym mysleniem o edukacji opartnej na założeniach pedagogiki humanistycznej i edukacji alternatywnej. W tym ujęciu celem edukacji przestaje być wyłącznie wiedza i umiejętności. bardziej licza sie postawy młodzieży, oparte na akceptowanym systemie wartości. służą temu autorskie programy oraz miedzyprzedmiotowe ścieżki edukacyjne. W obliczu zagrożeń pojawiających się we współczesnym sporcie szczególnego znaczenia nabierają te wartości, które zyskują powszechną akceptację. W odniesieniu do sportu dzieci i młodzieży taką wartością jest idea fair play, której wartość polega na oferowaniu dzieciom i młodzieży wysokiej kultury estetycznej." [Ze wstępu]
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14923.XIX.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15742.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
W rozwiniętych krajach Zachodu obserwuje się od lat odchodzenie od idei integracji i zastępowanie jej konstruktem inkluzji społecznej. Jest to koncepcja o wiele szersza od integracji, która dalece wykracza poza tradycyjnie pojmowane obszary pracy pedagoga. Pedagogika inkluzyjna nie pozostaje jedynie w sferze teoretycznych rozważań, lecz postuluje wprowadzenie konkretnych rozwiązań w oświacie. Do najważniejszych z nich należą spersonalizowanie procesu nauczania i wychowania oraz praca na zasobach ucznia, czyli skupienie się na talentach uczennic i uczniów, oraz rozwijanie tychże predyspozycji. Polscy pedagodzy, nauczyciele i inni specjaliści mieli jednak ograniczony dostęp do tych nowinek, ponieważ na polskim rynku wydawniczym brakowało książki kompleksowo opisującej tę nową koncepcję pedagogiczną.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17192.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17191.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliografia na stronach 242-261.
Celem poznawczym pracy jest zbadanie opinii studentów kierunku pedagogika na temat posiadanych kompetencji społecznych służących realizacji założeń pedagogiki konstruktywistycznej promującej uczenie się jako główny paradygmat procesów edukacyjnych oraz służących likwidowaniu barier w dostępie do edukacji dzieci i młodzieży pochodzących ze środowisk spauperyzowanych, bardzo często niewydolnych wychowawczo i stanowiących poważne zagrożenie dla prawidłowego procesu socjalizacji młodego pokolenia. Jako cel praktyczny opracowania wskazano sformułowanie wskazań pedagogicznych służących upowszechnianiu idei społeczeństwa uczącego się oraz optymalizacji procesu służącemu zapewnianiu „równości w dostępie do edukacji” wszystkim dzieciom, bez względu na status społeczny i ekonomiczny rodziny pochodzenia, w jakiej przyszło im się wychowywać oraz nabywać pierwszych doświadczeń, uczyć się rozumienia norm i wartości, kształtować własne postawy społeczne oraz precyzować cele i plany życiowe oraz pracowanie zaleceń służących optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej ze szczególnym położeniem nacisku na kształtowanie szeroko rozumianych kompetencji społecznych nauczycieli i wychowawców.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20155.VI.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20154.VI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again