Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(22)
dostępne
(13)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(10)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(23)
Autor
Krajewski Mirosław (1946- )
(2)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(2)
Bartlett Robert (1950- )
(1)
Benjamin Ludy T. (1945- )
(1)
Bokajło Wiesław (1946- )
(1)
Diaz Noël L
(1)
Domański Cezary W. (1962- )
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Jałowiecki Bohdan (1934- )
(1)
Kalita Cezary (1967- )
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Kapcewicz Joanna (1979- )
(1)
Kałuski Stefan
(1)
Labuda Gerard (1916- )
(1)
Morris T. A
(1)
Pacześniak Anna (1975- )
(1)
Roszkowski Wojciech (1947- )
(1)
Rydlewska Julitta
(1)
Supady Jerzy (1941- )
(1)
Taylor Craig
(1)
Wojtanowicz Józef
(1)
Wolf Eric R. 1923-1999
(1)
Wołoszyn Stefan
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Łazarek Marianna
(1)
Łazarek Roman ( -2007)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(20)
Kiribati
(1)
nieznany (us)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(22)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
EUROPA
(7)
PEDAGOGIKA
(5)
SZKOLNICTWO
(3)
WYCHOWANIE
(3)
ARCHITEKTURA EUROPEJSKA
(1)
ASTROLOGIA
(1)
BACON, ROGER (1214?-1294)
(1)
Cywilizacja
(1)
DUCHOWOŚĆ CHRZEŚCIJAŃSKA- Europa
(1)
Ekonomia
(1)
FILOZOFIA
(1)
FLANDRIA
(1)
FRANCJA
(1)
Geografia polityczna
(1)
Granice
(1)
HENRYK VIII (król Anglii ; 1491-1547)
(1)
Historia
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
KULTURA
(1)
Kultura
(1)
MAGIA
(1)
MIASTA
(1)
NAUKA
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
PLANOWANIE PRZESTRZENNE
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
POLSKA
(1)
PRZESTRZEŃ
(1)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(1)
PRZYRODA
(1)
Państwo
(1)
Psychologia
(1)
REGIONY (adm.)
(1)
RELIGIA
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
STOMATOLOGIA
(1)
Socjologia
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
UZDROWISKA
(1)
WIELKA BRYTANIA
(1)
WOJNA 1337-1453 r. STULETNIA
(1)
WOLNOŚĆ
(1)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1801-
(2)
1901-
(2)
2001-
(2)
1701-
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Europa
(4)
Ameryka Północna
(2)
Afryka
(1)
Ameryka Południowa
(1)
Antarktyda
(1)
Azja
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Esej
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(4)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Językoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
history
(3)
Europa
(2)
Europe
(2)
historia
(2)
Flandria
(1)
France
(1)
Great Britain
(1)
Hundred Years' War
(1)
Komisja Europejska
(1)
Medieval period
(1)
Middle Ages
(1)
Parlament Europejski
(1)
Rada Europejska
(1)
Rada Unii Europejskiej
(1)
Trybunał Obrachunkowy
(1)
Trybunał Sprawiedliwości
(1)
Unia Europejska
(1)
Unia Gospodarcza i Walutowa
(1)
Wspólna Polityka Handlowa
(1)
Wspólna Polityka Zagraniczna i Bezpieczeństwa
(1)
bariera przestrzenna
(1)
behawioryzm
(1)
civilization
(1)
cywilizacja
(1)
economic conditions
(1)
empiryzm
(1)
filozofia
(1)
geografia
(1)
granica morska
(1)
granica polityczna
(1)
integracja gospodarcza
(1)
kultura
(1)
nature
(1)
obywatelstwo
(1)
planowanie przestrzenne
(1)
policy
(1)
polityka migracyjna
(1)
polityka socjalna
(1)
polityka społeczna
(1)
przestrzeń
(1)
przestrzeń miejska
(1)
psychoanaliza
(1)
psychologia
(1)
psychologia poznawcza
(1)
racjonalizm
(1)
religion
(1)
science
(1)
social conditions
(1)
socjologia
(1)
społeczeństwo informacyjne
(1)
stomatologia
(1)
supernatural
(1)
wolność
(1)
wolność polityczna
(1)
wolność religijna
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Europejska przestrzeń geograficzno-kulturowa / Józef Wojtanowicz. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2008. - 146 s., [27] s. tabl. kolor., [1] k. tabl. złoż. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 143-146
Książka jest nowatorską i interesującą pozycją naukową, której celem jest kompleksowe i wszechstronne omówienie zagadnień związanych z geograficznymi i historycznymi uwarunkowaniami kulturalnego, etnicznego, demograficznego i gospodarczego rozwoju Europy. Autor podejmuje próbę odpowiedzi na postawione przez siebie pytanie: czym jest Europa, następnie omawia odkrywanie Europy od czasów starożytnych, przedstawia uwarunkowania przyrodnicze i przeobrażenia krajobrazowe oraz regionalizm europejski. W kolejnych rozdziałach zaprezentowana zostaje Europa jako konglomerat państw narodowych, jej rozwój gospodarczy, w podsumowaniu zaś Autor zastanawia się nad przyszłością Europy. Praca jest cenną pozycją naukową, która znajdzie odbiorców nie tylko wśród studentów geografii, europeistyki czy stosunków międzynarodowych, ale może być także pomocna w porządkowaniu wiedzy o Europie dla innych odbiorców interesujących się rozwojem naszego kontynentu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8716 [Magazyn 1], P.8717 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8715.XXI.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10192.XXI.1 [Czytelnia B], 10193.XXI.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
European History 1848-1945 / T. A. Morris. - Londyn : Collins Educational, 1992. - 302 s. : rys., tab. ; 25 cm.
Autor
Temat
Słowo kluczowe: Europe history
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 742.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Inicjatywa opracowania i wydania podręcznika europeistyki jest ze wszech miar uzasadniona i cenna, w pierwszym rzędzie ze względu na potrzeby dydaktyki akademickiej, ale także z uwagi na inspirujący do badań nad wybranymi problemami coraz silniej integrującej się przestrzeni europejskiej charakter takiego kompendium wiedzy. Tego trudnego zadania podjął się zespół autorski naukowo i dydaktycznie w pełni kompetentny do sprostania wymogom stawianym przed tego typu opracowaniami. Stanowią go pracownicy Zakładu Europeistyki Instytutu Politologii Uniwersytetu Wrocławskiego...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9509 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8173.XII.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9510.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik jest syntetycznym opracowaniem dziejów rozwoju oświaty w Polsce i w Europie oraz historii polskiej i europejskiej myśli pedagogicznej. Ma on jasny, racjonalny podział na rozdziały i podrozdziały. Dobrze pokazuje rozwój nauk pedagogicznych. Precyzyjnie omawia proces przenoszenia osiągnięć psychologii i pedagogiki do praktyki szkolnej. Jasno są w nim przedstawione wpływy klas społecznych, Kościoła Rzymskokatolickiego, kościołów wyznań protestanckich i państw na rozwój oświaty w różnych krajach europejskich i na ziemiach polskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4269.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
Bibliogr. s. 281-296
Praca jest ambitną próbą dokonania przeglądu stanu zarówno teorii, które wyznaczyły podstawy pracy socjalnej jako dyscypliny naukowej i profesji, a jednocześnie jest próbą analizy różnych tradycji szkół pracy socjalnej oraz procesu standaryzacji w formach i treściach kształcenia do profesji społecznych. Zadanie jakie wyznaczyła sobie autorka jest trudne, czasochłonne i wymaga szerokiej wiedzy oraz umiejętności analitycznych, a jednocześnie zdolności do syntetyzowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8483.VII.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9875.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest zbiorem artykułów o zróżnicowanym stopniu ogólności, zawierających opisy szeroko pojętych działań na rzecz osób niepełnosprawnych w kilkunastu krajach europejskich (Wielkiej Brytanii, Danii, Norwegii, Włoszech, Słowenii, Ukrainy, Republiki Czeskiej, Holandii. Celem autorów było przybliżenie czytelnikowi konkretnych rozwiązań w zakresie edukacji i wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4240 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4689.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Społeczne wytwarzanie przestrzeni / Bohdan Jałowiecki. - Wyd. nowe popr. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2010. - 325, [1] s. ; 22 cm.
Bibliogr. s. 316-[326].
Przestrzeń, w której żyjemy, nie jest tworem natury, lecz dziełem na wskroś ludzkim, przez ludzi wytworzonym w sposób uwarunkowany czynnikami przyrodniczymi, społecznymi i kulturowymi. Wytworzone są wsie, miasta, pola uprawne i fabryki, kanały, mosty, drogi, lotniska. Przestrzeni naturalnych, dziewiczych, nieskażonych ręką ludzką jest coraz mniej, a jeżeli są, to na krańcach Ziemi, poza obszarami stałego zamieszkiwania ludzi. Lecz i tam jest widoczne zanieczyszczenie powietrza, zwiększone promieniowanie, zachwianie równowagi ekologicznej. O tym, jak w istocie wytwarzana jest przestrzeń, decydują zarówno warunki środowiska naturalnego, sposób produkcji, układ władzy, jak i model świata danego społeczeństwa. Przy takim rozumieniu tego procesu możliwa jest zarówno analiza konfliktów interesów działających w przestrzeni podmiotów, jak i ekspresji siły kreacyjnej jednostek. Przy czym owa siła kreacyjna nie musi być wyłącznie udziałem architektów czy urbanistów, albowiem można zasadnie stwierdzić, że autorem Wersalu był raczej Ludwik XIV niż Le Notre i Le Vau.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12963.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozważając problem globalizacji na tle kulturowej różnorodności i tożsamości Europy u progu XXI wieku, rodzi się obawa, iż w wieku XXI coraz częściej będziemy świadkami procesu regionalizacji poszczegolnych organizmów unijnych. To właśnie złożoność problemów etniczno-regionalnych jest przyczyną pewnego zastoju w realizowaniu koncepcji Europy Regionów. Niniejsza książka jest próbą przedstawienia, a także analizy procesu regionalizacji na tle szeroko pojętego procesu globalizacji, na przykładzie belgijskiego regionu Flandrii, będącego swego rodzaju paradoksem na skalę europejską.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8188.XII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes index.
Bibliography: p. [427]-472.
Offering insight and equal consideration into the societies of the "civilized" and "uncivilized" world, Europe and the People Without History deftly explores the historical trajectory of so-called modern globalization. In this foundational text about the development of the global political economy, Eric R. Wolf challenges the long-held anthropological notion that non-European cultures and peoples were isolated and static entities before the advent of European colonialism and imperialism. Ironically referred to as "the People Without History" by Wolf, these societies before active colonization possessed perpetually changing, reactionary cultures and were indeed just as intertwined into the processes of the pre-Columbian global economic system as their European counterparts. Utilizing Marxian concepts and a vivid consideration for the importance of history, Wolf judiciously traces the effects and conditions in Europe and the rest of the "known" world, beginning in 1400 AD, that allowed capitalism to emerge as the dominant ideology of the modern era.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20366.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Kultura, jeszcze bez odnośnej nazwy, ale w praktycznym zastosowaniu, zrodziła się we Francji za jej prekursora słusznie uchodzi Francois Marie Arouet-Voltaire, autor pierwszej kulturoznawczej rozprawy: Essai sur les moeurs et l`esprit des nations (1756). Samą nazwę "kultura", jako termin historiograficznym, wprowadził do obiegu Johann Ch. Adelung, autor dzieła: Versuch einer Geschichte des menschlichen Geschlechts (1782).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8191.XXV.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9533.XXV.3 [Czytelnia B], 9532.XXV.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik jest syntetycznym opracowaniem dziejów rozwoju oświaty w Polsce i w Europie oraz historii polskiej i europejskiej myśli pedagogicznej. Ma on jasny, racjonalny podział na rozdziały i podrozdziały. Dobrze pokazuje rozwój nauk pedagogicznych. Precyzyjnie omawia proces przenoszenia osiągnięć psychologii i pedagogiki do praktyki szkolnej. Jasno są w nim przedstawione wpływy klas społecznych, Kościoła Rzymskokatolickiego, kościołów wyznań protestanckich i państw na rozwój oświaty w różnych krajach europejskich i na ziemiach polskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4440.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4890.V.1 [Czytelnia B], 4889.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja jest próbą ujęcia dziejów historii wychowania w XIX i początku XX wieku na ziemiach polskich na tle najważniejszych zjawiska edukacyjnych w Europie Zachodniej. Autor uwzględnił uwarunkowania wychowania wynikające z faktu niewoli politycznej i rolę polskich tradycji wychowawczych, wyrastających z chrześcijańskiego podłoża. Praca ukazuje ciągłość naszych związków z nauka i kulturą Zachodu, charakteryzujących się twórczym podejściem. Dzięki wykorzystaniu nowszej literatury zapoznaje czytelników z mało znanymi faktami, które w syntezach powstałych w czasach indoktrynacji były celowo pomijane.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1454 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2889.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Akademia Podlaska ; nr 79)
Książka składa się z dwóch części, które odzwierciedlają podział filozofii XVII w. na kontynentalny racjonalizm i brytyjski empiryzm. W części pierwszej analiza idei wolności rozpoczyna się od poglądów Kartezjusza, natomiast w drugiej od filozofii Franciszka Bacona. Kartezjusz zapoczątkował podmiotowe rozumienie wolności, co oznacza, że kluczem do jej zrozumienia jest analiza subkeitywności człowieka. Z kolei Bacon zaproponował badanie idei wolności w świecie zewnętrznym w stosunku do podmiotu ludzkiego. Te dwa modele dotyczące idei wolności przewijały się przez cały siedemnasty wiek. (ze Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13139.II.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6907.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera informację o historii uzdrowisk od czasów faraonów do czasów współczesnych. Próbuje odpowiedzieć na pytanie co lepsze: syntetyczna tabletka czy siły przyrody. Podaje informacje o znanych uzdrowiskach w 11 krajach Europy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4893.XX.1.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5329.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najciekawsze zabytki Europy. - Wyd. 2. - Warszawa : Sport i Turystyka - MUZA S.A., 1998. - 342 s. : fot., rys. ; 20 cm.
Indeks.
W książce zamieszczono opisy najpiękniejszych i najbardziej znanych zabytków Europy, od wieków przyciągających niczym magnes turystów z całego świata. Opis zabytków (wyłącznie architektury) uporządkowany jest alfabetycznie według krajów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1827.XXI.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ten tom obejmuje XIX wiek. Materiały źródłowe przybliżają główne przemiany w szkolnictwie europejskim, ze szczególnym uwzględnieniem ziem Polski, jak też główne prądy pedagogiczne i działalność najwybitniejszych przedstawicieli myśli pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1338.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 135-136. Indeks.
W książce został przedstawiony postęp i rozwój w poszczególnych zakresach wiedzy stomatologicznej w XIX i na początku XX w. w Stanach Zjednoczonych i Europie. Nacisk połozono również na naukowe indywidualne dokonania osób zawdowo związanych z tą dziedziną medycyny. Rozważania związane z tematyką książki poprzedzone zostały syntetyczną charakterystyką epoki ze szczególnym uwzględnieniem przeobrażeń w naukach medycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 16024.XVIII.1.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Natural and the Supernatural middle ages / Robert Bartlett. - Cambridge, New York : Cambridge University Press, cop. 2008. - X, 170 s. : il. ; 23 cm.
Bibliografia s. 149-164, ined s. 165-170
How did people of the medieval period explain physical phenomena, such as eclipses or the distribution of land and water on the globe? What creatures did they think they might encounter: angels, devils, witches, dogheaded people? This fascinating book explores the ways in which medieval people categorized the world, concentrating on the division between the natural and the supernatural and showing how the idea of the supernatural came to be invented in the Middle Ages. Robert Bartlett examines how theologians and others sought to draw lines between the natural, the miraculous, the marvelous and the monstrous, and the many conceptual problems they encountered as they did so. The final chapter explores the extraordinary thought-world of Roger Bacon as a case study exemplifying these issues. By recovering the mentalities of medieval writers and thinkers the book raises the critical question of how we deal with beliefs we no longer share.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10098.XXIV.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia współczesnej psychologii / Ludy T. Benjamin jr. ; przekład Julitta Rydlewska. - Wydanie II / redakcja naukowa polskiego wydania Cezary W. Domański. - Warszawa : PWN, 2023. - XV, [1], 384, [3] strony : faksymilia, fotografie, ilustracje, mapa, portrety ; 21 cm.
Tytuł oryginału: A brief history of modern psychology.
Bibliografia na stronach 339-369. Indeksy.
Ludy T. Benjamin porywająco opisuje kształtowanie się nowych koncepcji psychologicznych, spory, które towarzyszyły temu procesowi oraz śledzi wymianę intelektualną między psychologami europejskimi i amerykańskimi. Pokazuje narodziny głównych szkół psychologicznych i początki stosowania psychologicznej wiedzy w rozwiązywaniu palących społecznych problemów. Śledzi także kształtowanie się zawodu psychologa. Historia współczesnej psychologii to nowe, uzupełnione wydanie pozycji znanej polskim Czytelnikom. Książka została pomyślana jako alternatywa dla typowo encyklopedycznych podręczników historii psychologii. Mam nadzieję, że moja książka przedstawia historię psychologii w sposób zarówno akademicki, jak i kształcący oraz że zgodnie z najlepszymi tradycjami dobrej historii będzie interesująca dla czytelnika.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22621.III.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22620.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja jest próbą ujęcia dziejów historii wychowania w XIX i początku XX wieku na ziemiach polskich na tle najważniejszych zjawiska edukacyjnych w Europie Zachodniej. Autor uwzględnił uwarunkowania wychowania wynikające z faktu niewoli politycznej i rolę polskich tradycji wychowawczych, wyrastających z chrześcijańskiego podłoża. Praca ukazuje ciągłość naszych związków z nauka i kulturą Zachodu, charakteryzujących się twórczym podejściem. Dzięki wykorzystaniu nowszej literatury zapoznaje czytelników z mało znanymi faktami, które w syntezach powstałych w czasach indoktrynacji były celowo pomijane.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5089.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6198.V.1 [Czytelnia B], 6199.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej