Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(8)
dostępne
(7)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(8)
Autor
Zwierzchowska Anna
(3)
Liwo Helena
(2)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Gawlik Krystyna (1954- )
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Kobosko Joanna
(1)
Materny Katarzyna
(1)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Temat
DZIECKO GŁUCHE
(7)
DZIECKO NIEDOSŁYSZĄCE
(3)
MOWA
(3)
Dziecko głuche
(2)
MŁODZIEŻ GŁUCHA
(2)
SŁUCH
(2)
APARATY SŁUCHOWE
(1)
CHORZY w RODZINIE
(1)
CZYTANIE
(1)
DZIECKO NIEDOWIDZĄCE
(1)
DZIECKO NIEWIDOME
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
GIMNASTYKA KOREKCYJNA
(1)
Głuchota
(1)
IMPLANTY ŚLIMAKOWE
(1)
Implanty ślimakowe
(1)
JĘZYK MIGOWY
(1)
KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
(1)
Komunikacja
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Prozodia
(1)
SPRAWNOŚĆ MOTORYCZNA
(1)
Surdopedagogika
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
KATOWICE (woj. śląskie)
(1)
KRAKÓW (woj. małopolskie)
(1)
Polska
(1)
RACIBÓRZ (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Słowo kluczowe
dysfunkcja słuchu
(1)
dzieci
(1)
głuchota prelingwalna
(1)
głusi
(1)
implant ślimakowy
(1)
komunikacja
(1)
młodzież
(1)
narząd słuchu
(1)
nauczyciel
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
prozodia
(1)
specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
szkoła
(1)
uczeń
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie)
Celem publikacji jest omówienie jednej z możliwych metod pracy nad językowymi sposobami skutecznego komunikowania się dzieci z uszkodzeniem słuchu, opartej na wczesnej nauce czytania oraz analiza słownika dwojga dzieci, od rozpoczęcia terapii do wieku szkolnego. Będzie to próba przyjrzenia się, z perspektywy logope­dycznej (a więc lingwistycznej, psychologicznej i socjologicznej) zja­wisku nabywania systemu językowego przez dzieci niesłyszące.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3817 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2646.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7870 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zaburzenia Słuchu)
Książka stanowi wprost idealne kompendium wiedzy na ten bardzo trudny i złożony temat. Napisana jest przez specjalistów zajmujących się rehabilitacją słuchu i mowy. Swe doświadczenia i wiedzę merytoryczną przekazują w tej publikacji w sposób prosty i łatwo zrozumiały dla laików. Jest to podręcznik przeznaczony głównie dla rodziców dzieci z wadami słuchu. Może jednak z niego korzystać wielu innych specjalistów z dziedzin współpracujących. Mam tu na myśli studiujących logopedów, psychologów, pedagogów oraz lekarzy foniatrów i audiologów. Kilka pierwszych rozdziałów opisuje szok, jaki przeżywają rodzice dziecka, dowiadując się o jego wadzie słuchu. Rozdziały te zawierają też porady, zmierzające do uporania się z tym szokiem i przejścia do bardziej konstruktywnej postawy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2749 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3928.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zamierzeniem autorek jest pokazanie specyfiki w postępowaniu korekcyjno-kompensacyjnym i nauczaniu zadań korekcyjnych dzieci i młodzieży z dysfunkcjami zmysłów. Książka ta zawiera również prezentację wybranych ćwiczeń korekcyjnych dla określonej wady postawy oraz propozycję jednostek korekcyjno-kompensacyjnych w postaci konspektów Pragnieniem autorek jest, aby pozycja ta stanowiła kompendium wiedzy z zakresu metodyki postępowania korekcyjno-kompensacyjnego dla wszystkich nauczycieli tego przedmiotu niezależnie czy u ich uczniów występują dysfunkcje zmysłowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5269.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 220-226. Indeks.
Książka stanowi kompendium wiedzy w zakresie rozszerzonej audiofonologii niezbędnej takim odbiorcom jak nauczyciele i wychowawcy dzieci niesłyszących, logopedzi i surologopedzi, studenci pedagogiki specjalnej i integracyjnej. Książka składa się z pięciu rozdziałów: Dźwięki, Słuch, Mowa, Kody manualne wspierające językowe komunikowanie się, Język migowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8811.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 251-269.
Monografia dr Heleny Liwo będzie przydatna zarówno dla pedagogów specjalnych, jak i rodziców dzieci niesłyszących. Praca odnosi się do warstwy suprasegmentalnej mowy, to jest do elementów prozodycznych komunikacji, takich jak: melodia, akcent i iloczas mowy. Autorka stawia zasadnicze pytania o tę stronę komunikacji w przypadku małych dzieci zaimplantowanych ślimakowo. W dużej mierze chodzi tu o pytania na temat możliwości współpracy interdycyplinarnej pomiędzy medycyną a pedagogiką. U wielu odbiorców mamy ciągle jedynie powierzchowną wiedzę na temat implantów ślimakowych, a u części wręcz brak wiedzy czy utrwalone przekonania stereotypowe. Autorka w sposób bardzo kompetentny przybliża czytelnikowi najnowsze osiągnięcia w zakresie implantowania małego dziecka i prezentuje różnice między implantem ślimakowym a aparatem słuchowym. Te argumenty mają szczególną wagę w środowisku samych niesłyszących, gdzie jeszcze często sceptycznie podchodzi się do zasadności implantowania w przypadku posiadania resztek słuchowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17974 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19508.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19507.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 213-226.
Książka adresowana jest do osób, które są zainteresowane problematyką kształtowania i terapii mowy dzieci niesłyszących. Kolejne rozdziały zawierają omówienie elementarnych zagadnień dla tych osób, które nie mają interdyscyplinarnego przygotowania logopedycznego. Książkę można podzielić na dwie zasadnicze części. W pierwszej omówiono założenia teoretyczne surdologopedii, natomiast w drugiej przedstawiono praktyczne wskazówki dotyczące metodyki pracy logopedycznej z dziećmi z zaburzeniami słuchu i mowy. Zagadnienia zawarte w opracowaniu mają charakter syntetyczny, z podaniem konkretnej literatury. Autorka ma nadzieję, że opracowanie będzie motywacją do studiowania surdologopedii oraz inspiracją do teoretycznego i praktycznego doskonalenia warsztatu pracy osób zajmujących się wychowaniem i terapią dzieci oraz dorosłych z wadą słuchu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8357 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9730.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach.
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowi ważny i coraz częściej spotykany podmiot w rzeczywistości edukacyjnej. Czy współczesna szkoła, realizując kluczowe dla edukacji kompetencje, jest dla niego szansą rozwoju? W jaki sposób nauczyciel może stać się inspiratorem procesu uczenia się dziecka z dysfunkcjami - to zasadnicze pytania, jakie zostały postawione w książce. Szkoła - nauczyciel - uczeń: trzy obszary refleksji nad dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej - jak nauczać skutecznie? Dziecko z dysfunkcją słuchu: "zdarzenie krytyczne" dla praktyki pedagogicznej Specyficzne trudności w uczeniu się jako przyczyna niepowodzeń szkolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 21065.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21064.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16321.XIX.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16320.XIX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej