Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(5)
Autor
Aitchison Jean (1938- )
(1)
Goddard Angela (1954-)
(1)
Lewis Diana M
(1)
Ostrowicka Helena
(1)
Rheindorf Markus
(1)
Richardson John E. 1974-
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Anglia
(1)
Niemcy
(1)
Wielka Brytania
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
angielski
(3)
polski
(2)
Temat
Dyskurs (językoznawstwo)
(4)
Analiza dyskursu
(2)
Dziennikarstwo
(1)
Język angielski
(1)
Językoznawstwo
(1)
Korpus językowy
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauki społeczne
(1)
Reklama
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(5)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
discourse analysis
(3)
language
(2)
advertisement
(1)
analiza dyskursu
(1)
badania
(1)
brand names
(1)
commercial advertising
(1)
corpora
(1)
cultural variations
(1)
digital libraries
(1)
discourse
(1)
journalism
(1)
linguistics
(1)
media
(1)
newspaper
(1)
objectivity
(1)
open data
(1)
specialised language
(1)
szkolnictwo wyższe
(1)
visualization
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Postdisciplinary Studies in Discourse)
This book revisits discourse analytic practice, analyzing the idea that the field has access to, provides, or even constitutes a ‘toolbox’ of methods. The precise characteristics of this toolbox have remained largely un-theorized, and the author discusses the different sets of tools and their combinations, particularly those that cut across traditional divides, such as those between disciplines or between quantitative and qualitative methods. The author emphasizes the potential value of integrating methods in terms of triangulation and its specific benefits, arguing that current trends in Open Science require Discourse Studies to re-examine its methodological scope and choices, and move beyond token acknowledgements of ‘eclecticism’. In-depth case studies supplement the methodological discussion and demonstrate the challenges and benefits of triangulation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20508.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
New media language / edited by Jean Aitchison and Diana M. Lewis. - London ; New York : Routledge, 2006. - X, [3], 209 stron : ilustracje ; 24 cm.
New Media Language brings leading media figures and scholars together to debate the shifting relations between today's media and contemporary language. From newspapers and television to email, the Internet and text messaging, there are ever increasing media conduits for news. This book investigates how developments in world media have affected, and been affected by, language. Exploring a wide range of topics, from the globalization of communication to the vocabulary of terrorism and the language used in the wake of September 11, New Media Language looks at the important and wide-ranging implications of these changes. From Malcolm Gluck on wine writing, to Naomi Baron on email, the authors provide authoritative and engaging insights into the ways in which language is changing, and in turn, changes us. With a foreword by Simon Jenkins, New Media Language is essential reading for anyone with an interest in today's complex and expanding media.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19782.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19781.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Analysing Newspapers : An Approach From Critical Discourse Analysis / John E. Richardson. - Basingstoke [England] ; New York : Palgrave Macmillan, 2007. - XI, 268 stron : ilustracje ; 24 cm.
Includes bibliographical references (p. 245-260) and index.
This book offers both an understanding of newspaper reporting and a means for readers to develop their own critical analysis. Using a wealth of contemporary case studies, students are taught how the language of journalism works, providing students with an accessible and user-friendly guide to analyzing newspapers around the globe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21377.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Dyskursu Publicznego : kultura, retoryka, demokracja)
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeks.
Antologia tłumaczeń pięciu tekstów anglo- i niemieckojęzycznych została przygotowana u progu kolejnej reformy systemu nauki i szkolnictwa wyższego w Polsce. Ma cechy dobrego podręcznika metodologii badań społecznych oraz dostarcza użytecznych narzędzi opisywania zmian zachodzących w rodzimym szkolnictwie wyższym. Pozwala jednocześnie uzyskać perspektywę porównawczą zapoznając czytelnika z konkretnymi kategoriami analitycznymi stosowanymi do opisu stanu sytuacji bieżącej i scenariuszy rozwoju szkolnictwa wyższego w przyszłości w innych krajach. Używane w tekstach narzędzia analizy dyskursu stają się szczególnie przydatne w warunkach wyraźnie nasilonej, publicznej dyskusji na temat problemów polskiej nauki i edukacji akademickiej, w której głos zabierają różni aktorzy społeczni: dziennikarze, akademicy, politycy, przedsiębiorcy. Teorie i badania dyskursu zastosowane w rozprawach zamieszczonych w antologii dostarczają pojęć i kategorii zapewniających bardziej świadomy udział w tej debacie oraz pozwalają zrozumieć, w jaki sposób dzieje uniwersytetu zależą od tego, kto, co i jak o nim mówi. Dla badaczy i badaczek uniwersytetu kwestie związane z dyskursem nie powinny być obojętne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19858.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The language of advertising : written texts / Angela Goddard. - London ; New York : Routledge, [post 2006], 2002. - X, [2], 131 pages : illustrations ; 25 cm.
(Intertext)
Na s. red. data 2002. Data wyd. na podst. ISBN 13.
Bibliografia strony: 129-131. Indeks.
Drawing on literary and linguistic theory for analysis of texts, this book covers all aspects of advertising language, from the interrelation of language, image and layout to the discourse between 'reader' and advertisement.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19348.XXIV.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19347.XXIV.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej