Form of Work
Książki
(23)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
only on-site
(23)
available
(8)
Branch
Magazyny
(2)
Wypożyczalnie
(6)
Czytelnie
(23)
Author
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(3)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna (1955- )
(1)
Balcerkiewicz Magdalena
(1)
Byram Michael
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Chromiec Elżbieta
(1)
Cichowska Malwina
(1)
Cooper Jewell E
(1)
Corbett John 1959-
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
He Ye
(1)
Hulan Nancy
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Layne Vicky
(1)
Levin Barbara B
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Mackiewicz Maciej
(1)
McIntyre Ellen
(1)
Mikos von Rohrscheidt Armin (1966- )
(1)
Moran Patrick R
(1)
Moule Jean
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Ostafiński Witold
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Rejman Beata
(1)
Rejman Krzysztof
(1)
Romanowicz Wiesław
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szczepaniak-Kozak Anna
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Tomiuk Sylwester
(1)
Valdes Joyce Merrill
(1)
Wiśniewski Daniel (1978- )
(1)
Wąsikiewicz-Firlej Emilia
(1)
Żak Maria
(1)
Year
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
2001-
(5)
Country
Poland
(21)
England
(1)
United Kingdom
(1)
Language
Polish
(20)
English
(3)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Subject
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(16)
Edukacja międzykulturowa
(7)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(3)
EDUKACJA REGIONALNA
(2)
GLOBALIZACJA
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
JĘZYKI
(2)
Kultura
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
MNIEJSZOŚCI NARODOWE
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
CZYTANIE
(1)
Dziedzictwo kulturowe
(1)
Edukacja regionalna
(1)
English language
(1)
Historia
(1)
Intercultural communication
(1)
Język angielski
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Language and culture
(1)
Multicultural education
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
OŚWIATA
(1)
PLURALIZM SPOŁECZNY
(1)
PODLASIE
(1)
Pedagogika
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(1)
RELIGIJNOŚĆ
(1)
STUDENCI
(1)
Turystyka historyczna
(1)
Turystyka kulturowa
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Subject: time
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Subject: place
NIEMCY
(1)
POLSKA
(1)
Polska
(1)
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
Słowacja
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(2)
BIBLIOGRAFIA
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Podręcznik
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(5)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
23 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. Indeks.
Foreign and second language teaching should prepare learners to use a language with fluency and accuracy, and also to speak with people who have different cultural identities, social values and behaviours. This text aims to define precisely what competencies are required, how these can be included in teachers' objectives and methods, and how the ability to communicate across cultural differences can be assessed.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13424.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 9, R. 2013)
Książka poświęcona jest współczesnym wyzwaniom edukacji wielokulturowej. Całość została podzielona na pięć części. Pierwsza część ukazuje instytucjonalny charakter edukacji wielokulturowej z jej najważniejszym podmiotem, tj. nauczycielem, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli języków obcych. Część druga skupia się na problematyce postawy Kościoła wobec wielokulturowości. Część trzecia porusza zagadnienia edukacji regionalnej i współczesnych mediów w kontekście edukacji wielokulturowej. Część czwarta zawiera materiały ukazujące funkcjonowanie kulturowe wybranych mniejszości narodowych w wybranych krajach Europy (Romowie, Polacy w Irlandii). Ostatnia część książki ujmuje problematykę edukacji wielokulturowej w kontekście zarówno Uniwersytetów Trzeciego Wieku, jak również rozwijania zdolności językowych uczniów klas I-III.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15112.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 10, r. 2014.)
Na grzb. wyłącznie tyt. serii.
Bibliogr. przy pracach.
poświęcony został wybranym dylematom i efektom edukacji w przestrzeni wielokulturowej, a więc zagadnieniu niezwykle istotnemu we współczesnej pedagogice, także ze względu na swój aspekt i walor prakseologiczny. Autorzy kilkunastu zamieszczonych tu artykułów podejmują przede wszyst-kim – z różnej optyki badawczej i z odmiennej często perspektywy empirycznych doświadczeń – próbę odpowiedzi na pytanie, jak w obliczu pogłębiającej się globa-lizacji, zawiłości komunikacji międzykulturowej oraz anonimowości spowodowanej masową produkcją i światową dystrybucją rozmaitych wytworów kulturowych, zro-zumieć wartość i doniosłość nauczania pluralizmu kulturowego, zakładającego istnienie wielu odrębnych i niezależnych paradygmatów, czynników, postaw i reguł.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15417.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 137-150, netogr. s. 151-153.
Opracowanie adresowane jest do uczestników zajęć poświęconych zróżnicowaniu kulturowemu w różnych okolicznościach. Zawiera wybór kilkunastu artykułów wczesniej opublikowanych w opracowanaich pokonferencyjnych. Oprócz teoretycznych i metedologicznych podstaw pedagogiki międzykulturowej w perspektywie historycznej ukazują one zróżnicowanie kulturowe w kontekstach od najbardziej popularnych - tożsamości i migracji - po rzadziej opisywane, m. in. kontaktów bizensowych, problemów osób ubogich, wykluczanych, chorych i umierających traktowanych jako Obcy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12796.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Prezentowana książka jest zbiorem tekstów Autorki z lat 2001-2006, których inspiracją była lektura współczesnych niemieckojęzycznych humanistów, choć punkt odniesienia stanowią także własne badania i polskie realia. Zawarte w pracy teksty dotyczą zagadnień metodologicznych i metodycznych w obszarze edukacji formalnej oraz praktycznych rozwiązań w zakresie zarówno edukacji formalnej, jak i nieformalnej...
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19724.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19723.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Ten tom przyczyni się do upowszechnienia zagadnień szeroko pojmowanej edukacji międzykulturowej, a także, że będzie stanowić zachętę do podejmowania kolejnych studiów i badań oraz prób wzbogacania praktyki oświatowej o nowe projekty międzykulturowe.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 2541 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.1281.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Teaching Culture : Perspectives in Practice / Patrick R. Moran. - Boston : Heinle&Heinle, cop. 2001. - IX, [1], 175 s. : il. ; 24 cm.
(A Teachersource Book / ed. Donald Freeman)
Teaching Culture: Perspectives in Practice is a compelling account of the role of culture in context and pedagogy. Accounts from the classroom and an analysis of materials provide an in-depth overview of this topic.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8227.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9576.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 465-496.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków humanistycznych, szczególnie nauk społecznych, nauczycieli, osób zajmujących się zawodowo polityką edukacyjną, a także tworzeniem społeczeństwa obywatelskiego i działalnością na rzecz dialogu międzykulturowego. Autor zaczyna rozważania od pojęcia kultura; przedstawia zjawisko wielokulturowości i jego różne aspekty. Podejmuje także problemy edukacji lokalnej, regionalnej, europejskiej, wielo- i międzykulturowej, tożsamości kulturowej oraz dialogu kulturowego. Wskazuje na nowy paradygmat współistnienia, w którym przedstawia tolerancję w ujęciu humanistycznym i prawnym jako ideę, postawę i zasadę–normę współżycia i współistnienia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7955.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9245.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5012.V.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6038.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Cambridge language teaching library)
Bibliografia strony 198-217. Indeks.
This book is designed to give language teachers a basis for introducing a cultural component into their teaching. The paperback edition is a collection of selected essays that attempts to provide language teachers with a basis for introducing a cultural component into their teaching. It includes essays written especially for the volume, as well as some that have been previously published.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17407.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia strony: 91-[94].
Praca to pełna informacja o podstawowych problemach i kontrowersjach w dziedzinie dydaktyki międzykulturowej, zamieszczona w teoretycznej części pracy oraz oryginalne badanie występowania elementów związanych z kulturą na lekcjach języka obcego omówione w części empirycznej pracy [z recenzji prof. Hanny Komorowskiej].
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20351.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy niektórych pracach.
"Niniejsza monografia pokazuje, że interkulturowość na stałe zagościła w dydaktyce języków obcych na różnych poziomach nauczania. Celem tej monografii jest przede wszystkim podzielenie się praktycznymi doświadczeniami i refleksjami dotyczącymi dydaktyki języków obcych oraz odniesienie się do najnowszych trebdów w szeroko rozumianym językoznawstwie stosowanym, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień interkulturowości, kreatywności i refleksyjności." (ze Wstępu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13522.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. i indeks.
The increasingly diverse nature of today's schools and the need to increase the achievement of all students, no matter their background, requires 21st-century teachers to develop critical cultural competence. Looking at data is not enough. Teachers have to know who are their students. This book show how to provide professional development that deepens teacher's cultural understanding. "Developing Critical cultural Competence" helps educators translate new knowledge into action with activities that focus on the three inseparable insights required for developing teachers' critical cultural competency: understanding themselves, understanding their students, understanding their studens' families and communities.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13421.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja poświęcona jest globalnej edukacji, nowoczesnym strategiom edukacyjnym, programom i podręcznikom nauczania. Autorzy podkreślają, że jednym z wyzwań edukacyjnych jest przygotowanie młodego pokolenia do udziału w kulturze, rozumienia własnej kultury narodowej oraz budowania poczucia tożsamości i powinności wobec własnej tradycji historycznej. Edukacja wielokulturowa i międzykulturowa warunkuje udział w procesach globalizacji. W modyfikowaniu edukacji ważne jest nabywanie wiedzy, samodzielne jej zdobywanie i kształtowanie świadomości uczenia sie przez całe życie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6871.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(PNiP.)
Bibliografia, netografia na stronach 373-403. Indeksy.
Etnopedagogika staje przed ważnym wyzwaniem, którym jest problem wielości jestestwa (wielowymiarowości tożsamości). Dynamika, zmienność i nieprzewidywalność procesu kształtowania się tożsamości wydają się coraz bardziej intrygujące - z jednej strony fascynujące, bardzo złożone i wielowymiarowe w medialnym świecie potopu informacyjnego, z drugiej zaś kłopotliwe, konfliktowe i stresujące wobec konieczności bycia i funkcjonowania w wielu grupach, społecznościach i kulturach jednocześnie, prezentowania lojalności i wielolojalności. Coraz częściej stajemy wobec istotnego wyzwania - jak prowadzić tożsamościowy dialog wewnętrzny i zewnętrzny, aby rozumieć świat i nie zamykać się w nim, korzystać z dorobku innych kultur i jednocześnie wzbogacać siebie i innych?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17628.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17627.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia przy pracach.
W niniejszym opracowaniu autorzy włączają się w nurt dyskusji o aktualnych zagrożeniach społecznych i sposobach ich ograniczenia drogą działań oświatowych. Zaprezentowano wiele trafnych wypowiedzi, ocen i sentencji osób uważanych powszechnie za autorytety w dziedzinie nauki, religii, sztuki, m.in. filozofów, pisarzy, pedagogów. Wybór treści cytowanych autorów podyktowany był chęcią zainteresowania istotną problematyką szerokich kręgów uczniów szkół średnich, studentów głównie kierunków humanistycznych i społecznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18524.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., index.
This practical, teacher-friendly book provides indispensable guidance for implementing research-based reading instruction that is responsive to students' diverse cultural and linguistic backgrounds. Structured around the big five core topics of an effective reading program - phonemic awareness, phonics, fluency, vocabulary, and comprehension - the book explains tried-and-true teaching strategies for fostering all students' achievement. Key topics include engaging diverse students in classroom discussion, involving families in learning, and assessing and teaching new literacies. Numerous classroom examples demonstrate a wide range of easy-to-implement lesson ideas and activities for students at different grade levels, including struggling learners. Issues specific to English language learners are woven throughout the chapters.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13931.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka poświęcone są opracowania zamieszczone w tej publikacji. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18558.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
An intercultural approach to English language teaching / John Corbett. - Clevedon, England ; Buffalo, NY : Multilingual Matters, c2003. - X, 229 p. : ill. ; 21 cm.
(Languages for intercultural communication and education ; 7)
Includes bibliographical references (p. 213-224) and index.
Intercultural language education has redefined the modern languages agenda in Europe and North America. Now intercultural learning is also beginning to impact on English Language Teaching. This accessible book introduces teachers of EFL to intercultural language education by describing its history and theoretical principles, and by giving examples of classroom tasks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15921.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Cultural competence : a primer for educators / Jean Molue. - 2nd ed. - [Belmont, Calif.] : Wadsworth Cengage Learning, 2012. - XVI, 367 s. : il. ; 24 cm.
"Cultural competence: a primer for educators" shows you the basics of multicultural education strategies in a short, easy-to-use education textbook. The author also offers insights into the psycho-social dimensions of teaching culturally diverse populations. Thorough yet concise, this is the guide you'll need to ensure that you emphasize the importance of diversity in your classroom.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13422.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again